TPS-Blues 29.11

  • 5 993
  • 121

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Huomioita Turussa..
- pitkät hiukset taitavat olla harvinaisuus Turussa, sen verran silmää tuli. Lisäksi läski iinttipoju takanani taisi muraista jotain blabla sivari blabla.
- TPS:n yksi mies ja 120 tyttöä -fanikatsomo piti yllättävän hyvää meteliä.
- katsomot ovat törkeän ahtaat.

No, TPS oli paaaaljon parempi. Siinä se.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mitä turkulaiseen yleisöön tulee niin voisin sanoa pari sanaa. Eipä siellä hallissa juurikaan muut pidä ääntä kuin Klaani. Syitä on varmasti monia. Ensinnäkin tämä hunajalla kyllästetty yleisö innostuu vasta kun tosipelit alkavat(lue finaalit). Aika usein kyllä paljon parjattu turkulaisyleisö kannustaa, jos ottelu on tiukka ja esim. 1-2 tappio asema ennen loppua. Eipä niitä tilanteita kovinkaan usein ole, vielä sillä tavalla ettei TPS ei olisi pelannut niin surkeasti, että kaikkia turkulaisia harmittaisi. Kauden alussa oli muutama kerta halli hyvin mukana pienellä yleisömäärällä, mutta kun taaperrus loppui niin loppui huutokin. Kannustusta lisää se, että hallissa on ihmisiä paljon. Uskaltaisinkin sanoa, että jos TPS pelaisi vielä Kupittaalla niin olisi Turussa SM-liigan paras kotiyleisö.

Jos ihmisistä on kiva buuata, niin viheltäköön jollekin pelaajalle. Tuo se tunnelmaa ja sitä ei ole koskaan likaa. Joku voisi kertoa minulle kotiyleisön Suomesta, joka laulaa keskieurooppalaiseen tapaan lauluja. Taitaa niitä muuta fanikatsomo laulella, mutta siihen se jää. Toivottavasti tulevaisuudessa kuullaan sellaistakin. Klaani ainakin yrittää pitää jalkapallokatsomoista tuttua kannustus tyyliä, eikä kannustukset ole mitenkään yksipuolisia. Niin sanoisinko eilen paikalla olleen Klaanissa 90 tyttöä ja 60 vastakkaisen sukupuolen edustajaa. Pitää kyllä myöntää, että miehiä saisi olla enemmänkin, ja miksei naisiakin. Tästä pitää olla kateellinen HIFK:lle. Tosin ovathan meidän tyttömme ihan hyvin oppineet kannustamaan muutekin kuin kirkumalla.

Oikeastaan parasta, mitä Turkuhallin tunnelmalle voisi tapahtua, olisi parin kauden rämpiminen, vaikka ovathan ne mestaruusjuhlat ihan hauskoja ja perinteisiä kevät tapahtumia ;-) Kunnon EHL voisi olla myös hyvä ratkaisu, jos vaan ihmiset löytäisivät itsensä hallille. Altavastaajana voisi olla joskus kiva olla, muitakin kuin Jokereita vastaan(vrt. Jokeri matsien yleisömääriä muihin kotiotteluihin)

Mitä tulee eiliseen yleisömäärään niin ehkä sieltä kausikorttilaisia puuttui, mutta pitää ottaa huomioon että aitioihin oli myyty toistatuhatta lippua. Baareihinkin mahtuu ihmisiä loppujen lopuksi aika paljon. Silti eilinen yleisömäärä oli ihan hyvä. Kyllä siellä yli 8000 tuhatta oli ihan reilusti.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti RightWing
Huh, vieläkin siellä Turussa nähtävästi jaksetaan tästä samasta asiasta itkeä. Toivottavasti edes sinä sitten näit tilanteen omin silmin? Tai edes joku muu teistä?


Jep, jep... Oletko harkinnut tutkivan journalistin uraa MTV3:ssa? "Tepsi-fanit buuaa meiän Jaanaa kun se sukelsi kerran". "Ei, kyllä me buuataan sitä ihan toisesta syystä". "Vieläkö te sitä jaksatte itkeä?"

Mahtavaa!
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Mainittakoon muuten vielä tästä Jaanan buuauksesta, että kyseisestä moraalisen pershalvauksen saaneet eivät ole koskaan tainneet käydä ns. pienillä paikkakunnilla? Itse olin juuri muutama viikko sitten TPS:n mukana Raumalla ja takanani istuneiden herrasmiesten kommentit olisivat taatusti ajaneet nyt loukkaantuneet suoraan pöpilään.

"Tapa se s**tanan homo! Tapa se! Ime ny v***n h***a! Tapa se! Tapa se, s**tana!" oli näiden herrojen anti. Lisäksi siinä vaiheessa kun Tepsi siirtyi 2-0 johtoon, alkoi TPS-fanien uhkailu. "Jos ei nyt mee s**tana turpa kiinni niin täältä tulee nyrkkiä!" kuului useampaankin kertaan. Se on sitten ilmeisesti kuitenkin hienompaa ja hyväksyttävämpää kuin paikallisesti vihatulle pelaajalle buuaus?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti mission16W
Mainittakoon muuten vielä tästä Jaanan buuauksesta, että kyseisestä moraalisen pershalvauksen saaneet eivät ole koskaan tainneet käydä ns. pienillä paikkakunnilla? Itse olin juuri muutama viikko sitten TPS:n mukana Raumalla ja takanani istuneiden herrasmiesten kommentit olisivat taatusti ajaneet nyt loukkaantuneet suoraan pöpilään.

"Tapa se s**tanan homo! Tapa se! Ime ny v***n h***a! Tapa se! Tapa se, s**tana!" oli näiden herrojen anti. Lisäksi siinä vaiheessa kun Tepsi siirtyi 2-0 johtoon, alkoi TPS-fanien uhkailu. "Jos ei nyt mee s**tana turpa kiinni niin täältä tulee nyrkkiä!" kuului useampaankin kertaan. Se on sitten ilmeisesti kuitenkin hienompaa ja hyväksyttävämpää kuin paikallisesti vihatulle pelaajalle buuaus?

Olin itse Raumalla katsomassa Lukko-Blues enkä moista havainnut tuossa pelissä. Itse keskustelin ottelun aikana vieressä istuneen raumalaisherran kanssa jääkiekosta ja pelistä. Niin mistäköhän mahtaakaan moinen johtua...?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Jaakko
...
Kyllä siellä yli 8000 tuhatta oli ihan reilusti.

9009. Yllätyin luvusta, TPS ja Blues ovat "paikallisvastustajia" ja kohtaavat kahdenksan kertaa kaudessa. Lisäksi Blues on väritön, hajuton yms. ja silti 9009 Turussa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti mission16W
"Jos ei nyt mee s**tana turpa kiinni niin täältä tulee nyrkkiä!" kuului useampaankin kertaan.

Sitä tapahtuu myös Helsinigssä, tosin itse olin silloin 14-15 -vuotias ja nämä uhkaajat olivat minua 2-3 kertaa vanhempia.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Hartza
Olin itse Raumalla katsomassa Lukko-Blues enkä moista havainnut tuossa pelissä. Itse keskustelin ottelun aikana vieressä istuneen raumalaisherran kanssa jääkiekosta ja pelistä. Niin mistäköhän mahtaakaan moinen johtua...?

Onnea sitten vaan. Ehkä et istunut samojen herrojen seurassa. Raumalla kun käsittääkseni on useampi kuin viisi kiekkofania? Jos nämä keski-ikäiset herrat eivät voineet kestää sitä, että hurrasin TPS-maaleille ja Norrenan torjunnoille, on ehkä aika katsoa peiliin. Keskustelin minäkin erätauolla useammankin raumalaisen kanssa ja he olivat mukavia ihmisiä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Tommy
Sitä tapahtuu myös Helsinigssä, tosin itse olin silloin 14-15 -vuotias ja nämä uhkaajat olivat minua 2-3 kertaa vanhempia.

Kaljahan tuolla Raumallakin puhui, koska kyseisten miesten saapumisen katsomoon haistoi jo kaukaa. Kaipa näitä kännisiä löytyy jokaisesta katsomosta. Se on sitten jo ihan juttu erikseen, että aletaan lapsia uhkailemaan. Siinä vaiheessa minäkin hermostun tosissani ja olen sentään koostani huolimatta rauhallinen mies.

Se, mitä tällä esimerkillä ajoin takaa oli tämä: se, että pelaaja jolla on dokumentoitua historiaa jonkun joukkueen tai paikkakunnan kanssa joutuu buuatuksi, ei varmasti ole ikävintä, mitä kiekkoyleisö ottelussa voi keksiä.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Jaakko
Niin sanoisinko eilen paikalla olleen Klaanissa 90 tyttöä ja 60 vastakkaisen sukupuolen edustajaa.

Teillä on ihan mukava toi sukupuolijakautuma;)
Jälkipeleissä vois ehkä käydä piekkomainen flaksi:eek:
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Tommy
9009. Yllätyin luvusta, TPS ja Blues ovat "paikallisvastustajia" ja kohtaavat kahdenksan kertaa kaudessa. Lisäksi Blues on väritön, hajuton yms. ja silti 9009 Turussa.
Blues ei mielestäni ole mitenkään väritön eikä hajutonkaan.Turkulaiset varmasti sai liikkeelle kolme aikaisempaa pitkälti espoolaisten merkeissä mennyttä peliä. Lisäksi Bluesilla on hyvät ulkomaanavut, jotka ovat kieltämättä pelimiehiä. Jopa Calounkin on pelimies parhaasta päästä aina kun sille päälle sattuu.

Turussa on yleisömäärä lievässä nousussa talvea kohti kuten aina. Ajattelin jo tiistaina kun Ässiä vastaan oli yleisöä 7200, että Bluesia vastaan torstaina täytyy olla yli 8000. Lisäksi Tepsin pelityyli on mennyt siihen suuntaan, että yhä useampia alkaa uusi ilme kiinnostaa. Täytyy muistaa, että eilen Tepsiltä oli poissa Joseph, Tuokko ja Elomo, joita ei voi ainakaan neitikiekkoilijoiksi sanoa. Nämä herrat kun saadaan taas kehiin, niin yleisöä tulee uskoakseni entistä enemmän.

Tuohon yleisön buuaamiseen ja viheltämiseen sen verran kommenttia, että itse en ainakaan näe sitä suomalaisessa urheilukatsomossa ongelmana. Meitähän syytetään hiljaisiksi hissukoiksi, jotka eivät saa kunnon tunnelmaa aikaan. Nämä vislaukset ovat omalta osaltaan luomassa sitä oikeanlaista fanaattisuutta katsomoon. Ollaan omien puolella viimeisen päälle ja tehdään vieraille pelaaminen mahdollisimman epämiellyttäväksi. Silloin olemme onnistuneet, kun vastustajajoukkueelta ovat menneet pasmat sekaisin. Turussakin on pikkuhiljaa saatu tunnelmaa parannettua ja se myös tuo lisää yleisöä peleihin. Siellä on paljon niitä heikki-hissukoita, jotka eivät itse uskalla suutansa avata, mutta nauttivat kuitenkin hyvästä fiiliksestä ja tulevat seuraavallakin kerralla matsiin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Tommy


Sitä tapahtuu myös Helsinigssä, tosin itse olin silloin 14-15 -vuotias ja nämä uhkaajat olivat minua 2-3 kertaa vanhempia.

Sitä tapahtuu myös Espoossa, mutta huuto on yleensä: "Älä töni!" ja sekin kuuluu nakkikioskin jonossa.:D
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Jan Caloun

Viestin lähetti Jet Ace


Turha muuten yrittää provosoida minua mihinkään dialogiin tästä aiheesta. Tämä on minun mielipiteeni kaverista enkä tule vastaamaan mihinkään vasta-argumenttiin koskien k.o. herraa.

No se on kyllä hyvä juttu että seisot sanojesi takana etkä mielipidettäsi muuta. :)

Näin se homma etenee...
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Re: Calounin sukellus

Viestin lähetti mission16W

Ymmärtäisin järkytyksesi jos katsomossa olisi ollut jotain "Caloun ime Calua"-kylttejä tai yleisö olisi huutanut hävyttömyyksiä Jaanalle.

No niin nyt olette ensi kerralla viisaampia ja otatte lakanat mukaan...
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Helinkopteri


Niin mutta pienemmät saa kiusata isompiaan ;)

Saattaahan Harza olla pienempi (fyysisesti) :o
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
- katsomot ovat törkeän ahtaat.
Totta, etenkin yläkatsomossa. Alhaalla (kiinteässä osassa) tilanne on jo paljon parempi.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Tommy
Alakatsomoissa juuri olin.
Ja ahdasta oli. Katsomo taisi olla D1.
Jaa, että ahdasta? Ota seuraavalla kerralla metrimitta mukaan ja vertaile esim. Hartwallin istuimiin sekä etu- että etenkin korkeussuunnassa. Ota varmuuden vuoksi samat mitat LAAlta. Keskustellaan sen jälkeen uudestaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti champselyse

Jaa, että ahdasta? Ota seuraavalla kerralla metrimitta mukaan ja vertaile esim. Hartwallin istuimiin sekä etu- että etenkin korkeussuunnassa. Ota varmuuden vuoksi samat mitat LAAlta. Keskustellaan sen jälkeen uudestaan.

Näin tehdään.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Alakatsomoissa juuri olin. Katsomo taisi olla D1.
Jos olit ns. siirrettävässä katsomossa ,D1:ssä taitaa olla puolivälistä alaspäin, se on ahdas . Jos taas olit kiinteässä osassa niin ihmettelen tuota ahtautta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kyllä olen jokaisessa ottelussa aina mahtunut katsomaan ottelun. Ihan hyvä, että penkit ovat tiiviissä, koska silloin mahtuu enemmän ihmisiä paikalle. Tiiveys luo tunnelmaa, samoin kuin seisomakatsomot. Pitää kyllä myöntää, että en viihtyisi missään lentokone maisen ahtaissa katsomoissa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti kosh

Jos olit ns. siirrettävässä katsomossa ,D1:ssä taitaa olla puolivälistä alaspäin, se on ahdas . Jos taas olit kiinteässä osassa niin ihmettelen tuota ahtautta.

Rivi oli 12. Penkit on todella tiiviisti toisissaan ja jaloille on jätetty aivan minimaalinen tila. Polvet kiinni edessäolevan selässä, melkein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös