Lloris, Sessegnon ja Bentancur pitkään poissa. Normaalisti vähän harmittaisi mutta nyt on ihan ok, että muutkin saavat näyttää. Tietänee lisää minuutteja Sarrille. Tosi hyvä, näkee vähän, onko herrasta johonkin kun saa enemmän vastuuta.
Toki ohuen ohuen tuuri-top4-sijoituksen kannalta isoja takaiskuja. Mutta sen ei pitäisi noista pelaajista jäädä kiinni. Jäljelläoleva rosteri riittäisi siihen paperilla hyvin, mikäli muut asiat olisivat kunnossa.
Olen vähän eri mieltä tästä. Bentancur on nostanut Spursin keskikentän tasoa siitä lähtien, kun tuli, eikä kukaan Bissoumaa myöten ole hänen panostaan kyennyt paikkaamaan. Nytkin mm-höntsien jälkeen Spursin kk oli aivan ulapalla ilman Bentaa. Nyt siellä ei ole kuin Sarr, jolla näyttäisi olevan samoja kykyjä pallolliseen peliin. Conten taktiikka on niin puuduttava, että jos siellä Skipp ja Höjbjerg ovat, niin melko ankeaa on keskikentän anti ylöspäin. Ja silloin kun keskikentän anti ylöspäin on vaatimaton, niin se korostaa Contepallon varjopuolia.
Itse hienosäätäisin taktiikkaa siten, että Richarlison saataisiin yhtäaikaa kentälle Kanen kanssa, mutta ei laidoille. Nyt ei olisi varaa hänenkin avuja edelleen hukata. Kanea voisi peluuttaa hieman alempana, kuten hän monesti muutenkin tekee. Se voi laskea hänen maalimääräänsä, mutta lisännee muiden.
Riku
Son Kane Kulu
Höjbjerg Sarr
Davies Dier Romero Emerson
Puolustukseen laidoille puolustavammat vaihtoehdot tässä systeemissä. Toki ehkä myös Skipp Sarrin tilalle, jos Kane laskeutuu enemmän myös pelintekijäksi.
Mutta eiköhän tässä hakata pää verille viiden alakerralla ja se jatkaa vuotamistaan siitä huolimatta. Tällä hetkellä luotto on pieni. Mielestäni se vaatisi Contelta nyt laatikon ulkopuolelle katsomista.
Olen vain onnellinen, jos olen väärässä.