TPS kaudella 2008-2009

  • 555 567
  • 1 950
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Se, minkä kohdan kukakin valitsee omaksi lainauksekseen tuosta artikkelista, kuvastaa hyvin TPS-fanikantaa. Perusnegatiivisena otetaan vain nuo viimeiset lauseet, eikä kiinnitetä mitään huomiota tuohon, mitä Valkku yllä postasi. Toisaalta itsekin sanoin heti, etten usko miestä täällä ensi kaudella näkyvän, mutta yritän olla edes jokseenkin positiivinen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Toisaalta itsekin sanoin heti, etten usko miestä täällä ensi kaudella näkyvän, mutta yritän olla edes jokseenkin positiivinen.

Mä olin positiivinen ihan samalla tavalla vielä pari kautta takaperin vaikka rämpimistä oli tapahtunut jo vuosia. Asun Loimaalla eli kun lasketaan kausarin päälle yhden kauden matkakulut ynnä muut safkakulut niin olen hakannu lätkän penkkiurheiluun noin 600 euroa per kausi. Olen siis omalta osaltani yritänyt auttaa tepsiä rahallisesti eikä oikein enempään ole kyennyt.

Paljonko Sinä autat rahallisesti tepsiä kauden aikana? Mä en jaksa enää olla positiivinen. Näytöt ratkaisevat nyt mulle tulevan suunnan heittää tänne juttua. Ei voi syyttää siitä, ettenkö olisi ollut positiivisin mielin.
 
Mä olin positiivinen ihan samalla tavalla vielä pari kautta takaperin vaikka rämpimistä oli tapahtunut jo vuosia. Asun Loimaalla eli kun lasketaan kausarin päälle yhden kauden matkakulut ynnä muut safkakulut niin olen hakannu lätkän penkkiurheiluun noin 600 euroa per kausi. Olen siis omalta osaltani yritänyt auttaa tepsiä rahallisesti eikä oikein enempään ole kyennyt.

Paljonko Sinä autat rahallisesti tepsiä kauden aikana? Mä en jaksa enää olla positiivinen. Näytöt ratkaisevat nyt mulle tulevan suunnan heittää tänne juttua. Ei voi syyttää siitä, ettenkö olisi ollut positiivisin mielin.

No just just, mitalinko haluat? Sorry onelinerista....oli pakko.
 

dexteri

Jäsen
Elorantaa on huhuissa sanottu tepsiin tulevaksi, onko mitään pohjaa tällä?

Olipas kovaa tps lukko keskustelua ollut joukkeiden voimasuhde ketjussa... Sieltä luin tuota tapaus elorantaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No just just, mitalinko haluat? Sorry onelinerista....oli pakko.

Ei mitään...kato miehen on pakko tehdä, mitä miehen on pakko tehdä...siis jos olet mies.

Ja kyllä mitalin soisi omalle seuralle taas vaihteeksi...vai mitä? Eli kyllä mä mitalin haluaisin.
 

bumerangi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisipa kyllä melko hampaita kiristävää jos pitkään jatkuneen, jo lähes varmuuteen johtaneen, huhuilun jälkeen Eloranta matkaisikin Jyväskylään.
Onko kenelläkään tietoa kyseisen lähteen luotettavuudesta, noin menneinä aikoina?
Onko tarpeen huolestua, vai onko kolmenkirjaimen joukkueet vain jutussa sekoitettu. :)
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisipa kyllä melko hampaita kiristävää jos pitkään jatkuneen, jo lähes varmuuteen johtaneen, huhuilun jälkeen Eloranta matkaisikin Jyväskylään.
Olen antanut itseni ymmärtää, että tulevan kauden joukkue on ollut kasassa jo toukokuussa ja se on todellakin tässä. Toivotaan vaan, että ämeriikan avut myös tulevat syksyllä. On ilmeisen turha enää ketään muita huhuilla tulevaksi.

Elorantaa en pitäisi edes kunnon vahvistuksena enää. Ei ollut sitä viime visiitilläkään, niin miten nyt olisi. Taisin nähdä silloin lähes kaikki hänen pelinsä ja muistan monta kertaa kiroilleeni sitä surffailua.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas? Joukkueen kapteeni ja tärkein pelaaja, 23 maalia, 42 pistettä, teholukema +27. Melko mojovasti surffailtu?

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=262
Arvasin, että tähän joku kaivaa tilastot. Silti väitän hänen enimmäkseen surffailleen. Niillä peliminuuteilla ja pelikavereilla odotin häneltä paljon enemmän. Katsotaan vaan syksyllä, vieläkö menestyy tässä liigassa jos/kun ryynikylään menee. Ei vaan ole Eloranta minun suosikkeja ollut koskaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Arvasin, että tähän joku kaivaa tilastot. Silti väitän hänen enimmäkseen surffailleen. Niillä peliminuuteilla ja pelikavereilla odotin häneltä paljon enemmän. Katsotaan vaan syksyllä, vieläkö menestyy tässä liigassa jos/kun ryynikylään menee. Ei vaan ole Eloranta minun suosikkeja ollut koskaan.

Millä hemmetin perusteella odotit Elorannalta enemmän? Eräs kovin karvaaja liigassa kun viimeksi pelasi. Jos se oli surffailua mielestäsi niin ei siinä mitään. Tuo viimeinen lauseesi sitten osoittikin, mistä on kysymys.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Elorannan viimeinen TPS-kausi oli kokonaisuudessaan hyvä, mutta peli meni loppua kohden vähän surffauksen puolelle, jonka vielä kruunasi surkuhupaisa loukkaantuminen kauden tärkeimpään paikkaan. Muutenkin Kulin pelityyli oli tuolloin sniperimaista, eli veti paljon kahdeksikkoa vastustajan sinisellä odottaen passia. Tehokastahan se oli, eikä Kuli missään nimessä vältellyt kontaktia, päin vastoin. Teki tosiaan myös järjettömän määrän töitä karvatessaan vastustajan hyökkäykseenlähtöjä. Elorannan ulottuvuus karvauksissa oli jotain poikkeuksellista. Varsinainen mustekala ja vielä helvetin nopea sellainen. Samat avut toimi luonnollisesti myös alivoimalla.

Olisi kyllä vittumaisen kova kaappaus Jypiltä, jota pidän yhtenä Tepsin päävastustajista.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutenkin Kulin pelityyli oli tuolloin sniperimaista, eli veti paljon kahdeksikkoa vastustajan sinisellä odottaen passia.
Tätä juuri tarkoitin. Samaa haahuilua se oli monesti mitä Nurmisen Kaitsullakin liian monta kertaa. Kumpikin herroista on parhaimmillaan loistavia pelureita, mutta osaa ne kyllä olla velttoja paskojakin. Suomeksi sanottuna.

Molempien otteita olen minäkin monta kertaa ylistänyt, mutta en vaan pidä tuollaisesta pelaajatyypistä, josta ei koskaan tiedä mahtaako se pelaaminen napata tänään vai kenties ensi viikon kesänä.
 

bumerangi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kumpikin herroista on parhaimmillaan loistavia pelureita, mutta osaa ne kyllä olla velttoja paskojakin. Suomeksi sanottuna.

Molempien otteita olen minäkin monta kertaa ylistänyt, mutta en vaan pidä tuollaisesta pelaajatyypistä, josta ei koskaan tiedä mahtaako se pelaaminen napata tänään vai kenties ensi viikon kesänä.

En tiedä onko ammattitasolla pelaajien profiloituminen tiettyyn rooliin kuinka yleistä. Mutta olen ymmärtänyt että sniperi on juuri sitä miltä se kuulostaakin. Odottamaton, ja näkymätön. Eloranta on pelannut suomessa varmasti hyökkäävämmässä roolissa kuin nhl-aikoinaan, ja tyylissä voi olla yhteyksiä kultaranteen tunnusmerkkeihin. Näkee ja kuulee kun kilahtaa.

"Veltto paska" on mielestäni turhan voimakkaasti sanottu pelaajista, joiden tehtävänä on mättää pisteitä. Koen tämän paremmaksi tavaksi kuin joukkueellisen matti ahoja juoksemassa kulmasta kulmaan, jolta välillä on täällä näyttänyt.

Jokatapauksessa kiekolla on monta puolta, ja keskustelu niistä rikastaa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Molempien otteita olen minäkin monta kertaa ylistänyt, mutta en vaan pidä tuollaisesta pelaajatyypistä, josta ei koskaan tiedä mahtaako se pelaaminen napata tänään vai kenties ensi viikon kesänä.

Kuvauksella ei kylläkään ole mitään tekemistä Elorannan pelityylin kanssa mutta menköön.

Oli miten oli, lähipäivien aikana taas yksi ex-TPS menoillaan Ruotsiin. Tälläistä nyyssiä hönkii HTT:n höyryradio, tuo tietolähteiden lähes Suomi24-tasoinen instituutio.
 

PmP

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,SaPKo
Jospa tuota Johnsonin tilannetta nyt kyttäillään ja jos mies nhl sopparin saa niin oisko mahdollista että Eloranta sit kaapattaisiin meille!?..Mietiskelin vaan..
 
Jospa tuota Johnsonin tilannetta nyt kyttäillään ja jos mies nhl sopparin saa niin oisko mahdollista että Eloranta sit kaapattaisiin meille!?..Mietiskelin vaan..

Jospa tuo alkuperäinen blogi lähdekään ei olisi kovin tarkka? Pelkään kuitenkin, että on; omat tietoni ovat olleet 2nd hand -lajia. Tosin en tiedä, tuntuu että taas olisi ristiriitaista tietoa liikenteessä, voipi olla tietysti että JYP päätti että kokemusta kaivataan ja astui esiin.

Jos Eloranta todella JYPiin on menossa, niin menköön ja pysyköön siellä sitten tai jossain muualla lopun uraansa. Toki eipä Tepsi olisi maltaita maksanut, että kannattaa nyt rahastaa kun vielä voi (tosin Malmölläkin on tähän varmasti sanansa sanottavana).

Jos JJ todella 8 päivän sisällä allekirjoittaa, niin hänen korvaajansa ei soisi olevan Mikko Eloranta, eikä varmaan näin olekaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jospa tuo alkuperäinen blogi lähdekään ei olisi kovin tarkka? Pelkään kuitenkin, että on; omat tietoni ovat olleet 2nd hand -lajia. Tosin en tiedä, tuntuu että taas olisi ristiriitaista tietoa liikenteessä, voipi olla tietysti että JYP päätti että kokemusta kaivataan ja astui esiin.

JYP on ymmärtääkseni hakenut turulta ja toreilta nimeomaan pelillistä johtajuutta, kovuutta ja fyysistä kanttia. Kaikki em. eritoten play offiin tärkeää osaamista.

Tähän skenaarioon Kulin värvääminen sopisi kuin Nikulan Jonen nyrkki Mäenpään Ollin leukaan. Olivathan he erään Niämisen perässäkin vastaavin aatoksin.

Toisaalta perhesyyt painavat Elorannan suhteen Turku/ Aura-korttia esille. Toivottavasti pelaaminen ei ainakaan lopu vielä. Nykyisessä SM-liigassa käyttöä olisi aivan varmasti.
 
Oli miten oli, lähipäivien aikana taas yksi ex-TPS menoillaan Ruotsiin. Tälläistä nyyssiä hönkii HTT:n höyryradio, tuo tietolähteiden lähes Suomi24-tasoinen instituutio.

Vai ei auennut sitten paikka Amerikassa? Arvailen näin, koska sopimusta ei ala kuulua... Sääli. Olisi voinut olla ihan hyvä checking line winger.

Vai onko niin, että iltalehti on taas perus(arvaus)linjalla ja joku toimituksessa lukee liikaa eliteprospectsia ja jatkoaikaa...

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200807087918544_jk.shtml

Tuossa oli muuten alunperin lähteenä sama blogi kuin Eloranta-huhussa, joten mikäli toteutuu...
 
JYP on ymmärtääkseni hakenut turulta ja toreilta nimeomaan pelillistä johtajuutta, kovuutta ja fyysistä kanttia. Kaikki em. eritoten play offiin tärkeää osaamista.

Noita varmasti saavat, mutta Elorannan tehot ovat aina playoff-peleissä hiipuneet. Tosin tehot eivät varmaan ole pääasia enää (tai ole koskaan olleet), vaan juuri ne muut tekijät.
 

bumerangi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vieläkin hieman epäuskoisesti tuohon Eloranta -blogiin täytyy suhtautua.

Pitkän käännöstyön jäljiltä löysin tekstistä sanoja, kuten "troligen" ja "sannolikhet", joiden perusteella sain helpotusta .

Yleisesti ottaen blogi tuntui toteavan katkeraan sävyyn Malmön maksavan palkkaa elokuun 1. asti, jonka jälkeen "luultavasti" suomalainen seura ottaa elorannan sopimukseensa, joka "todennäköisesti" on seura nimeltään JYP.

En tiedä. Tuntuisi vaan kovin kaukaa haetulta kuvitella Elorantaa Jyväskylään. Mutta raha puhuu. Jos ei 100 tonttua päihitetä niin minkäs tekee.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Elorannasta ei enää kamalasti kannatta maksaa. Suhteellisen vanha ja loukkaantumisriski kasvaa kokoajan iän myötä. Hinta on tärkeä kysymys. Jos Eloranta suostuu tulemaan pelaamaan lähinnä seurarakkaudesta, niin toki rosteriin mukaan, mutta uskoisin, että hintalaatusuhde ei ehkä enää ole paras mahdollinen.

Ura kuitenkin kohtuu vahvasti laskussa ollut ja viimesen kolmen kauden aikana pelatut 70 ottelua kertoo, että ihan täysiä kausia ei taida olla enää kovin helposti odotettavissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös