TPS kaudella 2012–2013

  • 657 828
  • 1 480

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palmroth ykkösparissa - hyväkin läppä?

Mä nyt toistan taas itseäni, ja kirjoitan tämän kaikella kunnioituksella niitä kohtaan jotka piston asiasta sydämessään tuntevat, mutta miksi Palmroth tulisi sijoittaa ykköspariin? Oletteko oikeasti nähneet noita viime kauden lopun pelejä? Mun mielestä oli enemmän kuin selvää, että jos peliaika on ykkösparin luokkaa, niin miehellä ei kestä kasetti ja on suoranainen turmio valepuvussa kentällä.

Oli syyllinen viimeisten kymmenen matsien aikana noin neljään vastustajan voittomaaliin (karkeasti arvioituna) ja esitti pelkkää kuraa. Alkukauden hyvät esitykset pyyhittiin mahtavasti maton alle, ja niitä ei sieltä tule kaivaa esiin ennen kuin vakiinnuttaa tasonsa liigassa. Tuo mies ykkösparissa ja säälipaikallekin voi heittää melkein hyvästit.

Itse olin jo innostua viime kaudella tästä janarista, mutta loppukausi oli niin suurta kuraa että en ollut uskoa. Ehdottaisinkin että tämän miehen ylikunnioittaminen loppuukin tähän. Jokainen saa toki olla mitä mieltä haluaa, mutta olen ihan äimän käkenä mikäli olen ainoa jolle tuo jätkä ykkösparissa aiheuttaa näin paskoja viboja. Kertokaa mulle, te muutkin mitä olette mieltä tästä. Ja tahdon vielä painottaa, että mies ei ole likimainkaan Virran palapeliin istuva pelaaja. Ei ole hyvä maalin edessä, ei ole hyvä kiekon kanssa, ei ole kylmähermoinen noudattamaan haastavaa pelitapaa (tämä oli kai avaintekijä joka aiheutti viime kauden lopun totaalisulamisen).

Ja joo, kyllä mä tiedän ettei siellä paljon kilpailua ole, mutta Ristolainenkin on Palmrothia edellä niin puolustamisessa kuin kiekonkäsittelyssäkin. Itse toivon että tuo puolustuskalusto saadaan sellaiseen jamaan, että Palmroth ja esimerkiksi Vittasmäki joutuvat edes vähän taistelemaan pelipaikoistaan. Muuten ei hyvä heilu.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Locke siis saapui ykköseen. Vielä ne kaksi pakkia.

Jos tuonne ei yhtään laituria tule lisää, niin en kyllä ymmärrä, miten tuolla voi määrällisesti lähteä kauteen? Varsinkin kun Salo tulee kuitenkin pelaamaan sen puolet peleistä, niin tulee kyllä a-junnuille käyttöä.
Ja vielä Virtala kakkosketjussa!? Ykkönen näyttää ihan kohtuulliselta, mutta tuossakin Anttila tulee tuhlaamaan sen 1000 maalipaikkaa kauden aikana.

Puolustus on ihan maksimissaan saman tasoinen kuin viime kaudella. Eipä kyllä kuuhun lennetä senkään kanssa.

Engren on lähtökohtaisesti yksi liigan parhaimmista maalivahdeista, mutta vielä takaraivossa kummittelee tuon edelliskauden alku, jolloin Engren ei saanut kiinni rantapalloakaan. Kylläkin loppukaudesta oli sitten joukkueen paras pelaaja.

Kauteen siis ilmeisesti lähdetään tuolla Velen postaamalla kokoonpanolla(pienellä puolten vaihdolla):

Vahalahti-Locke-Anttila
Hattunen-Koskiranta-Virtala
Salo-Laakso-Tuomainen
Huhtala-Tuominen-Kulmala

Seppänen-X
X-Ristolainen
Vittasmäki-Palmroth

Engren
Järvinen

Voi pojat kun tonne saisi heittää vielä sen Rintsin ja lisäksi vaikka yhden laituri-try-out-haun tuonne vasemmalle. Oltaisiin aika varmana kuuden joukossa. Nyt taistellaan edelleen paikasta sääleihin.

Locken hankinnalle kuitenkin vahva :peukku: Oikea suunta, mutta aika näyttää viekö muiden osa-alueiden huonompi taso pohjan tältä huippuhankinnalta.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tuonne "kovimmat siirrot" ketjuun joku olikin laittanut faktaa Locken viime kausien liksasta. Eli, parin viime kauden palkat ovat AHL:ssä olleet 250k$. Olettaisin siis, että ainakin tuon TPS on pulittanut euroissa ja hieman ehkä päällekkin, jotta kilpailu on ollut mahdollista voittaa. Tiedetään myös, että Koskiranta tuli melko kalliilla hinnalla Turkuun.

Selkeästi siis Palloseura hakee erilaista pelaajastrategiaa ensi kaudelle. Viime kaudella TPS oli melko tasaisen harmaa ja leveyttä riitti nelosketjuun asti. Nyt näemmä panostetaan kärkeen, mutta leveyttä ei tule olemaan juurikaan, vaan juniorit saavat näyttöpaikan. Sinäänsä ihan tervettä kokeilla erilaista lähestymistapaa. Viime vuosina näin paljoa ei yhteen pelaajaan ole kovin helpolla laitettu.

Locke, Koskiranta, Vahalahti, Anttila, Engren vievät kokonaiskakusta jo arviolta 800k -1000k€. Kärkipakkeihin on varmasti budjetoitu n. 100k€/ mies. Eli tällaisella alkeellisella matematiikalla 1,2m€ olisi käytetty seitsemään pelaajaan 1,7m€:n alkuperäispelaajabudjetista. Toisaalta Locken sainaaminen saattoi olla jo signaali budjetin kasvusta. Näillä laskelmilla voi kuitenkin todeta, että tuskin on mitään kallista laituria enää tulossa.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä melkein veikkaan että Suominen alesopparilla voisi olla se laituri joka tuohon hyökkäyskalustoon vielä liitetään. Tuskin on meinaan kaveri kovin helpolla lähdössä mihinkään Turusta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä melkein veikkaan että Suominen alesopparilla voisi olla se laituri joka tuohon hyökkäyskalustoon vielä liitetään. Tuskin on meinaan kaveri kovin helpolla lähdössä mihinkään Turusta.

Sama. Ei tunnu Suominen "kelpaavan" kenellekkään, joten palkanalennus-hengessä Suomisella voisi täyttää tuon yhden laiturin paikan, vaikka ura Turussa on polkenut jo pitkään loukkaantumisten/koirankoppien takia paikallaan. Todella harmi, koska vuosia odotin Tumpilta sitä viimeistä läpimurtoa ja mestaruuskaudella jo jotain nähtiin, mutta sen jälkeen on menty tasaista alamäkeä. Silti voisin edelleen kuvitella jollain try-outilla tai melko halvalla sopparilla Tumpille sen voimahyökkääjä-paikan rosterista, vaikkei Peksin pelitapa tue hänen pelaamistaan. Tepsiläinen mikä tepsiläinen mun papereissa.

Kyllähän ne loput pelaajiin kohditetut rahat tuonne pakistoon pitää sijoittaa. Puolustus näyttää tällä hetkellä aivan mestis-joukkueen keskeneräiseltä pakistolta ja isot saappaat on täytettävä kun a) Kokemusta pitäisi tuoda b) ylivoimaan/tasaviisikoin käsiä/avaamistaitoa/liikettä c) Mojzisin paikka pitäisi täyttää, vähän kuin kohta b) ja d) fyysisyyttä, etenkin maalinedustalle.

Koivisto nyt ei ole varsinaisesti mikään ratkaisu puolustuksessa esim. johtavan kiekollisen pakin rooliin, mutta jos ei muuta kohtuuhintaan ole tarjolla niin kai se on vanha kehäraakki palkattava vielä tuonne puolustukseen firmasarja-liikkeellä. Näitä Steve McCarthy-perusluutia saattaa syksymmällä rapakon takaa tippua, mutta olisi hyvä pelitavankin takia että tulevat puolustajat olisivat olleet ennen kauden avausta joukkueen mukana pitkään. Todella toivon, että nyt ei mennä millään Mikko Pukka-linjalla vaan oikeasti yritettäisiin etsiä puolustajia, joilla olisi useampiakin vahvuuksia eikä vain mitää rännilämäreiden vetämistä. Olisihan se Klubi ollut meidänkin pakistoon kova nimi. DEL-liigasta vailla sopimusta ainakin seuraavia nimiä: Bryce Lampman, Andy Roach, Pascal Trepanier, Justin Fletcher, mutta ne jo toisen ketjun asioita...
 
Suosikkijoukkue
TPS
DEL-liigasta vailla sopimusta ainakin seuraavia nimiä: Bryce Lampman, Andy Roach, Pascal Trepanier, Justin Fletcher, mutta ne jo toisen ketjun asioita...

Jatketaan hieman OT, mutta yksi mielenkiintoinen nimi voisi olla Andre Benoit (Elite Prospects linkki: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9460. Benoit roiski Locken kanssa toissa kaudella 55 pinnaa Binghamtonissa. Varmasti siis pelasivat paljon YV:tä samaan aikaan. Saattaa kyllä olla tähän saumaan liian kallis kaveri. Joka tapauksessa Lockea kannattaisi konsultoida pakkihankinnoissa, koska miehen ympärille ykkösyv:tä rakennetaan ja tulokkaat ovat todennäköisesti AHL:stä.

TPS:n pitäisi nyt yrittää jotain yhteistyökuviota jonkun Mestis-seuran kanssa, sillä 3./4. ketjussa tulee olemaan rotaatiota ja leveyttä kaivataan. Ongelmana taitaa olla nyt se, että mitään Mestis-seuraa ei taida olla "vapaana" ja vieläpä niin, että se olisi logistisesti järkevää. TuTon kanssa yhteistyö ei taida tulla edelleenkään kysymykseen. (tai pitäisikö sanoa, että ei varsinkaan nyt).

Edit: Benoit ja Locke pelasivat myös Hamiltonissa kaksi kautta samaan aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Mä nyt toistan taas itseäni, ja kirjoitan tämän kaikella kunnioituksella niitä kohtaan jotka piston asiasta sydämessään tuntevat, mutta miksi Palmroth tulisi sijoittaa ykköspariin? Oletteko oikeasti nähneet noita viime kauden lopun pelejä? Mun mielestä oli enemmän kuin selvää, että jos peliaika on ykkösparin luokkaa, niin miehellä ei kestä kasetti ja on suoranainen turmio valepuvussa kentällä.

Oli syyllinen viimeisten kymmenen matsien aikana noin neljään vastustajan voittomaaliin (karkeasti arvioituna) ja esitti pelkkää kuraa. Alkukauden hyvät esitykset pyyhittiin mahtavasti maton alle, ja niitä ei sieltä tule kaivaa esiin ennen kuin vakiinnuttaa tasonsa liigassa. Tuo mies ykkösparissa ja säälipaikallekin voi heittää melkein hyvästit.

Itse olin jo innostua viime kaudella tästä janarista, mutta loppukausi oli niin suurta kuraa että en ollut uskoa. Ehdottaisinkin että tämän miehen ylikunnioittaminen loppuukin tähän. Jokainen saa toki olla mitä mieltä haluaa, mutta olen ihan äimän käkenä mikäli olen ainoa jolle tuo jätkä ykkösparissa aiheuttaa näin paskoja viboja. Kertokaa mulle, te muutkin mitä olette mieltä tästä. Ja tahdon vielä painottaa, että mies ei ole likimainkaan Virran palapeliin istuva pelaaja. Ei ole hyvä maalin edessä, ei ole hyvä kiekon kanssa, ei ole kylmähermoinen noudattamaan haastavaa pelitapaa (tämä oli kai avaintekijä joka aiheutti viime kauden lopun totaalisulamisen).

Ja joo, kyllä mä tiedän ettei siellä paljon kilpailua ole, mutta Ristolainenkin on Palmrothia edellä niin puolustamisessa kuin kiekonkäsittelyssäkin. Itse toivon että tuo puolustuskalusto saadaan sellaiseen jamaan, että Palmroth ja esimerkiksi Vittasmäki joutuvat edes vähän taistelemaan pelipaikoistaan. Muuten ei hyvä heilu.

Ihan asiaa tässä on. Mutta fakta on mun mielestä se, että pelasi se Palmroth miten huonosti vain viimeiset 8-10 (tai vaikka 20) peliä, niin alkukaudella se oli Mojzisin kanssa aivan huikeassa vireessä. Sitten jos katselisi tuosta jotain koko kauden suorittamista noin kokonaisuutena, eikä vain viimeisiä 10 peliä, niin aika lailla paras tai parhaita sopimuksenalaisia pakkeja viime kautta referenssinä käyttäen. Vähiten näistä herroista aiheutti omiin niitä maaleja (koko kauden aikana). Seppänen oli aivan hukassa ensimmäiset puoli kautta (eikä kummoinen sen jälkeenkään), Vittasmäki koko kauden, Ristolainen oli myös ensimmäiset pelit hyvä, sen jälkeen pelitahti painoi aivan hurjasti ja seurauksena oli melkoisia ratkaisuja ajoittain.

Paljon on jossittelun aiheita tuossa puolustuksessa. Paljon kysymysmerkkejä. Mutta ei tuo marssijärjestys mun mielestä mitenkään itsestäänselvästi tarkoita, että Palmroth ei voisi pärjätä jopa ykkösessäkin. Tasonnostoa se vaatii, mutta sitä se vaatii kaikilta muiltakin sopimuksenalaisilta kavereilta. Meillä ei ole valmiita ykkösparin puolustajia yhtään. (Itse en Seppästä ykköspariin valmiina todellakaan pidä, Ristolainen sen sijaan on 17-v. Lupaava toki, mutta kenen mielestä jo valmis?)

Katsokaa nyt itse millaisia kavereita meillä on sopimuksen alla puolustuksessa. Onhan se totta, että Palmroth ykkösparissa voi tarkoittaa säälipaikankin häviämistä. Mutta mitä jos sinne ei ole laittaa ketään muutakaan?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsokaa nyt itse millaisia kavereita meillä on sopimuksen alla puolustuksessa. Onhan se totta, että Palmroth ykkösparissa voi tarkoittaa säälipaikankin häviämistä. Mutta mitä jos sinne ei ole laittaa ketään muutakaan?

No ei tosiaan, mutta mieluummin X-Ristolainen, X-Seppänen kahteen ekaan pariin, olettaen että nuo kaksi pakkia edes saadaan. Palmroth otti ison harppauksen syksyllä, mutta vajosi tasolleen tai jopa sen alle keväällä. Palloseura ei yksinkertaisesti voi lähteä kauteen tolla jampalla ykkösparissa, ja koska tilanne on mikä se on, niin sinne vaan on hommattava parempaa. Tällä hetkellä ei paljon muita ole, on kuin meillä olisi kolme kolmosparia.

Benoit olisi kova lisä, mutta tuo Nikkolamediassa esiintynyt jamppa (en jaksa googlata kuka se oli) vaikutti myös kiintoisalta tapaukselta.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
No ei tosiaan, mutta mieluummin X-Ristolainen, X-Seppänen kahteen ekaan pariin, olettaen että nuo kaksi pakkia edes saadaan. Palmroth otti ison harppauksen syksyllä, mutta vajosi tasolleen tai jopa sen alle keväällä. Palloseura ei yksinkertaisesti voi lähteä kauteen tolla jampalla ykkösparissa, ja koska tilanne on mikä se on, niin sinne vaan on hommattava parempaa. Tällä hetkellä ei paljon muita ole, on kuin meillä olisi kolme kolmosparia.

Tämä on nyt vähän ristiriitaista, kun itse sanot, että Palmroth on lähtökohtaisesti jo kolmosparissa, mutta kuitenkin meillä on "kolme kolmosparia". Eli suht samalla viivalla ja kesän kehitys ja pelien sujuminen sitten määrää marssijärjestyksen? Vai pitääkö tätä tulkita siten, että ensimmäinen on toive ja jälkimmäinen realismia? Tai päinvastoin?

Saattaa toki allekirjoittaneella olla lukutaidossakin kehittämistä, mutta jos hieman avaisit vielä mitä ajoit takaa.

Jos Seppänen pelaa samanlaisen alkukauden kuin menneellä ja Ristolaiselta alkaa tulla hasardipassia omassa päässä 5 pelatun pelin jälkeen, niin mitäs sitten tehdään? Ei mun silmiin näytä kovinkaan kaukaahaetulta scenaariolta ja kyllä tässä nyt TPS pelaa aika kovilla panoksilla uhkapeliä tuon puolustuksen kanssa. Kokemusta ei ole ollenkaan, varmoja suorittajia ei ole ollenkaan ja Pekan The Pelitavan suurin vaatimus kohdistuu pakkeihin. Asia, jonka kanssa oli suuria ongelmia jo viime kaudella. Vähän herää sellainen "onko mitään opittu?" -ajatus.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mites tuon Palmrothin kesä meni viimevuonna? Oliko kenties jotain loukkaantumista? Koska kaveri pelas ihan pirun hyvän syksyn ja sen jälkeen kuten jo tullut monesti sanottua... hyytyi ihan totaalisesti. Eli olisko vaan bensa loppunut? Naaman punotuksesta ainakin vois niin kuvitella.
Nyt kunnon kesätreenit alle ja lupa yllättää meidät kaikki ottamalla sen ykkösparin paikan.

Mutta jokatapauksessa, pakisto on kyllä ihan jumalattoman surkeessa tilassa, ainakin vielä. Tosin, hetki sitten oli hyökkäyskin mutta se näyttää jo paljon paremmalta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on nyt vähän ristiriitaista, kun itse sanot, että Palmroth on lähtökohtaisesti jo kolmosparissa, mutta kuitenkin meillä on "kolme kolmosparia". Eli suht samalla viivalla ja kesän kehitys ja pelien sujuminen sitten määrää marssijärjestyksen? Vai pitääkö tätä tulkita siten, että ensimmäinen on toive ja jälkimmäinen realismia? Tai päinvastoin?

Saattaa toki allekirjoittaneella olla lukutaidossakin kehittämistä, mutta jos hieman avaisit vielä mitä ajoit takaa.

Boldasin olennaisen. Tosin tämä on pakon sanelemaa. Ideaalitilanteessa meillä olisi jotain muuta kuin kolme kolmosparia, ja silloin ei tietenkään olisi sitä vaaraa että Palle ykkösen takana luutisi. Mutta kolme kolmosparia kyllä meinaa juuri sitä mitä ehkä rivien välistä luit, eli mikä tahansa pari missä koostumuksessa tahansa (Palmroth mukana tai ei) voi olla siinä ykkösen takana. Toivottavasti kaksi kovaa pakkia nyt vielä tuohon saadaan niin ei tarvitse pelätä tätä.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Boldasin olennaisen. Tosin tämä on pakon sanelemaa. Ideaalitilanteessa meillä olisi jotain muuta kuin kolme kolmosparia, ja silloin ei tietenkään olisi sitä vaaraa että Palle ykkösen takana luutisi. Mutta kolme kolmosparia kyllä meinaa juuri sitä mitä ehkä rivien välistä luit, eli mikä tahansa pari missä koostumuksessa tahansa (Palmroth mukana tai ei) voi olla siinä ykkösen takana. Toivottavasti kaksi kovaa pakkia nyt vielä tuohon saadaan niin ei tarvitse pelätä tätä.

Oolrait, tämä selvä. Aika samoilla linjoilla siis ollaan, vaikkakaan en ehkä Palmrothin mahdollisuuksia ihan yhtä jyrkästi tyrmää.

Mutta ideaalitilanteeseenkin pitää vielä ne kaksi kovaa kaveria hankkia, mielellään molemmat tasoa "Mojzis". Sitten kun tässä miettii budjettia ja että laituri tai parikin pitäisi vielä ostaa.

Ei tässä mitään suuria sadepilviä toki vielä viitsi maalailla, kesä kun on ja aurinkokin (Locken myötä) pilkistelee. Vähän toki mietityttää kun organisaatio hakee 2 kärkipakkia ja tarpeet olisivat melkeimpä niiden lisäksi vielä kärkiketjuihin laituri, syvyyshankinta laitaan ja syvyyshankinta pakistoon. Kakkosmolarikin toki olisi ihan kiva, mutta toki edellä mainitut ennen sitä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tuo paremmuunsjärjestyksen ruotiminen on oikeastaan ihan turhaa. Varsinkin kun RR ja Palle on siinä iässä, että kesässä voi tapahtua ihmeitä. Muistan itsekkin kun pelasin tuon ikäisenä, niin yks kaks puolessa vuodessa se jengin alle keskitason jätkä kehittyi niin saakelisti että olikin jengin parhaita. Lisäksi toinen erittäin tärkeä asia mikä määrää noilla nuorilla pelaajilla menestystä on henkisten ominaisuuksien kehittyminen. Pää kuntoon -> parempi harjottelulaatu -> paremmat otteet treeneissä -> lisää itseluottamusta -> paremmat otteet peleissä ja oravanpyörä on valmis. Toisaalta toimii myös toiseen suuntaan ja monilla noilla noin 18v ihmisillä henkiset muutokset saattavat olla varsin radikaaleja. Esim mitä vähän Armiallakin kävi. Ei pariin peliin maaleja -> itseluottamus katosi -> pelin taso tippui valtavasti. Sitten pari kassia ja ihan uus pelaaja. Tosin Armian tapauksessa oli muitakin vaikuttavia tekijöitä.

Mutta pointti oli, että pelataan nyt ees pitsit eka, ennen kuin lyödään ketään tai tehdään toisesta kuningasta.
 

Yojimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Jos Palmroth on paska ja kelpaa korkeintaan kolmospariin, niin en minä näe Seppästä sen parempana vaihtoehtona. Seppäsestä ei ole kiekolliseksi (max odotusarvo on 3+6=9) eikä ole mikään stay-at-home tyyppikään. Eli vaikka kaksi huippua saataisiinkin ja tasaisuuden nimissä heitä ei laitettaisi pariksi, niin meillä on ykkösparissa joko 17v. talentti, "kasa paskaa?" Palmroth tai "ikuinen kuutospakki" Seppänen ellei jopa "kasa paskaa 2" Vittasmäki. Noista sitten revitään huumori?

Kyllä mä laittaisin sinne ykköspariin noista kuitenkin Palmrothin ja Ristolaisen kakkoseen. Siis lähtökohtaisesti niillä odotusarvoilla jotka viimekaudesta kokonaisuutena jäi. Kesän harjoitusjakso ja -pelit varmasti vaikuttavat kuitenkin siihen kuka missäkin kiekkoilee kun tosipelit alkavat...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seppänen oli syväjäässä viime kauden alun siinä missä Palmroth veteli todellista suonenvetoalkukautta, mutta lähtökohtaisesti Seppänen on yleistasoltaan omissa papereissani paljon Palmrothia edellä. Jos miettii ihan oikeasti kiekkoilijan yleisominaisuuksia. Palmroth on fyysisempi, mutta ei osaa edes tuota fyysisyttä harjoittaa oikealla tavalla. Ja vaikka oli syksyllä hyvä, ei voittanut jengille pisteitä, kun taas vastaavasti lähes yksinään hävisi niitä keväällä. Kontrasti oli liian iso. Tämä siis vain oma viaton mielipiteeni, tottakai muilla saa omia vastaavia olla.

Olen valmis syömään sanani mikäli Palle on syksyn komeetta, mutta en usko ennen kuin näen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kyllä mä laittaisin sinne ykköspariin noista kuitenkin Palmrothin ja Ristolaisen kakkoseen. Siis lähtökohtaisesti niillä odotusarvoilla jotka viimekaudesta kokonaisuutena jäi.


Ehdottomasti, tässä ovat käytännössä ainoat kehitysprojektit Tepsin pakistossa. Palmroth oli jo viime kaudella pakan parhaimmistoa, joten menoksi vaan. Rasse taasen on jopa maailmantasolla ikäluokkansa aatelia. Vastuuta lisäämällä myös jälki paranee. Nuorista Lehtonen kuulemma tekee voimapuolella extraa RR55:n kanssa, mistä sitä poonusta kukkaroihin.
 

ceeceeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulainen jääkiekko
Kyllä mä laittaisin sinne ykköspariin noista kuitenkin Palmrothin ja Ristolaisen kakkoseen. Siis lähtökohtaisesti niillä odotusarvoilla jotka viimekaudesta kokonaisuutena jäi. Kesän harjoitusjakso ja -pelit varmasti vaikuttavat kuitenkin siihen kuka missäkin kiekkoilee kun tosipelit alkavat...

Niinpä niin, Pekka Virta on tietääkseni edelleen päävalmentajamme ja hän sen päätöksen tulee viime kädessä tekemään. Vaikka kyllähän täältä Jatkoajan sivuilta Peksi yhdessä Ströbän kanssa ihan riittävästi näitä kokoonpanovinkkejä saa... :)

No mutta itse heitän nyt kanssa lusikkani tähän soppaan ja näkisin tilanteen niin, että Palmrothin vahvuudet tulee olemaan fyysisessä pelissä. Hän on se niin sanottu, monen palstalaisenkin toivoma "hampaattoman kanukin ruumiillistuma", vain tuollaisena siloposkisena ja supi-suomalaisena versiona. Palle on tässä joukkueessa mielestäni se pelaaja, jonka pitää suojella omia, on blokattava riittävästi laukauksia, pelattava koko ajan pikkusikaa ja oltava valmis tarvittaessa pudottamaan jopa hanskat, jos tilanne niin edellyttää. Mutta tää kaveri tosiaan pelaa suurella sydämellä ja yritteliäästi (mitä minä arvostan!) ja hän on oikeesti valmis puolustamaan omiaan, oli vastassa sitten kuka tahansa.

Niinpä kaksi tulevaa pakkia tulee varmaankin olemaan enemmän tai vähemmän juurikin kiekollisia hakuja, jotka paikkaavat nämä Scalzon ja Mojzisin sekä myös Tuomisen tyhjät tontit. Eli eiköhän odotettavissa ole sellaisia kiekollisia väkkäröitä, jotka pystyvät pelaamaan suht varmaa kiekollista peliä, toimittamaan sen helpon avaussyötön vauhdissa oleville hyökkääjille ja mielestäni hyvä niin. Tukevat siis Pekan pelikirjaa. Vielä jos ainakin toinen pelaisi rightilta...

Se, tulevatko kyseiset herrat x ja y sitten pelaamaan yhdessä samassa parissa vai erikseen, on täysin valmennuksen päätös. Tilanne varmasti hieman selkiytyy siinä vaiheessa, kun kyseiset herrat ovat ensinnäkin sainattu ja saatu maahan. Varmasti erilaisia kokoonpanovariaatioita ja vaihteluita pakkiparienkin välillä tullaan näkemään läpi kauden. Ja välillä tämä on tietysti jo pelkästään pakonkin sanelemaa.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Nuorista Lehtonen kuulemma tekee voimapuolella extraa RR55:n kanssa, mistä sitä poonusta kukkaroihin.

Kuulostaa erittäin hyvältä! Tästä laitankin oman veikkaukseni ensikauteen. Jos VMV ei ala skarppaamaan tosissaan, niin veikkaan että Lehtonen ohittaa hänet nokkimisjärjestyksessä.

Lehtonen Ristolainen ovat kyllä parivaljakko, joista saattaa olla meille paljon iloa tulevaisuudessa puolustuksessa. Jos eivät liian aikaisin ulkomaille karkaa.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mielestäni liikaa mietitään että kuka on ykkösparissa ja kuka ei, kyllä ne kemiat sen ratkaisee hyvin pitkälti. Jos nyt 2 todella kovaa niemeä tulee, voi silti olla järkevää että esim toinen pelaa Palmun kanssa ykkösessä, ja toinen Rassen kanssa kakkosessa, näin olisi 2 tasavahvaa paria. Tässä esimerkissä on kuitenkin molemmilla hyvä ja kokenut kaveri rinnalla, eikä esimerkiksi Palmu ja Rasse ole keskenään kakkosparissa, ja kovat nimet ykkösessä.

Ei mestaruuskaudella Masto ollut Sweatin jälkeen mielestäni todellakaan se toiseksi paras pakki, mutta hyvin pelasivat yhteen kuitenkin. Tuskin on Palmu se toiseksi kovin nimi pakistossa ensi kaudella, mutta yhdessä jonkun kovan nimen kanssa voi muodostaa kovan parin.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Aki-Petteri?

Jos muistan oikein niin keväällähän taisi ollla jotain puhetta Bergin mahdollisesta paluusta? Nykyiseen kokoonpanoon edes kohtuullisessa kunnossa oleva Berg menisi heittämällä. Berghän ei toki ole mikään Virran pelitavalle ideaalein pelaaja, mutta kyllä pakistossa sopisi olla mielestäni myös hieman sitä kokoa. Siihen päälle pari hyvää kiekollista pakkia, niin puhutaan jo ihan kelvollisesta puolustuksesta. Voisi olla mallia:
X-Palmroth
X-Seppänen
Berg-Ristolainen
Lehtonen
Viittasmäki

Liigatasolle riittävä puolustus, edellyttäen Bergin olevan pelikunossa.
 
Tarkemmin kun tuota rosteria katselee niin kyllä sieltä sellainen kahdensuunnan laituri vielä uupuisi, ei niinkään Rintanen.


Ite kaiken kaikkiaan samoilla linjoilla. Itse näkisin tämän hetken puutteeksi hyökkäyksessä sellaisen powerforward kaverin jolla riittää jalkoja Peksin pelitapaan laituriksi. Eli maalinedusta,kahdensuunnan,räkämaali,vahva,asenne voisivat otta tägejä tälle kaverille. Vaikka viime visiitti ei niinkään sujunut vahvasti niin Ryan Stone paremmilla jaloilla voisi sopia tuohon Locken ja Vahalahden kaveriksi. Sen jälkeen jäisi Hattunen-Koskiranta-Anttila trio vielä toiseen kenttään.
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Ei herranjumala, ei Bergiä. Kuinka paljon Ristolainen on poissa ensi kaudella nuorten maajoukkueen takia? Kuka paikkaa silloin?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei herranjumala, ei Bergiä.

No ei kai nyt sentään. Jotain rajaa tuohonkin. Siellä jäällä kun pitäisi liikkuakin ja Bergin koon huomioiden jakaa hieman sitä pahaa mieltä maalinedustoilla ja laitojen läheisyydessä. Tähän kun mies ei enää kykene.
 

Kiprusoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toronto Maple Leafs
Ei herranjumala, ei Bergiä. Kuinka paljon Ristolainen on poissa ensi kaudella nuorten maajoukkueen takia? Kuka paikkaa silloin?
Ristolainen on sen 4-5 peliä pois u20-kisojen takia. Mahdollisesti myös Lehtonen. Muuten ei pitäisi poissaoloja maajoukkuepelien takia olla.

Eiköhän Berg ole jo historiaa. Ja hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös