Olisi melkoisen mielenkiintoista saada sinulta määritelmä tälle yhdelle ja oikealle totuudelle.
Näin tietysti asian toivoisi olevan. Kuitenkin kun tarkastellaan pelaajakohtaisesti ensimmäisten 10 ottelun suorituksia niin on tavallaan eriskummallista ettei Palmroth yhdessäkään matsissa ole ollut poppariosastolla. Tämä selittynee tosiaan osittain sillä että materiaali on kovin kapoinen pakiston suhteen ja luottoa omiin junioreihin ei ole. Palmroth on saattanut treeneissä pestä junnut 100-0 jolloin onkin selvää että mies myös pelaa. Kuitenkin niin raskaita virheitä tehneenä olisi mielestäni ansainnut välillä olla rotaatiossa. Luotto Suikkaseen on kova, mutta alkukauden töpeksinnät pitää myös valmennuksessa osata käsitellä oikealla tavalla. Särmikäs mies, ja saanee kauden mittaan vielä enemmän irti jokaisesta pelaajasta, paitsi ehkä Seikolasta.
Kaikella kunnioituksella asiakirjoittajaa kohtaan, mutta kyllähän nämä avainsanat mantra ja opetuslapset ovat täysin typeriä tässä asianyhteydessä. Ei tarvitse olla mikään sen kummallisempi välkky että huomaa kun yksi pelaaja kusee keskimäärin enemmän kuin muut. Onneksi tämä on urheilua, ja pelaajat pystyvät parantamaan. Palle paransi eilisessä ottelussa, ja ainakin itse noteerasin jo positiivuusketjussakin tämän. Ei mulla mitään tätä pelaajaa vastaan ole, mutta on 100% fakta että mies ei ole ollut liigatasoa vielä ennen eilistä. Samoin on 100% fakta että siellä muut koomailevat välillä. VMV on aivan järkyttävässä alavireessä tällä hetkellä, Seikolasta ei tarvitse varmaan sanoa yhtään mitään. Surullisessa jamassa on TPS:n pakisto, ei voi muuta sanoa.
Suikkanenkin on noteerannut sen, että kaverin virheitä joudutaan paljon paikkaamaan ja että se tekee kollektiiviseen viisikkopeliin loven silloin tällöin. Mies on pressitilaisuuksissa maininnut asiasta. Olen melko varma että Kaitsu tällä tarkoittaa pakkipareja ja sitä että suoritustasot heittelee puolustajilla jopa parien sisällä todella paljon. Kun alkukauden pahimpia alisuorittajia on mielestäni ollut ilman muuta Palmroth, ei sitä tarvitse tulkita niin että näkisin Veikan ja Seikolan pelanneen odotusten mukaisesti jos en heitä mainitse. Tilastojen valossa Vittasmäki on pelannut vieläkin Palmua paskemmin, mutta ei ennen eilistä ollut tehnyt yhtä näkyviä virheitä. Eilisen sekoilun jälkeen on helppo todeta että Vittasmäki pelasi ala-arvoisen ottelun, mutta tarvitseeko sen vuoksi alkaa täällä haistattelemaan mulle vain siksi että olen kritisoinut Palmrothia?
"Yksi ja ainoa totuus" on se, mitä sinä Scissors tälle palstalle kirjoitat. Et hyväksy muiden mielipiteitä, jos ne eivät ole saman suuntaisia kuin sinun. Unohdat aina, että tämä palsta on mielipidepalsta eikä mikään absoluuttisen totuuden foorumi. Mielipide on mielipide ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, vaikkei se olisikaan sama kuin sinun mielipiteesi asiasta.
Ihmettelen kovasti, että otat jonkun pelaajan "tikun nokkaan" ja julistat suureen ääneen, ettei hänen paikkansa ole TPS:n edustusmiehistössä. Kysyn millä oikeudella näin teet? Oletko omasta mielestäsi parempi valmentaja kuin Kai Suikkanen?
TPS:llä on varmasti asiansa osaava valmennus, joka osaa ainakin minun mielestäni valita pelaajat otteluihin paremmin kuin tällä palstalla järjestetyllä huutoäänestykselläsi. Ei ole Kai Suikkasen vika, jos "jumalainen" Ari Vuori on rakentanut tällaisen rosterin, millä tälläkin kaudella yritetään kahlata sarja läpi. Kai Suikkasen on toimittava niillä pelaajilla, jotka kulloinkin ovat käytettävissä. Kai Suikkanen on niin fiksu mies, ettei hän julkisesti kerro, mitä mieltä hän on Ari Vuorelta saamistaan "työkaluista".
En myöskään ymmärrä alkuunkaan, että joukkueeseen pitäisi koko ajan haalia uusia ja taas uusia pelaajia lisää, varsinkaan, kun Ari Vuori jo huhtikuussa ilmoitti, että tämän kauden joukkue oli jo silloin lähes valmis. Tätä Ari Vuoren näkemystä pitäisi ehdottomasti kunnioittaa.
Kyllä meneillään olevan pelikauden joukkue pitää olla sellainen, ettei sitä enää kauden aikana rakenneta, vaan korkeintaan yllättävissä tilanteissa reagoidaan täsmähankinnalla, mutta rakennustyö on kohdistettava kauden aikana jo seuraavan kauden joukkueeseen. Muutoin ollaan ehdottomasti myöhässä, kuten olemme itse nähneet. Sopimukset seuraavasta pelikaudesta tehdään mitä ilmeisimmin jo edellisen kauden joulukuun loppuun mennessä, vaikka olisi millaiset kieltopykälät Liigan säännöissä. Kukaan ei vain niitä tunnu noudattavan.