"TYHMÄ, TYHMEMPI, TPS:N JOHTO. "
Tätä pitää hieman kommentoida. Millään muulla organisaatiolla ei ole esittää lähellekään samoja tuloksia, joita Tepsin istuva johto on jo nyt esittänyt. Ei välttämättä Hjalliksen lisäksi ole tulossakaan, mutta hän on vastaavasti toiminut hiukkasen eri resurssein ja vastaavasti ei ole niilläkään samaa ole urheilullisesti saavuttanut. Ennen kuin kukaan penska ehtii tähän kitisemään, niin todettakoon, että divarista mestariksi oli ihan hyvä saavutus, mutta mestaruudet ratkaisevat. Taloudellisesti Hjallis on varmasti kuitenkin ykkönen Suomessa - valitettavasti. Minä vain olen vapaa-aikana kiinnostunut urheilusta ja työaikana taloudesta.
Jos johto ei tosiaan olisi tällaisia tuloksia tähän mennessä esittänyt, ei vaatimustasokaan olisi näin korkea. On vaikea sanoa, mikä merkitys johdolla todellakin on ollut, mutta kyllähän hankinnat keskimäärin melko kovia ovat olleet - Jursinov varmaankin etunenässä. Viime kaudella hankittiin kesken kauden tai ainakin viime tipassa mm. Schaefer, Joseph, Kiprusoff, Immonen ja Elomo. Oli siellä joku Kangasalustakin, mutta häneltä en tähtisuorituksia odottanutkaan. Niminä erittäin kovia tyyppejä, mutta kuka olisi tiennyt, että heidän suoritustasonsa ei ollutkaan odotettu. Lisäksi Petriläinen ja Nurminen olivat pettymyksiä.
Tuttujen syiden takia, rahaa ei ollut tälle kaudelle käytettävissä Jortikan joukkueiden vertaa. Toisaalta Jalosen sisäänajaminen oli ehkä yhtenä syynä heikompaan joukkueeseen, vaikka viimekauden joukkue ei todellakaan heikko nimellisesti ollutkaan. Ei verrattavissa parhaimpiin aikaisempiin vuosiin, mutta kuitenkin kovaa tasoa.
Verratkaa sitäpaitsi meidän johtoamme muiden joukkueiden johtoportaisiin ja heidän "saavutuksiin".
Sitten kysyttiin tämän kauden tavotteista.
Pronssiin olen tyytyväinen.
Finaalipaikka on suuri voitto ja mestaruus on unelma. Näinhän se kolmentoista joukkueen liigassa pitäisi ollakin. Jokereille mielestäni kaikki muu paitsi mestaruus on pettymys(omassa päässäni päinvastoin). Siinä niitä lähtökohtia.
L-Mies