Tommi Santala leikkauspöydälle!

  • 3 388
  • 28

BiTe

Jäsen
Ainut asia mikä Santalan tilanteessa on varma tällä hetkellä, on se että akillesjänne on poikki. Ja on ollut poikki alusta asti (kuin veitsellä leikattu, kuvaili magneettikuvat diagnosoinut lääkäri).

Kyllähän silläkin jalalla kävelee, jos sitä kävelyksi voi sanoa, ainakin eteenpäin pääsee. Lääketieteellinen tietouteni ei riitä arvailemaan mitä jalalle pitäisi tehdä ja näyttää tilanne ammattilaisellekin aiheuttavan päänvaivaa. Eli se milloin leikataan (pian vai kauden jälkeen) on vielä auki.
 

valdo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Edinburgh Capitals, Hibernian FC, Arsenal
Kerrotko

mistä tämä diagnoosi on mahdollisesti todennettavissa. Sillä sen verran lääketieteestä tiedän, ettei katkennella akillesjänteellä kävellä, usko nyt. Akillesjänne säätelee nilkan liikettä ja mikäli jänne katkeaa on nilkka täysin voimaton eikä askelluksesta tule yhtään mitään ei nyt eikä etenkään vasta. Akillesjänne on yläosastaan kiinnittynyt polven kohdalle jalan takaosaan, alaosastaan kantaluun tuntumaan. Mikäli jänne pamahtaa poikki kuuluu korvinkuultava pamahdus, erittäin tuskainen huuto, jänne keriintyy välittömästi kiinnityskohtiinsa. Välittömästi alkaa jänteen surkastuminen ja jänne on venytettävissä takaisin yhteenleikattavaksi noin 12 tuntia ilman että mobilisaatio kärsii. Mikäli Santalan akillesjännettä ei ole vielä korjattu, on miehen urakin jo poikki. Tuskan määrästä voi kysyä esim. kolmiloikkaaja Meriluodolta jonka molemmat akillesjänteet ovat katkenneet.
 

BiTe

Jäsen
En halua ruveta inttämään ja valdon lääketieteellinen tietämyskin selkeästi ylittää omani. Mutta sen tiedän varmasti, että akillesjänne on poikki ja itse olen nähnyt miehen konkkaavan jalallaan eteenpäin. Sen mistä olen tietoni saanut jätän sanomatta, eli ei ole pakko uskoa, mutta näin se nyt vaan valitettavasti kuitenkin on.
 

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viestin lähetti BiTe
En halua ruveta inttämään ja valdon lääketieteellinen tietämyskin selkeästi ylittää omani. Mutta sen tiedän varmasti, että akillesjänne on poikki ja itse olen nähnyt miehen konkkaavan jalallaan eteenpäin. Sen mistä olen tietoni saanut jätän sanomatta, eli ei ole pakko uskoa, mutta näin se nyt vaan valitettavasti kuitenkin on.

Pitää paikkansa. Isältäni KATKESI akillesjänne sulispelissä ja kyllä sillä pystyi juuri ja juuri konkkaamaan. Vaikka tiedettiin, että akillesjänne meni, oli isälleni aika yllätys kun lekuri sanoi jänteen todellakin olevan on irtipoikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös