Mielestäni Tepsin rosteri ei kauden alkaessa ollut vitsi, tällä hetkellä tosin melko lähellä sitä. Oli ihan realistista odottaa nousua pleijareihin. Ulkomaalaiset Willsie, Pare, Sexton, Seigo, Morrisson olivat kaikkia loistavia hakuja.
Paljon kysymyksiä ja vasta vähän vastauksia. Paljon on virheitä tehty, ei tilanne muutoin olisi näin katastrofaalinen.
Mä olin varmaan niitä ainoita, kenen mielestä rosteri oli huono jo ennen kautta. Ratkaisupaikoille hankitut pelaajat olivat kysymysmerkkejä lähes kaikki. Ainoana varmana korttina pidin Norrenaa. Tällä kertaa ulkkarit onnistuivat jumalattoman hyvin, Arse saa tästä multa todella ison sulan hattuun. Muuten onkin sitten mennyt vihkoon. Meillä oli sarjan surkeimpia pakistoja ja vähiten kokemusta ja voittamisen kulttuuria (Norrea lukuunottamatta).
Mutta ensi kaudesta 2014-2015: Täällä kun aina jaksetaan vittuilla Rauman suuntaan, niin nyt voisi ottaa Lukosta mallia. Mun mielestä joukkue on koottu kerrankin hyvin.
Siellä on muutama hyvä ulkkari ratkaisupaikoilla (Zapolski, Gagnon,Zalewski). Siellä on kokemusta Liigasta (Vahalahti, Honkaheimo, Mikkola, Uusikartano)
Siellä on käsistään käteviä pelaajia alemmissa kentissä, jotka antavat taustatukea (Nikko, Keränen, Tukonen).
Siellä on myös toimiva jarrukenttä (mm. Riskat).
Ainoastaan junnujen sisäänajossa on mun mielestä epäonnistuttu vuodesta toiseen. Tästä pitkä miinus ja tästä Tepsille hyvä kohta korjata. Sen sijaan Lukko on pystynyt hyvin siirtämään nuoria Mestikseen, johon taas Tepsillä ei näytä olevan haluja.
Lukon ja myös Tepsin ongelma on ollut palkata turhakkeita alempiin kenttiin, jotka sitten vievät nuorilta peliaikaa (mm. Lähde, Tuomainen, Koskenkorva, Koskinen)
Näitä näkökohtia viilaamalla saadaan tännekin rakennettua menestyksekäs joukkue ensi kaudeksi.
Ennustan, että kaudelle 2014-2015 ratkaisupaikoilla on jälleen Tepsillä ulkkareita (X)
Kokemusta ja laatua Liigasta edustavat Lucenius ja Seikola (Kallio, Lassila, X)
Ns. secondary scoringia edustavat (?)(ehkä Sointu ja Koskiranta)
Jarrukenttää edustaa Famulare (vain optio) ja (X)
Junnuissa tilanne on erittäin hyvä. Monta kentällistä tarjolla eri rooleihin.
Täyterooleissa on jo Kumeliauskas ja Miettinen. Miettisestä haluaisin eroon. Sointu on vaan parempi. Tuonne saa sopimuksen myös melko varmasti Virtala, joka on musta OK monikäyttöisyytensä takia.
Tuosta on nyt helppo nähdä, että runko on tällä hetkellä olematon ja perustuu vain siihen, että jätkät ns. kasvavat isompaan rooliin. Avainpelaajia ei ole kuin nimeksi ja heistäkin vain Lucenius on puhtaasti onnistunut.
Mielenkiintoista!