TPS kaudella 2020–2021

  • 712 881
  • 3 257

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Äläkä poika auo mulle päätä. Kyllä täällä mielipiteen saa sanoa ja jos se ei sua miellytä ni turha tulla vittuilemaan. Ei tossa mun viestissä ollut mitään trollailua
Rauha nyt Koukkis.. @Meiken on jäljillä siinä ettei sulle tahdo oikein löytyä sopivaa tapaa toimia Tepsin puolelta. Mä haluaisin tietää mikä tapa sut sais tyytyväiseksi? Siis sellainen realistinen tapa mitä Tepsi pystyis toteuttamaan?

Mä oon tähän nykyiseen erityisen tyytyväinen. Nuoria, liikkuvia, nälkäisiä jätkiä ja siihen päälle jo isojen poikien kanssa pärjääviä hyvässä iässä olevia ukkoja tulee ovista ja ikkunoista. En oo huolestunut ulkomaalaisista, 90-luvulla olisin ollut mutta ajat on muuttuneet.. Enkä ole huolissaan vuoden soppareistakaan vaan luotan Kallion jo keskustellut sopimusta tehdessä Tepsin tilanteesta ja siitä että katsellaan jatkoja hyvissä ajoin jos peliesitykset siihen antaa syytä. Tuo siis mun oma ajatus ja johtuu siitä että luotan just nyt Tompan kykyihin hoitaa tää paatti oikeaan suuntaan.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Vähäiseksi on kirjoittaminen vuosien varrella tepsin osioon jäänyt, koska melko kriittinen olen ollut viime vuosien palloseuraa kohtaan. Ja itsestäni on tuntunut että täällä ei niin kovin negatiivisesti voi asioista puhua jottei hernettä vedetä syvälle rööriin. Itseasiassa koko mielenkiinto joukkuetta kohtaan oli hiipunut todella alhaiselle tasolle.

Mutta nyt ihan pienen ajan sisällä on tapahtunut jotain merkillistä. Mä olen innoissani ja luottavainen. En tarkalleen osaa sanoa miksi, varmasti suurin syy nämä uudet pelaajahankinnat, pelaajien profiilit ja tyyli millä TPS pelaajahankinnat ilmoittaa. Perkeles että mä olen todella innoissani tulevasta kaudesta. Pelaajistosta suurin yksittäinen syy innostukselle lienee nää veli venäläiset. Lieneekö joku mukava muistijälki Jursin ajoille. Jotenkin valtava luotto että palataan vakavasti otettavaksi seuraksi! Kauden avaukseen jo nyt hirveä hinku hommata lippu, vaikka viimeiseen kahteen kauteen oon ollut katsomassa paikan päällä kaikki kaksi peliä.

Uskon meidän uusiin hankintoihin, uskon Raipeen, uskon että kauden avauksessa +9000 katsojaa, uskon suoraan pleijaripaikkaan ja uskon siihen että matsilipulla puoleen hintaan Show Timeen! Täältä tullaan!
 
Suosikkijoukkue
TPS
Rauha nyt Koukkis.. @Meiken on jäljillä siinä ettei sulle tahdo oikein löytyä sopivaa tapaa toimia Tepsin puolelta. Mä haluaisin tietää mikä tapa sut sais tyytyväiseksi? Siis sellainen realistinen tapa mitä Tepsi pystyis toteuttamaan?

Mä oon tähän nykyiseen erityisen tyytyväinen. Nuoria, liikkuvia, nälkäisiä jätkiä ja siihen päälle jo isojen poikien kanssa pärjääviä hyvässä iässä olevia ukkoja tulee ovista ja ikkunoista. En oo huolestunut ulkomaalaisista, 90-luvulla olisin ollut mutta ajat on muuttuneet.. Enkä ole huolissaan vuoden soppareistakaan vaan luotan Kallion jo keskustellut sopimusta tehdessä Tepsin tilanteesta ja siitä että katsellaan jatkoja hyvissä ajoin jos peliesitykset siihen antaa syytä. Tuo siis mun oma ajatus ja johtuu siitä että luotan just nyt Tompan kykyihin hoitaa tää paatti oikeaan suuntaan.
Jos tää on se tapa sitten ni olkoot niin. Tää Ei missään nimessä voi/saa olla mikään yhden kauden juttu. Pakko saada seura vakaalle pohjalle ja jatkuvuutta hommaan. Tuntuu että suurelle osalle riittää että hankitaan sieltä täältä pelaajia yhden vuoden sopimuksella ja sirkushuveja vuodeksi. Kyllä tepsi kuuluu sinne missä Tappara ja Kärpät on ollut jo vuosia! Sitä vaan kyseenalaistin että onko tämä oikea tie? Olisin toivonut vittuilujen sijaan vähän syvempää analyysiä mutta ehkä parempi olla hiljaa. Toisaalta kyllä tuolla johtoportaassa on nyt sellaista porukkaa että varmasti tietää mitä tekevät että tepsistä saadaan jälleen KESTOMENESTYJÄ. Ja onhan se kiva kun on rahaa millä mällätä vaikka tappiota tehty vuodesta toiseen!
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos tää on se tapa sitten ni olkoot niin. Tää Ei missään nimessä voi/saa olla mikään yhden kauden juttu. Pakko saada seura vakaalle pohjalle ja jatkuvuutta hommaan. Tuntuu että suurelle osalle riittää että hankitaan sieltä täältä pelaajia yhden vuoden sopimuksella ja sirkushuveja vuodeksi. Kyllä tepsi kuuluu sinne missä Tappara ja Kärpät on ollut jo vuosia! Sitä vaan kyseenalaistin että onko tämä oikea tie? Olisin toivonut vittuilujen sijaan vähän syvempää analyysiä mutta ehkä parempi olla hiljaa. Toisaalta kyllä tuolla johtoportaassa on nyt sellaista porukkaa että varmasti tietää mitä tekevät että tepsistä saadaan jälleen KESTOMENESTYJÄ. Ja onhan se kiva kun on rahaa millä mällätä vaikka tappiota tehty vuodesta toiseen!
Vittuilusta en tiedä kun sitä en ainakaan itse harrastanut nyt.. Yleensä sen kyllä huomaa kun niin teen.. Nyt olisin halunnut sulta tuota sun kaipaavaa syvempää analyysiä. Millaisia pelimiehiä kaipaat? Siis sellaisia mihin meillä on mahdollisuus.

Me ollaan nyt uuden alussa ja mun mielestä tämä on hyvä aloittaa näin, varovasti... Se että oltais tehty pitkiä soppareita heti alkuunsa niin ensi keväänä ihmeteltäis miten sellaisesta pääsee irti jos ei kulkenutkaan. Ja jos huhu K. Jalosesta pitää paikkaansa, tämä linja on vieläkin ymmärrettävämpi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Vittuilusta en tiedä kun sitä en ainakaan itse harrastanut nyt.. Yleensä sen kyllä huomaa kun niin teen.. Nyt olisin halunnut sulta tuota sun kaipaavaa syvempää analyysiä. Millaisia pelimiehiä kaipaat? Siis sellaisia mihin meillä on mahdollisuus.

Me ollaan nyt uuden alussa ja mun mielestä tämä on hyvä aloittaa näin, varovasti... Se että oltais tehty pitkiä soppareita heti alkuunsa niin ensi keväänä ihmeteltäis miten sellaisesta pääsee irti jos ei kulkenutkaan. Ja jos huhu K. Jalosesta pitää paikkaansa, tämä linja on vieläkin ymmärrettävämpi.
En tarkoittanut sinua tolla vittuilulla. Mä en nyt viitsi tarkempaa analyysiä heittää yksittäisistä pelaajista ja miten joukkuetta pitäisi rakentaa. Täällä kuitenkin tullaan heti aukomaan päätä. Kyllä mä olen tuonut ajatuksiani esille.

Itseasiassa kauan tätä palstaa sivusta seuranneena pidin nimimerkki Aurajoen kirjoituksia erittäin järkevinä suurilta osin ja myös hän sai osaksi pelkkää vittuilua niskaan joten ehkä parempi olla vaan hiljaa.

Tomi Kallioon kuitenkin itsellänikin kova luotto myös. Hieno pelaaja ja iso tepsi sydän. Arvostan todella paljon. Itse haluan myös uskoa tuohon huhuun Jalosesta. Siihen olisi hyvä rakentaa. Toivottavasti jos nämä uudet pelaajat onnistuvat niin eivät ole vaan läpikulkumatkalla suurempiin ympyröihin
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähäiseksi on kirjoittaminen vuosien varrella tepsin osioon jäänyt, koska melko kriittinen olen ollut viime vuosien palloseuraa kohtaan. Ja itsestäni on tuntunut että täällä ei niin kovin negatiivisesti voi asioista puhua jottei hernettä vedetä syvälle rööriin. Itseasiassa koko mielenkiinto joukkuetta kohtaan oli hiipunut todella alhaiselle tasolle.

Mutta nyt ihan pienen ajan sisällä on tapahtunut jotain merkillistä. Mä olen innoissani ja luottavainen. En tarkalleen osaa sanoa miksi, varmasti suurin syy nämä uudet pelaajahankinnat, pelaajien profiilit ja tyyli millä TPS pelaajahankinnat ilmoittaa. Perkeles että mä olen todella innoissani tulevasta kaudesta. Pelaajistosta suurin yksittäinen syy innostukselle lienee nää veli venäläiset. Lieneekö joku mukava muistijälki Jursin ajoille. Jotenkin valtava luotto että palataan vakavasti otettavaksi seuraksi! Kauden avaukseen jo nyt hirveä hinku hommata lippu, vaikka viimeiseen kahteen kauteen oon ollut katsomassa paikan päällä kaikki kaksi peliä.

Uskon meidän uusiin hankintoihin, uskon Raipeen, uskon että kauden avauksessa +9000 katsojaa, uskon suoraan pleijaripaikkaan ja uskon siihen että matsilipulla puoleen hintaan Show Timeen! Täältä tullaan!
Pelkästään jo tämä kirjoitus sai itseni katsomaan, joskos lippuja olisi myynnissä. No ei perhana ollut vielä! Mutta nyt alkaa tuntumaan oikeasti, että asioita alettaisiin tekemään taas siinä määrin, että mestaruus olisi oikeasti se ainut tavoite.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Luulen, että Ortegasta on hyvät mahdollisuudet saada kelpo rahat siellä tammi-helmikuun taitteessa, kunhan on tehnyt sen 17+16 sitä ennen.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan kiva fiilis joukkueesta tässä vaiheessa. Kaikkien aikojen muukalaislegioonaahan tässä kasataan eivätkä nuo läheskään kaikki hankinnat tule osoittautumaan yhtään sen paremmiksi pelaajiksi kuin mitä olivat esimerkiksi Juraj Šimek tai Greg Squires. Alkaahan tuossa nyt olla rosterissa leveyttäkin sen verran, että jo senkin takia osan pelaajista on pakko flopata, kun kaikille ei millään riitä roolia. Oliko se 2013 syksyllä, kun HIFK rakensi joukkuetta samalla taktiikalla eli raahasi ulkkareita sisään niin perkeleesti ajatuksella, että pakko niistä jonkun on onnistuakin, kun tarpeeksi monta hankitaan?

Terveellä pessimismillä koitan suhtautua tulevaan kauteen niin ei ole pettymys sitten niin kova ja sitähän saattaa jopa positiivisesti yllättyä.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
MIkä muuten Isiguzon tilanne on?

Joko on menetetty tapaus?

Siinä on tosiaan myös unohdettu soturi. Ei ole kyllä mitään käryä mikä on esimerkiksi hänelle tai Kaskiselle ajateltu rooli. Hyvä että mainitsit miehen nimen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Siinä on tosiaan myös unohdettu soturi. Ei ole kyllä mitään käryä mikä on esimerkiksi hänelle tai Kaskiselle ajateltu rooli. Hyvä että mainitsit miehen nimen.
Isiguzon sopimus loppui menneeseen kauteen, eli eiköhän pelit jatku Mestiksessä. Hyvän kauden pelasi Sapkossa lainasopimuksella ja on sääli, ettei kahden vuoden sopimuksesta huolimatta saanut käytännössä minkäänlaista mahdollisuutta ylhäällä. Ensimmäisellä sopimuskaudella oli mukana rosterissa joissain peleissä, mutta peliminuutteja ei tullut.
Sääli, olisi ollut järkevää katsoa tämä kortti jossain vaiheessa. Eiköhän siis tiet erkane tässä vaiheessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nati

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan kiva fiilis joukkueesta tässä vaiheessa. Kaikkien aikojen muukalaislegioonaahan tässä kasataan eivätkä nuo läheskään kaikki hankinnat tule osoittautumaan yhtään sen paremmiksi pelaajiksi kuin mitä olivat esimerkiksi Juraj Šimek tai Greg Squires. Alkaahan tuossa nyt olla rosterissa leveyttäkin sen verran, että jo senkin takia osan pelaajista on pakko flopata, kun kaikille ei millään riitä roolia. Oliko se 2013 syksyllä, kun HIFK rakensi joukkuetta samalla taktiikalla eli raahasi ulkkareita sisään niin perkeleesti ajatuksella, että pakko niistä jonkun on onnistuakin, kun tarpeeksi monta hankitaan?

Terveellä pessimismillä koitan suhtautua tulevaan kauteen niin ei ole pettymys sitten niin kova ja sitähän saattaa jopa positiivisesti yllättyä.

Juurikin näin. Lähtökohtaisesti suurin osa vahvistuksista täysiä arpoja. Kahdelta viimeksi tulleelta on sentään lupa odottaa menestystä Liigatasolla.

Eniten kuitenkin harmittaa, että mahdollinen epäonnistuminen ollaan kaatamassa Raipen niskaan ennen edes yhtä harjoituspeliä, jos näillä arvoilla ei tulekaan voittoja.

Ja sitten vielä tuohon Kallioon. Älkää olko niin naiiveja. Urama on ollut kokoamassa joukkuetta ja hyväksynyt jokaisen pelaajahankinnan mitä Tepsiin on tehty, vaikka ei sitä voi virallisesti myöntääkään.
 
Itse asiassa tuo Stepan Falkovsky sopii täysin tuohon @Iceberg kuvaukseen huomenna julkaistavasta pelaajasta. Sopii muutenkin tähän nykyiseen hankintapolitiikkaan hyvin. Nuori ja potentiaalinen. Katsotaan osuuko tämä huomenna kohdilleen.

Sen verran täytyy taas olla eri mieltä, että mielestäni Falkovsky ei ole mikään varsinainen kolmosparin jyrä, vaikka kivitalon kokoinen onkin. No mielenkiintoinen nimi on kyllä hänkin ja ainesta kannattajien kulttisuosikiksi ihan tuon kokonsa puolesta.
 
Kuka näin on väittänyt, että sellainen olisi? Mielestäni @Iceberg itse veikkaili näin. Tullessaan Falkovskylla on myös kaikki saumat ottaa paikka kärkipareista. Ilmeisesti häneltä löytyy myös kiekollista osaamista isoksi mieheksi mukavasti.

Näemmä sinä väitit kun kerroit Falkovskin sopivan täysin Icebergin kuvaukseen, jossa puhuttiin kolmosparin jyrästä ja puolustavasta puolustajasta. Millainen ko. pelaaja omien havaintojeni mukaan siis ei ole.

Mutta joo, ei sen niin väliä kuka väitti ja mitä.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä kaikki kuvailut sopivat Falkovskyyn. Lisäksi @Iceberg itse arveli, että ei tulee TOP4 pareihin, vaan on enemmän kolmosparin jyrä. Oma veikkaus. Tajuatko?

Tajuan oikein hyvin. Olen vain eri mieltä noista ominaisuuksista. Ja lisättäköön nyt vielä jos en tarpeeksi selvästi tuossa ylempänä tuonut esiin, että minusta Falkovski ei ole puolustava puolustaja eikä todellakaan pelaa yksinkertaisesti vahvuuksillaan. Enemmänkin sellainen allrounder, joka vasta yrittää löytää sitä oman pään peliä kenties kokonsa edellyttämälle tasolle. Olet varmasti sinäkin nähnyt paljon hänen pelejään, joten tyydyn siihen, että olemme nähneet ihan eri tavalla.
 
Mun mielestä on hienoa nähdä, miten tulevan kauden TPS:ää rakennetaan. Tuodaan ulkopuolelta nuoria ja nälkäisiä pelaajia nostamaan vaatimustasoa.

Tuossa on monenlaisia pelaajia, joista voi kehittyä laadukkaita pelaajia Eurooppaan ja NHL:n. Vuoden laput antaa aikaa rakentaa myös tulevaa ja koska rahaa on, niin tämä on myös mahdollista.

TPS kokoaa sellaista joukkuetta, mikä palauttanee uskoa koko projektiin ja voi olla todella yllätysvalmis. Uskon TOP-6 runkosarjasijoitukseen ja mahdollisuuksiin jopa välieräpaikkaan. Toki, nyt eletään vasta heinäkuuta, joten jäätä hattuun.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ylen hyvä värväys, mikäli ei ole miksikään kärkiäijäksi tulossa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Sieltä! Ainakin on kokoa, kuten luvattu :D

No niin! Siitä se "Fraser" tuli! Toivottavasti kuitenkin liikkuu vähän liukkaammin..

On ilkeä kaveri!
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jo pelkkä termi.. "Hullu Serbi" saa aikaan pelonsekaisia ajatuksia joten tää on hyvä, tykkään.
 

Tarasenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, St. Louis Blues, Manchester United
Kyllähän tässä on selvää ainesta Fraser-tyyliseksi kulttipelaajaksi. Hyvä haku kutos- tai seiskapakiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös