Ensimmäisenä korostan, että kaikki seuraavat ovat pääosin omaa mutuiluani.
Kaikista olen tosin tässä talven/kevään mittaan kuullut jotain ja... wanha sanontahan kuuluu: ei savua ilman tulta!
Maalivahdeissa olisi kyllä todella kova kilpailutilanne jos tollasella kolmikolla kauteen lähdettäisiin.
Ensinnäkin mä en yllättyisi, jos
Teemu Lassila vaihtaisi maisemaa (kalliista?) sopimuksestaan huolimatta. Tällaista huhua kuului tuossa tammikuun puolivälissä, kun Lassila oli pari-kolme peliä poissa flunssan (?) johdosta.
Oskari Setänen lienee jo varmasti meidän miehemme - eikö siitä ollut jo kerran uutinenkin jossain roskalehdessä? "
Iltasanomien tietojen mukaan..." tms. Samaten Kristian Järvisen sopimus ensi kaudesta lienee jo nyt purettu.
Hyvin todennäköisesti alunperin TPS suunnitteli lähtevänsä kauteen 2015-16 maalivahtikaksikolla Lassila-Setänen. Hommaa "sotkee" nyt erittäin pahasti Alexander Georgiev. Hänen ei ollut "tarkoitus" olla näin valmis maalivahti vielä nyt. Sehän on selvää, että Georgievista TPS ei tule luopumaan. Hänhän on Fredrik Norrenan "kummilapsi". Norrellahan on ollut ensimmäinen kosketus Georgieviin jo jossain omalla junnumaalivahtileirillään - jopa kymmenen (?) vuotta sitten. Näin ainakin ymmärsin jostain Norren haastattelusta - olisiko ollut ensimmäisen Georgievin pelaaman TPS-ottelun jälkeen. (*)
Mä oletan näin, että Teemu Lassila on vapaa vaihtamaan seuraa sopimuksestaan huolimatta ja TPS jatkaa tandemilla Setänen-Georgiev.
Tomi Kallio on mielenkiintoinen kestohuhu joka kevät. Mä satun parin mutkan kautta tuntemaan Kallion vanhemmat. Tompan kanssa ollaan joskus 10-kesäisinä kolleina jotain tossulätkää vedelty ehkä pari kertaa, mutta muuten en häntä sen enempää tunne. Kallion vanhemmat ovat sanoneet usein - olisiko ollut viimeksi ehkä kesällä 2013 (?) - että Tomppa tuskin enää koskaan tulee muuttamaan takaisin Suomeen/Turkuun. Hän on kuulemma jo vuosia tuntenut itsensä enemmän ruotsalaiseksi kuin suomalaiseksi. Växjön ajoista en ole täysin varma, mutta Göteborgin aikoina satavarmasti. OK, voihan olla, että mielipiteet muuttuvat, mutta juuri tästä syystä mä en ole koskaan pitänyt Kallion paluuta TPS-paitaan mitenkään hirvittävän todennäköisenä.
Tosin... Kallion poikahan täytti nyt tammikuussa seitsemän vuotta, joten pojan koulun aloitus voi olla se ratkaiseva tekijä.
Ruotsinmaalta voisi olla tarjolla yksi tai jopa kaksi muutakin paluumuuttajaa. Muistaakseni edellisviikolla kuulin, että Örebro haluaa ruotsalaistaa joukkuettaan ensi kaudeksi. Olisiko siellä tällä kaudella kurvaillut jopa kymmenen ulkomaalaista? Brian Willsien sopimus tietysti päättyy nyt keväällä. Toinen mielenkiintoinen nimi on Marko Anttila. Hänen sopimuksensahan kattaa vielä ensi kaudenkin, mutta... mä olen käsittänyt näin, että hänen otteisiinsa ei olla oltu niin tyytyväisiä sen polvileikkauksen (?) jälkeen. Anttilahan kirjoitti kaksivuotisen sopimuksen kausista 2014-15 ja 2015-16 jo tammikuussa 2014. Hyvin todennäköistä onkin, että hän on kevään jälkeen vapaa vaihtamaan seuraa. Tällä kaudella 45 ottelussa tehot 7+6=13, kun vajaalla kaudella 2013-14 tuli 22 ottelussa tehot 13+7=20.
Brian Willsie tuskin jatkaa Örebrossa, mutta myös
Marko Anttila on erittäin potentiaalinen lähtijä.
EDIT: (*) löytyihän jotain mitä muistelinkin kuulleeni
15.01.2015 -
TS: Norrenalla ja Georgievilla pitkä yhteinen historia