TPS-fanin lomalukemisto

  • 5 500
  • 31

Toimitus

Jäsen
On jälleen tullut aika katsahtaa hetkeksi taaksepäin, vetää tarvittavat johtopäätökset ja suunnata sitten eteenpäin.

TPS-toimitus helpottaa aikaisen kesäloman aiheuttamaa tekemisen puutetta tarjoamalla yhteenvetopaketin TPS:n kaudesta 2005-2006:

Ihmiskokeita keskinkertaisuudella

TPS-pelaajien kevättodistukset

Seppo Sutelan mietteitä kauden jälkeen

Itsetuhon aakkoset - resepti epäonnistuneeseen kauteen


Kaikenlainen palaute ja keskustelu on tervetullutta.

Kesälomaterveisin,

Jatkoajan TPS-toimitus
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Juu, kiitokset kattavasta juttukokoelmasta.

"- Kausikorttimyynti alkaa parin viikon päästä ja joukkue julkaistaan samaan aikaan. Uskon, että se on sellainen, että saa liikettä aikaan tuolla kassoilla, täräyttää Sutela itsevarmasti."

Tuohan kuulostaa melkoisen hyvälle. Toivottavasti asia myös on näin, eikä jää Joke-lupaus tasolle. Kyllähän siinä kovia nimiä saakin olla, että tämän kauden rämpimisen jälkeen kansa palaa Elyséelle. Mestaruutta kaivataan.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huikea paketti, kiitokset Toimitukselle taas kerran tyylikkäästä toiminnasta. Harmi vaan että jutut tuli jo luettua, mutta se loma vaan jatkuu...

Vähän kummastutti että mistä hemmetistä Seikola sai sen toisen tähden, siitä että lähti Ruotsiin? Ja Erosen olisi voinut jättää ilman tähtiä ja Backmanille täydet viisi, matkasi kuitenkin sylkykupista luottopakiksi :)

Mutta kaiken kaikkiaan loistava ja laaja, lähes kaikkiin mieltä kiinnostaneisiin kysymyksiin vastaava reportaasi. Sen ensi kauden joukkueen olisi voinut ottaa myös selville:) Kait sieltä joku(nen) Lohikin on tulossa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hyvää settiä Mesikämmenelta. Sutela-osio eritoten on mainio, tosin ne taivaanrannanmaalailut kansanliikkeistä (jatkeena Kasin vastaaville onelinereille) hiukan taas hämäävät. Voittopuolisesti puhutaan Tepsin itsensä lanseeraamista myynti- ja markkinointilauseista, ei muiden reaalimaailmassa vaikuttavien tahojen tunnustamista totuuksista?

Bisnes vs. hokibisnes -rinnastus menee sekä Sutelan että toimittajan osalta klassikkomappiin, toki. Puuhastelua ja itsetekemistähän tuo toiminta on kultaisten vuosien jälkeen meilläkin ollut. Sama koskee mediaviestinnän alkeiden hallintaa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vallan erinomaista luettavaa, tackar och pockar. Sutelan jutusteluista pidän, toivotaan kaikki yhdessä että tekemisen lahjat ovat samalla tasolla kuin verbaalinen osaaminen. Kontrasti vanhaan on melkoinen, Seppohan vastailee asiallisesti ja kysymyksiin ylipäätään. Olin havaitsevani jonkinlaisia visiontynkiäkin miehen sanomisissa.

Yksittäisenä poimintana toimittajan tekstistä: "Toisaalta Jortikan toistuvasti esiin ottama pelaajamateriaalin riittämättömyys oli kenties omiaan antamaan pelaajille alitajuisen tekosyyn esiintyä alle odotusten".

Tämä pitää täysin paikkansa, suoraan pelaajien suusta kuultuna. Paskat jaot, pelaaminen ei kiinnostanut.

Loppuun olisin toivonut legendaarista "Jatkoajan toimitus kiittää toimitusjohtajaa haastattelusta". Perinteistä tulisi pitää kiinni!
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kausi kirjoitti:
Vallan erinomaista luettavaa, tackar och pockar. Sutelan jutusteluista pidän, toivotaan kaikki yhdessä että tekemisen lahjat ovat samalla tasolla kuint verbaalinen osaaminen.

Juuri näin. Vaikka palloseura otti useammankin pohjakosketuksen menneellä kaudella, media ja fanit painostavat ja paineita varmasti on, näkyy palloseurassa tekemisen meininki. Ainakin ulospäin vaikuttaa, että sisäänlämpiäväisyys on vähentynyt Sutelan ja Kasin myötä ja tarkoitus on tehdä töitä. Toisten kyttäämisen ja omien etujen ajamisen sijaan.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Kiitos ja kumarrus lukemisesta. Mösjöö Mesikämmenellä on kynä hyvin hanskassa.

BigJ kirjoitti:
Ainakin ulospäin vaikuttaa, että sisäänlämpiäväisyys on vähentynyt Sutelan ja Kasin myötä ja tarkoitus on tehdä töitä. Toisten kyttäämisen ja omien etujen ajamisen sijaan.

Samoissa ajatuksissa täälläkin. Herrat Kasi ja Sutela kyllä tietävät ketkä heidän palkkansa maksaa. Vanha organisaatio ei moisesta pikkuasiasta stressannut. Tästä on erinomaisen hyvä jatkaa eteenpäin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei hoi Turku,

luin nuo JA toimituksen jutut läpi ja jäin suu auki ihmettelemään. Kertokaapa minulle rehellisesti, kuinka paljon teitä oikeasti harmittaa, että veimme teitä floppi-kisassakin kuin litran mittaa ? Miten pahalta se tuntuu, kun ei osaa edes kaatua oikein ;)

Saa avautua vapaasti, mä lupaan etten kerro kenellekään.

Ps. tehdään kuitenkin sellainen sopimus, että mikäli meidän Hennes&Maurizio vaan suo, niin ensi kaudella tapellaan mitalipeleissä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
bozik kirjoitti:
Hei hoi Turku,

luin nuo JA toimituksen jutut läpi ja jäin suu auki ihmettelemään. Kertokaapa minulle rehellisesti, kuinka paljon teitä oikeasti harmittaa, että veimme teitä floppi-kisassakin kuin litran mittaa ? Miten pahalta se tuntuu, kun ei osaa edes kaatua oikein ;)

Saa avautua vapaasti, mä lupaan etten kerro kenellekään.

Älä kerro kenellekään tätä mutta mua henkilökohtaisesti ei harmita ollenkaan. Katsos kun minulle oli/on aivan yks paskan hailee onko palloseura 10. vai 11. Siinä vaiheessa kun sillä alkaa olla väliä niin multa on lääkkeet lopullisesti loppu. Narvanmaata siteeraten, mitä väliä sillä enää on?

Se taas että nyt on pelattu näitä tosipelejä, joissa palloseura ei ollut mukana on aika ajoin käynyt pakkomielteisen luonteeni päälle. Oikeastaan joka helvetin kierros. Pakkomielteinen ja skitsofreninen tunnelma syntyy siitä, että tuntee samanaikaisesti suurta helpotusta siitä ettei omien otteita tarvitse seurata ja kuitenkin sekin harmittaa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Karzan kirjoitti:
Samoissa ajatuksissa täälläkin. Herrat Kasi ja Sutela kyllä tietävät ketkä heidän palkkansa maksaa. Vanha organisaatio ei moisesta pikkuasiasta stressannut. Tästä on erinomaisen hyvä jatkaa eteenpäin.

Myös samaa mieltä. Tämä Sutela-osio vahvisti kuvaa, jonka olen miehestä saanut. Hän tietää maksavan yleisön ja sidosryhmien merkityksen Tepsille. Vaikka tie tässä vaiheessa on kivinen, Sutela näkee mahdollisuuden uuteen nousuun kaiken konttaamisen jälkeen ja osaa myös hyödyntää konttaamisen tuomaa julkisuutta kääntämällä sitä tässä vaiheessa positiiviseksi julkisuudeksi(uuden aluksi).
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Jack's wasted life kirjoitti:
Myös samaa mieltä. Tämä Sutela-osio vahvisti kuvaa, jonka olen miehestä saanut. Hän tietää maksavan yleisön ja sidosryhmien merkityksen Tepsille.

Se että on edellytyksiä ymmärtää mm tuonkaltainen triviaali-tieto on selkeää parannusta tällä sektorilla. Kauniista puheista ei kuitenkaan jaeta käsittääkseni mitaleja keväisin. Kahden viikon päästä julkaistavassa rosterissa näkyy ensimmäinen raapaisu Sutelan toimesta palloseuran historiaan, siitä saadaan osviittaa miehen puheiden sovelluksista käytäntöön. Ainakin pientä lankaa missä mennään.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tulipa luettua vähän tarkemmin nyt tuo Sutelan haastattelu.

Pidän toimitusjohtajamme tyylistä ja persoonasta haastattelu haastattelulta enemmän. Vaikuttaa asiantuntevalta ja työnsä vakavasti ottavalta herrasmieheltä. Lisäksi nämä kaikki Palloseuraan tulevat uudistukset ovat kyllä tervetulleita.

Uskon, että Sutela ja Kasi saavat TPS:n uuteen nousuun. Hyvältä vaikuttaa tällä hetkellä.

bozik kirjoitti:
Näin pääsemme jälleen junaretkelle Turkuun kurmuuttamaan paikalista palloseuraa.

Häh, jälleen? Kurmuuttaisitte edes sen ensimmäisen kerran.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kausi kirjoitti:
Pakkomielteinen ja skitsofreninen tunnelma syntyy siitä, että tuntee samanaikaisesti suurta helpotusta siitä ettei omien otteita tarvitse seurata ja kuitenkin sekin harmittaa.
Kirjoittelet mun näppäimistöllä. Tai ainakin ihan samoja sanoja.

Kiitos 90-luvun yhteisen taipaleen, Tepsiä tulee jonkin verran tarkemmin seurattua kuin muita liigaseuroja. Kuten tässäkin ketjussa on mainittu, nyt Tepsissä on (pitkästä aikaa) tekemisen meininki. Ei ole mennyt viime vuosina hyvin meilläkään, mutta olen kyllä ihmetellyt miksi Tepsin annettiin sukeltaa niinkin syvälle kuin missä se kävi. Muutaman viime vuoden aikana olen tottunut ajatukseen, ettei Tepsi oikeasti ole varteenotettava mestaruuskandi.

Koska minussakin asuu pieni turkulainen, olen tyytyväinen siihen, että Ruissalossa vaikuttaa jälleen legot olevan osaavissa käsissä. Hurme/Berg, menestys ja yleisöä, sitä täytyy Tepsille toivoa. Näin pääsemme jälleen junaretkelle Turkuun kurmuuttamaan paikalista palloseuraa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
bozik kirjoitti:
Kirjoittelet mun näppäimistöllä. Tai ainakin ihan samoja sanoja.

Tähän on kyllä pakko todeta, että sinulla skitsofrenius on jo päässyt niskan päälle. Lomahymiö.
 
Suosikkijoukkue
TPS
kausi kirjoitti:
Se että on edellytyksiä ymmärtää mm tuonkaltainen triviaali-tieto on selkeää parannusta tällä sektorilla. Kauniista puheista ei kuitenkaan jaeta käsittääkseni mitaleja keväisin. Kahden viikon päästä julkaistavassa rosterissa näkyy ensimmäinen raapaisu Sutelan toimesta palloseuran historiaan, siitä saadaan osviittaa miehen puheiden sovelluksista käytäntöön. Ainakin pientä lankaa missä mennään.

Erittäin totta myös tämä. Sanahelinöihin ja korulauseisiin on tässä päässyt tottumaan Tps:n toiminnassa ja muuallakin. Tunnen kuitenkin hieman Sutelan toimintatapoja lehtikirjoittelun ja medialauseiden ulkopuolellakin, joten ehkä siksi minulla on ainakin positiiviset odotukset tulevasta. Sm-liiga ei ole enää mikään amatöörien harrastesarja, ja siksi vankka bisnes-osaaminen ja sidosryhmäajattelu voi tuoda hyviäkin tuloksia koko organisaation kannalta.
 

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bozik kirjoitti:
Koska minussakin asuu pieni turkulainen, olen tyytyväinen siihen, että Ruissalossa vaikuttaa jälleen legot olevan osaavissa käsissä. Hurme/Berg, menestys ja yleisöä, sitä täytyy Tepsille toivoa. Näin pääsemme jälleen junaretkelle Turkuun kurmuuttamaan paikalista palloseuraa.

Menee off-topic, mutta kaikissa meissä asuu pieni turkulainen ;), siksihän helsinkiläisten juna- ja megamatkat ovat niin suosittuja. Turkuun on pakko päästä silloin tällöin.
Mutta jotta "totuus" ei Turusta unohtuisi niin http://ls.purkki.org/jokes/vihaammeturkua.txt


Toistaiseksi ei Ruissalosta ole kuulunut muuta kuin isoja puheita, saa nähdä milloin tekoja nähdään.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka edessä on kenties mielenkiintoisin finaali pitkään aikaan, niin eniten odottaa niiden loppumista ja todellisuuden kohtaamista ensi kauden joukkueen julkistamistilaisuuden muodossa. Niinkuin kone82 totesi toisessa ketjussa, on positiivista huomata, että Mestis-kortti on myös huomattu.
 

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Kiitos, Mr Mesikämmen erinomaisesta lukupaketista!

Toisin kuin eräät olen seurannut pelattuja otteluita lähinnä kiitollisuudella ettei itse tarvitse enää oman seuran räpeltämistä katsoa. Jos katsoo otteluiden tasoa on selvää ettei Tepsi kuluvalla kaudella esittänyt yhtään erää lähelläkään samaa tasoa olevaa kamaa. (henk. koht. olisin suonut että pelit olisivat päättyneet runkosarjaan, noh hyvät kännit sentään sai säälipleijareistakin).

Lukupaketista vielä sen verran että toivottavasti Sutelan puheet näkyy myös käytännön toteutuksena. Tässä alkaa jo olla täpinöissä ensi kautta varten.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kaikille kai oli selvä kuka Tepsissä määrää, mutta jos ei, niin seuraava Sutelan lausahdus ainakin tekee asian selväksi:
- Lopullisesti sitten valmentaja päättää, tuleeko joku pelaaja pelaamaan tässä joukkueessa. Enkä minä tule esittämään yhtään sellaista pelaajaa, jota ”Jortsu” ei hyväksy.
Joten uskoisin, että jos ensi kaudella ei tule kaivattua tulosta, niin Pahan Paimenen päätä tuskin kannattanee enää silitellä.

Niistä ottelutapahtumiin liittyvistä asioista, tässä on kooste muutamista mitä muistan NHL-otteluista.

1. Musiikkia volyymit kaakossa alusta saakka (siis ennen matsia). Itse en tosin tästä nykyajan rokista juuri ymmärrä, mutta ehkä se luo sykettä ainakin nuorempaan polveen.

2. Videotaululla joukkueen esittelyä, otoksia edellisistä otteluista, mainoksia, kilpailuja, fanitapahtumia. Näitä siis jo ennen ottelun alkua.

3. Kunnon hehkutukset kun kotijoukkue tulee kentälle. Halli voidaan pimentää, "lasersäteitä" osoitella ympäri jäätä, myös se katosta pomppaava maskotti (Turussa kai se oli joku Batmanin sukulainen) on nähty (laskeutuu vaijerin varassa jäälle). Valotaululla avauskentällisen esittely säkenöivien ääniefektien kera.

4. NHL:ssä rullataan auki aina punainen matto jäälle ja lauletaan kansallislaulu (tai laulut jos toinen joukkue on Kanadasta, toinen USA:sta). Esittäjinä välillä julkkiksia ja hmmm...vetävähkön näköisiä nuoria neitosia.

5. Kunnon hehkutus kuuluttajalta kun kiekko putoaa jäähän.

6. Pelitauoilla videotaululla kooste NHL:n parhaimmista taklauksista, komeimmista maaleista. Kilpailuja. Hassuja yleisökameroita (mm. pussauskamera, kameran osoittaman parin täytyy suudella toisiaan, välillä näytetään kahta vastustajajoukkueen pelaajaa..., kamera joka suurentaa linssin keskellä olevaa kohdetta suuresti aiheuttaen hauskan näköisiä naamoja, jne.)

7. Kehotuksia yleisön huutoon, äänimittari valotaululla.

8. Anaheimissa vähissä pukeissa olevat teinineitoset lanaavat lunta pois jäältä TV taukojen aikana...en ole varma tämän jutun toimivuudesta.

9. Kilpailuissa jokin tietty katsomon osa voittaa vaikkapa itselleen pizzat.

10. Erätaukojen aikana esim. loukkaantuneet pelaajat jakavat nimikirjoituksia.

No on niitä paljon muitakin, mutta siinä nyt alkuun.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä näistä suurin osa oli just sitä Amerikan soopaa jota en ainakaan minä halua lähellekään Turkuhallia. Jos tarkoitit hehkutuksilla tätä hirveää nimien venyttämistä niin huh huh. Aiheuttaa lähinnä myötähäpeää esittäjäänsä kohtaan.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
A - P kirjoitti:
Kyllä näistä suurin osa oli just sitä Amerikan soopaa jota en ainakaan minä halua lähellekään Turkuhallia.

Mutta jos ottelutapahtumaan onkin haettu virikettä Tsekeistä? Edelleen minä olen sitä mieltä että minulle kobrat tms ovat pelkkiä oheistuotteita. Taisteleva, voittava joukkue on ensisijainen syy saapua hallille. Mikään ei tietenkään estä kyhäämästä em ympärille spektaakkelia, joka nyt ei esim hävettäisi aivan saatanasti.

Oma veikkaukseni on, että Sutela kerää helposti saatavilla olevat irtopinnat ja palkkaa Kobrat takaisin hallille. Jokainen sitten keskenään arvioi onko se tärkeää ja missä määrin.

Suhteellisen huokeaa, helposti saatavilla olevaa juomaa, kunnon yhteydet hallille ja perkeleellinen rosteri kentälle. Siinäpä se. Mitkään ylimääräisyydet eivät ohita tuota edellytystä.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kausi kirjoitti:
Suhteellisen huokeaa, helposti saatavilla olevaa juomaa, kunnon yhteydet hallille ja perkeleellinen rosteri kentälle. Siinäpä se. Mitkään ylimääräisyydet eivät ohita tuota edellytystä.

Taidatkos en paremmin sanoa? Tuohon juoma-asiaan pieni toivomus olisi kunnon kahvia myyyntipisteisiin, sitä helvetin automaattikuraa on tullut jo juotua kiintiö täyteen. Eilen tuli taas illanvietossa tunnelmoitua menneillä vuosilla ja todettua että olisi kiva jos olisi suuria persoonia meilläkin. Johtajuutta, käsiä, nopeutta, voimaa ja rohkeutta, mutta ennen kaikkea henkeä, "isoo sydäntä".
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
kausi kirjoitti:
Suhteellisen huokeaa, helposti saatavilla olevaa juomaa, kunnon yhteydet hallille ja perkeleellinen rosteri kentälle. Siinäpä se.

Vielä kun halliin saadaan loihdittua oma ainutlaatuinen siulunsa ja kaikki hese ja sedumainen tusinamuottipaskaa-paketti saadaan ulostettua, voidaan puhua jo houkuttelevasta ja kotoisasta jaahallista. Kaikki krumeluurit, muotijutut ja stateoftheart jutut roskiin, ja tilalle raakaa rokkia ja räminää. Kaljaa ja makkaraa, mustaa kahvia ja ripeää palvelua.

Jäähallin pitää näyttää, maistua ja haista jäähallilta, eikä ostarilta.
 

Morgoth

Jäsen
Alabama Song kirjoitti:
Toistaiseksi ei Ruissalosta ole kuulunut muuta kuin isoja puheita, saa nähdä milloin tekoja nähdään.

Kehitystä on edes siinä, että ennen Ruissalosta ei kuulunut koskaan juuri mitään. Ei ennen kautta, ei kauden aikana, ei kauden jälkeen.

On teot sitten mitä on, mutta on ihan positiivista, että noilla puheille ja korulauseille sitä odottaa kiinnostuneena joukkueen julkistamista ja jonkinlainen vähän positiivisempi ilmapiiri on TPSn ympärillä, toisin kuin vuosiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös