Tämän sankarin valehtelut olivat pääasiallisesti yritys hankkia kavereita. Yhtenä päivänä hän kertoi että iskä oli tilannut 5 (tai 6, en muista tarkkaan) kaistaisen autoradan.
Heh, tämä kuulostaa kyllä tutulta!
Tämä tyyppi kertoi saavansa papukaijan syntymäpäivänään, mutta se siirtyi aina milloin mistäkin syystä. Lopulta tämä sitten kertoi saaneensa tuon linnun, mutta sitä ei voinut mennä ikinä katsomaan. Kerran päästin pikaisesti heille sisälle ja tietysti me lähdettiin etsimään sitä papukaijaa, tosin ilman lupaa kun tiedettiin kaverin olevan yksin kotona. Mitään ei tietysti löytynyt ja kun menimme kyselemään tästä linnusta, meni tämä pika aivan änkyttäväksi ja itkuiseksi. En muista mitä hän koitti selittää, mutta se oli varmasti todella "loistava" selitys.
Lisäksi tämä samainen kaveri kertoi veljestään aivan käsittömättömiä juttuja, lähestulkoon tarunomaisia sankaritekoja ja temppuja. Milloin mopolla keulittiin kilometrejä perävalo maassa ja joskus veli oli hakannut lähes tulkoon kaikki.
Yksi ärsyttävä piirre oli myös kaiken kääntäminen häntä vastaan ja valehtelu hänen hyvänuskoiselle isälleen, joka tietysti puolusti oman kullanmurunsa oikeuksia. Kerran lainasin hänen lippistään räpyläksi (koska muilla ei ollut) ja kysyttyäni luvan, hän suostui sen antamaan. Annettuaan lippiksen, lähti hän yllätteän juoksemaan pakoon.
No me lähdimme "perään" ja päästyään pihaan hän juoksi isänsä syliin jä minä juoksin lippis kädessä heidän pihaansa. Olin kuulemma varastanut hänen hattunsa ja kun minulla ole lippis kädessä, niin voiko muka syyllisemmältä näyttää? Yritä siinä sitten selitellä jääräpää isälle, että poikasi valehtelee enemmän kuin puhuu totta.
Edit.
Luokkakaverini selitti aikoinaan, että hänen enonsa oli ampunut jäniksen suoraan liikkuvasta autosta katkaistulla haulikolla. Samainen eno oli myöskin kalastanut 5 haukea yhdellä puukeppi-iskulla järveen. Olisipa mulla samanlainen rambo-eno :)
Minkä takia katkaistu haulikko tuntuu olevan aina mukana näissä lasten väritetyissä jutuissa?? Heti tuli mieleen vastaavia juttuja, joissa oli myös katkaistu haulikko!