TPS-Blues 17.1.2002

• 2 468
  • 37

Jet-Ace

Jäsen
Minä olin hallissa ja yritin sieltä viestiäkin communicaattorilla naputella. Tuli näköjään perille.

Itse otteluun: TPS pelasi varsinkin 2 ensimmäistä erää varsin hyvää peliä. Jos Auran Aaltojen selostus väitti jotain muuta, niin rohkenen olla eri mieltä. Kolmannessa erässä Blues oli paremmin pelissä mukana, mutta tasapelikin olisi ollut pelitapahtumiin nähden epäoikeudenmukainen.

Myöskään Blues ei huonosti pelannut, mutta TPS:n hienoista hallintaa oli koko ajan. TPS:llä oli enemmän liikettä ja valtaosa kaksinkamppailuista päättyi Tepsin voittoihin.

Tuntuu kuitenkin, että tila ja aika kentällä SM-liigassa pienenee koko ajan. Ja kun vielä lisäksi molemmat maalivahdit olivat tänään hyviä, niin maaleja ei enempää syntynyt.

Vahalahden maali oli Alatalon mahtavaa pelaamista; Kaksi-yksi tilanne ja varmasti kaikki 8500 ihmistä hallissa luuli Vahalahtea lukuunottamatta, että Altsi ampuu itse. Ei ampunut ja Vahalahti sai pistää totaalisen tyhjiin. Alatalo oli Norrenan kanssa kentän kiistaton kunkku. Voitti kaikki kaksinkamppailut ja rakensi kok ajan tilanteita.

Lehdistötilaisuudessa Bluesin valmennusjohto totesi, että jokin viimeinen vaihde vieraspeleissä puuttuu tällä hetkellä. Ei taistella joka kiekosta kuten kotihallissa. Samanlainen tunne minullekin tuli ottelun aikana ja vaikka numerot olivat vain 2-1, niin missäin vaiheessa ei tullut sellaista tunnetta, että TPS voisi hävitä ottelun.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pitihän tämä arvata. 13 vetoa maalia kohden on naurettavan vähän, suorastaan säälittävä lukema. Radio Suomen mukaan vain Stapletonin kenttä sai peliä säännöllisesti Tepsin päätyyn ja se on huono asia se. Kenttiä pitäisi vähän sekoitella. Tässä minun ehdotukseni ketjuiksi HPK-peliin:

1.
Caloun-Krykov-TElomo
2.
MElomo-Stapleton-Kohn
3.
Hirvonen-Kalto-Lehterä
4.
Virkkunen-Seva-Hurme

Näillä ketjuilla voitaisiin jopa vieraissakin saada tasapuolisemmin peliä vastustajankin päätyyn ja tehojakin voisi jakautua muillekkin ketjuille.

MElomolle suorastaan vaatisin lisää peliaikaa, sillä hänessä on paljon enemmän potentiaalia pisteiden teossa kuin Lehterässä. Lehterä tekee samat pisteet varmasti kolmoskentästäkin.

Ja ylivoimakuviossakin olisi parantamisen varaa. Enemmän maskia vastustajan maalille ja vetoja viivalta.
No ei auta kuin toivoa, että kurssi kääntyisi parempaan. Joku on nyt juuri tällä hetkellä varsinkin vieraissa vialla. Pieni asennemuutos olisi varmasti jokaisella pelaajalla paikallaan. Pitää alkaa taistelemaan kunnolla jokaisesta kiekosta, ei saa antaa tippaakaan periksi.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voi Räkä...no, päivän uutispommi oli Radio Suomen selostajan mielestä se, että "maajoukkuepakki" Niklas Hedberg ei mahtunut Bluesin pelaavaan miehistöön. Todella ihmeellistä. Meinaan tämä Radio Suomen urheilutoimituksen asiantuntemus.

Miika....olisi pitänyt rangaista ex-seuraa siitä läpiajosta. Mieshän teki Kuhdat.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ringbom-show

Paikalla olleena voin todeta, että vähämaalisuudesta huolimatta peli oli vaihdikasta ja viihdyttävää. Jos kriteerinä pidetään sitä, että tunneskaala käydään pelin aikana läpi laidasta laitaan, niin tämä peli mahtuu näihin raameihin.

Siitä vähemmän mukavasta tunneskaalan päästä piti tänään huolen tuomaristo, etenkin Ringbom, jonka tuomiot tuntuivat lähtevän kuin lottoarvontakoneesta. Selvääkin selvemmistä tilanteista ei puhallettu jäähyä, toisaalta taas vähäisesta rikkeestä tuli penalttia. Välillä taas selvästä rikkeestä passitettiinkin jäähylle aivan väärä mies ja väärästä joukkueesta vieläpä. Ringbomia toivoteltiinkin yleisön välihuutelijoiden suulla kolmosdivariin puhaltelemaan.

Bluesin vaarallisin ryhmä oli Jaanan porukka, joka pyöritti joka vaihdossa peliään Tepsin kenttäpuoliskolla. Oksa oli myös vakuuttava Espoon maalilla napaten muutaman huikean haamutorjunnan.

Tepsin parhaimmistoa olivat Alatalon kentällinen ja Norrena sekä avausmaalin värkännyt Holmqvist. Nurminen oli mielestäni ihan ulkona kuin Mårtenson. Katsomoon asti näkyi valtava turhautuminen omaan tehottomuuteen. Asiaa ei auttanut muutaman huuliveikon jatkuva viisastelu, vaikkeivat ne huudot välttämättä kentälle kuulukaan. Ringbom tosin kääntyi muutaman kerran katsomaan kun joku katsomokoomikko aloitti shownsa kailottamalla kuuluvasti hänen nimeään.

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Bluesin peli on paskaa!

Viestin lähetti kuningas
Pitihän tämä arvata. 13 vetoa maalia kohden on naurettavan vähän, suorastaan säälittävä lukema. Radio Suomen mukaan vain Stapletonin kenttä sai peliä säännöllisesti Tepsin päätyyn ja se on huono asia se. Kenttiä pitäisi vähän sekoitella. Tässä minun ehdotukseni ketjuiksi HPK-peliin:

1.
Caloun-Krykov-TElomo
2.
MElomo-Stapleton-Kohn
3.
Hirvonen-Kalto-Lehterä
4.
Virkkunen-Seva-Hurme

Näillä ketjuilla voitaisiin jopa vieraissakin saada tasapuolisemmin peliä vastustajankin päätyyn ja tehojakin voisi jakautua muillekkin ketjuille.

MElomolle suorastaan vaatisin lisää peliaikaa, sillä hänessä on paljon enemmän potentiaalia pisteiden teossa kuin Lehterässä. Lehterä tekee samat pisteet varmasti kolmoskentästäkin.

Ja ylivoimakuviossakin olisi parantamisen varaa. Enemmän maskia vastustajan maalille ja vetoja viivalta.
No ei auta kuin toivoa, että kurssi kääntyisi parempaan. Joku on nyt juuri tällä hetkellä varsinkin vieraissa vialla. Pieni asennemuutos olisi varmasti jokaisella pelaajalla paikallaan. Pitää alkaa taistelemaan kunnolla jokaisesta kiekosta, ei saa antaa tippaakaan periksi.

Itse asiassa ketjut muutettiiin TPS pelissä tohon muotoon.

Pelistä sen verran että Blues saa tolla pelillä turpaan
joka jengiltä.

Uskomatonta paskaa koko peli.

Timo Tuomea lainatakseni:"Huono vei paskaa"

Tämä oli minun osaltani viimeinen vieraspeli johon lähden.
Saisi hävetä koko saatanan jengi ja katsoa peiliin,toivotaan
että HPK hakkaa Bluesin maanrakoon ja jengi jää pois pudotus
peleistä.:mad:

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Blues oli heikompi joka osa-alueella. Oli kyllä karmeata katseltavaa. Välillä peli pyöri, mutta esim. toisessa erässä TPS pyöritti melkein koko ajan. Tästä täytyy paljon parantaa, että PlayOffseissa Blues pärjäisi.

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Bluesin peli on paskaa!

Viestin lähetti Prjakhin

Itse asiassa ketjut muutettiiin TPS pelissä tohon muotoon.

Pelistä sen verran että Blues saa tolla pelillä turpaan
joka jengiltä.

Uskomatonta paskaa koko peli.

Timo Tuomea lainatakseni:"Huono vei paskaa"

Tämä oli minun osaltani viimeinen vieraspeli johon lähden.
Saisi hävetä koko saatanan jengi ja katsoa peiliin,toivotaan
että HPK hakkaa Bluesin maanrakoon ja jengi jää pois pudotus
peleistä.:mad:

TPS on nyt voittanut neljä peliä putkeen ja jokaisen pelin jälkeen ovat hävinneen joukkueen kannattajat olleet sitä mieltä, että oma joukkue on pelannut todella surkeasti ja ehkä jopa kauden heikoimman pelinsä. Onhan se tosiaan kumma asia, että voi hävitä umpisurkealle Tepsille, jonka paikka olisi mieluumminkin divarissa.....Hei, herätys hyvät ystävät! Jos ette ole vielä huomanneet, niin TPS ei todellakaan ole niin surkea, mitä tälläkin foorumilla on kauden mittaan toitotettu. Moni tulee vielä yllättymään.

Jet-Ace

Jäsen
Re: Re: Bluesin peli on paskaa!

Viestin lähetti champselyse
TPS on nyt voittanut neljä peliä putkeen ja jokaisen pelin jälkeen ovat hävinneen joukkueen kannattajat olleet sitä mieltä, että oma joukkue on pelannut todella surkeasti ja ehkä jopa kauden heikoimman pelinsä. Onhan se tosiaan kumma asia, että voi hävitä umpisurkealle Tepsille, jonka paikka olisi mieluumminkin divarissa.....Hei, herätys hyvät ystävät! Jos ette ole vielä huomanneet, niin TPS ei todellakaan ole niin surkea, mitä tälläkin foorumilla on kauden mittaan toitotettu. Moni tulee vielä yllättymään.

Ihmettelen minäkin samaa asiaa. Ainakin eilisen ottelun perusteella. Minusta Blues ei pelannut lainkaan huonosti. TPS vain halusi jokaista kiekkoa hieman enemmän ja kaksinkamppailuissa oli pykälä enemmän tahtoa.

Bluesin puolustuspeli oli hyvää ja Blues yritti kukistaa TPS:n sen omalla aseella eli tarkalla pelaamisella. Ei aivan onnistunut, mutta ei se Bluesista surkeaa tehnyt. Paikalla olleet Bluesin kannattajat voivat varmasti vahvistaa, että jos Norrenalla olisi ollut maagisen päivän sijasta heikompi päivä, niin mitä tahansa olisi saattanut tapahtua.

Bandana

Jäsen
Bluesin peli oli täysin hukassa. Miku Oksan loistava peli piti Bluesin jotenkuten mukana.
TPS oli joka osa-alueella, paitsi maalivahtipelissä paljon edellä.
Ainoa toimiva kenttä oli Stapletonin ketju.

Elysee oli ihan viihdyttävä halli ja fiilis oli hyvä. Molempien fanirymät kannustivat kovaa läpi ottelun. TPS:llä oli yllättävän pieni fanikatsomoryhmä, mutta ääntä tosiaan lähti, välillä kyllä kuulosti että oltaisiin siellä huudettu Oulun Kärppiä... :D

Lauantain kaikki matsit menivät Bluesin kannalta niin huonosti kun voi mennä. TPS,Ilves,JYP,HIFK,Kärpät saivat kaikki 2pts...
Vielä viikko sitten unelmoitiin kotiedusta ja nyt saa pelätä että tiputaanko pleijareista...
HPK on pakko voittaa!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Bluesin peli on paskaa!

Viestin lähetti Jet Ace

Ihmettelen minäkin samaa asiaa. Ainakin eilisen ottelun perusteella. Minusta Blues ei pelannut lainkaan huonosti. TPS vain halusi jokaista kiekkoa hieman enemmän ja kaksinkamppailuissa oli pykälä enemmän tahtoa.

Bluesin puolustuspeli oli hyvää ja Blues yritti kukistaa TPS:n sen omalla aseella eli tarkalla pelaamisella. Ei aivan onnistunut, mutta ei se Bluesista surkeaa tehnyt. Paikalla olleet Bluesin kannattajat voivat varmasti vahvistaa, että jos Norrenalla olisi ollut maagisen päivän sijasta heikompi päivä, niin mitä tahansa olisi saattanut tapahtua.

-Niin, sen verran välihuomautusta tuohon voittavat/ei-voittavat maalivahdit (ketju olemassa SM-liigasivuilla) mielipiteeseeni liittyen, että ei ollut minulle ainakaan yllätys. Minun kirjoissani Norrena on maan eliittiä voittavien veskarien kategoriassa, johon taas en laske teknisesti taitavampaa Niittymäkeä. Mutta sehän on minun ongelmani se

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Bluesin peli on paskaa!

Viestin lähetti Jet Ace
Bluesin kannattajat voivat varmasti vahvistaa, että jos Norrenalla olisi ollut maagisen päivän sijasta heikompi päivä, niin mitä tahansa olisi saattanut tapahtua.

Minusta Norrenalla ei ollut mikään kummempi päivä. Vedot olivat välillä aika helppoja. Minun mielestäni Norrenalta nähtiin perussuoritus.

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Sasha

Olen samaa mieltä n0llan kanssa. Norrella oli ihan normaalipäivä. 14 vetoa, joista yks meni.

Norrenan päivä kaukana maagisesta, mutta kyllä Oksankin peli näytti hieman haparoivalta. Oksa torjui kiekkoja eteen (osa meni kylläkin kulmaan) ja usein turvautui peittämään kiekon ja näin ottamaan aloituksen omaan päätyyn.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy