Illan JYP-ottelusta päällimmäisenä jäi mieleen kysymys, että voiko kaksi näin huonosti pelaavaa joukkuetta olla noin korkealla sarjataulukossa..? Aivan kamala kolmas erä. Tallinderilta täysin käsittämätön selästätaklaus (jo aiemman 2x2min päälle) ja JYPiltä ehkä paskin YV, mitä olen koskaan nähnyt. Kirsikaksi kakulle Ahtola käy vielä kaivamassa Pullin poskiläskejä mailallaan ja pienet viiskolmoset erän loppuun. Kuin olisi junnupeliä seurannut - ei saatana päätä eikä häntää. No, hieno nousu, tiukkaa alivoimaa, eikä periksi annettu.
Huomisesta Kärppä-matsista on vaikea odottaa mitään, hyvässä tai huonossa. Niin sekavaa TPS:n pelaaminen tällä hetkellä on. Periaatteessa kaikki on kuitenkin jälleen omissa käsissä pudotuspelejä ajatellen. Tuntuu uskomattomalta.
Itse vaihtelin Jyväskylän ja Helsingin pelien välillä vähän erätaukojen mukaan (5-1 -tilanteessa saattoi JKL jäädä "vähän" vähemmälle seurannalle...) ja olen täysin samaa mieltä. Peleillä oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Tämän pelin perusteella ei voi kyllä kummallekaan (JYP ja TPS) lupailla kovin pitkää playoff-kevättä, ikävä kyllä. Toki otanta on vain yksi peli, joka vielä oli yksi erikoisimmista ikinä, mutta onhan tuo Tepsin tekeminen jo hetken aikaa ollut sellaista läpsyttelyä. Niillä otteilla ei kyllä kauheasti haasteta HIFK:ta tai Kärppiä. Mutta toki tässä on vielä aikaa. Tiedä vaikka tämä peli sytyttäisi Palloseuran hurmokseen!
edit. Enkä nyt siis halua mitenkään väheksyä 5-1 -tappiosta nousua voittoon. Se on aivan uskomaton suoritus, jonka johdosta kutossija on edelleen omissa käsissä. Tallinderin aivopieru ja siitä suurella todennäköisyydellä seuraava pidempi pelikielto aiheuttaa kylläkin omat haasteensa runkosarjan viimeisiin peleihin.
Viimeksi muokattu: