Jos nyt mietitään kuinka perseelleen viime kausi meni. Kuinka sekaisista lähtökohdista seura on joutunut lähtemään tulevaan kauteen. Sekä se, että nykyinen urheilujohto on ollut positiossaan periaatteessa kolme kuukautta, ni aika optimistinen saa olla, jos mitenkään kuvittelee että ensi kausi olisi mitenkään hohdokas.
Mun mielestä siellä on kyllä mietitty selkeästi suunnitelma kasaan. Ja osa tätä suunnitelmaa on mielestäni se, että ensi kaudella pelataan turussa uutta, nuorekasta ja vauhdikasta kiekkoa ilman pelkoa ns. "mikki hiiri" -kiekosta.
Omaan silmään agenda on aikalailla sellanen, että ensi kaudella halutaan että turussa on mielenkiintoinen joukkue talouden ehdoilla, jolla pyritään herättämään kiinnostus TPS kohtaan. Voisin kuitenkin kuvitella, että keskivertokatsoja joka käy sillon tällöin peleissä niin ei haittaa vaikka TPS ei voita. Pääasia, että kokemus on positiivinen ja viihdyttävä.
Itse paljon käynyt katsomassa muiden sarjojen pelejä ja vaikka periaatteessa suosikkijoukkue on, niin hallilta lähtee useammin hymyhuulilla, jos on viihdyttävä peli kuin se, että "oma" joukkue voittaa. Toki aina parempi jos molemmat toteutuu.
Tulevaa ajatellen sitten, niin se on parempi lähteä hakemaan pitkällä tähtäimellä menestystä puhtaalta pöydältä. Eli kun uusi valmentaja on tiedossa, niin hänelle ruvetaan kokoamaan joukkuetta 2+ mittaisilla sopimuksilla. Jos miettii, että juhlakausi alotettaisiin 2022 syksyllä ja lopetettaisiin 2023 uudessa hallissa ratapihalla. Niin parhaassa tapauksessa, siellä on meritoutunut valmentaja toista kautta. Runko hyvin pitkälti sama kuin -22 päättyneellä kaudella. Mun mielestä on siis fiksua, miten tämän tulevan kauden joukkue on koottu. Myös henkii uusia tuulia, koska en muista milloin turussa oltaisiin koottu tällä tavalla joukkue.
Pahin skenaario on tietenkin se, että jatketaan samaan tahtiin kuin edellinen vuosikymmen.