Tämähän oli hyvä. Oma lista:
1. Estonian uppoaminen
2. 9/11
3. Lahden dopingskandaali
4. Tsernobyl
5. Prinsessa Dianan döödaus
Estonia oli jotenkin traumaattinen, näin penskana painajaisia että oon kaatuvassa laivassa jumissa jossain ja pelkäsin mökillä verkkoja nostaessa että mitä jos siellä on Estonian ruumiita. 9/11 ja Hemohes-Lahti tapahtui kun olin alle 20 vee joten kelpuutan ne vielä listalle. Kumpikin oli järisyttävä homma, mutta ei ne Estoniaa voittaneet. Jos noita ei ottais mukaan niin MM-95 ja se joku vitun leijona mikä mukamas kesällä pitkin Suomea seikkaili pääsisivät listalle.
Hyvä idea tosiaan, laitan omankin listani.
TOP-5 lapsuuden ja nuoruuden uutistapahtumat, vuodet1986-1991
1. Kommunismin sortuminen itä-Euroopassa Berliinin muurista Neuvostoliiton tuhoon 1989-1991
2. Reijo Hammarin vankilapako Kakolasta 1988
3. Janne Aikalan surma turkulaisen antikanpitäjä Jorma Patjaksen toimesta 1986
4. Mikkelin torin panttivankidraama 1986
5. Jammu-sedän tekemät lapsenmurhat 1989
Olihan Neukkulan tuho ja rautaesiripun sortuminen hieno asia, jota 12-13-vuotiaana jo arvosti ja nykyisin vielä enemmän. Muuten keskityin pienimuotoisempiin draamoihin ja tragedioihin. Reijo Hammarin paosta keräsin leikekirjaakin, Janne Aikalan murha jäi häiritsemään koska olin itsekin asioinut samaisessa antikassa jossa herra Patjas päätti murhata lapsiasiakkaansa. Vapaana kulkee mokoma nykyisin, koska Halonen katsoi asiakseen Patjaksen vapauttaa 2004. Asusteli ainakin jossain välissä Turun Nummessa.
Jammu ja Mikkelin torin panttivankidraama räjähdyksineen jäivät myös mieleen.