TPS kaudella 2021–2022

  • 534 485
  • 2 686

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jonkun verran noussut esille ettei Ahokkaan pelisysteemi sopisi kaikille pelaajille. Joo, olen vähän ehkä tuolla kannalla jotta valmentajan on muokattava ehkä vähän systeemejä, jos kaikki pelaajat eivät ole kartalla.

Mutta lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, jotta meidän toimiston on hankittava valmennukselle sopivat pelaajat.

Totta kai valmennuksen on kehityttävä ja kehitettävä itseään kokoajan. Mutta en pysty näkemään, jotta puolustavasti hieman ajatteleva valmentaja alkaisi yhtä äkkiä vetää aitiossa hawaji-paita päällä.

Niin jos jollekkin epäselvää, olen helvetin vahva pro-Ahokas
 
Usein tuntuu täällä palstalla unohtuvan, kuinka hyvin seura on onnistunut kasvattamaan uusia huippupelaajia maailmalle. Tällä hetkellä junnuista on selkeä urapolku edustukseen. Monina, eritoten 2000-luvun alun vuosina, hukattiin useampi sukupolvi omia kasvatteja, sillä heihin ei koskaan luotettu eikä annettu kunnon kasvumahdollisuuksia. Esimerkiksi 1980-luvulla syntyneissä oli useampi ikäluokka, joka hallitsi nuorten sarjoja, mutta noista joukkueista ei noussut yhtään "omaa työntekijää". Nyt sentään Tepsillä on ykkösessä Juuso Pärssinen, Mikael Pyyhtiä ja Markus Nurmi. Alemmissa kentissä esimerkiksi Eetu Liukkaasta tulee kova tekijä vähintään liigatasolle. TPS ottaa vasta alkuaskelia taipaleella sellaiseksi organisaatioksi, joka tarjoaa selkeitä urapolkuja.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Sanotaan nyt näin, että näillä otteilla ei saa Ahokkaan pelikirjasta mitään mykistävää tykitystä irti. Se taas ainakin mulle tuo semmosen ajatuksen, että voidaan kartoittaa hänen sopparinsa jälkeen jo uutta kaveria. Ei nämä esitykset ainakaan minulle riitä. Yllättävän suuria vaikeuksia ja vielä niin, että viime kauden finaalijoukkueen monet läpilyöjät ovat vajonneet ihan alakastiin Liigatasolla. Saavutus se on sekin.

Eikös olisi aika kova veto värvätä Helminen takaisin heti Ahokkaan perään? ;)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Jonkun verran noussut esille ettei Ahokkaan pelisysteemi sopisi kaikille pelaajille. Joo, olen vähän ehkä tuolla kannalla jotta valmentajan on muokattava ehkä vähän systeemejä, jos kaikki pelaajat eivät ole kartalla.

Mutta lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, jotta meidän toimiston on hankittava valmennukselle sopivat pelaajat.

Totta kai valmennuksen on kehityttävä ja kehitettävä itseään kokoajan. Mutta en pysty näkemään, jotta puolustavasti hieman ajatteleva valmentaja alkaisi yhtä äkkiä vetää aitiossa hawaji-paita päällä.

Niin jos jollekkin epäselvää, olen helvetin vahva pro-Ahokas
Eiks se ihan kaikessa ainakin teoriassa pitäisi tapahtua niin, että jos joku ei toimi niin sitä sitten fiilataan niin, että alkaa toimimaan? Ei vaan katseella seurata, kun ei vaan ala toimimaan. Toisaalta myöskään toimiviin osiin ei saa mennä kajoamaan.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eiks se ihan kaikessa ainakin teoriassa pitäisi tapahtua niin, että jos joku ei toimi niin sitä sitten fiilataan niin, että alkaa toimimaan? Ei vaan katseella seurata, kun ei vaan ala toimimaan. Toisaalta myöskään toimiviin osiin ei saa mennä kajoamaan.

Uskoisin Ahokkaan pyrkineen varmaan tekemään muutoksia. Tokkopa tuo nyt tahallaan haluaa hävitä.

Mutta en usko tiettyjen(suurten) muutosten olevan niin yksinkertaisia. Varmaan siellä on mietitty ja suunniteltu pelisysteemit tietyllä tavalla valmiiksi ja aika pitkälle. Pientä viilausta varmaan voidaan kauden mittaan tehdä moniinkin asioihin. Mutta helposti jos aletaan isoja asioita muuttamaan esim. hyökkäyspelaamisessa se voi vaikuttaa puolustupelaamiseen aika dramaattisestikkin. Siinä sitä sitten ollaan kusessa kun maaleja ei tule ja omapää vuotaa.

Tepsihän saa laukauksia aika hyvin(Tapparamurhenäytelmä yritetään unohtaa), mutta valitettavasti meiltä tällä kaudella on puuttunut kliininen viimeistely. Joudutaan tekemään ihan jumalaton työ yhtä maalia kohden.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Uskoisin Ahokkaan pyrkineen varmaan tekemään muutoksia. Tokkopa tuo nyt tahallaan haluaa hävitä.

Mutta en usko tiettyjen(suurten) muutosten olevan niin yksinkertaisia. Varmaan siellä on mietitty ja suunniteltu pelisysteemit tietyllä tavalla valmiiksi ja aika pitkälle. Pientä viilausta varmaan voidaan kauden mittaan tehdä moniinkin asioihin. Mutta helposti jos aletaan isoja asioita muuttamaan esim. hyökkäyspelaamisessa se voi vaikuttaa puolustupelaamiseen aika dramaattisestikkin. Siinä sitä sitten ollaan kusessa kun maaleja ei tule ja omapää vuotaa.

Tepsihän saa laukauksia aika hyvin(Tapparamurhenäytelmä yritetään unohtaa), mutta valitettavasti meiltä tällä kaudella on puuttunut kliininen viimeistely. Joudutaan tekemään ihan jumalaton työ yhtä maalia kohden.
Arvatenkin ammattivalmentajana on pyrkinyt tekemään muutoksia. Mutta! Kauden mittainen selittely, ettei oltu valmiita, kun pohjakerroksen joukkueet pyyhkii jäätä Tepsillä. Onko paine Ahokkaan niskassa liian kova? Kauden alun puheet, että menestystä ei Turussa voi jäädä odottelemaan vaan sitä pitää tulla heti ovat rekisteröityneet varmaan monen muistiin. Siinä on painolasti valmentajan niskassa, joka ohjaa hänen toimintaansa. Enpä ole nähnyt muiden joukkueiden valmentajien riehuvan vaihtoaitiossa samanlaisten primitiivireaktioiden vallassa kuin Ahokas riehuu. Hajoittaako valmentaja itse joukkueen työntekomoraalin? Pojille tulee "pidä tunkkis"-fiilikset siitä riehumisesta. Nuoret pelaajat kauhistelee sitä. Ja vanhemmat nauraa sille.
 

Malcolm

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enpä ole nähnyt muiden joukkueiden valmentajien riehuvan vaihtoaitiossa samanlaisten primitiivireaktioiden vallassa kuin Ahokas riehuu. Hajoittaako valmentaja itse joukkueen työntekomoraalin? Pojille tulee "pidä tunkkis"-fiilikset siitä riehumisesta. Nuoret pelaajat kauhistelee sitä. Ja vanhemmat nauraa sille.
Itse en kyllä ole nähnyt Ahokasta "riehumassa" kuin ainoastaan nyt lauantain pelissä? Sen verran säälittävää hiihtelyä oli lauantaina koko porukalta, että jos pelaajalle tulee tuosta herättelystä "pidä tunkkis"-fiilis, niin saa kyllä puolestani pakata veitsensä ja lähteä muualle höntsäilemään. Pehmeät arvot eivät vaan aina toimi ja on reagoitava myös väkevämmin.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Olisipa jo keskiviikko, niin näksi mikä on joukkueen päivän kondis.

Varsin jännittävät pari viikkoa tiedossa. Ruusunpunaisten lasieni takaa toivon, että Ahokas saa piiskattua jengin takaisin syksyn formiin, ei ehkä taktisesti parsaa jääkiekkoa ikinä, mutta sitoutuminen ja asenne olivat hyvässä kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Alkaa kevät tekemään tulojaan kun lätkästä näkee unta.

Näin viime yönä unta että Tepsi oli vielä siirtorajan jälkeen tehnyt pelaajakauppoja, Usheninin veljekset oli myyty Ilvekseen. Kallio oli kommentoinut että ketjut toimivat paremmin ilman veljeksiä ja olivat erikseen anoneet liigalta lupaa siirtoon siirtorajan jälkeen.

Kieltämättä aika mielenkiintoinen viikko taas edessä kun on sopivasti ristiin pelaamista, täytyy ottaa kettuherran tipsit talteen että kenelle toivoo milloinkin pisteitä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kieltämättä aika mielenkiintoinen viikko taas edessä kun on sopivasti ristiin pelaamista, täytyy ottaa kettuherran tipsit talteen että kenelle toivoo milloinkin pisteitä.

Älä ainakaan oikeata rahaa sijoita meikäläisen tipseihin tai toiveisiin!

Kaava on oikeastaan harvinaisen yksinkertainen - keskinäisissä pisteen perässä olevalle joukkueelle toivoo vähintään sen yhden pisteen enemmän kuin pisteen edellä olevalle joukkueelle. Näin säilyy mahdollisuus nousta molempien edelle sillä yhdelläkin "yllätysvoitolla". Tasaisesta massasta on huomattavasti helpompi painaa pää pinnalle kuin päästää yksi karkaamaan tavoittamattomiin.
 

Sister luck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivottavasti Pärä selviää säikähdyksellä pahan näköisestä tilanteesta. Se on nyt tärkeintä.
Joukkueen pelistä voi vain todeta että suuri pettymyshän se on tällaisella hetkellä kun pitäisi parastaan esittää. En usko että tästä enää mitään hyvää loppukautta saadaan aikaiseksi, ikävä kyllä.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Ahokas pressissä kommentoi taklausta, tosiaan Pärä sairaalassa ja muistin kanssa ongelmia, ei tuo kyllä hyvältä kuullosta ja nyt kaikki ajatukset on Pärän kanssa, että selviää ilman välitöntä vaaraa terveydelle tästä. Kyllä hetkessä koettu epäusko ja vitutus on vielä entistä enemmän nyt vaihtunut huoleen ja pelkoon, että kuinka pahasti lopulta kävikään, toivottavasti asiasta viestitään, kun sen aika on, sillä vetää kyllä mielen maahan aina kun näkee nuoren pelaajan kokevan vastaavaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ahokas pressissä kommentoi taklausta, tosiaan Pärä sairaalassa ja muistin kanssa ongelmia, ei tuo kyllä hyvältä kuullosta ja nyt kaikki ajatukset on Pärän kanssa, että selviää ilman välitöntä vaaraa terveydelle tästä. Kyllä hetkessä koettu epäusko ja vitutus on vielä entistä enemmän nyt vaihtunut huoleen ja pelkoon, että kuinka pahasti lopulta kävikään, toivottavasti asiasta viestitään, kun sen aika on, sillä vetää kyllä mielen maahan aina kun näkee nuoren pelaajan kokevan vastaavaa.

Hyvin usein aivotärähdyksissä varsinkin jos isompi tälli niin muisti on heti tapahtuneen jälkeen hataralla pohjalla. Aika näyttää vasta kuinka pahaa jälkeä tuli. Jotkut säästyy todella pienellä vain viikkojen levolla, kun taas osalla voi olla loppuelämä piloilla. Toivotaan, että Pärän kohdalla säästytään pahalta ja ukko nähtäisiin vielä tälläkaudella kaukalossa.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Hyvin usein aivotärähdyksissä varsinkin jos isompi tälli niin muisti on heti tapahtuneen jälkeen hataralla pohjalla. Aika näyttää vasta kuinka pahaa jälkeä tuli. Jotkut säästyy todella pienellä vain viikkojen levolla, kun taas osalla voi olla loppuelämä piloilla. Toivotaan, että Pärän kohdalla säästytään pahalta ja ukko nähtäisiin vielä tälläkaudella kaukalossa.
Näin on. Se tässä juuri huolettaa, kun ei voi tietää. Itse olen livenä nähnyt Kivenmäen taklauksen, jossa pää sai iskua syystä tai toisesta. Oli todella pitkän kuntoutuksen jälkeen, kun pystyi palaamaan edes täydellä kontaktilla harjoittelemaan. Tässä toki onnellinen loppu, että tänäpäivänä pelaa edelleen normaalisti, eikä mitään pidempiä vaurioita jäänyt.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Näin on. Se tässä juuri huolettaa, kun ei voi tietää. Itse olen livenä nähnyt Kivenmäen taklauksen, jossa pää sai iskua syystä tai toisesta. Oli todella pitkän kuntoutuksen jälkeen, kun pystyi palaamaan edes täydellä kontaktilla harjoittelemaan. Tässä toki onnellinen loppu, että tänäpäivänä pelaa edelleen normaalisti, eikä mitään pidempiä vaurioita jäänyt.

Juuri näin. Onneksi kuitenkin lähtökohtaisesti noista tälleistä toipuu normaalit terveet ihmiset suhtkoht nopeasti. Ikäviäkin kohtaloita tietysti on, mutta lähtökohtaisesti. Varsinkin kun Juusolla ei taida olla alla mitään aivotärähdyksiä. Sormet ja varpaat ristiin!

Päällimäinen ajatus tietysti Pärssisen parantumisessa, mutta onhan tämä koko joukkueelle aivan järkyttävä kolaus. Alkukauden täysin yksin Tepsiä kantanut ykkössena telakalle. Meille tulee joku Hults ykkösen keskelle nyt vai? Ei saatana pysty. Intonenkaan ei ihan ole mitat täyttävä ykkösen sentteri. Taisi olla kyllä nyt viimeinen niitti Tepsin pitkälle keväälle, valitettavasti.
 

Hokifani25

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Kyllä todella lähellä on, että peruutan koko CMoren tilauksen tältä kaudelta.

Vaikea uskoa, että tästä kaudesta jää paljoa enää jälkipolville muisteltavaa jos peli ei ole tässä vaiheessa kautta nyt nähtyä paremmassa kunnossa.. .
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
"Vointi on olosuhteisiin nähden ihan jees. Pää ja niska kylläkin kipeinä. Laita sinne kaikille älytön kiitos tsemppiviesteistä, joita on puhelin täynnä. Merkitsee tosi paljon!"

- Juuso Pärssinen

Tepsin instagramista tämä. Mahtava kuulla, että kaveri kunnossa, ei tietenkään vieläkään voida mitään johtopäätöksiä vetää, kauanko menee palautua ja mitä vauriot tulevat olemaan, mutta kuten Pärä yllä kertoo, olosuhteisiin nähden ihan jees!
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivotaan parasta että Pärä selviäisi säikähdyksellä eikä jäisi mitään pysyviä vammoja ja pääsisi nopeasti takaisin askiin. Tsemppiä Pärssiselle!
Mitä itse joukkueen peli suorituksiin tulee niin onhan tuo hyvinkin kaukana siitä mitä sen pitäisi tässä vaiheessa kautta olla mikäli tavoitteena olisi menestyä ja taistella mitaleista. Keväästä uhkaa Turussa jääkiekon puolesta tulla hyvinkin lyhyt.
Nyt on kolme viimeistä kotiottelua joista kaksi kertaa sarjan heikointa joukkuetta ollut todella heikkotasoista ja väsynyttä katsottavaa ja katsomossa yksi sun toinen on haukotellut kun on meinannut uni tulla kesken ottelun.
Joukkue ei näytä joukkueelta joka haluaa taistella itsensä kuuden joukkoon ja tavoitteena taistella himoitusta maljasta vaan se näyttää ilmeettömältä, haluttomalta ja sellaiselta jossa ei pelata logolle, joukkuekavereille, valmentajille, kannattajille, sponsoreille ja lisäksi se näyttää vielä sellaiselta jossa ei ole mukava pelata vaan pakotetulta pelaamiselta.
Slafkovsky oli eilen Tepsin paras hyökkääjistä järjestellen maalipaikkoja toisille ja kaksi maalia niistä tulikin ja nyt Pärssisen toipuessa pelikuntoon kokeilisin itse jopa sellaista että laittaisin Jurajn tuohon Nurmen ja Pyyhtiän keskelle.
Mikäli Intonen on toipunut koronasta seuraavan peliin niin myöskin häntä voisi siinä keskellä peluuttaa.
Toinen kokeilemisen arvoinen ketju olisi Tammela Intonen Slafkovsky.
Nämä Venäjän kaksoset näyttävät menevän samaan joukkoon näiden ulkomaalaisturistien kanssa sillä varsinkin 5v5 pelissä eivät saa mitään aikaiseksi. Täysin turhat hankinnat jälleen kerran.
 
Viimeksi muokattu:

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Sääleistä putoaminen on melko epätodennäköistä tässä vaiheessa.

Mitään pitkää kevättä tässä kuitenkaan ei ole tiedossa, varsinkaan nyt kun Pärssinen putosi loppukaudeksi(?) pois. Mahtaako pelata Tepsin paidassa enää peliäkään? Tärkeintä tietysti on että ukko saadaan kuntoon.

Ykkössentteri Hults ei kuitenkaan herätä mitään valtavaa kiimaa, eivätkä Usheninin veljekset olleet ainakaan toistaiseksi mitään sateentekijöitä, mistä suuri syyttävä sormi osoittaa Ahokasta ja hänen pelikirjaansa, joka ei sovellu tuolle joukkueelle kovinkaan hyvin.

Homma lienee paketissa säälien päätyttyä ja hyvä niin. Ahokas jatkanee ensi kaudella, mikä itsessään lupaa taas ihan vitun pitkältä tuntuvaa lyhyttä kautta
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
, mistä suuri syyttävä sormi osoittaa Ahokasta ja hänen pelikirjaansa, joka ei sovellu tuolle joukkueelle kovinkaan hyvin.

Kumpi tuolloin on epäonnistunut, Ahokas vain joukkueen kasaaja?

Siis valmentajan täytyisi syksyllä joukkueen jäälle tullessa todeta: ai jumalauta, eihän tämän minun vuosia kehittelemä systeemi toimi näillä pelaajilla , joten pyöräytämpä sen ympäri?

Edelleen tuntuu tuo nuorille toimivan kun katsoo pisteitä ja yms. asioita, kyllä siellä on minusta kehitytty ja edelleen Jasut ja Haapaset tuntuu pelaavan ihan ok sitä omaa peliään. Ulkolaiset eivät toimi tässä järjestelmässä. Pitäisikö valmennukset peluuttaa ja treenauttaa heitä eri tavalla?

Kuinka monta kertaa sm-liigassa valmentaja on muuttanut pelifilosofiaansa, kun joukkueen materiaali ei ole "sopinut". Kengittämällä tämä tietysti onnistuu. Mutta taas uutta projektia alkuun?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Homma lienee paketissa säälien päätyttyä ja hyvä niin. Ahokas jatkanee ensi kaudella, mikä itsessään lupaa taas ihan vitun pitkältä tuntuvaa lyhyttä kautta

Moisanderilla voitaisiin yrittää ensi kausi. Ei Ahokkaan valmennuksessa ole mitään, mitä jäisi kaipaamaan. Kaikki osa-alueet on huonommalla tasolla kuin viime kaudella. Hyökkäys ei ole toiminut koko kautena ja viisikkopuolustus on helvetin kaukana Raipen ”luomukiekon” viisikkopuolustuksesta. Aikamoista kanki perseessä -valmennusta ja se kanki on syvällä myös pelaajien perseessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä todella lähellä on, että peruutan koko CMoren tilauksen tältä kaudelta.
Tätähän se Päräkin toivoo tietysti. Lopetetaan se vähäinenkin tuki mitä on.

Missään ei ole kerrottu saikun pituudesta mitään, eikä edes diagnoosia. Otetaan ihan iisisti nyt hetki ja odotellaan uutisia, ennenkuin päätetään täällä että kausi on ohi. Saati koko ura.. Ymmärrän huolen, mäki oon huolissani mutta en mä osaa täältä paskapytyltä sanoa mikä Pärän tilanne on.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Siellä on Arell, Liukas ja Ushenin kurinpidon käsittelyssä eilisen tiimoilta.

 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tätähän se Päräkin toivoo tietysti. Lopetetaan se vähäinenkin tuki mitä on.

Missään ei ole kerrottu saikun pituudesta mitään, eikä edes diagnoosia. Otetaan ihan iisisti nyt hetki ja odotellaan uutisia, ennenkuin päätetään täällä että kausi on ohi. Saati koko ura.. Ymmärrän huolen, mäki oon huolissani mutta en mä osaa täältä paskapytyltä sanoa mikä Pärän tilanne on.

Minkä takia pitäisi tukea tuollaista pellelaumaa mikä kaukalossa mellestää tällähetkellä? Varsinkin kun yksi joukkueen ainoita valopilkkuja makaa sairaalassa varmaan vieläkin? Kotipeli, 6 pisteen ottelu, sarjajumbo ja sä vittu vedät tuolla tavalla? Multa ei heru yhtään ymmärrystä. Itse ovat oman kuoppansa kaivaneet noilla perseennäytöillä kotiyleisölle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös