Hän on jossain määrin perusteltu hankinta vain siinä tapauksessa, että Karvinen vaihtaa ensi kaudeksi maisemaa.
Siis hetkinen! Nyt on sen verran mielenkiintoista joukkueen rakentamista, että mä tipahdin kärryiltä jo alkumetreillä.
Kyllähän nelosketjuunkin tarvitaan kaksi laitahyökkääjää. Jos/kun toisella laidalla on Moisio, niin kenet itse laittaisit toiselle laidalle? Mun mielestäni juuri Otto Karvinen sopisi tuohon kuin nenä pyllyyn. Itse asiassa en pistäisi edes pahakseni, jos nelosketjun laituriosastolle hommattaisiin vielä yksi "kusipää". Kolme laitahyökkääjää, jotka vetävät rotaatiossa. Näiden keskelle vielä kunnon sentteri, joka raapii tärkeät aloitukset. Ketjun tehtävänä on pimentää vastustajan ykkönen, hoidella alivoimat, suojella johtoasemaa, tulla maalin jälkeisiin vaihtoihin kentälle, pelata erien ja otteluiden viimeiset minuutit jne.
Julius Vähätalo saattaa olla se ketjuun kaavailtu sentteri. Tosin itse pidän häntä jopa vähän "turhankin" kiekollisena sekä myös kokemattomana. Näkisin mielelläni tuossa tärkeässä roolissa jonkun kokeneemman pelimannin. Mä olisin aivan innoissani jos tuohon (-kin) rooliin palkattaisiin oikein kunnon ammattimies: koodiniminä vaikkapa Ryan Stone tai Jeff Halpern. Joku tuolla jo aiemmin heitti nimen Henri Heino esille.
Karvinen - Heino - Moisio vs. Kulmala - Virtala - Lämsä
Kumman ketjun heittäisit maalin johtoasemassa jäälle oman pään aloitukseen toisen erän viimeisellä minuutilla?