Mun mielestä Kallio on liian passiivinen kiekon kanssa YV:llä. Sama ottelun lopussa kun koitettiin ilman maalivahtia, Tomppa leipoo kiekkoa paikallaan laidassa ja koko peli seisoo. Vaatii myös kiekolliselta liikettä, jotta paikkoja syntyy. Usein myös päätyy laukomaan itse suorilta jaloilta. Todella harvoin uppoaa. Joten kyllä, pelintekijää vaaditaan (etenkin Kallion johtamaan) ylivoimaan. Mielestäni monikin joukkueen sisältä voisi hoitaa sen paremmin kuin Kallio.
Kyllähän yv:stä arvaamattomuus puuttuu. Itseäni harmittaa eniten se ettei tunnu olevan variaatioita. Kun tuntuu ettei aukea niin Tepsin ylivoima ei kierrä ja vaihda paikkoja mitenkään. Hieman liikkuva ylivoima on aina vaikeampi puolustaa kuin seisova, jossa paikat syntyy ainoastaan syöttelyn kautta. Tottakai tämä on myös vaikeampi toteuttaa, joten vaatii että yv:n ajoitukset on kunnossa jos joku lähtee sitä paikkaa hakemaan. Esim. Heikkiselle on turha yrittää pelata vetopaikkaa viivan kautta, se on niin helppo ottaa pois. Mikäli joku pystyisi syöttämään sen paikan esim. neliön läpi ei sitä ehtisi ottaa kukaan pois. Aina puhutan että kun on joku viivapyssy niin ajan myötä sen ottaa joku pois. Kaudella 2009-2010 meillä oli muuan viivapyssy 85 jonka kaikki joukkueet tiesi, kaveri vain oli mahdoton pelata pois kun oli sellainen pelintekijä joka pystyi petaamaan Sweatille sellaisia syöttöjä mihin pystyy aina ampumaan ilman että blokki ehtii eteen, Heikkisen maalihanojen kuivuminen ei siis ole yksin miehen oma vika.
Ei tässä päätä silti pensaaseen auta laitttaa. Kvartaali on ollut hyvä, sitä ei voi kiistää. Tappara tappio oli karvas sillä varsinkaan suoraan ei olisi saanut hävitä. Itse pelilisesti ei oltu kyllä pahasti alakynnessä joten kyllä tässä kevättä ajatellen toivoa on. Nyt täytyy vain toivoa että pelit menevät Tapparan kanssa ristiin hyvin jotta saataisiin kärkeä kiinni.
Saldo tauon jälkeen on muuten 19/24 pistettä, hyvin porskuttaa. vain yksi suora tappio 8 pelistä, sekin maalin erolla. Tehtyjä maaleja on 28 ja päästettyjä 12.
Viimeksi muokattu: