TPS-HIFK la 23.10.2004

  • 10 979
  • 91

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti Vanha Len
Turkulaisia ei noin yleisesti ottaen kiinnosta enää hoki.
Kyllä turkulaisten kiekkokiinnostus kestää vertailun ainakin tämän ketjun vastustajaan. HIFK ja Tepsi ovat yleisömäärissä lähes tasoissa. Keskellä synkintä syksyä turkulaisia on raahautunut hevon kuusessa sijaitsevalle Elyseelle katsomaan kiekkoa keskimäärin 6524 hullua. Samaan aikaan melkein miljoonakaupunki Helsingin keskustassa pelaava median lempilapsi on Pirjetöineen, Tsitlinksyineen ja lööppipakkeineen houkutellut keskimäärin 6607 katsojaa. Itse olen niskurointini takia nähnyt vain kauden avauksen ja Kärpät, eli siltä kantilta mulla ei ole varaa paukutella olkaimia.

Jotenkin on sellainen kutina, että pelkästään Bouck ja luvattu vahvistus saa liikkeelle MIBiin vittuuntuneet kannattajat ja muuan Mikko Koivun veli tuo ainakin aluksi halliin ennalta arvaamattoman määrän (>2000?) outolintuja MM95 lippiksineen. Niin, ja kai munkin täytyy tulla. Onneksi meidän halliin mahtuu =)

edit; typo
 
Viimeksi muokattu:

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hieno voitto pojilta. HIFK on on aina mukava voittaa ja vieläpä tyylipuhtaalla 3-0 voitolla. Lassilalta hieno peli, josta nollapeli osoituksena. Mailapelissä Lassilalla on petrattavaa. Turhan usein tulee sydämentykytyksiä Teemun pomputellessa kiekkoa esim. maalin takana. Paukkusen kauden avausmaali (toivottavasti ei viimeinen) lämmitti myös mieltä. Samoin Kiprun maali ilahdutti. Sekin miehelle kauden ensimmäinen. Kauppila jatkaa myös hienoja otteitaan. Kahdeksassa ottelussa tehot 5+4. Voidaan puhua siis vahvistuksesta.

HIFK oli pelissä ilmeisen hyvin mukana, mutta niin kuin ennakoitiin väsy taisi tulla ja TPS oli sen verran ärhäkkäämpi ja korjasi potin. Kuhta helsinkiläisten pirtein.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Juippi
Mailapelissä Lassilalla on petrattavaa. Turhan usein tulee sydämentykytyksiä Teemun pomputellessa kiekkoa esim. maalin takana.

Lassila on kuitenkin petrannut. Hän pelaa mailalla paljon enemmän kuin esim. viime kaudella. Se on positiivista. Toki virheitä sattuu, mutta kun niistä ei omissa soi niin annan anteeksi. Annanhan hyökkääjillekin anteeksi ettei joka paikasta tule maalia.

Kehityskelpoinen yksilö tämä meidän Teme.

Toki en kiistä, ettei Teemu-Marko episodi olisi aiheuttanut minullakin sydämentykytyksiä.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti JHag

Jeren pelaamattomuus kolmannessa on huolestuttavaa. Samoin eilinen kevyt sanailu Rindellin kanssa. Oisko jotain elämää suurempaa skismaa menossa? Jos, niin hymy-Harri helvettiin.

Pakko kysyä... Jos Jerellä tulee erimielisyyttä koko ifk joukkueen kanssa laitetaanko kaikki pihalle ja Jere Jatkaa? :)
Toivotaan että Jere ei ole loukkaantunut.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti HABS #11
Pakko kysyä... Jos Jerellä tulee erimielisyyttä koko ifk joukkueen kanssa laitetaanko kaikki pihalle ja Jere Jatkaa? :)
Toivotaan että Jere ei ole loukkaantunut.

Typerään kysymykseen yhtä typerä vastaus: nIn.

Jereä on vaivannut nivuset koko alkukauden ja taas jälleen yltyivät sen verran , ettei pelaaminen luonnistunut. Onneksi on nyt muutama päivä pelitaukoa ja Äijä saadaan iskuun narreja vastaan torstaiksi.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Viestin lähetti HABS #11
Pakko kysyä... Jos Jerellä tulee erimielisyyttä koko ifk joukkueen kanssa laitetaanko kaikki pihalle ja Jere Jatkaa? :)
Toivotaan että Jere ei ole loukkaantunut.

Onko mielestäsi Rindell = Koko HIFK? Vittu turhin ukko koko organisaatiossa. Aika hyvin Jere on kuitenkin pelannut, jos ottaa huomioon että nivuset olis ollu huonossa kondiksessa koko alkukauden. Eikös Arakin sanonut että kuntoa ja yritystä on löytynyt paremmin kuin viimekauden alussa.

Itse ottelusta vielä sen verran, että kaikista tv-clipeistä kun eilen katselin, niin Harkins alkaa vaikuttaa todella turhautuneelta. Ja muissakin peleissä sama on näkytyn varmaan sitten saamattomuutena. Toivottavasti alkaa pikkuhiljaa tuleen onnistumisia ja pelihuumori sekä juonikkuus ja luovuus löytymään. Uutta ukkoa vaan Kiben ja Brettin seuraksi kunnes oikea stuntti pärälle löytyy...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei siis elämää suurempaa kuitenkaan? Ikävää, ikävää. Ruutu-episodista vielä sen verran, että hyvä huomio TPS-fanilta: korkea maila on joka tapauksessa korkea maila. Ja jos tuomaroisin itse, korkean mailan käyminen kasvojen välittömässä läheisyydessä riittäisi vihellykseen aina. Jos filmaamista esiintyy koomisessa määrin tämän lisäksi, lätkäisisin 2 min mkäytösrangaistuksen leffatähdelle. Mutta korkea maila pitää ottaa pois joka tapauksessa.

stiflat: Avojääpommeja olen nähnyt SM-liigassakin paljon, eniten niitä ovat vedelleen meidän Kantor ja Jere sekä TPS:n Hulkkonen. Mulle on ihan sama minkä joukkueen pelaaja on kyseessä, jos niitti on puhdas ja hyvä, rispektit siitä ehdottomasti pommittajalle. Vai kuulutko itse niihin, joiden mielestä fyysinen peli ja niitit ovat ok - mutta vain silloin, kun HIFK itse on antavana osapuolena?

Hauskasti menevät ristiin ihan kannattajan joukkueesta riippumatta näkemykset taklauksista ja ottelusta yleensäkin. Päälinjana on ollut se, että TPS on ollut niissä terävämpi jokatapauksessa. Muuten olen löytänyt tästä ketjusta seuraavan sisältöisiä toteamuksia:

-ottelussa ei ollut ollenkaan taklauksia, todella tylsää
-ottelussa oli hyvä viihdearvo, taklauksia ja vauhtia nähtiin
-Jakke Ruutu ei taklannut kertaakaan
-Jakke Ruutu taklasi eka erässä vielä hienosti, sääli että lopetti sen jälkeen
-Stathos oli erinomainen
-Stathos oli imuri

Ota tosta nyt sitten selvää... :)

edit: Meikäläisen koodiston mukaan ns. tanssiinkutsun kiekossa voi esittää vain yhdellä tavalla: suoraan edestä, omat hanskat jäähän ja verbaalisesti: "wanna go!" tai savolaisittain "lähekkösää". Se, että Hulkkonen on luistellut Ruudun perässä suu käyden kuulostaa -kaikella kunnioituksella- samalta kuin Vopatin kiroilu vastustajille, jota ei Turussakaan lueta tanssiinkutsuksi. En lue minäkään, en kumpaakaan tekniikkaa. Perässäluistelevia räksyttäjiä on jokaisessa ottelussa jokunen. Lisäksi J.Ruudun HIFK-osion ketjussa on lista toteutuneista NHL/AHL -tappeluista hänen osaltaan. Joukossa mm. Niedermayer ja muita helppoja vastuksia, joten en aivan usko muutenkaan, että liigasta löytyisi joku jonka oikeaan tanssiinkutsuun JR vastaisi kieltävästi. Tappelun lopputulos ei ole ollut Ruudulle yleensäkään erityisen tärkeä. Hän on enforcer, ei gooni, mutta enforcerina hänet luetaan NHL:ssä ihan kohtuutasoiseksi nyrkkeilijäksikin.
 
Viimeksi muokattu:

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti JHag
Ei siis elämää suurempaa kuitenkaan? Ikävää, ikävää. Ruutu-episodista vielä sen verran, että hyvä huomio TPS-fanilta, että korkea maila on joka tapauksessa korkea maila. Ja jos tuomaroisin itse, korkean mailan käyminen kasvojen välittömässä läheisyydessä riittäisi vihellykseen aina.

Jos lähellä riittää, niin jäähyjä tulisi hirmuinen määrä ainakin aluksi. Veikkaisin että puolet liigan pakeista pelaa maila lähellä vastustajan kasvoja useammin kuin kerran pelissä.

Toki olen samaa mieltä, nämä voitaisiin ottaa tiukasti pois jolloin mailat pysyisivät alempana. Tai sitten pelaajat olisivat niin tyhmiä etteivät uskoisi kun puhalletaan.

Olen samaa mieltä siltä osin, että jos Hulkkonen osui mailallaan Ruutua edes kypärään, niin jäähyssä ei ole mitään kyseenalaista. Mutta kun mielestäni kyse oli siitä, että Hulkkosen laukauksen saatto meni pitkäksi ja Ruutu feikkasi osuman, niin silloin jäähyssä oli aika lailla pielessä.


-ottelussa ei ollut ollenkaan taklauksia, todella tylsää
-ottelussa oli hyvä viihdearvo, taklauksia ja vauhtia nähtiin

Itse pidin ottelua aika tylsänä, mutta siinä oli kuitenkin aika paljon tilanteita johtuen puolustusvirheistä. Varsinkin eka n. 15min oli hyvää hokia, toinen erä hidastempioinen ja kolmas IFK-merkkinen Tepsin varmistellessa "turvallista" 1-0 johtoa. Ei mikään elämää suurempi ottelu, mutta paremmasta päästä Turussa tällä kaudella pelatuista.


-Stathos oli erinomainen
-Stathos oli imuri

Ota tosta nyt sitten selvää... :)

Noh, Stathos päästi yhden helpon, mutta torjui muuten erinomaisesti. Siis imuri ja erinomainen. ;)
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti RedHotBlood
Onko mielestäsi Rindell = Koko HIFK? Vittu turhin ukko koko organisaatiossa. Aika hyvin Jere on kuitenkin pelannut, jos ottaa huomioon että nivuset olis ollu huonossa kondiksessa koko alkukauden.

Et varmaan huomannut hymiötä kysymyksen perässä? IFK fanit ovat seisoneet kiitettävästi Jeren takana. Moni fani on varmasti valmis potkaisemaan monta pelaajaa ja valmentajaa ulos joukkueesta ennemmin kuin Jeren.
Rindellin asemaa on vähän vaikea täältä maaseudulta arvioida, mutta mielestäni Rindell ei ole koko IFK.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Judge
Mutta kun mielestäni kyse oli siitä, että Hulkkosen laukauksen saatto meni pitkäksi ja Ruutu feikkasi osuman
Tästä juuri oli kysymys. Toisaalta pelaajat ovat vastuussa mailoistaan, eli jos maila osuu, oli se vahinko tai ei, pakko kai on puhaltaa. Toisaalta taas, noista feikkauksista saisi myös antaa boksia. Muistaakseni Reijo tilanteessa melko lähellä eli jos näki Hulkkosen mailan, näki varmaan myös Ruudun nupin. No, nää on näitä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Hyvä matsi ja hyvää viihdettä ainakin näin turkulaisesta näkökulmasta. Ottelu pysyi jännittävänä loppuun asti, mikä on aina hyvä asia. Taklauksiakin nähtiin ainakin Palloseuran asteikon mukaan ihan kiitettävästi. Hienoja yksilösuorituksiakin ottelussa tuli kenttäpelaajille ja maalivahdeille, joita oli mukava katsella.

Hifk:n kannattajat pitivät ottelun alussa hyvää meteliä, mutta mitä pidemmälle ottelu meni, niin sitä vähemmän heitä kuului, mikä tosin osittain johtui turkulaisyleisön vastakkaisesta toiminnasta. Harmi sikäli, että kilpalaulanta on mukavaa hupia.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Annamaila
Tästä juuri oli kysymys. Toisaalta pelaajat ovat vastuussa mailoistaan, eli jos maila osuu, oli se vahinko tai ei, pakko kai on puhaltaa. Toisaalta taas, noista feikkauksista saisi myös antaa boksia. Muistaakseni Reijo tilanteessa melko lähellä eli jos näki Hulkkosen mailan, näki varmaan myös Ruudun nupin. No, nää on näitä.

Muistaakseni Reijo ei ollut lähellä, vaan samalla laidalla lähes päätyviivalla, eli parinkymmenen metrin päässä (voi olla että muista aivan päin brinkkalaa), eli varsin huonossa kulmassa tilanteeseen nähden, koska oli periaatteessa Ruudun takana Hulkkosesta katsoen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Annamaila
Tästä juuri oli kysymys. Toisaalta pelaajat ovat vastuussa mailoistaan, eli jos maila osuu, oli se vahinko tai ei, pakko kai on puhaltaa. Toisaalta taas, noista feikkauksista saisi myös antaa boksia. Muistaakseni Reijo tilanteessa melko lähellä eli jos näki Hulkkosen mailan, näki varmaan myös Ruudun nupin. No, nää on näitä.

Lisäksihän korkea maila on määritelty muutenkin = hartialinjan yli ei saisi nousta. Ihan riippumatta heiluuko maila lähellä kenenkään nuppia. Silloin ei tietenkään tule jäähyä, vaan pelikatko ja aloitus. Jos pelaajat (Ruutu ja Hulkkonen) ovat olleet lähietäisyydellä ja maila on noussut hartialinjan yli niin, että olisi ollut aihetta epäilläkin osumankin tulleen (moni sanoi kuulleensa napsahduksen), on tuomio ollut ihan oikea. Filmistä aina kuitenkin päälle, jos se on törkeää. Pelkkää pään vaistomaista heittoa taakse en laske filmiksi, tekisin / teen niin itsekin. Ikinä ei voi tietää, miten pahasti osui. Ja osuiko leegoihin / silmään? Perjantaisessa Jokerit-HIFK ottelussa Pakaslahden (?) maila heilahti aika vaarattoman näköisesti (pelitilanne olikin) siis Hirson naamaan ja välittömästi Hirson heittäessä kädet kasvoilleen alkoi "älä filmaa buubuu..." älämölö jokerikatsomossa. Tämä hiljeni kuitenkin heti, kun punainen lammikko rupesi ilmestymään jäähän. 5 tikkiä tuli.

Viiksi-Reijo on muuten mielestäni Kruusin ohella liigan paras tuomari.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti JHag
Lisäksihän korkea maila on määritelty muutenkin = hartialinjan yli ei saisi nousta. Ihan riippumatta heiluuko maila lähellä kenenkään nuppia.

Aika moni siniviivasta lähtevä lämäri on siis korkea maila "latausvaiheessa"...

Toki, tiedän mitä tarkoitit. Ehkä minua tässä koko häppeningissä häiritsee eniten se, että kyseessä olivat JRuutu ja Hulkkonen. Ja tuomarina Ovikello.

Sinänsä, jos Reijo olisi pitänyt ekan 10-15 minuutin mukaisen linjasa, niin (toviottavasti) hehkuttaisin tällä hetkellä hyvää tarkkaa tuomarilinjaa, joka salli taklaukset ja otti pois kiekottoman estämiset ja muut mailakoiruudet.


Viiksi-Reijo on muuten mielestäni Kruusin ohella liigan paras tuomari.

Kruus ok, Favorin ja Levonen myös. Reijo Ovikello ei kuulu minun suosikkeihini. Enemmän sinne Henrikssonin ja Laaksosen kanssa surkeimpiin liigatuomareihin. Mutta tämä on vaion minun mielipiteeni.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti JHag
stiflat: Avojääpommeja olen nähnyt SM-liigassakin paljon, eniten niitä ovat vedelleen meidän Kantor ja Jere sekä TPS:n Hulkkonen. Mulle on ihan sama minkä joukkueen pelaaja on kyseessä, jos niitti on puhdas ja hyvä, rispektit siitä ehdottomasti pommittajalle. Vai kuulutko itse niihin, joiden mielestä fyysinen peli ja niitit ovat ok - mutta vain silloin, kun HIFK itse on antavana osapuolena?
Ei, nimenomaan hyvä asia ja hienoa katsoa, oli joukkue sitten
mikä tahansa. Mm. Suomi-Kanada -peleissä kanukkien pommit
ovat hienoja katseltavia ja useasti tuovat ylimääräisen
piristysruiskeen suomalaistenkin pelaamiseen. "Kyllähän me noille
vielä näytämme..." Ja tämä on hyvä, sillä myös SM-liigassa ne
tuovat KUMPAANKIN joukkueeseen, sekä katsomoon eloa.

Lähinnä tartuinkin tuohon sanaan "pommi", kun mielestäni
Hulkkosen tapauksessa ei nyt mikään ihan pommi ollut kyseessä.
Lähinnä kaunis taklaus.

Mieleen ehkä pommista tulee ensimmäisenä näin nopeasti
mietittynä se Mikkola-Janecky -tapaus muinaisista finaaleista. Ja
siinäkin lopputulos oli mitä oli.... Mutta avojäänpommia haettin
varmasti silloin.

Hauskasti menevät ristiin ihan kannattajan joukkueesta riippumatta näkemykset taklauksista ja ottelusta yleensäkin.

Ota tosta nyt sitten selvää... :)
Heh, muista tankata autosi 23.11 ja suunnata moottoritielle, niin
saamme yhden näkökannan taas lisää.
...
Niin juu, mielestäni Judge tuossa ylempänä (14:51) hyvin kiteytti
Stathosin otteet ja ottelun kulun.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti JHag
Tappelun lopputulos ei ole ollut Ruudulle yleensäkään erityisen tärkeä. Hän on enforcer, ei gooni, mutta enforcerina hänet luetaan NHL:ssä ihan kohtuutasoiseksi nyrkkeilijäksikin.

Uhh...enemmänkin grinder/agitator, enforcerit ovat kyllä ihan toista kastia kuin Jarkko.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Viestin lähetti Jaakko
Hyvä matsi ja hyvää viihdettä ainakin näin turkulaisesta näkökulmasta. Ottelu pysyi jännittävänä loppuun asti, mikä on aina hyvä asia. Taklauksiakin nähtiin ainakin Palloseuran asteikon mukaan ihan kiitettävästi. Hienoja yksilösuorituksiakin ottelussa tuli kenttäpelaajille ja maalivahdeille, joita oli mukava katsella.

Hifk:n kannattajat pitivät ottelun alussa hyvää meteliä, mutta mitä pidemmälle ottelu meni, niin sitä vähemmän heitä kuului, mikä tosin osittain johtui turkulaisyleisön vastakkaisesta toiminnasta. Harmi sikäli, että kilpalaulanta on mukavaa hupia.

Taitaa olla niin että olin todellakin nauttinut jotain koska Turkuhallin yleisö tapansa mukaan oli todellakin hiljainen ja sinun puheista pitivät ääntä.
Ja voi v.... , ajoin vielä kotiin autolla.
Ois parempi siirtää ottelut takas latoon kun tunnelma on kuin hautajaisissa paitsi silloin kun yleisön mielestä joku jää viheltämättä... voi sitä valitusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös