Mike:"Minä olin eilen ihan oikeasti ylpeä joukkueestani. En välttämättä olisi ollut jossain muussa pelissä, mutta juuri tässä tapauksessa olin. TPS on hyötynyt rottalinjastaan niin monta vuotta, että oli oikein hienoa nähdä, että joukkue ottaa oikeuden omiin käsiinsä kun tuomarit eivät sitä tee. Vielä täydellisemmäksi illan olisi tehnyt se, että joku olisi mukiloinut koko rottaketjun pilliruokintaan. Joku piti Summasen puhetta itkuna. Hänhän kertoi ainoastaan totuuden. TPS on ollut tapetilla pelityylistään koko kauden. Väsyneellä joukkueella paloi siihen hihat ja alkoivat antaa korkojen kera takaisin."
Kuule Mike, mitäpä jos laskisit hitaasti kymmeneen ja lukisit tuon tekstisi uudestaan, tällä kertaa järjen kanssa.
Teet itsestäsi aikamoisen klovnin päästellessäsi moista tuubaa. Oletko tosiaan sitä mieltä, että on hienoa, kun joukkue ottaa "oikeuden omiin käsiinsä". Toivelistallasi on vieläpä vaastustajan pelaajien joutuminen "pilliruokintaan". Huumori on asia erikseen, mutta viestisi sisältää niin katkeran tleissävyn, että uskon sinun olevan oikeasti tuota mieltä.
Palstalla tuntuu olevan monella tarve mainostaa, olevansa kovan pelin ystävä. Kovan pelin seurauksena on aina väistämättä se, että osa tilanteista liikkuu sääntöjen rajamailla ja toinen osapuoli tuntee kokeneensa vääryyttä kun tuomari ei tilanteesta puhallakaan jäähyä. Seurauksena on pinnan palaminen ja kohta alkaa ilmassa olla kättä ja mailaa yli tarpeen. Näin toimii ihmisluonne.
Itse en häpeä myöntää pitäväni enemmän taidokkaista pelisuorituksista, upeista syöttelyistä ja komeista maaleista, kuin päättömästä remuamisesta. Sen ystäville on jo olemassa paremmin niitä toiveita vastaava laji - amerikkalainen pellepaini eli wrestling.
Eli mietipä vastaisuudessa kaksi kertaa ennenkuin alat julkisesti toivomaan vastustajia teho-osastolle. Kyse on kuitenkin urheilusta, vaikka joku jääpalloilija taannoin luonnehtikin jääkiekkoa lajiksi, jossa topatut juntit pahoinpitelevät toisiaan aidatulla alueella.
Kaikesta huolimatta kunnioituksella,
Bast