Itse ymmärsin jo lähes legendaariseksi muodostuneen "huh huh" -huudahduksen (?) olleen reaktio siihen, että Salmelainen siirtyisi Ruotsin divariin. Mielestäni se on härskiä ellei jopa groteskia ylireagoimista, jota en pysty suodattamaan, ottaen huomioon sinne siirtyneiden pelaajien vakuuttavat ansiot.
Salmelainen on rutiköyhän-miehen-Selänne, joka tarkoittaa minun suusta lauottuna suurta kohteliaisuutta ja tunnustusta. Viimeinen kausi liigassa oli Tonylla suvereenia dominointia, johon toki vaikutti loistava valmentaja selän takana. Silti pitää tunnustaa tosiasiat; hänellä on yksi loistava kausi liigassa ja sen päälle monta keskinkertaista kautta kuorrutettuna kohtalaisilla EHT-peleillä. Kyllä minä rankkaan monet Ruotsin divariin siirtyneet pelaajat (Nieminen&co) tai siellä pelaavat (Jönsson&co) jo sen tason pojiksi, että ei Salmelaisen siirto sinne voi herättää ihmettelyä enää.
Legendoja on monenlaisia (huh-huh ja heh) ja hyvää tai huonompaa huumoria niiden joukossa, en halua toki aliarvostaa Ruotsin divaria, joka toki on kelpo kiekkosarja. Tonyn toivon vaan pelaavan esim. NHL:ssä vielä muutaman kauden mitenkään väheksymättä muita kiekkoliigoja.