Minä olen Petusta sitä mieltä, että mukavaa kun mies jatkaa, omasta mielestäni kuitenkin toivon että Selinillä on kanttia päättää miehen peliaika, seuraavassa omassa mielessä pyörineitä faktoja. YV pelissä Petu on liigan eliittiä, pelkkää yyveetä tuli keskimäärin 12min otteluun tällä kaudella. 4vs4 pelissä on paljon tilaa Petun loistaville avauksille, 4vs4 peliä tuli keskimäärin pari minuuttia tällä kaudella ottelua kohden.
On selvää ettei mies voi pelata kaikkia ylivoimia ja istua muuten penkillä, kyllä rytmi on pysyttävä päällä ottelun aikana ja 5vs5 aikaakin on siksi saatava. Olen silti sitä mieltä ettei miehen kuuluisi pelata yhtään av vaihtoa, eikä olla 5vs5 pelissä kolmos paria ylempänä. Miehestä on aaveella lähinnä haittaa, lisäksi se syö vanhemmiten muutenkin laskevaa energiaa yyvee vaihdoista. Tällä kaudella silmävamma tuli puolustuksessa ja ensikaudellakin riski aaveella ja tasakentällisin loukkaantumisiin on moninkerroin suurempi kuin yyveellä. Petu on oikeasti sopivasti roolitettuna edelleen liigan eliittiä, mutta väärin roolitettuna liki kelvoton. Lisäksi väärin roolitettuna loukkaantumisriski moninkertainen. Mikäli mies pelaisi keskimäärin vajaata 20minuuttia, lähinnä pelkkää yyveetä, ei oikeasti edes 50 peliä kaudessa ole utopistinen tavoite, mikäli puolestaan sama tyyli jatkuu kuin tällä kaudella, 15 peliä saattaa hyvin olla maksimi.
Saattaa kuulostaa hullulta tempulta ikonille, mutta näin hänellä on mahdollista jättää kunniakkaat hyvästit ja olla oikeasti todella tehokas vielä tulevallakin kaudella, tämä tyyli palvelee minusta kaikkia parhaiten. Vaikka mies itse luultavasti haluaisi pelata 30min pelissä, ei hän kuitenkaan taida haluta istua 45 peliä klesana kurvipubissa. Mielestäni siis Petun jatko on hyvä ja hän on oikein käytettynä todellinen täsmäase meidän puolustuksessa, mutta tosiaan, väärin käytettynä hyödytön rasite.