TPS kaudella 2021–2022

  • 534 087
  • 2 686

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Tepsi on pisnismielessä muninut joukkueensa rakentamisen melkeinpä viimeiset 20 vuotta. Useimpina vuosina on jätetty huomioimatta se, että tähdet täyttää hallin. On rakenneltu tasapaksuja joukkueita Virtaloista ilman sisäänheittotuotetta. Toki koko Liiga on muuttunut vuosien aikana niin paljon, ettei se edes vedä puoleensa tähtiä vaan on puhdas kasvattajaliiga.

Menestyvä seura tarvitsee tietysti laadukkaita hankintoja. Olen kuitenkin sitä mieltä, että mikäli joukkue olisi täynnä tähtiä ja halli täyttyisi ainoastaan siitä syystä, olisi kyse pelkästä Gloryhunttaamisesta.. Laadukas kasvatustyö on ainakin minulle tämän lajin suola. Toki menestys/mestaruus on se, mihin meidän rahkeilla pitää aina tähdätä, mutta mikäli oltaisiin tähdistä kasattu muovijengi, loppuisi minun seuraamiseni siihen.

Tuo oli Ewald vain minun mielipiteeni asiasta. Voi hyvin olla, että et edes viitannut mihinkään muovijengin rakentamiseen viestilläsi. Tämän kauden osalta ollaan hankinnoissa menty ikävän pahasti puuta päin ja sitä ei käy kieltäminen. Esimerkkeinä Hults, Sandberg, Rodewald.. Iso heikkous luistelu. Rosterissa suoritettiin viime kaudelle täyskäännös ja oltiin varsinkin hyökkäyksen osalta selkeästi edellisiä kausia jalkavampi joukkue. Tälle kaudelle niitä jalkoja on löytynyt vähemmän ja peli on ajoittain todella hidasta. Rodewaldista tosin itse tykkään. Monipuolinen rouhija hyvällä asenteella. Näkisin miehen hyödyn joukkueelle konkretisoituvan, mikäli joukkueen koko kauden yskinyt hyökkäyspeli saadaan toimimaan. Kyllä kevään jengeissä aina yksi Rotikka on arvokas :).
 

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Santtu oli vain oikeasti aivan helvetin hidas. Siinä ei asenne riitä mihinkään jos jalat ovat kuin Forsströmillä.
Tämä jaksaa hämmästyttää minua. Spine etunenässä, mutta muistaakseni myös useampi muu kirjoittaja on haukkunut Sandbergin hitaaksi. Aikoinaan sopimuksen julkaisun yhteydessä Kallio kuvaili uutta hankintaa muun muassa seuraavasti: "Filip tuo meidän hyökkäyspelaamiseen uusia ulottuvuuksia nopeutensa myötä."

En ole tällä kaudella enää maksanut C Moresta, joten peleistä olen nähnyt vain maalikoosteet. Voisiko joku vähän avata, että kuka tässä kusettaa, vai jäikö miehen jalat Tukholman satamaan? Joidenkin vanhojen videoklippienkään perusteella ei Sandbergin pitänyt ainakaan hidas olla.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Oisko Sandbergilla ollut jotain vammaa (ehkäpä myös asenne) kesällä ja tämän takia jäänyt treenit huonoiksi?
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
En ole tällä kaudella enää maksanut C Moresta, joten peleistä olen nähnyt vain maalikoosteet. Voisiko joku vähän avata, että kuka tässä kusettaa, vai jäikö miehen jalat Tukholman satamaan? Joidenkin vanhojen videoklippienkään perusteella ei Sandbergin pitänyt ainakaan hidas olla.

Kyllähän tuo fyysisesti jalalla ihan keskiverto oli, enemmänkin näkisin pelinopeuteen sopeutumisen olleen ongelmana. Kiekollisena tuntui aina ajautuvan tilanteeseen, jossa mies tuplattiin ja pelattiin irti kiekosta ilman mahdollisuutta peliä edistävään ratkaisuun. Syöttöä vastaanottaessa oli monesti kehnossa asennossa ja vähäisellä vauhdilla. En tainnut kertaakaan nähdä Sandylta täyteen vauhtiin hakua, mitä koko muu top9-osasto on yrittänyt toteuttaa.
 

Finlandi_36

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä jaksaa hämmästyttää minua. Spine etunenässä, mutta muistaakseni myös useampi muu kirjoittaja on haukkunut Sandbergin hitaaksi. Aikoinaan sopimuksen julkaisun yhteydessä Kallio kuvaili uutta hankintaa muun muassa seuraavasti: "Filip tuo meidän hyökkäyspelaamiseen uusia ulottuvuuksia nopeutensa myötä."

En ole tällä kaudella enää maksanut C Moresta, joten peleistä olen nähnyt vain maalikoosteet. Voisiko joku vähän avata, että kuka tässä kusettaa, vai jäikö miehen jalat Tukholman satamaan? Joidenkin vanhojen videoklippienkään perusteella ei Sandbergin pitänyt ainakaan hidas olla.
Oli nopea ennen kun tuli Turkuun. En tiedä jäikö jalat juuri sinne Tukholman satamaan vai minne? Ehkä jotain loukkia? Voi olla.

Hauskin tilanne tuli Ilves-pelissä, kun olis Santulla ollut paikka karata läpiajoon mutta luistelu niin perkeleen hidasta että tais Elorinne (?) tulla nopeasti (verrattuna Sandbergiin) kohti ja Santtu heitti roikkukiekon keskialueelle :D
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Menestyvä seura tarvitsee tietysti laadukkaita hankintoja. Olen kuitenkin sitä mieltä, että mikäli joukkue olisi täynnä tähtiä ja halli täyttyisi ainoastaan siitä syystä, olisi kyse pelkästä Gloryhunttaamisesta.. Laadukas kasvatustyö on ainakin minulle tämän lajin suola. Toki menestys/mestaruus on se, mihin meidän rahkeilla pitää aina tähdätä, mutta mikäli oltaisiin tähdistä kasattu muovijengi, loppuisi minun seuraamiseni siihen.

Tuo oli Ewald vain minun mielipiteeni asiasta. Voi hyvin olla, että et edes viitannut mihinkään muovijengin rakentamiseen viestilläsi. Tämän kauden osalta ollaan hankinnoissa menty ikävän pahasti puuta päin ja sitä ei käy kieltäminen. Esimerkkeinä Hults, Sandberg, Rodewald.. Iso heikkous luistelu. Rosterissa suoritettiin viime kaudelle täyskäännös ja oltiin varsinkin hyökkäyksen osalta selkeästi edellisiä kausia jalkavampi joukkue. Tälle kaudelle niitä jalkoja on löytynyt vähemmän ja peli on ajoittain todella hidasta. Rodewaldista tosin itse tykkään. Monipuolinen rouhija hyvällä asenteella. Näkisin miehen hyödyn joukkueelle konkretisoituvan, mikäli joukkueen koko kauden yskinyt hyökkäyspeli saadaan toimimaan. Kyllä kevään jengeissä aina yksi Rotikka on arvokas :).
Kummallakin on oikeus omaan näkemykseemme. Eikä kummankaan näkemys ole sen arvokkaampi kuin toisen näkemys on. En tarkoittanut, että täynnä tähtiä vaan, että pari tähtipelaajaa joiden ympärille voidaan luoda sitä hypeä, joka tuo ihmisiä halliin. Kun Mikko Mäkelä tuli aikanaan Tepsiin, se oli iso juttu pelillisessä mielessä, mutta myös pisnismielessä. Tämä on NHL:ssäkin hyvin laajasti tunnustettu asia, että tähtiä tarvitaan. Muistan, kun Bure tuli Panthersiin niin Sun-Sentinel kirjoitti yhtenään hänestä juttuja ja nostatti kiekkohuumaa Etelä-Floridassa. Ja hallissa totta vie oli porukkaa. Ei Tepsin Turkuun tuon luokan tähtiä tarvitse tuottaa, mutta pisnisajatuksen voisivat kopioida. Eikä nykypäivänä lopultakaan riitä pelkka peli, että hallit vetää ihmisiä. Show-kokonaisuus tekee tapahtuman johin ihmiset tulee uudestaankin.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kummallakin on oikeus omaan näkemykseemme. Eikä kummankaan näkemys ole sen arvokkaampi kuin toisen näkemys on. En tarkoittanut, että täynnä tähtiä vaan, että pari tähtipelaajaa joiden ympärille voidaan luoda sitä hypeä, joka tuo ihmisiä halliin. Kun Mikko Mäkelä tuli aikanaan Tepsiin, se oli iso juttu pelillisessä mielessä, mutta myös pisnismielessä. Tämä on NHL:ssäkin hyvin laajasti tunnustettu asia, että tähtiä tarvitaan. Muistan, kun Bure tuli Panthersiin niin Sun-Sentinel kirjoitti yhtenään hänestä juttuja ja nostatti kiekkohuumaa Etelä-Floridassa. Ja hallissa totta vie oli porukkaa. Ei Tepsin Turkuun tuon luokan tähtiä tarvitse tuottaa, mutta pisnisajatuksen voisivat kopioida. Eikä nykypäivänä lopultakaan riitä pelkka peli, että hallit vetää ihmisiä. Show-kokonaisuus tekee tapahtuman johin ihmiset tulee uudestaankin.

Vaikka Turussa pelaisi Rantanen ja Kakko, niin yleisömäärät ei pitkässä juoksussa nousisi yhtään minnekkään. Tämä on surullinen fakta nykymaailmassa. Yksittäiset pelaajat ei muutamaa poikkeusta ja muutamaa matsia lukuunottamatta liikuta enää massoja.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Yhtään en sitäkään ihmettelisi jos Liiga lyötäisiin kiinni tuon vallitsevan epidemian takia...
Ei suuria satsauksia kannata senkään takia tehdä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uramahan käytännössä sanoi, ettei hankita hankkimisen ilosta. Mutta jos tulee sopiva pelaaja, joka on valmis pelaamaan ensi kaudellakin niin ei ole pois suljettua. Ja nosti esille, että todennäköisesti on ulos menevää liikennettä. Olikohan kuvattu ennen Sandbergin lähtöä.

Myös nosti esille, että on paljon pelaajia (niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin), jotka ei täytä viime kauden saappaita ja suorituksissa on parantamisen varaa. Niminä nosti Hultsin, Rodewaldin ja jotain muitakin siinä oli. Mutta totesi myös, ettei se varsinaisesti ollut mahdollistakaan täyttää viime kauden saappaita. Samalla totesi, että TPS:n rekrytointi priorisointi on seuraava 1. Omat kasvatit 2. suomalaiset 3.ulkkarit. Mutta budjetti on suurimpana rajoittavana tekijänä, koska leveä joukkue täytyy saada kasaan.

Kannattaa tuo hunajacast kuunnella kyllä. Oli paljon mielenkiintoista asiaa.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uramahan käytännössä sanoi, ettei hankita hankkimisen ilosta. Mutta jos tulee sopiva pelaaja, joka on valmis pelaamaan ensi kaudellakin niin ei ole pois suljettua. Ja nosti esille, että todennäköisesti on ulos menevää liikennettä. Olikohan kuvattu ennen Sandbergin lähtöä.

Myös nosti esille, että on paljon pelaajia (niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin), jotka ei täytä viime kauden saappaita ja suorituksissa on parantamisen varaa. Niminä nosti Hultsin, Rodewaldin ja jotain muitakin siinä oli. Mutta totesi myös, ettei se varsinaisesti ollut mahdollistakaan täyttää viime kauden saappaita. Samalla totesi, että TPS:n rekrytointi priorisointi on seuraava 1. Omat kasvatit 2. suomalaiset 3.ulkkarit. Mutta budjetti on suurimpana rajoittavana tekijänä, koska leveä joukkue täytyy saada kasaan.

Kannattaa tuo hunajacast kuunnella kyllä. Oli paljon mielenkiintoista asiaa.

Oli kuvattu vissiinkin ennen Sandbergin lähtöä, ainakin castin alussa Sandbergista vielä puhuttiin kuin mukana olisi. Eli uskon että reagoidaan vielä pelaajamarkkinoilla.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestäni Urama ei ihan noin sanonut, vaan, että tällä hetkellä ei ole sellaisia pelaajia vapaana, jotka sopisivat palettiin ja väkipakolla ei haluta ketään hankkia. Kirstun pohjalla on varaa reagoida.

Ensi kauden hommia, mutta Urama totesi myös, että muutama oma kasvatti karkanee muualle eli Liukas ja Pyyhtiä vaihtanevat maisemaa..


En usko, että Pyyhtiä karkaa. On kuitenkin saanut pelata parhaiden kanssa ja tiedostaa varmaan itsekin ettei kaikkialla samanlaista mahdollisuutta olisi saanut. Vielä kun valmennus ja harjoittelufasiliteetit on huippua, niin outoa olisi Pyyhtiän lähtö. Liukas saattaa olla lähdössä, mutta mielelläni näkisin Eetun osana joukkuetta ja siellä kakkos-, kolmoskentässä raastamassa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En usko, että Pyyhtiä karkaa. On kuitenkin saanut pelata parhaiden kanssa ja tiedostaa varmaan itsekin ettei kaikkialla samanlaista mahdollisuutta olisi saanut. Vielä kun valmennus ja harjoittelufasiliteetit on huippua, niin outoa olisi Pyyhtiän lähtö. Liukas saattaa olla lähdössä, mutta mielelläni näkisin Eetun osana joukkuetta ja siellä kakkos-, kolmoskentässä raastamassa.

Eiköhän Pärssinen ja Viro ole tosiaan ne varmat lähtijät. Pyyhtijälle ja Liukkaalle kuitenkin tiedossa entistäkin enemmän tonttia, kun ei tänne mitään Liigan huippuja hommata edelleenkään.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Yhtään en sitäkään ihmettelisi jos Liiga lyötäisiin kiinni tuon vallitsevan epidemian takia...
Ei suuria satsauksia kannata senkään takia tehdä.

Liigaa ei tulla lyömään kiinni. Siinä vaiheessa, kun niin tapahtuisi voisi suurin osa joukkueista laittaa lapun luukulle ja ensikaudella kiekkoilee 5 joukkuetta.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Urama kertoi Hunajacastissa, että Dösönööllä oli Malmössä kuusinkertainen nettopalkka verrattuna Tepsin vastaavaan. Oli neuvoteltu jo ennen kautta. Nyt sitten suostui halvempaa kuin floppasi Malmössä.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Urama kertoi Hunajacastissa, että Dösönööllä oli Malmössä kuusinkertainen nettopalkka verrattuna Tepsin vastaavaan.

Olisiko kuitenkin ollut brutto?

T. Palstan syväkurkut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös