Re: Re: Jännä juttu
Viestin lähetti Senior
Ei vaikuta ensimetrit kovin IFKmaisilta. Pisteitä on toki tullut ihan ok, mutta pelihän on ollut täysin hakusessa, kuten maaleista näkyy.
Moni vanha IFK-kannattaja on kuuluttanut viihteellistä kiekkoa, minä siinä mukana. Saas nähdä, kauanko menee, ennenkuin sitä tottuu Apen aivoituksiin vai tottuuko koskaan. Haluaakohan sitä tottua?
Mielestäni hyvin monena kautena viimeisen 35 vuoden aikana on pelikurittomuus kentällä ollut yksi suurimmista yksittäisistä esteistä HIFK:n menestyksen tiellä. En tarkoita sitä, että kaukalossa ei saisi olla rajusti taklaava HIFK, vaan sitä, että otetaan täysin turhia jäähyjä tiukkojen ottelujen ratkaisuhetkillä.
Puhun nyt erityisesti näkemistäni otteluista eli pääsääntöisesti Turun otteluista.
Tänäänkin halutessaan TPS saa koska tahansa Yerkovichin avulla Vopatin pelistä pois ja suihkuun tanssiinkutsulla. Ei taida olla hyvä kauppa? Jos olisin K. Jalonen, niin näin kävisi. Ja uskon, että käy.
Kaikelle on aikansa ja paikkansa, mutta eivät elvistelyjäähyt kuulu ottelun ratkaisuhetkiin. Kaikelle tekemiselle kaukalossa tulisi olla jokin tarkoitus tavoitteen kannalta, joka nähdäkseni on pallopeleissäkin voitto. Pelikurin ei tarvitse merkitä väritöntä peliä kaukalossa. Yksittäiset ylilyönnit ovat täysin ymmärrettäviä, mutta ne eivät saa mudostua säännöksi.
Minunkin ihanne-Tepsini olisi sellainen, joka taklaisi niin saatanasti, mutta puhtaasti. Voisiko enempää toivoa, kuin kovaa, kurinalaisesti ja puhtaasti pelaavaa taitojoukkuetta?
Taso on liigassa sitä luokkaa, että paljon turhaan jäähyilevä joukkue todennäköisesti häviää lähes jokaisen ottelun.
Samoin häviää pitkässä juoksussa sellainen joukkue, joka päästää keskimäärin 3 maalia tai enemmän per ottelu.
Kun tilastoja tarkastelemalla etsii selitystä jonkin joukkueen menestykseen, niin aina se selitys on alhainen päästettyjen maalien keskiarvo. Varsin pitkälle on päästy tekemällä paljon maaleja, jolloin on myös voitettu otteluja yllä mainitulla keskiarvolla. Mutta mestaruuteen ei maalintekokilpailu-taktiikalla mennä. Näin uskon.
Minä taidan olla kummajainen siinä mielessä, että vaikka oma joukkueeni voittaa, mutta päästää samalla 4+ maalia, niin minua yleensä vituttaa silti kotiin mennessä? Pesäpallolukemia en ole koskaan pitänyt viihteellisenä jääkiekkona.