Tukosen nimen voi kyllä jättää nimenomaan pois näissä spekulaatioissa. Mies ei tule enää ikinä pelaamaan ehjää kautta Liigassa, näin on eräät Laten lähipiiristäkin tietäneet kertoa jo viime kauden aikana. Käytännössä voidaan siis helposti olettaa, että Tukonen pelaa odotusarvoltaan sellaisen 20-35 pelin kauden, joka meinaa tietenkin sitä, että paikkaajia tarvitaan. Toki ihmetarinoita on nähty, mutta en millään usko yli 40 peliin. Kun tuolla on ensi vuoden sopimuspelaajina vielä Kumeliauskasta ja Moisiota muun muassa, niin 12 pelaavan hyökkääjän lisäksi sinne on pakko hankkia tarpeeksi syvä hyökkääjämateriaali, ellei sitten junnuista nouse oikeasti liigatasolla pärjääviä nimiä. Joku Ruuttu esimerkiksi ainoita potentiaalisia nimiä nykyrosterista, jolle voisin jatkoa harkita ihan vaan sen takia, että laajuutta tarvitaan.
Toivon myös todella, että Koskiranta saataisiin vaihdettua johonkin toiseen sentteriin päittäin, sillä hänen touhuunsa olen vitun kyllästynyt. Jos vaikka onnistuisi jonkinlainen diili Lukon kanssa, joka huhujen mukaan on "Paskarannasta" kiinnostunut. Hyökkääjistöstä on helppo kipata ulos myös Lasch, Lucenius, Kulmala, Virtala (ja Simek lähtee myös). Henkilökohtaisesti pitää sanoa, että potkisin myös Karvisen ulos. Jakaa vissiin mielipiteitä, koska monet tykkää, mutta nyt, etenkin Moision hankinnan jälkeen, en haluaisi katsella Karvista enää. Ei saa kiekollisena mitään aikaiseksi, ja ottaa helvetisti tyhmiä jäähyjä. Ei osaa mielestäni pelata oikein sitä nelosen laiturin roolia, joten isoa vaihtuvuutta toivon. Pakistoon ainakin pitää tulla isoa vaihtuvuutta (mun puolesta koko helvetin sotku uusiksi, jatkoa ei kenellekään nykyrosterista). Nakladal toki on ihan jees, mutten usko miehen jatkoon, joten ei siitä sen enempää.
Rantasen kohdalla pitää todeta, että vaikka omasta mielestäni hänellä on mennyt paremmin laiturin tontilla, niin mikäli mies itse oikeasti kokee sentterin tontin itselleen luontaisemmaksi, ja kun sentterin hakeminen kärkirooliin on haastavampaa kuin laiturin, niin joukkueen rakennuksen lähtökohtana pitäisin Rantastakin sentterinä, ellei siellä nyt jotain varmaa kalaa ole jo verkoissa. Se varmasti vaikuttaa osaltaan hänen pelaamiseensa, että hän on tottunut pelaamaan laidassa viime aikoina enemmän, joten totuttelu takaisin keskushyökkääjän rooliin vienee aikaa, mutta saattaa osoittautua toimivaksi ratkaisuksi. Rantasenkaan varaan ei voi kuitenkaan vielä laskea sen enempää, ennen kuin Rantasen NHL-seura selviää, jolloin tiedetään, pelaako "Hot Wheels" meillä vai ei.
Pressiboxin & Pavlikovskyn kanssa olen samaa mieltä Erkinjuntista. En usko, että sopisi tällaisessa tilanteessa takaisin Turkuun.
"Laine" - Rantanen - "Mankinen"
"Aaltonen" - "Malinen" - Tukonen
Ahtola - Kumeliauskas - Pikkarainen
Vähätalo - Virtanen - "Kolehmainen"
+ Ruuttu, Moisio, Lämsä
"Järvinen" - "Schira"
"Tallinder" - "Klubertanz"
Keskitalo - "Backman"
+ Pulli, Eronen, Nemecek
Lassila
Setänen
- "Lainausmerkeissä oleva": Pelaaja, joka kiinnostaa allekirjoittanutta, mutta johon ei liity tietääkseni mitään suoria TPS-huhuja.
- Kursivoitu: Huhuissa pyörinyt pelaaja.
- Boldattu: Pelaaja, jolla sopimus ensi kaudesta.
- Normaali: Pelaaja, jolle antaisin jatkosopimuksen.
Ihme on, jos pakistosta osuu yksikään kohdalleen. Joka tapauksessa Turku tarvitsee ensi kaudelle johtajia, joita mielestäni olisi tuossa rosterihahmotuksessa oikein riittävästi. Diggailen myös aikaansaamastani isokokoisesta nelosketjusta. Mutta viestini pääpainoksi haluan edelleen huutaa ISO VAIHTUVUUS!. Jos jossain vaiheessa tulee Twitteriin tai Facebookiin jotain vihjausta, että TPS julkistaisi jonkinlaisen jatkosopimuksen, niin olisin ainakin itse tällaisessa kuvitteellisessa tilanteessa pelko perseessä, koska tämänhetkisessä rosterissa selkeä valtaosa on pelaajia, joille jatkosopimusta ei kuulu tarjota.