TPS ja Playoffs 2010

  • 143 388
  • 452

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kenet TPS nyt sit saa seuraavaksi vastaansa? Eli miten nama parit menee jatkossa?

Semifinalistien keskinäinen järjestys runkosarjassa ratkaisee. Parhaiten sijoittunut kohtaa huonoimmin sijoittuneen (#1-#4) ja kaksi muuta matsaavat keskenään (#2-#3).

TPS:n seuraava vastustaja on joko vierasaloituksella JYP, HIFK tai HPK tai kotialoituksella Tappara. Kotietu edellyttäisi sekä JYPin että KalPan putoamista, jotta mukana olisi vain yksi Tepsiä paremmin sijoittunut, joten se näyttää tällä hetkellä epätodennäköiseltä.

Jos JYP ja KalPa jatkavat:
JYP - TPS
KalPa - HIFK/HPK

Jos JYP ja Tappara jatkavat:
JYP - Tappara
HIFK/HPK - TPS

Jos KalPa ja Kärpät jatkavat:
KalPa - Kärpät
HIFK/HPK - TPS

Jos Tappara ja Kärpät jatkavat:
HIFK/HPK - Kärpät
TPS - Tappara
 
Viimeksi muokattu:

mfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suikkaselle patsas! Perkeleen kova mies. Sanoo kaiken suoraan ja on rehellinen kuin naapurin Erkki. Kelpaisi mun narreihin koska tahansa. Toivon Tps:lle menestystä, vain ja ainoastaan Suikkasen tähden :)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mielenkiintoiset välierät tulossa. Toivevastus lienee Tappara mutta se tuskin toteutuu.

En tiedä mikä kolmikosta Jyp, Hifk, Hpk sopisi parhaiten Tepsin tyylille, mutta luulisin että Jyväskylässä ainakin toivotaan välieriin(mikäli sinne pääsevät) niin varmaankin mieluummin Tapparaa kun Tepsiä.

Onnittelut välieräpaikasta, en olisi tuota uskonut jossain vaiheessa kautta kun totesin kerran pelin jälkeen että: Onpa tuo Tepsi huono. Niin ne ajat muuttuu.

Tekee ainakin taloudelle hyvää jos ei muuta, samoin Tapparalla kun tulee ainakin viides playoff kotipeli.

Juhlien aika Turussa joten pitäkää hauskaa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Huh huh. Ensimmäinen este suoritettiin puhtaasti, otteluvoitoin 4-0. En tiedä johtuiko Lukon hyökkäyksestä, vai TPS:n puolustuksesta+maalivahdeista, mutta neljässä ottelussa TPS:lle tehtiin vain neljä maalia ja molemmat maalivahdit saivat tililleen nollapelin. Valmennukselta rohkeaa maalivahtipeluutusta, mutta sekin meni todella nappiin, molemmat maalivahdit pelasivat sarjassa kaksi ottelua (Engren 2 vieraspeliä, torjunta% 96,15 ja Leggio 2 kotipeliä, torjunta% 96,36). Leggio ei vielä ole päässyt kokeilemaan playoffeissa vierasjäällä, eikä Engren kotijäällä, mutta hyvin se tuntuu näinkin toimivan.

Hyökkäyksestä sen verran, että koosteista päätellen kiekko liikkuu todella hyvin mieheltä miehelle ja toiseen aaltoon. Varsinkin Ilari Filppula on väläyttänyt muutamaan kertaan.

Toivottavasti ainakaan Tappara ei tule vastaan. Plussaa olisi tietysti se, että ei olisi pitkä matka vieraspeleihin, mutta yleensä, kun olen ollut Hakametsässä katsomassa Tepsin peliä, niin turpaan on tullut. Muutenkin Tappara tuntuisi olevan aika vaikea vastus. Ehkä KalPaa tai HIFK:iä toivoisin.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ei ole toivevastustajia, ihan sama kuka tulee vastaan. Tai no, mahdollisimman kova vastus! TPS näytti sen "unelmavastustajan" vaarallisuuden ja luulisin että enää ei tuollaisia arvioita tehdä. Ihan huimaa että tässä saadaan oikeasti funtsia ketä sieltä oikein tulee vastaan kun itse jo keskitytään välieriin!

Tekee todella nannaa Tepsin taloudelle ja parasta on ennen kaikkea se että Suikkanen & kumppanit eivät todellakaan vaikuta kylläisiltä vaikka huikea asema on jo saavutettu. Kuten sanottu, vain taivas on rajana tälle hienolle joukkueelle.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ISOT onnittelut täältä!

Suikkasta toivottiin Ouluun, mutta vaikka Turkuun tulikin, olen ainakin itse erittäin suurella mielenkiinnolla tepsin otteita seurannut ja hyvinhän tuo on mennyt. Suikkanen on ÄIJÄ ja toivottavasti johdattaa TPS:n pitkälle!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Toivottavasti ainakaan Tappara ei tule vastaan. Plussaa olisi tietysti se, että ei olisi pitkä matka vieraspeleihin, mutta yleensä, kun olen ollut Hakametsässä katsomassa Tepsin peliä, niin turpaan on tullut. Muutenkin Tappara tuntuisi olevan aika vaikea vastus. Ehkä KalPaa tai HIFK:iä toivoisin.

Kalpa vaan ei tule missään tapauksessa välierissä vastaan Tepsille ja toinen mikä ei varmuudella tule on Kärpät. Kalpa-Tappara sarja voi mennä kumpaan suuntaan vaan joten turha spekuloida. Oma veikkaus on välieräpareiks Jyp-Tappara ja Hifk-Tps.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Rakastan tätä seuraa! Teki oikein hyvää sarjalle että yksi yllätyskin tuli pudotuspeleihin!
Mahtava päivä. Sanoinkuvaamatonta. Edellisestä kerrasta onkin tovi kun ollaan tässä vaiheessa vielä mukana.

Kiitos TPS.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Veikkaan että välierissä kohtaavat JYP-Tappara ja HPK-TPS. IFK paskoo taatusti housuihinsa tuttuun tapaan ja päästää Kerhon mitalipeleihin. Sisukas Tappara taasen raapii seuraavasta Niiralan matsista voiton ja ratkaisee homman kotonaan.

Kiimaa Turku, kiimaaaaaa!!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Upea tunne, ihan mahtava. Olin jo todella tyytyväinen puolivälieräpaikasta ja välieräpaikka tuntuu uskottamalta ja tosiaan en olisi tällaista ennen kautta uskonut. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä ja eikun vaan uuden vastustajan kimppuun, kun se selville saadaan. 4-0 puhdasta tykitystä ja "lokakuun mestari" Lukko kesälomalle, olen todella ylpeä tuosta joukkueesta.

Yleisö on palannut jälleen hallille ja tunnelma on aivan uskomaton. Kaikki kannustavat mukana ja "kuudes kenttäpelaaja" auttaa joukkuetta taistelemaan. Nyt on buumia!

Kyllä tuntuu hyvälle olla TPS-fani!

Joukkue Olemme Me!
 
Viimeksi muokattu:

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Runkosarjassa kuuden parhaan joukkoon on päästy viimeksi kaudella 2004-05. Semifinaaleissa on pelattu viimeksi keväällä 2004. Täytyy sanoa, että nyt tällä kaudella näitä saavutuksia osaa arvostaa ihan eri tavalla kuin joskus aiemmilla kerroilla. Toki jo viime kaudella runkosarjan kymmenes sija ja neljännesfinaaleihin pääsy olivat isoja juttuja.

Nyt vain jäädään odottamaan jatkoa. Viikon tauko tekee näin katsojanakin hyvää, ehtii nälkä taas kasvaa. Ja tavallaan on kiva katsoa maanantaina ja keskiviikkona (ja ehkä vielä torstainakin) telkasta muidenkin joukkueiden matseja. Näkee vähän, miten potentiaalisten semifinaalivastustajien peli toimii.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Suikkasen otteita jo Hokki-ajoista seuranneena, on mukava huomata, ettei se mies ole mikään turha jätkä suuremmissakaan karkeloissa. Viime keväänä jo nähtiin, että taisi tepsi saada pitkästä aikaa kunnon kaverin penkin taa ja tänä keväänä meno vaan paranee. Toivottavasti Kaitsu saataisiin Kärppiin lähivuosina. :)
 

snumi

Jäsen
hieno homma

Palasin juuri matkalta, lentokoneessa matsin aikana, heti nettiin päästyäni katsoin miten kävi. 11 820 katsojaa on hieno kiitos hyvin pelanneelle joukkuelle, näin jatkossakin ja eiköhän tässä vielä vastustajaa kiusata.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kyllä tämä saavutus on unelmien täyttymys kaiken sen jälkeen mitä on koettu pitsiturnauksesta tähän päivään. Välillä TPS kävi todella syvällä ja usko loppui itse kultakin vaikka Suikkanen ja kumppanit olivat jo näyttäneet kyntensä aiemmin. Ei tätä hyvin nukutun yönkään jälkeen tajua kuin vähän laidasta. Monelta pelaajalta hirmuinen tasonnosto, ehkä räikeimpänä Markus Nordlund. KIITOS TPS!!!!

Ps. Kaiken lisäksi TPS teki SM-liigahistoriaa voittamalla ensimmäisenä joukkueena pudotuspelisarjan puhtaasti, ilman kotietua. JESSS!
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Runkosarjassa kuuden parhaan joukkoon on päästy viimeksi kaudella 2004-05. Semifinaaleissa on pelattu viimeksi keväällä 2004. Täytyy sanoa, että nyt tällä kaudella näitä saavutuksia osaa arvostaa ihan eri tavalla kuin joskus aiemmilla kerroilla. Toki jo viime kaudella runkosarjan kymmenes sija ja neljännesfinaaleihin pääsy olivat isoja juttuja.

Aivan, olin itse pääsiäisenä Turussa ja pitihän se käy tuo ratkaiseva Lukko-peli käydä katsomassa. Eipähän tuollaista 'menestystä' ole vuosiin tullut nähtyäkään. Jos viime vuotinen Jypin haastaminen tuntui jo pieneltä 'mestaruudelta' kaiken konttaamisen yms. paskan lapiomisen jälkeen, niin kiva huomata, että TPS hitaasti nuosee pohjamudista ja viime vuodesta on pystytty parantamaan. Yleisökin tuntuu taas arvostan hommaa, jotenkin vähän eri tavalla tai tietysti jo viime keväänäkin, mutta kiva että sama homma jatkuu.

Pian talvetkin ovat kuin ennen ja TPS playoffseissa kuten joskus sillon ennen ovat varmoja kevään merkkejä :)
 

12961

Jäsen
Ps. Kaiken lisäksi TPS teki SM-liigahistoriaa voittamalla ensimmäisenä joukkueena pudotuspelisarjan puhtaasti, ilman kotietua. JESSS!

Mielenkiintoinen tilasto kyllä, mutta antaakohan tuo kotietu nyt mitään etua kun voitetaan suoraan 4 pelissä?

Melkein päinvastoin kun ratkaisevan pelin saa vääntää kotona, mutta siinä mielessä toki hyvä tilasto, että harvemmin on runkosarjasta tasoero kääntynyt näin kuin nyt tapahtui.
 

Morgoth

Jäsen
En tiedä mikä kolmikosta Jyp, Hifk, Hpk sopisi parhaiten Tepsin tyylille, mutta luulisin että Jyväskylässä ainakin toivotaan välieriin(mikäli sinne pääsevät) niin varmaankin mieluummin Tapparaa kun Tepsiä.

Itse ainakin toivoisin Jypiä, viime keväinen olisi kiva ottaa uusiki, eri lopputuloksella. HIFK olisi kiva finaalissa, '99 finaali uudestaan, jookos?
HPK taas yhtä mielenkiintoinen kuin heinäseiväs ja Tapparaa samaa kastia kuin HPK.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Täytyy nyt laittaa onnittelut sinne päin!

Vaikka Lukkofani olenkin, niin kyllä TPS on mun top3 SM-liigajoukkueissa. Suikkanen, Swett ja Filppula on niin saatanan hyviä jätkiä. Puhumattakaan tosta yleisöstä.. Ylivoimapeli, puolustuspeli ja maalivahtipeli kunnossa: saa nähdä mihin se riittää. Toivottavasti sieltä ei tule Jypiä vastaan.
 
Itse ainakin toivoisin Jypiä, viime keväinen olisi kiva ottaa uusiki, eri lopputuloksella. HIFK olisi kiva finaalissa, '99 finaali uudestaan, jookos?
HPK taas yhtä mielenkiintoinen kuin heinäseiväs ja Tapparaa samaa kastia kuin HPK.

Jos katsoo tämän hetkistä tilannetta niin Tappara ei luultavasti vastaan tule. Vaikea uskoa että Kärpät vielä kaataisi JYPIN kolme kertaa putkeen. Jos katsoo HIFK-HPK otteluparia niin kerhon jatkoon meno olisi pienoinen yllätys vaikka hyvin ovatkin pelanneet. HIFK selkeästi parempi joukkue tässä parissa mutta vaikuttaa olevan vaikeuksia IFK:lla suorittaa tasaisesti ja kestää paineet.. Itse ovat tehneet tästä otteluparista tiukan. Luulen kuitenkin että parempi joukkue, eli IFK menee lopulta jatkoon tästä parista. Tappara - Kalpa parista on vaikea sanoa mitään, pienestä on kiinni kuka tästä menee jatkoon.. Kotietu selkeästi valttia tässä parissa joten tämän mukaan Kalpa menisi niukasti jatkoon.

Tämän syvällisen analyysin perusteella uskon siis että vastaan tulee JYP tai HIFK. Nämä olisivat molemmat houkuttelevia vastustajia. Täydellinen tarina olisi aivan kuten Morgoth jo totesi, ensin ottaa revanssi jyväskyläläisistä semifinaalissa ja sen jälkeen kukistaa IFK finaalissa. Tai toisin päin :)

Joukkueella hyvä henki päällä nyt ja vaikea on tällä hetkellä tepsiä voittaa. Nuoret kaverit ottavat paljon vastuuta, olen positiivisesti yllättynyt Järvisen ja Vittasmäen suorituksista. Myös maston tasonnosto tuli kreivin aikaan. Sweatt ja muut ulkkarit ovat juuri niin hyviä kuin uskalsin odottaa! Tällä hetkellä ei kukaan halua kohdata tepsiä semifinaalissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös