Niin, ei puhuttu tässä ihan samasta asiasta.
En nähnyt matsia, mutta jos tekee pari maalia joka pelissä, niin saa mun puolesta olla kuinka paska vaan.
Granted. Tästä ei kuitenkaan ollut kyse.
Eiköhän tässä "nöyryyskeississä" ole silti kyse siitä, että kaverilla on nykyään hiukan erilainen rooli. [...] Jokainen vastustaja tietää, kuka Spursissa on pysäytettävä, jos meinaa pisteet viedä, joten siksi AVB on tehnyt tuollaisen ratkaisun.
Erilainen rooli on, se on totta. Harryn lopun aikoina Bale siirtyi keskelle, missä pelaa nytkin, ja silloin jälki oli vähän toisen näköistä. Siis paskaa. Vastustajat nimenomaan tietävät kenet Spursista on pysäytettävä, ja tämän Balen keskustan roolin ongelma on se, että jos hänet siinä pysäyttää, niin
kukaan muukaan ei kykene luomaan yhtään mitään. Mun alkuperäinen pointti oli se, että juuri tämän nöyryyden puutteen ansiosta Balea voi tuplata keskellä, ja mies ajautuu pieneen tilaan tekemään kikkojaan, mikä ei edistä koko muun joukkueen peliä millään lailla. Yleensä taas jos mies on pelannut laidalla ja häntä on tuplattu, niin silloin hän kykenee (jostain syystä) pelaamaan sitä palloa takaisin keskelle (jossa on tuplauksen ansiosta enemmän tilaa) tai haastamaan niitä puolustajia siellä laidassa, missä sille on enemmän tilaa. Eli mun pelkoni on siis se, että kun Balen tämä formi loppuu, ei kukaan enää pelasta meitä lisäaikojen lisäaikojen lisäaikojen vapaapotkumaaleilla. Koska mies ei edistä yleisesti peliä niin kuin hänen pitäisi, vaan keskittyy showponyilemaan, me joudutaan luottamaan siihen, että kyllä se aina tekee matsissa kaksi maalia. Ja se on perseestä.
Vastustajan on liian helppo ottaa Bale kahdella äijällä kiinni laidalla, joten sen takia rooli on enemmän vapaa ja Bale saa vaeltaa linjojen välissä ja vaihtaa vaikka toiselle puolelle kenttää.
Tämä on ihan ok, ja AVBn systeemissähän Bale ja Dempsey ja Lennon ja nyt Holtbykin ovat vaihdelleet aika ajoin laidoilta keskelle ja toistensa paikoille ja toisinkinkinpäin. Varsinkin mielestäni Holtby on tuntunut osaavan mennä hyvin paikkaamaan Balen vaelteluja (mitä siis mielestäni Balen pitäisi tehdä
laidalta lähtien). Tämä ei ole se asia, mistä alunperin olin kiinnostunut.
Onneksi Spursilla on useampi hyvä keskikentän puolustava pelaaja, jotka mahdollistavat yhden kaverin sooloilun. Sallittakoon se siis tässä tapauksessa.
Tämä ei taas liity siihen omaan pointtiini juuri lainkaan. Siis mun mielestäni meidän ongelma ei ole se, että Balella on vapaa rooli, vaan se, että hänen kurittomuutensa haittaa joukkueen
hyökkäyspeliä. Siinä vaiheessa, kun hänen 10 in 10 -kuntonsa päättyy, ei tuollaisella Lyon-pelin kaltaisella esityksellä tehdä muuta kuin isketä päätään erinäisten puolustusten seinään ja menetetä palloja.
Pahoitteluni epäselvästä viestistä.