Kausiennakot ovat varma syksyn merkki:
Kiekko.ninja: TPS 2014-15
Tosin vähän omituinen ennakko!
Ainakin mulle jäi yhdellä lukemisella pari asiaa hyvin epäselviksi. Osaisiko joku täsmentää?
1) "
- - - äärimmäinen menestys vaatisi Suikkaselta myös syvempää taktista näkemystä, sekä sen onnistunutta jalkauttamista joukkueeseen."
Miksi valmennus kiteytetään edelleen niin voimakkaasti vain Kai Suikkaseen? Eikö sinne valmennukseen hommattu Mikko Haapakoski tuomaan juuri sinne taktiikkapuolelle lisää leveyttä?
2) "
Mutta alemmissa kentissä on pelaajia, joiden osalta voidaan kysyä onko Liiga heille edes oikea sarja? Erityisesti puolustustehtävien erikoisosaajista on pulaa. Mikää ei ole Liigassa turhempaa kuin 4. ketjun pelaaja jonka pelikäsitys ei riitä puolustamiseen."
Kehen tällä mahdetaan viitata? Rasmus Kulmalaanko? Koska jos mä nyt oikein olen käsittänyt, niin TPS:n kaksi alinta ketjua menevät seuraavasti:
Sointu - Kumeliauskas - Kulmala/Virtala
Karvinen - Vähätalo/Lämsä - Virtala/Kulmala
Tuosta kun vielä Mikko Rantanen palaa kehiin, niin tippuisiko laitureista sitten todennäköisesti Ilkka Pikkarainen alempiin ketjuihin. Totta kai mäkin näen kuinka paljon paremmalta tuo vaikuttaisi, jos nelosen keskellä olisi vaikkapa Ryan Stone, Joni Töykkälä tai *HUH* Tomas Plihal. Mutta tuo teksti on kirjoitettu sillä tavalla, että jonkun alakentän pelaajan pelikäsitys ei riitä puolustamiseen. Lisäksi tuolla olisi vähintään kaksi (pelaajIa), joiden osalta voidaan kysyä onko SM-liiga oikea sarja. Kulmala? Kumeliauskas? Virtala?
EDIT: vielä kerran sanajärjestystä - kylläpä tänä iltana yksinkertaisten lauserakenteiden muodostaminen on vaikeata