Ensimmäinen viesti palstalle, vaikka palstaa on tullut luettua jo reilut kymmenen vuotta.
Uusi kausi on aluillaan ja yllättävän "herkillä" osa kirjoittajista on jo tässä vaiheessa, vaikka tässä vaiheessa on ensi kauden joukkueesta julkaistu yksi uusi pelaaja. Kuten joku taisi täällä mainitakin, kollektiivisesti ajateltuna kaksi viime kautta on ollut vahvaa tekemistä, vaikka se kirkkain onkin jäänyt uupumaan. Parannettavaakin löytyy, kuten esimerkiksi juurikin hyökkääjien rekrytointi ulkomaalaisten kohdalla. Vaikea kuitenkin arvioida etukäteen tulevan kauden hankintoja, kun tiedoissa ei hirveästi vielä ole pelaajia, joita on hankittu.
Perjantaina saatiin julkistukset käyntiin ja ensinnäkin peukkua ylöspäin julkistuksen yhteydessä tulleeseen videoon ja myös muihin videoihin liittyen Ilomäen hankintaan. Niitä oli oikein mukava katsella.
Itse pidän suuresti Ilomäen hankinnasta. Kokenut, mestaruuksia voittanut, taitava pelaaja. Lisäksi myös hyvä aloittamaan. Aika harvoin tällaisia pelaajia on saatu Liigan sisältä Turkuun. Liike ei ole vahvuus ja ajoittainen pelistä katoaminen asettavat pieniä kysymysmerkkejä ilmoille, mutta harvoin Liigassa pystyy sellaisiin hankintoihin, joissa saadaan ihan täydellinen paketti ilman mitään heikkouksia. Lukko-osion mustamaalaus siirtymishuhujen jälkeen voidaan jättää ihan omaan arvoonsa.
Joten, Tervetuloa Turkuun Arttu!
Siitä täytyy kuitenkin olla usean kanssa samaa mieltä, että toivottavasti ensi kaudelle saadaan kuitenkin vielä toinen pätevä sentteri, joka olisi suunnilleen samaa tasoa kuin Ilomäki tai ainakin lähellä ja jolle Liiga olisi entuudestaan tuttu.
Itselläni on usko tähän, koska muistaakseni kauden jälkeen Ahokas jossain mainitsi, että keskikaistaa täytyy vahvistaa ensi kautta ajatellen. Samoin Urama kertoi, että sentteriä vielä haetaan kahden puolustajan lisäksi ja näihin hankintoihin on jätetty pelimerkkejä ihan reilusti.
Itse olen tässä kohtaa levollisin mielin ja seurataan rauhassa joukkueen rakennusta. Perjantaina 3.6 ollaan jo paljon viisaampia tulevan kauden joukkueesta.
Tällä hetkellä joukkue näyttäisi omassa hahmotelmassa tältä:
"Mikael Pyyhtiä" - X1 - Markus Nurmi
Juraj Slafkovsky - Arttu Ilomäki - X2
Jonne Tammela - Aarne Intonen - Lauri Korpikoski
Kalle Väisänen - Juhani Jasu - Topias Haapanen
----------
+ X3, X4, X5
Aleksi Anttalainen - X6
X7 - Ruben Rafkin
Jimi Suomi - X8
Valtteri Pulli
----------
+ Aron Kiviharju, Sisu-Petteri Lehtonen, Eemeli Saari
X9
Eetu Anttila
----------
+ X10
Ideana olisi nimenomaan rakentaa kolme tasaista kenttää, jotka pystyvät tuloksen tekoon ja sitten on Jasun kenttä.
Muuttujiakin löytyy. Mikä on Pyyhtiän pelipaikka ensi kaudella? Itse uskon, että se on TPS. Slafkovskyn tilanne on auki ennen draftia ja sen kautta todennäköisesti kirjoitettavaa tulokassopimusta. Mikä on Korpikosken terveystilanne? Terveenä ollessaan väitän, että edelleen hyödyllinen pelaaja maltillisella peliajalla tuomassa kokemusta ja laatua alempiin kenttiin. Ei ideaalitilanne verrattuna palkkapussiin, mutta se on eri keskustelu ja se on täällä käyty jo monta kertaa läpi.