Katoin tuon mustang jutun maikkarin netti tv:stä. Olen sitä mieltä, että ovat ihan hukassa. Jokainen joka on vähänkään seurannut USA:n historiaa tai Leen uraa, tietävät, että olennaista Ponycarissa oli se edullinen hinta. Nuoriso sai edullisesti sporttisen auton. Tottakai Shelbyt olivat niistä parhaimpia, mutta niitä oli vain harvalla. Enkä ymmärrä, mitä tuossa puhuttiin GT390:stä. Kyllä Shelbyn GT500 oli silloinkin "se"malli. Oikein pahaa teki katsoa, kun Nicolas Cage tuhoaa sellaisia autoja Puhallettu 60 sekkaa elokuvassa.
Tuo taisi olla 1967, jolloin tuo GT500 tuli. Niinhän Cagekin taisi sanoa vuosimalliksi 67. Sitä ennen Mustang oli eri näköinen ja se oli GT350. Kumpikaan 350 tai 500 ei viittaa heppoihin tai kai yhtään mihkään.
GT390 taas ei ole Shelby ollenkaan, vaan se on kai ihan Mustang, jossa on 390 kuutiotuuman moottori.
Kai uuden markkinoille tuomisessa tyyppimerkintä GT500 ole tehty nimenoman sen takia, kun vanhakin oli sen tyyppinen. Jostain luin, että tuon uuden Shelbyn tehoksi luvataan n. 475 heppaa. Voi olla enemmänkin ja siitä voi ottaa enemmän irti helposti, mutta tehdas ei lupaa viittäsataa.
Ideahan uudessakin on sama kuin vanhassakin eli suht edullisella hinnalla saadaan auto, mistä joku autolehti sanoi pornoa radalla. Niitä tehdään vähän, joten se on todellinen klassikko ja jonotuslistalla on enemmän nimiä kuin niitä valmistetaan. Joidenkin englantilaisten mussutukset kyseisestä autosta voi jättää omaan arvoonsa. On se sitten 1967 Shelby GT500 tai tämä uusi 2007 Shelby GT500 niin ottaisin heti enkä antaisi pois.
Hertzille pari vuotta sitten tehdyt vuokrashelbyt taitaa olla automaattilootalla.