Top Gear

  • 168 065
  • 631

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Laiska.
Ylitarkka.
Valehtelija.
Varas.
Vinosilmä.

Miten minusta tuntuu, että tuossa sanojen joukossa yksi ei kuulu joukkoon? Aivan kuten ei kuulu tässäkään:

Nipottaja.
Murhaaja.
Kyylä.
Neekeri.

Jos itäaasialaisista halutaan heittää "karrikoituja vitsejä", jotka menevät samaan sarjaan kuin skottien laiskuus, saksalaisten pedanttius, italialaisten kusetusalttius ja espanjalaisten varastelu, silloin voidaan puhua esim. hyvästä matematiikan osaamisesta tai tuolta suunnalta tulevien turistien valokuvauskiimasta. Vinosilmäksi haukkuminen kuuluu ihan eri kategoriaan.

Mutta eikö skotteja ole pidetty saitoina ja juoppoina eikä niinkään laiskoina? Hyvä matematiikan osaaminen ei ole mitenkään aasialainen piirre. Aasialaiset ovat saaneet suhteessa vähän Fieldsin mitaleja ("matematiikan Nobeleja"), ranskalaiset ja venäläiset ovat taas niitä kahmineet.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
BBC2:lla tällä hetkellä menossa 75 minuutin kestoinen jakso Top Gearia. Kyseessä siis viimeinen Jeremyn, Jamesin ja Richardin Top Gear, jossa näytetään aiemmin julkaisemattomat videot 22:lta kaudelta. Studio-osuudet tehtiin tyhjälle salille Richardin ja Jamesin toimesta. Itse olen seurannut nykymuotoista Top Gearia vuodesta 2005 tai 2006 ja nähnyt jokaisen jakson useampaan otteeseen. Voi olla että huomenna alahuuli väpättää. Toivottavasti se seuraava yhteinen auto-ohjelma pitää saman kemian, joka teki Top Gearista niin hienon!
 

Puster

Jäsen
No niin, viimeinen jakso loppui hetki sitten. Alkua jaksoin vähän aikaa katsoa ja sitten ihan viimeiset sanat.Tyhjässä studiossa Hammond ja May esittelivät pari pidempää pätkää. Täytynee tuo katsoa jossain vaiheessa sitten levyltä kokonaan tai luottaa, että BBC esittää tätäkin jatkuvasti uusintana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisimpien huhujen mukaan Clarkson/Hammond/May kolmikko siirtyisi ITV:lle tai ITV diili olisi lähimpänä. Uusi ohjelma saisi prime-time ohjelmapaikan samaan aikaan sunnuntaisin kuin Top Gear eli 8pm.
Jeremy Clarkson's new ITV show to go head-to-head with Chris Evans' Top Gear - Mirror Online
Isona asiana pidetään, että ohjelma säilyisi Britti tv:ssä ja prime-timessä. Haluavat täyden kontrollin mitä ohjelmassa on ja mitä ei.

Uusi Top Gear tulisi tässä kilvassa häviämään. Se on pomminvarma.

Toki varmaan tuleepi häviämään uusi Top Gear taistelun, mutta varmaan myös TV-oikeudet on myös aika moneen maahan edelleen joten jos ohjelmaa saadaan sopivasti uudistettua niin BBC:lle Top Gear voi edelleen olla rahasampo, vaikka ei entisiin lukuihin päästä. Se oli olisi silti todella suuri auto-ohjelma ja korkeintaan tuon kolmikon uusi ohjelma pääsisi samoille luvuille ja siinäkin voi kestää rakentaa uusi dynastia. Kunhan eivät tee sitä virhettä että lähtevät suurella budjetilla korvamaan ja tekemään samanlaista ohjelmaa eri näyttelijöillä vain.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki varmaan tuleepi häviämään uusi Top Gear taistelun, mutta varmaan myös TV-oikeudet on myös aika moneen maahan edelleen joten jos ohjelmaa saadaan sopivasti uudistettua niin BBC:lle Top Gear voi edelleen olla rahasampo, vaikka ei entisiin lukuihin päästä.
...

Luulisi, että sopimuksissa on ostajilla jonkinlainen purkuoikeus, jos sisältö muuttuu näin dramaattisesti.
 
Ai että mä nautin kun katsoin viimeistä Top Geat jaksoa nykyisellä kokoonpanolla. Vihdoin ja viimein tuo rasistinen, itseriittoinen ja muita väheksyvä väkivaltarikollinen saatiin pois ruudusta. Toki harmittaa, että Clarksonin myötä myös May ja Hammond poistuvat Top Gearista. Ohjelmalle varmasti iso kolaus, mutta jotkut asiat vaan ovat myyntilukuja tärkeämpiä. Harmittaa, että Clarksonin potkuilla ei revitelty mediassa oikeen kunnolla. Oisin toivonut kunnon pilkkaa, samanlaista mitä mies itse on viljellyt vuosien varrella joka suuntaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ai että mä nautin kun katsoin viimeistä Top Geat jaksoa nykyisellä kokoonpanolla. Vihdoin ja viimein tuo rasistinen, itseriittoinen ja muita väheksyvä väkivaltarikollinen saatiin pois ruudusta. Toki harmittaa, että Clarksonin myötä myös May ja Hammond poistuvat Top Gearista. Ohjelmalle varmasti iso kolaus, mutta jotkut asiat vaan ovat myyntilukuja tärkeämpiä. Harmittaa, että Clarksonin potkuilla ei revitelty mediassa oikeen kunnolla. Oisin toivonut kunnon pilkkaa, samanlaista mitä mies itse on viljellyt vuosien varrella joka suuntaan.
Mua ilostuttaa se fakta, että kohta tulee poliittisesti sopimaton ohjelma, jossa saatetaan ohimennen puhua autoista ja pärisytellä erilaisilla mielenkiintoisilla menopeleillä. Ohjelma, jonka keskiössä ovat Jeremy Clarkson, James May ja Richard Hammond. Sun kaltaiset surkeat perslävet voivat istua sormi perseessä ja katsoa toista kanavaa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Olipa jotenkin ironista viimeisessä jaksossa, että yksi viimeisimpiä Clarksonin sanomia asioita oli "I hate working on Top Gear". Niille jotka eivät ole vielä jaksoa nähneet, niin saavat itse ottaa selvää missä yhteydessä tuo sanottiin.

Näin muuten uusi Top Gear Chris Evanseineen on näkemättä paskaa, eikä voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa.
 
Mua ilostuttaa se fakta, että kohta tulee poliittisesti sopimaton ohjelma, jossa saatetaan ohimennen puhua autoista ja pärisytellä erilaisilla mielenkiintoisilla menopeleillä. Ohjelma, jonka keskiössä ovat Jeremy Clarkson, James May ja Richard Hammond. Sun kaltaiset surkeat perslävet voivat istua sormi perseessä ja katsoa toista kanavaa.

No onpas sulla erikoinen suhtautuminen. Menikö fanipojalla vati nurin, vai mikä tuli? Jeremy Clarkson on aikoinaan ollut varsin ansiokas toimittaja. Nykypäivänä hän on vain pöhöttyneestä egosta kärsivä väkivaltainen pelle, joka ansaitsisi ilman muuta tulla kohdelluksia samalla tavalla kuin hän kohtelee muita. Mutta ei siinä mitään, nauti sinä poliittisesti sopimattomista ohjelmistasi. Minä en kuitenkaan aio kokeilla sinun tapojasi, joten en aio istua sormi pepussa. Toki varmasti katson toista kanavaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
No onpas sulla erikoinen suhtautuminen. Menikö fanipojalla vati nurin, vai mikä tuli? Jeremy Clarkson on aikoinaan ollut varsin ansiokas toimittaja. Nykypäivänä hän on vain pöhöttyneestä egosta kärsivä väkivaltainen pelle, joka ansaitsisi ilman muuta tulla kohdelluksia samalla tavalla kuin hän kohtelee muita. Mutta ei siinä mitään, nauti sinä poliittisesti sopimattomista ohjelmistasi. Minä en kuitenkaan aio kokeilla sinun tapojasi, joten en aio istua sormi pepussa. Toki varmasti katson toista kanavaa.
Ei muuten mutta kun tuota samaa provoa tuntuu tulevan tähän ketjuun aika tasaisin väliajoin niin annoin mennä. Tuonlaistahan sinä tilasit. Ja jos luulet Clarksonin olleen Top Gearissa toimittaja niin hutiin menee jo siinä. Vähän kuin ajattelisi Top Gearin olleen ohjelma autojen TM-henkistä tietestausta varten...
 
Ei muuten mutta kun tuota samaa provoa tuntuu tulevan tähän ketjuun aika tasaisin väliajoin niin annoin mennä. Tuonlaistahan sinä tilasit. Ja jos luulet Clarksonin olleen Top Gearissa toimittaja niin hutiin menee jo siinä. Vähän kuin ajattelisi Top Gearin olleen ohjelma autojen TM-henkistä tietestausta varten...

Mitä helvetin provoa? Mä kerroin ihan vaan suoraan oman mielipiteeni. En tiennytkään, että vapaan keskustelun Top Gear-ketju on sinun temmellyskenttäsi, missä kaikki eriävät mielipiteet ovat provoja. Minä en tilannut mitään, kirjoitin vaan mitä ajattelen Jeremy Clarksonista. Sinulla on toki oikeus antaa mennä, sitä en sinulta voi viedä. Se kuinka hyväksyttävää tuollainen meneminen lopulta on, jää muiden tahojen päätettäväksi. Mitä tulee Clarksonin toimittajuuteen, niin en käsittääkseni viitannut millään muotoa Top Geariin. Mies on näet tehnyt muutakin kuin soittanut suutaan auto-ohjelmassa. Ja lisätään nyt vielä sekin, että Top Gear oli aikanaan ohjelma autojen TM-henkistä testausta, ei pelkästään tietestausta, varten. Clarksonin myötä tämä kuitenkin muuttui ja ohjelman luonne muuttui varsin erilaiseksi alkuperäisestä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Top Gear tarvitsi tuuletusta ja kaikkien onneksi Clarkson pakotti BBC siihen. Taannoin tili BBC brit 1kk katseltua näytekanavan paikalla ja TG oli hyvin edustettuna siellä. Clarkson olisi joka tapauksessa pitänyt potkia hemmettiin ohjelmasta, myös ilman väkivaltaa. Siitä pojusta on puhti, äly ja tyyli kaikonnut kauan sitten. (Tämä ei ole provo.)
 
Kyllähän Top Gear tarvitsi tuuletusta, mutta nyt täytyy ymmärtää se, että kyseinen konsepti ei ole auto-ohjelma, vaan se, että homma perustuu näiden kolmen veijarin vuorovaikutukseen, josta selvästi kovimpana nimenä nyt sattui Clarkson olemaan. Clarksonin tyyli on jotenkin niin peribrittiläinen, eikä hän pelkää sanoa asioita julkisuudessa. Toki tämä varmasti vaivaa herkimpiä ihmisryhmiä, kuten hiekkapilluisia naisia tai pikkuhousuihin pukeutuvia miehiä, mutta enemmistöhän miestä rakastaa.

Uskon, että tämä uusi show tulee tuomaan taas raikkaan tuulahduksen ohjelmaan (eihän tässä muuta käy kuin, että Top Gearin nimi vaihtuu).
 

Baldrick

Jäsen
Jos Jeremy Clarkson on rasisti, niin en uskalla edes arvata mitä mm. Dave Chappelle, Chris Rock, Louis CK ja Jim Jeffries ovat. Minä olen samaa mieltä jonkin aiemmin kirjoittaneen nimimerkin kanssa siitä, että kyseessä on rääväsuu (kuten minä), jolla välillä vähän menee huumori huonoksi (kuten minulla) ja siitä sitten saattaa joku loukkaantua. Ketään en ole siis kuitenkaan "rodun" puolesta loukannut, mutta silloin tällöin muiden asioiden tiimoilta on tullut huomattua, että nyt ei vitsi uponnut. Monella komedian tuottajalla menee setti helposti joidenkin, joskus jopa erittäin monien, mielestä loukkaavaksi, mutta ainakin itse olen tyytyväinen, että osaan nauraa kaikelle aina pedofiilivitseistä Aki Sirkesalon hukkumiseen ja Timo TA:n sokeutumiseen, niin ei tarvitse olla jatkuvasti omaa mieltä pahoittamassa. Ja kyllä, minua naurattavat myös itseeni kohdistuvat vitsit, sillä osaan myös nauraa itselleni ja se on sellainen taito, jota välillä tuntuisi olevan hyvä opetettavan kouluissa, koska on paljon ihmisiä, jotka eivät siihen sitten millään kykene.

Youtubesta löytyy tuo viimeinen jakso kokonaisena ja ajattelinpa alkaa katsomaan, kun on jäänyt näkemättä. Tässä vielä joillekin muille tämän ohjelman viimeinen jakso, jossa tuo latvasta jo lahonnut rasisti juoppo läskikin on nähty: Top Gear Season 22 Episode 8 HD - YouTube

Edit. Jaa huomasinpa, että videoon on tehty typerä "vaalennus" keskelle minulle epäselväksi jääneestä syystä (copyright vai videon etsimisen hankaloittaminen?), joten jos haluaa katsella jakson parempilaatuisena, on se suotavaa tiirailla vaikka DVD:ltä, esimerkiksi sitten "Mein Kampf"-klassikkoteos toisessa kädessä ja hakaristilippu toisessa, kuten Jeremy tahtoisi.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No eipä tuossa viimeisessä jaksossa ollut mitään erikoista. Dissattiin vanhoja paskoja autoja ja vielä paskempia 4x4 autoja. Ei mitään uutta auringon alla. Melko paskaa läppää, kuten Top Gearissa jo monta vuotta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Edit. Jaa huomasinpa, että videoon on tehty typerä "vaalennus" keskelle minulle epäselväksi jääneestä syystä (copyright vai videon etsimisen hankaloittaminen?), joten jos haluaa katsella jakson parempilaatuisena, on se suotavaa tiirailla vaikka DVD:ltä, esimerkiksi sitten "Mein Kampf"-klassikkoteos toisessa kädessä ja hakaristilippu toisessa, kuten Jeremy tahtoisi.
Mulla taas tuli mieleen ekana että oisko tuossa jonkinsortin teatterimodi ollut päällä?

E: Vika jakso tuli myös katsottua. Aikalailla vanhojen vitsien toistelua, mutta oli tuo silti ihan hauskaa settiä. Itse tykkäsin.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
TV? Eli televisiovastaanotin? Tarkoitatko sitä isoa mustaa laatikkoa jota 50-luvulla katseltiin oleiluhuoneessa?

Lainaus jutusta:

"Todennäköisempää on se, että he päätyvät verkkopalveluun.

Netflix?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Amazon on varmaan lyönyt todella kovan tarjouksen pöytään, NetFlixillä on kuitenkin suurempi tilaajakanta kuin Amazonin vastaavalla palvelulla. Amazonin kannalta panostus tuonee ison kasan uusia tilaajia vasta alkutekijöissään olevalle Primelle.

Suomessa Amazonin tv-sarjat on ainakin näkyneet HBO:n kautta, joten tuleeko Hammondin, Mayn ja Clarksonin uusi tekele Suomesssa sinne?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eilen tuli ensimmäinen jakso "uutta" Top Gearia. Mielestäni täyttä paskaa tuo oli. Edelliset juontajat pystyivät karismallaan kannattelemaan heikohkoakin sisältöä, mutta uudet eivät. Varsinkin Chris Evans on aivan saatanan ärsyttävä. Aivan ylienerginen orava. Ääni sopii varmasti radioon, mutta ei telkkariin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös