Tepsi on pisnismielessä muninut joukkueensa rakentamisen melkeinpä viimeiset 20 vuotta. Useimpina vuosina on jätetty huomioimatta se, että tähdet täyttää hallin. On rakenneltu tasapaksuja joukkueita Virtaloista ilman sisäänheittotuotetta. Toki koko Liiga on muuttunut vuosien aikana niin paljon, ettei se edes vedä puoleensa tähtiä vaan on puhdas kasvattajaliiga.
Menestyvä seura tarvitsee tietysti laadukkaita hankintoja. Olen kuitenkin sitä mieltä, että mikäli joukkue olisi täynnä tähtiä ja halli täyttyisi ainoastaan siitä syystä, olisi kyse pelkästä Gloryhunttaamisesta.. Laadukas kasvatustyö on ainakin minulle tämän lajin suola. Toki menestys/mestaruus on se, mihin meidän rahkeilla pitää aina tähdätä, mutta mikäli oltaisiin tähdistä kasattu muovijengi, loppuisi minun seuraamiseni siihen.
Tuo oli Ewald vain minun mielipiteeni asiasta. Voi hyvin olla, että et edes viitannut mihinkään muovijengin rakentamiseen viestilläsi. Tämän kauden osalta ollaan hankinnoissa menty ikävän pahasti puuta päin ja sitä ei käy kieltäminen. Esimerkkeinä Hults, Sandberg, Rodewald.. Iso heikkous luistelu. Rosterissa suoritettiin viime kaudelle täyskäännös ja oltiin varsinkin hyökkäyksen osalta selkeästi edellisiä kausia jalkavampi joukkue. Tälle kaudelle niitä jalkoja on löytynyt vähemmän ja peli on ajoittain todella hidasta. Rodewaldista tosin itse tykkään. Monipuolinen rouhija hyvällä asenteella. Näkisin miehen hyödyn joukkueelle konkretisoituvan, mikäli joukkueen koko kauden yskinyt hyökkäyspeli saadaan toimimaan. Kyllä kevään jengeissä aina yksi Rotikka on arvokas :).