TPS kaudella 2022–2023

  • 535 818
  • 3 211

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
en ole tyytyväinen.
Voidaanko korvata ne hallin katossa roikkuvat Joukkue Olemme Me bannerit tällä virkkeellä.

Lähtökohtaisesti vituttaa negapetterit ja muut elämäntapakaakattajat mutta nyt en Mika Nurmelaa mukaillakseni näe mitään syytä miksi Tepsi voittaisi liigan ennakkosuosikkeja näistä lähtökohdista tänään tai missään vaiheessa kautta. Onneksi olen hyvin huonomuistinen kauneusvirheiden suhteen siinä vaiheessa kun meidän jeppet kasvaa peternorteiksi tälläkin kaudella ja kaikilla on helvetin mukavaa, ehkä jo heti tänään illalla?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Ei se Tuto A-junnuissa tietenkään kummoinenkaan mittari ole, mutta ainakin tuossa pelissä Marjala osoitti pelimiehen elkeitä ja oli suvereeni. Jotain Liigan Tapparaa vastaan puolustus saattaisi olla himpun kovempi eikä Marjala pääsisi vapaasti tulemaan, mutta kyllä tässä erittäin hyvä aihio on. Väkisinkin tulee Sebastian Aho tosiaan mieleen hänestä. Käsiä on ja pelisilmää.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kumman ottaisitte liigapörssiin tänään: Suomen vai Kiviharjun?
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään pakkiparina Rafkin-Pulli ja yksi hyökkäyskenttä Steenbergen-Munkki-Väisänen.

Olenko negapetteri jos sanon, että minua kauhistuttaa illan Tappara-peli? Siis näyttäähän tuo nyt aivan karsealta.

Kyllähän minuakin vähän mietityttää että miten tuolla kakkosella riittää jalka. Ehkä nämä voi sitten marraskuussa enemmän vituttaa tai jopa tänään illalla. Nyt en jaksa kuitenkaan negailla. Uusi kausi, uusia debytantteja, helvetin hienot pelipaidat. Alkais jo!
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Kumman ottaisitte liigapörssiin tänään: Suomen vai Kiviharjun?
Kiviharjun ottaisin itse, toki 7. Pakki lähtökohtaisesti niin en tiedä tuleeko pisteitäkään, mutta Suomi ei ole ainakaan hirveästi vakuuttanut tähän mennessä, niin voi olla, että tulee miinusta. Toki Anttalaisen läsnäolo tuo vähän varmuutta tuohon pariin ja Suomi pääsee vähän vapaammin taiteilemaan.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Niin se kausi taas lähtee käyntiin! Mitään muuta ei ole kuin mahdollisuuksia! Ainakaan ei olla ennakkosuosikki, joten saadaan olla rauhassa sen suhteen. Tapparaa vastaan ei ole muuta kuin voitettavaa.

Monikin asia vituttaa, mutta antaa jätkien näyttää pelaamalla missä mennään. Kestner keissiä en anna kellekään anteeksi, jos kerran ei edes tarjottu pahvia.
 

Huppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viljami Marjala on mielenkiintoinen nimi ja varmaan saanee sauman kokeilla jossain vaiheessa Liigassakin. Hän tuo ainakin yhden syvyysvaihtoehdon lisää sentteriosastolle.

En tiiä mitenkä paljon pitsiturnauksen jälkeen on tapahtunut, mutta jäi jo imemään tuppia siellä. Ei pysynyt perässä mikä johti jäähyihin ja fyysisessä kamppailupelissä ei mitään jakoa isojen poikien peleissä vielä.

Vain oma mielipide siitä mitä pitsiturnauksessa näin, itse en haluaisi nähdä sen perusteella kokoonpanossa.
 
Vain oma mielipide siitä mitä pitsiturnauksessa näin, itse en haluaisi nähdä sen perusteella kokoonpanossa.

Täysin hyväksyttävä mielipide enkä lähde kyseenalaistamaan sitä, mitä näit pitsiturnauksessa. Itse tosin olen sitä mieltä, että pitsiturneen perusteella ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä joukkueista tai edes yksittäisistä pelaajista.
 
Suosikkijoukkue
Kaikki suomalainen jääkiekko
Riskillä mennään! Kun se on valinta niin ainoa toivomus on, ettei ne riskit realisoidu vaan tavoitteet täyttyvät. Jälkimmäiselle kerroin on vaan aika iso.
TPS:llä on useampi hyvin lupaava nuori pelaaja, jolle minusta ihan oikein annetaan heti kunnon mahdollisuus Liigassa. Lisäksi U20-joukkueessa muutama ihan Suomen oman ikäluokkansa kärkitason pelaaja, jotka odottavat vuoroaan. Jos kokonaisuutta mietitään niin nyt on selkeä urheilullinen linja, jota olen ainakin itse jo pidempään TPS:lle kaivannut. En lähtisi vielä lentolippuja ostamaan tuleville ulkkarivahvistuksille, vaan antaisin mahdollisuuden nuorille. Tämän urheilullisen linjan valinta on tietyllä tavalla aina riski, koska se perustuu siihen, että nuoria nousee tietylle tasolle ja tiettyyn rooliin, joka heille on suunniteltu. Mielummin näen kaukalossa TPS:n, joka antaa nuorille mahdollisuuksia ja täydentää rosteria tarvittaessa täsmähankinnoilla, jos toinen vaihtoehto on "riskittömät" ja kokeneet pelaajat, jotka vasta alisuorittaessaan avaavat mahdollisuuden junnuille. Tämän päivän pelistä ei kannata vielä liikaa tehdä johtopäätöksiä, koska vastassa on vieraissa koko sarjan toinen voittajasuosikeista. Mestaruus ratkotaan vasta keväällä.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Tapparan ja TPSn rostereita katsoessa vaikea uskoa, että tamperelaisten rosteri olisi vain 500k kalliimpi. Aivan järkyttävä ero pelaajiston laadussa. No, kattellaan.
TPS ei ole vielä käyttänyt tuota 2,45, ei itseasiassa lähellekkään. Tappara taas on käyttänyt oman budjettinsa jo. Ero tämän illan budjeteissa on varmaan lähellä 800k +- 200k, sitten kun vielä huomioidaan Arell, Skalicky ja Pyyhtiän puute niin mennään reippaasti jo yli miljoonaan.
 

O.K!

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, COL, sympatiat Coyotes-faneille
TPS ei ole vielä käyttänyt tuota 2,45, ei itseasiassa lähellekkään. Tappara taas on käyttänyt oman budjettinsa jo. Ero tämän illan budjeteissa on varmaan lähellä 800k +- 200k, sitten kun vielä huomioidaan Arell, Skalicky ja Pyyhtiän puute niin mennään reippaasti jo yli miljoonaan.
Joo, ei kyllä varmasti ole TPS käyttänyt vielä läges 2,5 miljoonaa. Täytyy olla ainakin 200k budjetissa tilaa. Ja kyllähän sen nyt huomaa, kun joukkueen viidestä tärkeimmästä pelaajasta kolme on poissa. Joukkueessa kun voisi pelata Arell-Skalicky-Pyyhtiä, mutta joukkueessa pelaakin Suomi-Väisänen-Steenbergen. Sanotaanko niin, että ei paljoa tarvitse miettiä, kumman kolmikon ottaisin mieluummin.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ylivoima on kaudesta toiseen paskaa. Näkee myös sen, että Pärssisen ja Nurmen kaltaiset pelaajat puuttuu jotka pelaa logolle. Molareihin ei hirveää luottoa ole andyn lähdön jälkeen. En tiedä, ajatuksia jotka on pyörinyt päässä kun tätä touhua katsellut.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Me tarvitaan se sentteri, vaikka vittu try-outilla.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Näin. Ei vain riitä Kantola keskellä jos ollenkaan. Eikä Munkki tai Marjala ole vastaus. Me tarvitaan oikea sentteri.
No joo siis Munkki menisi ns. varasentterinä, mutta nyt kun sekin loukissa niin ei vaan riitä.
 

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
Ylivoima on paskaa.

Jostain syystä puolustus on tällä kaudella ollut paljon löysempi ja vastustajat saavat paljon vaarallisempia paikkoja. Sentään viime kaudella onnistuttiin hyvin prosenttikiekossa ja oman keskustan puolustamisessa. Alkukaudesta se on mennyt päin seiniä.

Edit: Mun puolestani saataisiin vaikka pelata gigaträppiä niin että joka peli päättyy 1-0 jos sillä saadaan voittoja
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Toivottavasti Rale&co havahtuivat viimeistään nyt todellisuuteen että joukkue tarvitsee hyökkäyskalustoon oikeita vahvistuksia.
Nythän meillä on vajavaisia vahvistuksia kuten Kantola ja Steenbergen, ensiksi mainitulla ei ole jalkoja mutta maalintekoon tarvittavat röyhkeys sekä vaisto on kunnossa. Jälkimmäisellä hepulla luistelunopeuden kanssa ei ongelmia mutta pelikäsitystä jaettaessa kaveri on ollut jossain toisaalla.
Ei noilla kahdella hepulla nykyisessä liigassa juurikaan käyttöä ole.

E. Luulisi oman kasvatin, Kasper Koskisen saavan myös reilun näytönpaikan sillä tuskin hän huonomminkaan kentällä suoriutuu kuin nämä vahvistukset.
 
Viimeksi muokattu:

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Kauden jälkeen olin optimistisen tyytyväinen Stenun jatkoon. Kevät oli lupauksia herättävä.
Harkkapelit + chl + kolme liigapeliä on taasen näyttänyt siltä että voi vehje mitä nysväystä.

Ihan vitusti pitää parantaa, jotta kaverista saadaan mitään hyötyä. Mulle on ihan sama onko passissa Unkarin/Kenian/Suomen kansallisuus. Se mikä merkkaa on teot kentällä. Niitä odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös