Voisin pitkästä aikaa itsekin vähän tulla kirjoittelemaan tänne. Kesästä mulla on vähän kaksijakoiset fiilikset. Drafti meni hyvin ja olen tyytyväinen Gauthierin valintaan, vaikkakin esimerkiksi Shinkaruk olisi ollut vapaana vielä Toronton vuorolla. Sitten taas Clarksonin sopimuksessa en nää mitään järkeä. Bozakin jatko on mielestäni ihan ok. Niin ja Bollandin ja Bernierin hankinnoista tykkään paljon. Kumpikaan ei maksanut mitään erityisen tärkeää ja molemmat vahvistavat varmasti paljon joukkuetta. Uusista nimistä kirjoittelen vielä erikseen jotakin:
Frederic Gauthier on loistava kahdensuunnansentteri, jossa näen aika paljon samaa kuin Joe Colbornessa. Molemmat todella isokokoisia pelinrakentajia. Gauthier on kuitenkin enemmän töitä tekevä pelaaja joka vääntää paljon kulmissa ja maalin edustalla. Hyvän luistelunsa avulla Gauthier kerkeää myös hyvin puolustamaan. Hän on hyvä laukausten blokkaaja ja alivoimapelaaja, ja ulottuvuutensa ansiosta karvaaminenkin on tehokasta. Heikkouksiksi Gauthierille voisi laskea melko keskinkertaisen laukauksen ja joidenkin scouttien mukaan myöskään kädet eivät ole parhaat mahdolliset. Kuitenkin mitä itse olen Gauthieria nähnyt, on kiekko pysynyt hänellä hyvin mukana ja loistavan kiekonsuojauksen ja hyvän pelisilmän ansiosta ei paljoa kiekonmenetyksiä tule. Odotan että ensi kaudella Gauthiertekee lopullisen läpimurtonsa ja nousee lähelle QMJHL:n pistepörssin kärkeä. Kaikki työkalut hänellä ainakin on siihen. Parhaimmillaan Toronto saa Gauthierista muutaman vuoden sisällä Gauthierista monipuolisen top 6 sentterin joka pystyy iskemään semmoiset 50-70 pistettä kaudessa. Huonoimmillaankin uskon että Gauthier kehittyy NHL-pelaajaksi juuri loistavan luistelunsa, työmoraalinsa ja kokonsa ansiosta.
Muista Toronton tämän kesän varauksista en osaa sanoa juuri mitään. Carter Verhaege oli kai saanut jonkin verran kehuja development campilla, mutta en tiedä juurikaan pelaajasta. Herzog, Bibeau ja Johnson eivät sano minulle niminä
myöskään mitään. Olisi mukava lukea, jos joku osaisi näistäkin varauksista enemmän jotain kirjoittaa.
Dave Bollandin hankkimiseen olen kyllä erittäin tyytyväinen. Vihdoin Leafs saa kasatuksi hyvän shutdown-ketjun joka voi pelata hyvällä menestyksellä vastustajan ykköstä vastaan. Itse näkisin mielelläni Bollandin laidoilla Kuleminin ja McClementin. Jos McClement pelaa nelosen keskellä niin sitten tuohon kolmosen laitaan voisi nostaa esimerkiksi Carter Ashtonin tai vaikka Josh Leivon.
Jonathan Bernier oli myös hyvä haku Nonisilta. Nyt Torontossa saadaan maalivahtiosastolle kova kilpailutilanne, eikä enää olla kusessa jos Reimer taas loukkaantuu. Potentiaaliahan Bernierillä on nousta ihan maalivahtien eliittiin joten odotan kyllä innolla miten mies onnistuu uudessa joukkueessa ja isommassa roolissa.
David Clarksonin signaaminen oli mielestäni kyllä huono veto Nonisilta. Kyllähän tuo rosteri huuti yhtä tuollaista hullunkiito silmissä painavaa duunaria joka pystyy tappelemaan, taklaamaan ja tekemään maaleja, mutta hinta vain oli aivan liian kova. Olen aika innoissani kyllä siitä että Clarkson pelaa ensi kaudella Torontossa, mutta jossain vaiheessa tuo mieletön palkka ja pitkä sopimus muodostuvat kyllä vielä ongelmiksi. Kuitenkin vaikka Clarkson maalien muodossa floppaisikin, on hänestä kuitenkin varmasti hyötyä joukkueelle ja on kyllä ihan takuuvarma kolmoskentän jyrä joka fyysisyytensä ansiosta tuo aina lisäarvoa joukkueelle. Uskoisin kuitenkin, että jos vaan pääsee pelaamaan kahdessa ylimmässä ketjussa niin maalejakin tulee sellaiset 20-30 ja pisteitäkin 40-50.
Brennanin hankintaa en jaksa sen kummemmin kommentoida. Tuotiin syvyyspakiksi, enkä usko että pystyy ottamaan isoa roolia joukkueesta. Loppuun vielä oma arvaus kokoonpanosta, kun kiekko tippuu jäähän:
JvR-Bozak-Kessel
Lupul-Kadri-Clarkson
McClement-Bolland-Kulemin
Ashton-Colborne-McLaren
Orr
Gunnarsson-Phaneuf
Gardiner-Franson
Rielly-Holzer
Brennan
Luulen siis että Liles ulostetaan jollain tavalla ja Rielly päätyy yhdeksän pelin jälkeen takaisin junioreihin, jolloin joko Fraser tai Brennan nousee pelaavaan kuusikkoon. Sanoisin että tuolla kokoonpanolla mennään kyllä taas pudotuspeleihin.