Viestin lähetti The G
Kiinnittäkää huomio videota katsoessanne päätuomari Tom Laaksosen sijaintiin ja katseen suuntaan sekä siihen nouseeko käsi virheenmerkiksi kertaakaan?
Eipä todellakaan nouse, ja Tom Laaksonen on jälleen aitiopaikalla. Eilen olin valmis tuomitsemaan Rönnbergin näkemättä tilannetta, mutta nyt olen sitä mieltä, että tämä oli kaikkein suurin vääryys noista neljästä tapauksesta. Yleensä pyrin ymmärtämään koviakin tuomioita, mutta nyt meni kuppi nurin. Tuomiolle ei voi hidastusten jälkeenkään kaivaa mitään järkeviä perusteita vaikka SM-liigasääntöjä lukisi kuin piru raamattua. Suurin osa tilanteen nähneistä ihmisistä, mukaanlukien ensi alkuun myös Tom Laaksonen, on sitä mieltä, ettei Rönnberg tee tilanteessa MITÄÄN väärää, on vain väärässä paikassa väärään aikaan.
Bouckin loukkaantuminen on tottakai harmillista, mutta missä on perusteet Joonaksen rankaisemiselle? Säännöissähän sanotaan seuraavaa: "Ottelurangaistus tuomitaan pelaajalle, jonka suorittama sääntöjen vastainen rike saattaa vahingoittaa tai vahingoittaa vastustajaa." Joonas ei kuitenkaan tehnyt rikettä. Hän lähtee taklaamaan/kiilaamaan hitaalla vauhdilla käsi alhaalla ja kiinni vartalossa. Juuri ennen kontaktia Bouck kyyristyy ja seuraukset ovat tuhoisat. Rönnbergin ei kuitenkaan olisi pitänyt saada tilanteesta yhtään mitään rangaistusta.
Miten Joonas olisi voinut omalla toiminnallaan enää tuossa mitenkään välttää tilanteen? Olisiko hänen pitänyt ennakoida ja jäädä jo valmiiksi vaihtopenkille istumaan, ettei mitään tällaista vaan pääse tapahtumaan? Mitään virhettä Joonaksen osalta tässä ei aluksi nähnyt myöskään Tom Laaksonen, joka näki tilanteen parhaalta paikalta. Vasta huomatessaan Bouckin loukkaantuneen, päätti alkaa jakamaan rangaistuksia muka linjamiehien näkemyksiä kysellen. SM-liigassa on näköjään tapana arpoa joku syyllinen aina kun verta tulee kentälle, mutta säännöissä tätä ei edellytetä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Harmittaa ja vituttaa Rönnbergin puolesta. Jos tästä jotain lisärangaistuksia vielä tulee, niin voi helvetti... Pyydän anteeksi Joonakselta myöskin sitä, että eilen kiehuin ja raivosin itsekseni koko illan hänen tyhmyyttään.
Bouckille pikaista paranemista.
Liigan säännöissä on parantamisen varaa, mutta tästä ja monista muista tilanteista syytän silti Tom Laaksosta. Hänen ei pitäisi tuomita SM-liigassa.