TPS kaudella 2015–2016 – Palloseuran kunnianpalautus osa xxx

  • 561 361
  • 1 856

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tulipahan nyt huudeltua sitten vieraisiin pöytiin, toivottavasti kukaan ei ottanut viestiä mitenkään Tapparan hyvyyden korostamisena tai vastaavana, vaan käytin hyvin tuntemaani joukkuetta nyt vain esimerkkinä. Tarkoitus oli tuoda omat ajatukset esille siitä, miten TPS:n kannattaisi lähteä joukkuettaan tulevaisuudessa rakentamaan niin, että voitaisi vaikka joskus Tapparan kanssa kohdata teidät välierissä kolmatta kertaa perävuosina. Ja vieläpä niin, että molempien pelaajisto on melkeimpä sama joka kautena, kuten meillä on Lukon kanssa tänä keväänä.

Ei täällä hyvin perusteltuja ja asiallisia viestejä kukaan tuomitse, olet tervetullut pöytäämme jatkossakin. Hyvin pitkälti samaa mieltä, olen itsekin puhunut viestisi teemasta eli pitkäjänteisyydestä. Uskon, että uudistuneen organisaation myötä myös täällä Turussa aletaan ajatella asioista kauaskantoisemmin.

Erittäin hyvä kirjoitus, hyvä lukea Tappara-kannattajan näkökulmasta mielipidettä. Tapparaan vertailu on nimenomaan hyvä eikä huono asia, sillä kyseisestä seurastahan sinulla eniten kosketuspintaa on.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Otto Karvinen siirtyi Vaasaan 2v. pahvilla. Itse olen pettynyt tähän. Oli vihdoinkin sitä telaketjuosastoa, jota täältä on puuttunut. Otti toki tyhmiä jäähyjä, mutta tossa roolissa harvoin on niin "älykästä" kaveria, että tyhmät jäähyt jäisi pois. Sitä paitsi tunteella tossa roolissa pärjää todella pitkälle. Nyt mä odotan tälle tontille paljon parempaa kaveria, jos Karvisen lähes ilmainen pahvi ei kelvannut.
Eli: X - "Virtanen" - Moisio on tällä hetkellä tuo 4.kenttä ja yksi nimi kaivataan.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Otto Karvinen siirtyi Vaasaan 2v. pahvilla. Itse olen pettynyt tähän.

Karvinen oli kuluvan kauden osalta omia suosikkipelaajiani Tepsissä. Siis asenne oli helvetin hyvä koko kauden, mitä nyt ei voida todellakaan sanoa koko joukkueesta. Ei tietystikään mikään Brett Hull, mutta jätti aina jäälle kaiken. Hyvä että lähti ikisympaattiseen Vaasaan.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkei me tarvita taklaajaa, vaan av-spesialisti. Vähän kuin Timo Salo. Mitäs kaveri muuten duunailee nykyään? EliteP:n mukaan eläkkeellä, ei paikat kauhean huonossa kunnossa voi olla, jos pelaa VG:n edustuksessa futista. Mutta tosiaan, Virtanen ja Moisio varmasti osaa paukuttaa pleksejä ihan tarpeeksi.
 
Ehkei me tarvita taklaajaa, vaan av-spesialisti. Vähän kuin Timo Salo. Mitäs kaveri muuten duunailee nykyään? EliteP:n mukaan eläkkeellä, ei paikat kauhean huonossa kunnossa voi olla, jos pelaa VG:n edustuksessa futista. Mutta tosiaan, Virtanen ja Moisio varmasti osaa paukuttaa pleksejä ihan tarpeeksi.

Eikös Timolta mennyt ranne tms(?).
Oma nelosketjuni osaisi myös pelata 5-5 peliä, AV:aa, kalastaa(vaikken tästä pidäkään) jäähyjä, tehdä maaleja, pimentää vastustajan ylempiä kenttiä ja ennen kaikkea: pelata jäähyttömiä plusmerkkisiä vaihtoja.
Hyvänä esimerkkinä historiasta: Tuokko-Rautee-Kiviharju.

Törmäilijöitä, selkääntaklaajia tai "kovia poikia" en kaipaa, koska niitä ei nykyliigassa tarvitse. Tylsänä bonuksena vielä se, että isot pojat saavat jäähyjä kun vaikka joku osuu heihin ja kaatuu.
Missä joukkueessa tämän kauden kahdeksan sakissa on täysin kädetön, törmäilevä 4-ketju?
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mulla on jätkät sellanen fiilis että ens kaudella näihin aikoihin odotellaan kuumeisesti että tepsin ekassa välierämatsissa tippuu kiekko jäähän.

Tämä olettaen että pakistoon saadaan muutama kunnollinen oman pään jyrä koska mitä oon käsittänyt uuden valmennuksen filosofiasta, niin siellä on aika usein suosittu kakkos-kolmosparissa enemmänkin lihaa kuin kiekollisia avuja, mikä on suunta josta itse ainakin tykkään enemmän pakkien osalta kuin überkiekollisuudesta. Voi tosin olla että tämä on joukkueenrakennuksessa ollut budjettikysymys aiemminkin tämän valmennuksen osalta, mutta pleijareissa isot ja ilkeät syö usein pienet ja taitavat.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Mulla on jätkät sellanen fiilis että ens kaudella näihin aikoihin odotellaan kuumeisesti että tepsin ekassa välierämatsissa tippuu kiekko jäähän.

Hyvä että edes joku jaksaa uskoa! Täähän on ihan allekirjoituskamaa. Itse toivon lähinnä ettei ensikaudesta tule mitään totaalista floppia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - mitä oon käsittänyt uuden valmennuksen filosofiasta, niin siellä on aika usein suosittu kakkos-kolmosparissa enemmänkin lihaa kuin kiekollisia avuja - - -
Ei kannata myöskään unohtaa sitä Ari-Pekka Selinin ensimmäistä mediatilaisuutta, kun Atu vähän kyykytti Nikkolaa.

Nikkola: "Jari Nikkola, Iltalehdestä. Raimo Helminen, Kimmo Rintanen, Jani Kiviharju... mä en löydä tästä valmennustiimistä yhtään puolustus-spesialistia."
Selin: "Minä olen!"

02.02.2015 - Ari-Pekka Selinin ensimmäinen TPS-tilaisuus

Kysymys ja erittäin tyhjentävä vastaus tulee siinä vähän kuuden minuutin jälkeen...
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Spina - Perrin - Tukonen
Rantanen - Vainiola - Pikkarainen
Ahtola - Kumeliauskas - Virta/Siiki/Kallio
Moisio - Virtanen - Kulmala

Tallinder - Friman
Nummelin - Järventie
Bruun - Mojzis
Eronen - Karhu

Lassila
Setänen

Näillä?
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Kyllä Ahtola ainakin pelaa 1-2 ketjuissa. On parempi kuin Pikkarainen, kun puhutaan "tulosyksikön" pelaajistosta.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä Ahtola ainakin pelaa 1-2 ketjuissa. On parempi kuin Pikkarainen, kun puhutaan "tulosyksikön" pelaajistosta.

En silti lähtisi rikkomaan hyväksi todettua Rantanen - VVV - Pikkarainen ketjua. Olen samaa mieltä, että Ahtolassa on potentiaalia 1-2 ketjuihin, mutta tällä hetkellä on aika paljon tungosta juuri laitureiden paikoille.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Rantanen - Vainiola - Pikkarainen
Minua yllättää kyllä suuresti VVV:n tason nousu tällä kaudella ja että häntä jopa kaavaillaan TPS:n laadukkaassa joukkueessa kakkosketjuun. Vainiolalta kausi 2013-2014 Tovereissa oli vaatimaton aikaisempiin kausiin verrattuna ja tuolloin ajattelin, että hänen parhaat pelivuotensa ovat jo menneet.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Pakisto näyttää melkoisen huolestuttavalta. Millä vitun näytöillä Friman on ykkösparissa? Nummelin-Järventie kuulostaa puolustussuuntaan aika painajaiselta, eikä varsinaisia ilon kiljahduksia aiheuta Tallinderia lukuunottamatta muutkaan nimet, varsinkaan Mojzisin jatkaessa menneellä kaudella nähdyllä tasolla. Voitaisiin ihan suosiolla jättää nämä bruunit ja järventiet hankkimatta, en näe heissä potentiaalia yhtään sen kummempaan kuin sijoja 11-14 tavoittelevien joukkueiden runkopuolustajiin. Lisäksi kun tiedossa on, kuinka vähän Nummelin pystyy runkosarjasta pelaamaan, on täysin utopistista toivoa menestystä jos jatkuvasti pelaavana pakkina on joku Niko Karhu.

Hyökkäys sinänsä näyttää sommitelmana erittäinkin kivalta, mutta todellisuudessa tuossa on ihan liian monta kysymysmerkkiä. Tukosen maksimirunkosarja on 40 peliä, Rantasen varaan ei voida laskea yhtikäs mitään vielä tässä vaiheessa ja Kumeliauskasin pelikunto näiden kaikkien vammojen jälkeen on täysin auki. Vainiolalle löytyi hyvä ketju täksi kevääksi ja onnistui mukavasti, mutta uran aiemmat näytöt eivät hänestä tee mitään varmaa pistenikkaria, joten pidän lähtökohtaisesti aika riskaabelina tuota kakkossentterin tonttia.

Puolustuksen rakentaminen on kyllä oikeasti kaikista haasteellisin homma tässä, kun oikein ketään siellä ei viime kaudella onnistunut suuremmin ja hyviä suomalaispakkeja on kovin niukasti saatavilla. Nakladal, Mojzis, Tallinder -kolmikosta kun kaksikin saataisiin niin siinä olisi jo ihan jees alku.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakisto näyttää melkoisen huolestuttavalta. Millä vitun näytöillä Friman on ykkösparissa?

Mitä väliä kuka on ykkös-, kakkos- tai kolmosparissa? Mielestäni tämä kokemattomampi pelaaja kannattaa laittaa kokeneimman/parhaan puolustajan vierelle. Tässä tapauksessa se on Tallinder. Ja lyhyesti Järventiestä ja Bruunista, me tarvitaan sinne niitä kokeneita puolustajia, jos aiotaan menestyä. Tepsillä on viime kaudet ollut sarjan nuorin joukkue. Mitä se on tuottanut?
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä väliä kuka on ykkös-, kakkos- tai kolmosparissa? Mielestäni tämä kokemattomampi pelaaja kannattaa laittaa kokeneimman/parhaan puolustajan vierelle. Tässä tapauksessa se on Tallinder. Ja lyhyesti Järventiestä ja Bruunista, me tarvitaan sinne niitä kokeneita puolustajia, jos aiotaan menestyä. Tepsillä on viime kaudet ollut sarjan nuorin joukkue. Mitä se on tuottanut?

No itse ainakin näissä ketjuhahmotelmissa rakennan puolustuksen siten, että ykkösparissa pelaavat pakit ovat lähtökohtaisesti niitä 20-25 minuutin äijiä. Friman ei viime talven näytöillä ole läheskään sen tasoinen pelaaja, että kykenisi pelaamaan tuollaisia minuutteja. Tallinder olisi sen tasoinen puolustava pakki, että siihen voisi huoletta lyödä pakkipariksi jonkun huomattavasti hyökkäävämmän jätkän, esim. Nummelinin aina kun vaan pelikunnossa on.

Joo olishan ne kokeneet suomalaiset puolustajat ihan kivoja juttuja, mutta niiden tarvitsisi pysyä liigavauhdissa vielä mukanakin. Järventie on ensi kauden alussa jo 40-vuotias ja on tällä kaudella ollut melkoisen pienessä roolissa Ilveksessä, joten en näe mitään järkevää syytä miksi hänet otettaisiin Turkuun jäähdyttelemään. Bruun saattaisi ehkä mennä kolmosparissa, mikäli muut äijät ovat tekijämiehiä, mutta Järventietä ennemmin näkisin ainakin Erosen tai Keskitalon joukkueessa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tallinder - Friman
Nummelin - Järventie
Bruun - Mojzis
Eronen - Karhu

Näillä?

Toivottavasti ei lähellekkään noilla. Friman ja Mojzis oli minusta totaalipaskoja tällä kaudella. Nummelin vois ihan hyvin pelata 7pakkina ylivoimat ja silloin tällöin stuntata muita. Bruun nyt menis ihan ok tuossa paikalla kuten kenties myös Tallinder. Järventie kanssa menis ehkä 3parissa, muttei kyllä Bruunin parina. Tuossa puolustuksessa kyllä vähän liikaa kolmosparin/seiska pakkeja.

Pakkohan sieltä on tultava puolustukseen joitakin kovia nimiä, jos hyökkäyksen huhut pitävät paikkansa.
 

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Järkevää olisi laittaa juuri nämä nuoret kaverit oppimaan kokeneiden rinnalle:

1: Mojzis - Seigo

2. Tallinder - Eronen

3. Bruun/(Berger) - Friman/(Keskitalo)

Numppa seitsemäntenä, pelaa yv:tä ja huilauttaa välillä muita.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Nämä puolustuspään pelaajien spekulaatiot näyttävät TODELLA pelottavilta. Jos siellä ensi kaudella oikeasti menee joku eläkeläiskerho ja Friman, niin morjens! Saavat Perrin ja Spina takoa aikamoiset määrät maaleja, että tulee yhtään voittoa. Toivottavasti Tepsillä on jotain ässiä hihassa. Muuten voi alkaa näyttää aika heikolta ensi kaudellakin.
 

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Miten täällä on taas kaikilta unohtunut, ettei ensi kaudella tarvitse taistella kuin sijoista 7-9. Sitäkin tärkeämpää olisi nyt rakentaa se runko omista junnuista ja niin ei tule käymään jos kaikki junnut lähetetään mestikseen "hakemaan vauhtia"...senkin kauden jälkeen nämä junnut ovat pelanneet yhden kauden jossain toisessa seurassa ja ero mestiksen ja Liigan välillä on myös todella suuri, joten taas menisi aikaa tottua Liigan peleihin.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Tuskin tässä tosiaan viiriä tilaillaan, jos lähtökohtaisena toivomuksena on se, ettei Järventietä ja Nummelinia laiteta pakkipariksi.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rahallisestihan tuo puolustus olisi Liigan selkeää eliittiä. Yhteisarvona varmasti yli miljoona euroa. Enpä usko, että on paljoa enempää Liigajoukkueella varaa edes laittaa pelkkiin puolustajiin. Mielestäni Mojzis ei ollut läheskään niin huono kuin täällä annetaan ymmärtää, ainoastaan tehot jäivät ns. piippuun. Jatkosopimus on pyörinyt huhuissa. Seigon jatkosopimus ei ole kovin todennäköinen. Nakladal hiukan ylihinnoiteltu, parempiakin löytyy. Järventie jo "selvä" huhu. Bruun 1+1. Friman hyvä 7. pakki tai sitten kokeneemman pelimiehen kanssa samassa parissa.

JOS kuitenkin Seigo saataisiin kiinnitettyä, tai hänen tilalleen vaikka joka vuotinen Sweatt, niin homma näyttäisi jo paljon paremmalta:
Tallinder - Seigo
Mojzis - Friman
Järventie - Bruun
Nummelin - Karhu

Ainoastaan Frimannin nimi pelottaa jopa välillä laittaa tonne. Tallinderin kanssa menisi varmasti ihan ok, koska Henrik olisi Liigan paras pakki. Voisiko Frimannin tilalla kokeilla Karhua? Onko TuTo:n pelejä seuranneet huomanneet mitään isännän otteita vai onko se vain joku halinalle?

Melart muuten meni HIFK:iin. Miksei Järvinen voisi tulla TPS:iin?
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rahallisestihan tuo puolustus olisi Liigan selkeää eliittiä. Yhteisarvona varmasti yli miljoona euroa. Enpä usko, että on paljoa enempää Liigajoukkueella varaa edes laittaa pelkkiin puolustajiin.
Se, että pakisto olisi rahallisesti yksi liigan kalleimmista ei ole varsinaisesti mikään meriitti varsinkaan silloin, jos se on samalla pelillisesti yksi paskimmista. Ainakaan en tällaista yhdistelmää kuvailisi termeillä "selkeää eliittiä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös