Tuosta tekoälyn tuottamasta ylivoima-ohjeesta voidaan todeta, että on ihan yleistietoa miten hyvä ylivoima toimii, ja on vaikea uskoa, että tätä tietoa ei olisi Turun Palloseurassa. Jotain mätää tossa yv:n treenamisessa on, että sitä ei saada nopeammaksi ja liikkuvammaksi, mutta samaan hengenvetoon on todettava, että mun mielestä TPS:n ylivoima muodostelmassa suurin rooli liikuttaa pakkaa on viivapelaajalla + sitä tukevalla laitahyökkääjällä. Jokainen voi käydä katsomassa, miten vaikkapa Niku luo tilaa viivalla liikutellessaan kiekkoa laidalla olevien kavereiden välillä.
Meillä sen sijaan näyttää aina siltä, että viivasta tulee kiire siirtää nopeasti laitaan, ja siellä on kiire siirtää nopeasti kulmaan tai takaisin. Tilaa ei ole, eikä sitä onnistuta luomaan. Itse asiassa TPS:n alivoima suorittaa tätä todella hyvin myös, joten on kummallista, että jos saadaan vielä treenata aktiivista neliötä vastaan, niin miksei tuossa tapahdu mitään kehitystä.
Syöttöjen laatu on niin ratkaisevassa osassa kiekon ylös tuontia, kuin sen siellä pitämistä. Tämä on käsittämätön murheenkryyni, joka tuntuu heittelevän pelistä toiseen. Se näytti jo paljon paremmalta muutama peli sitten, mutta Ässät-pelissä palattiin taas vanhaan, eli lähtökohtaisesti jokainen keskialueen ylityksessä tarjoiltu syöttö tuli metrin taakse tai suoraan luistimiin. Mun mielestä tää on yksittäisistä ongelmista kaikkein pahin, sillä siinä menetetään kontrolloitu ylöstuonti, pahimmillaan kiekko jo keskialueella, viisikon sijoittuminen ja momentum. Lopulta se johtaa siihen, että hyökkäystrio palaa puolustumaan ja kiekon mahdollisesti takaisin saatuaan joutuu sen lyömään päätyyn. Vaihtorytmi kusee, ja jokainen vaihdosta tuleva kaveri aloittaa vaihtonsa puolustamalla. Myös ylivoimat ovat usein johtaneet tähän, juuri kiekon ylöstuontiin liittyvien vaikeuksien takia.
Tuosta on vaikea päästä pois, ellei kiekkoa onnistuta riistämään heti. Miettisen peli perustuu kuitenkin vahvasti kiekkokontrolliin ja kiekolla vaihtamiseen, ja jos se annetaan näin helposti pois, TPS:n peli menee herkästi puristamiseksi.