JJ IFK kirjoitti:
Noh, varmasti jo se, että mies on näitä sydämeltään IFK-miehiä, niin se saa kunnioittamaan sopimusta kasvattiseuransa kanssa niin, että muualle kuin NHL:n ei olisi nimenomaan kesken sopimuksen menossa.
Tonyllä on jopa isompi IFK-sydän, kuin mitä seura aina olisi ansainnutkaan. Mutta onko mulla mennyt jotain ohi IFK-sopimuksensa suhteen? Olen ollut käsityksessä, että Salmelaisen sopimus IFKiin kattaa vain kuluvan kauden. Joten: kesken sopimuskauden? Ensi kaudesta minä ainakin olen koko ajan jutustellut. NHLään miehellä lie oikeus lähteä tälläkin kaudella niin kauan, kuin sinne ylipäätään vielä ulkkareita menee. Se asia on sopimuksessa. Se asia on yksi syy, ettei ole tällä kaudella jo siellä Sveitsissä hiton paljon paremmalla sopparilla, kuin mitä täällä on.
JJ IFK kirjoitti:
Ja uskon, että jos Shedden saa jatkoa, on IFK yksi Euroopan parhaista seuroista nimenomaan NHL:n siirtymisen kannalta, Sheddenin Pohjois-Amerikan kulttuuria huokuvat metodit kehittävät varmasti NHL:ää silmälläpitäen
Sheddenille Tonyn urakehitys on suurempi asia, kuin oma jatkonsa IFKssa. Shedden varmasti on jo Salmelaisen näytöistä tullut vakuuttuneeksi. Jos se hänestä olisi kiinni, mies pelaisi jo rapakon takana. Salmelaisella on jo CV:ssään Sheddenin "nimi suosittelijan kohdalla". Ei epäilystä.
JJ IFK kirjoitti:
Toisaalta tämä spekulaatio on mielestäni turhaa, sillä miehen Eurooppaan jääminen on mielestäni erittäin epätodennäköistä. Jos Edmontonilla ei miehelle käyttöä ole, niin luulisi Salmelaisen silti olevan kelpo kauppatavaraa tuolla rapakon takana ja Salmelaisen oikeudet sitten varmaan treidattaisiin johonkin varausnumeroon tjs.
Se ei ole epätodennäköistä, jos Edmonton pitää edelleen oikat hallussaan. Epätodennäköiseltä sensijaan vaikuttaa se, että mies joskus pelaisi Edmontonissa. Itse ihmettelen sitä, ettei Edmonton ole jo kaupitellut kaveria muualle, kun ei kerran meinaa itse käyttää palveluksiaan.
Jos miehen loppukausi sujuu alkukauden malliin, en minäkään epäile, etteikö voisi tulla mahdollisuutta johonkin NHL-seuraan rooliin, jossa miehen vahvuudet tulevat esiin. Ne eivät ole kolmos-nelos-ketjun rikkovissa rooleissa. Ne ovat niissä, mitä NHL-nykysäännöin ilmenee jo tämänhetkisessä tekemisessään. Nopeus, lähtönopeus, sosiaalisuus, perusteellisuus, ammattimaisuus, pelisilmä ja maalinteko. Siinä muutamia.