Vaha-Johnsson-Venäläinen ketjussa Venäläinen on heikoin lenkki. Vähän kuin vanhassa Vahalahti-Sahlstedt-Virta ketjussa, Token paikalla olisi ollut täytetty lokki.
Venäläinen on täysin kädetön puurtaja, jonka korvaaminen onnistuu mainiosti esim. Reivosella. Hannuksessa ja Sinisalossa ei ole muuta korvattavaa kuin määrä.
Venäläinen on pyyteetön joukkueen eteen puurtaja. Tälläisiä ei joukkueessa ole ollut tällä kaudella yhtään liikaa. Kaveri on riittävän voimakas voittaakseen kulmaväännöt ja pysyäkseen maskimiehen paikalla. Sami on itse roolittanut itsensä hieman liikaakiin siihen, että pyrkii koko ajan tekemään tilaa ketjukavereilleen, eikä itse hakeudu maalinteko paikoille. Ei myöskään pyri itse ratkaisuihin tarpeeksi agressiivisesti. Tämä mielestäni johtuu itseluottamuksen puutteesta, joka on vaivannut aika monia tällä kaudella. On kuitenkin äärimmäisen tärkeä pelaaja nykyisessä joukkueessa ja tuo ketjuun juuri oikeanlaisen roolin.
Samilla oli sen verran kovia maalimääriä Tapparassa pelatessaan, ilman YV aikaa, että odotus arvot ovat ensikauden suhteen toki korkeammalla. Kaverilla on kuitenkin kohtuullinen laukaus, hyvä luistelu, hyvä kiekonsuojaus, taisteleva asenne (pelistä toiseen), hyvä kulmapeli ja hyvä intensiteetti. Heikkoutena näkisin nykyisesä roolissa syötöt, jotka eivät ole kummoisiakaan. Lisäksi mailatekniikka voisi olla vähän parempi. Pelinrakennusta en kaverilta odotakkaan, joten ei kai se silloin ole varsinainen heikkouskaan.
Reivonen olisi pitänyt ajaa sisään jo tällä kaudella miesten peleihin. Ei hän kuitenkaan Venäläistä korvaa, vaan ennemminkin jonkun "pehmeämmän" pelaajan, koska joukkueen rakenne on mitä on (Hannus, Hattunen, Sinisalo...)