Vois kai sitä itsekin pohtia..
Ensinnäkin, ensi kaudelle ei enää lähdetä siitä, että ollaan noiden "pappojen" varassa. Kiva, jos joku jatkaa, mutta rooli ei ole enää johtava. Nyt katse tulevaan ja menestykseen.
Mulla on vahva tuntuma, että Perrin lopettaa. Tallinderin jatko riippui Ruotsin kuviosta (?). Kallio on jo kahteen kertaan miettinyt pitkään, jatkaako.
Nyt on onneksi saatu jatkot jo Virtaselle ja Virralle. Tärkeistä palasista jatkot pitäisi seuraavaksi saada Thorellille. Hänen optionsa ei välttämättä ole enää itsestäänselvyys. Ruotsissa on huomattu piilossa ollut potentiaali ja sieltä löytyy rahaa.
Helpompia jatkoja solmittavaksi ovatkin sitten ekassa korissa Eronen, Tikkanen ja Setänen. Kaikkien jatkoon uskon. Georgiev olisi mun papereissa korkealla, mutta ulkomaalaisena saattaa olla paljonkin ottajia muualla. Jos nyt vetää hyvän kauden, niin ottajia on idässä aivan varmasti, ehkä jenkkiläkin kiinnostaa?
Eronen ja Tikkanen ovat pakiston kulmakiviä ja jatkot olisivat tärkeät. Setänen sama juttu maalilla. Tilaa jättäisin Kaarlehdolle.
Pakeista Dudas on vielä kääntämätön kortti, jonka katsoisin ihan rauhassa kun vaan pääsee pelikuntoon. Otteet olivat erittäin lupaavat ainakin.
Hyökkäys tulee jälleen olemaan se ongelma. Vaikka siellä on nyt sitten jo Pikkarainen, Virta, Virtanen, Lindsten ja Taavitsainen ei se ihan vielä riitä. Puuttuu käytännössä taaskin peliä tekevät sentterit (Virta ei sitä ole), maalintekijät ja rouhijat. Lindsten ja Taavitsainen ovat olleet positiivisia yllätyksiä ja toivottavasti kehitys jatkuu. Muilla nuorilla onkin paljon pelissä pelipaikan suhteen. Siikillä ja Väyrysellä on ollut hyvät otteet ja ovat mun papereissa muita edellä.
Siikin pitäisi pelata koko kausi Mestiksessä samaten Väyrysen ja Vähätalon. Lämsä on mulle tuntematon kortti, koska ei saa peliaikaa. Nieminen taas on jo melkein tekemättömän tempun takana, valmennus ei vissiin enää luota kaveriin? Lahtinen pelasi TuTossa hyvin ja käyttäisin option.
Muista hyökkäjistä Ahtola saa vaihtaa maisemaa. Ei riitä, että kaveri väläyttää kerran viiteen otteluun ja sitten katoaa täysin kuvasta. Ihan kuin Makkonen.
Kume taas ei pelaa ollenkaan. Mutta Spina.. Siinä on Liigatason huippuhyökkääjä. Jos vaan kiinnostusta on niin ilmanmuuta jatkoa käteen. Luulen vain että epäluottamuslauseen jälkeen (huhuja) ei kiinnosta täällä jatkaa.
Loppukauden aikana tuolle 3.sentterin paikalle pitäisi ajaa sisään joku noista; Lämsä, Karvonen tai Vähätalo. Kaikki pelanneet sentterinä. Kyllä nyt jonkun luulisi täyttävän sen paikan?
Virtasen vierelle hommaisin toisen rouhijan/työntekijän kuten esim. Juha Koivisto, Mikko Alikoski tai Jari Sailio. Junnuja ei tossa roolissa voi peluuttaa ja laskisi Virtasen kuormaa.
Kärkikenttiin löytyy vielä tällä hetkellä "virallisesti" aika paljon väkeä vapaana. Senttereistä pitäisin mielessä; Matti Järvisen, Jasse Ikosen, Robert Leinon, Lassi Kokkalan ja varsinkin Otto Paajasen. Kokkalan fleguilu aikoinaan on syöpynyt mieleeni, mutta olisi omana kasvattina mielenkiintoinen haku.
En siis edes koittaisi hakea selvää ykkössentteriä, vaan Virran avuksi toista tasapainoista lupaavaa sentteriä. Virtahan voi ja pelaakin mielellään myös laidassa, mutta vähintään yksi hyvä sentteri on minimi.
Kärkikenttien laiturien paikoille vapaista kärkinimi mun papereissa on Curtis Hamilton. Vienti on varmasti kovaa ja voi joku Jokerit taas olla asialla.. Mutta vanha tuttu Antti Erkinjuntti ja John McFarland olisivat hyviä palasia, kuten myös Niko Ojamäki. Hakisin kuitenkin kärkeen enemmän kokemuista, kuin nuoria.
Pakistossa Tepsi oli taannoin jonkun huhun mukaan kovasti Lukon Jesse Virtasen perässä, saas nähdä nappaako jo ensi kaudeksi?
Jätän siis auki Kallion mentävän aukon tuonne, muuten näyttää joltain tältä:
Spina/Hamilton/McFarland - Virta - Kallio/X
Virtanen - Heikkinen
Pikkarainen - Paajanen/Kokkala - Erkinjuntti
Keskitalo - Eronen
Thorell - Lämsä/Karvonen - Lindsten
Forsström - Tikkanen
Taavitsainen - Virtanen - Koivisto/Sailio/Alikoski
Eli 5 pelaajaa tarvitaan pyöreästi. Jos kaikki "papat" lopettaa, enemmän. Nuoria voi loppukauden aikan murtautua ( ja pitääkin) jollekin paikalle.