Yleensä sillä maskimiehellä on muitakin velvotteita kun nököttää siinä maalin edessä. Lähtökohtasesti sille yritetään monesti pelata esim vetoa neljön keskelle. No jos meillä on VMV siinä, niin jokainen voi itse pohtia mielessään kuinka vaarallinen mies on tuolta paikalta. Itse olen sitä mieltä että se on hyökkääjän eikä pakin paikka. Yleensä pakit pelaa YV:llä maalin edessä kun joukkueen kokoominen on menny vihkoon.
Sitten siitä pallesta. Niin eihän miehellä oo mitään käyttöä YV:llä. Jos tilanne on se että TPS:ssä on YV mies sen perusteella että on kerran lämännyt viivasta maalin niin tilanne ei oo kovi hyvä. Fakta on että palmun veto ei oo tarkka eikä se oo kova eikä se lähe erityisen hyvin suoraan syötöstä. Lisäksi jääkiekko ei ole niin mustavalkoinen peli että viivamies vain vetää ja se oli siinä. Itseasiassa tuota vetoakin tärkeämpi ominaisuus viivassa on kyky antaa peliä edistäviä syöttöjä. YV ei tee ikinä maalia jos jokainen syöttö on turvallinen 3 metrin syöttö. Lisäksi syöttöjen tulisi olla myös laadukkaita eli kovia ja tulla lapaan.
Tällä hetkellä tilanne on että meijän rosterissa on yksi pakki joka on jo antanut näyttöjä hyvästä YV pelistä. Sitten jos mietitään mahdollisiä YV viisikoita niin ne voisivat olla jotenkin.
Miehiä ei ole laitettu pelipaikoille, koska minulla ei ole mitään tietoa millaista YV-kuviota Suikkanen aikoo peluuttaa.
Willsie - YYY - XXX
Seikola - Morrisonn
Sointu - Koskiranta - Miettinen/(Kummeli)
Ristolainen - ZZZ
Minusta tästä voi kovin helposti jo todeta, että kovin vähän on meijän jengissä käsiä. Positiivisena asiana, että Miettinen pyöritti pari kautta sitten Bluesissa kivasti YV:tä, mutta sen jälkeen on tapahtunut jotakin, mutta kyllä sen taidon on siellä jossain oltava. Kakkos YV:ssä on kuitenkin selvä ongelma, että kaikki ovat kovin pehmoisia pelaajia. Lisäksi roolitus on vähintäänkin epäselvä. Varsinkin kun Miettinen tykkää pyörittää YV:tä oikeasta laidasta, jolloin kätisyys ei osu, mutta ei tuo nyt mikään ylitsepääsemätön ongelma ole.
Itseasiassa Bertrand voisi olla kokeilemisen arvonen kakkos YV:ssä neliön keskellä, jolloin nuo olisivat:
Willsie - Koskiranta - YYY - XXX
Seikola
Sointu - Bertrand - Miettinen/(Kummeli)
Ristolainen - ZZZ
Tässä variaatiossa ykkös YV pelaisi varmaan NHL:stä tuttua "sateenvarjo" ylivoimaa jossa Seikola olisi pohjalla ja Willsie ja joku tuleva leftin hyökkääjä "siivissä". Tuossa vielä
linkki kyseiseen kuvioon jos joku ei tätä tunne.
Meillä tuo olisi siis muotoa:
Koodi:
Seikola
XXX Willsie
Koskiranta
YYY
MM
MM on siis maali =)
Tuo YYY sitten ravailee tuolla puolelta toiselle. Kiekko tuodaan siis sisään ja käytetään YYY:llä ihan päätyviivan tasossa, jolloin vastustajan nelikko pienenee. Tästä sitten kiekko takaisin "viivaan" puolenvaihto ja vetoa. Tällöin Koskiranta jää maskiin ja YY paikalla mihin ribari todennäköisesti tippuu eli takatolpan puolelle. Myös suora syöttö takatolpalle mahollinen puolen vaihdon jälkeen.
Tää sateenvarjo oli vaan kuvio mitä ehkä ite haluisin kokeilla jos valkku olisin. Siihen meillä tuntuu olevan ihan ok jätkät.