Tommi Paakkolanvaara

  • 21 246
  • 50

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Alatalo valehtelee muikistelun lomassa päin naamaa?
Tässä vaiheessa kautta ei ole joukkueen etujen mukaista kertoa julkisuuteen loukkaantumistietoja niinkuin ne on...?
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Missään vaiheessa selkä ei ole pipi ollutkaan, mutta samapa tuo. Hyvä homma että mies pääsee laatikkoon, centtereitä tässä tarvitaankin.

Ei Paakkista oikeasti mikään selkävamma rasita, se on vaan näitä toimiston juttuja nämä ainaset selkävaivat. Vika löytyy muualta, mutta on toivottavasti korjattavissa. Pelikunnossa ei ole ainakaan toviin.

Jos sulla on tietoa asiasta niin voisit kertoa sen tai sitten olla hiljaa. Ärsyttää että kommentoidaan toisten viestejä vain arvoituksilla.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Mikäs Paakkolanvaaraa vaivaa? Aaltosen tämän kauden tasonlaskusta on maristu paljon, mutta kyllä viime kauden lopun jälkeen Paakkolanvaaralta odotettiin paljon enemmän. 28 ottelua joissa tehot 2+3=5 kertoo omaa karua kieltään. Paljon on puhuttu selän olevan pipi, mutta onko se? Vai onko hyvän viime kauden lopun jälkeen Paakikselle ollut niin suuri pettymys olla taas kolmossentteri joukkueessa, joka muutenkin heikkeni viime kaudesta ja kaikenjärjen mukaan isompaa roolia piti olla tarjolla.

Onkohan Paakkolanvaara uusi Saarenheimo? Ajoittaisia väläytyksiä Kärppien kolmosessa, siirto muualle ja ura lähtee rakettimaiseen nousuun. Viime vuosina Kärppien kolmossenterin tontti on ollut tie menestykseen, jos katsoo Saarenheimon ja Sahlstedin nykyisi rooleja joukkueissaan.

Joka tapauksessa paljon parempaa Paakolanvaaralta on odotettu ja paljon parempaan hän myös pystyy, sekin on nähty. Mikä siis mättää tällä hetkellä?
 

BumeLupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On itseäkin ihmetyttänyt tuo Paakkiksen heikko taso. Vaikka paperilla mies on Kärppien 3. sentteri, niin käytännössähän mies on pelannut paljon 2. sentterinä loukkaantumisten takia. Myös ylivoimaa mies on saanut pelata Corson ja Viuhkolan ollessa telakalla ja silti tehot ovat luvattoman heikot.

Tarkempaa tilastoa en ole nähnyt aloituksista, mutta jotenkin näppituntumana näkemistäni peleistä miehen aloitusprosentti on varmasti joukkuueen senttereistä huonoin. Jotenkin miehen pelaaminen vaikuttaa väsyneeltä ja haluttomalta, vaikka peliaikaakin ihan kivasti on kertynyt.

Toivottavasti Paakkis saa joululahjaksi hieman intoa ja iloa pelaamiseensa
 
Viimeksi muokattu:

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Tätähän sitä on ihmetelty. Vastuuta Tommi on saanut, mutta läpimurto vain antaa odotuttaa itseään. Tosin Jokerit-pelissä Paakkolanvaara oli energinen ja laukoikon hanakasti, vaikkei pinnoja kertynytkään. Toivottavasti oli kuitenkin merkki paremmasta. Itse nostaisin Karppisen Paakkolanvaaran edelle sentteri-rankingissa muutamaksi peliksi. Jospa se herättelisi Paakkolanvaaraakin. Toki siinä on sekin mahdollisuus, että Karppinen alkaa tekemään pisteitä, jos saa muutaman pelin pelata hyökkäävässä ketjussa.

Jotenkin vain pelottaa, että puuttuuko Paakkikselta sellainen pelisilmä, jota huippusenttereiltä vaaditaan. Sitä on hieman hankala hankkia kovalla treenilläkään.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Jotenkin vain pelottaa, että puuttuuko Paakkikselta sellainen pelisilmä, jota huippusenttereiltä vaaditaan. Sitä on hieman hankala hankkia kovalla treenilläkään.

Kyllä puuttuu. Paakkolanvaara on saanut pelata kymmeniä pelejä kahden viime kauden aikana huippulaitureiden kanssa ja tulokset ovat silti pisteiden suhteen laihoja. Paakkis on silti erinomainen kolmossentteri liigaan, varsinkin kun saa liikkeen edelliskausien tasolle. Tällä kaudella meno on ollut kankeaa ja hidasta, veikkaan selän vaivaavan. Viime peleissä liike on kuitenkin ollut jo selvästi parempaa kuin kauden alussa.

Itse olen sitä mieltä että Karppinen ajaa kiekollisena kohta Paakkolanvaaran ohi. En tiedä onko tämä sitten positiivinen vai negatiivinen ongelma...
 
Paakkolanvaara tekee minun mielestä kentällä paljon ratkaisuja, jotka vaativat pelisilmää. Hän ei jostain syystä kuitenkaan saa realisoitua hyökkäyspäähän noita ratkaisuja, ja monesti se viimeinen syöttö tai laukaus on se hankalin. Jotenkin itselle näyttää siltä, että pelisilmää on ihan riittävästi hyökkäämiseenkin, mutta jokin klikkaa nyt itseluottamuksessa ja hieman on kadoksissa varmuus ja kylmäpäisyys ratkaisutilanteissa.

Pelisilmä ei näy aina pisteissä. Paakkolanvaara pelaa paljon hyökkäysalueella keskelle, ja se yleensä tietää pisteitä. Nyt niitä ei ole tullut. En kuitenkaan ole huolissani, vaan kuivia kausia tulee niin nuorille kuin iäkkäille (yup) pelaajille.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä puuttuu. Paakkolanvaara on saanut pelata kymmeniä pelejä kahden viime kauden aikana huippulaitureiden kanssa ja tulokset ovat silti pisteiden suhteen laihoja. Paakkis on silti erinomainen kolmossentteri liigaan, varsinkin kun saa liikkeen edelliskausien tasolle. Tällä kaudella meno on ollut kankeaa ja hidasta, veikkaan selän vaivaavan. Viime peleissä liike on kuitenkin ollut jo selvästi parempaa kuin kauden alussa.

Olen eri mieltä. Brosia/Sahstedtia paikatessa mies oli mielestäni erinomainen ja noista peleistä kertyi myös tehoja. Tulos ei todellakaan ollut laiha. Nelosessa ei sitten Alikoskien ja Aarnioiden kanssa paljon pistepussi kasvanut. Toivottavasti vika on selässä ja sitä kautta heikossa valmistautumisessa kauteen. Jaksan uskoa, että Paakkis tulee vielä ryminällä keväällä nyt kun vaivat ovat kaukana takana (?). Vaikka Karppinenkin on ajoittain väläytellyt, pidän Paakkista kuitenkin edelleen potentiaalisempana pelaajana jopa kakkossentteriksi tulevaisuudessa. Toki tämä taantuma pitää nyt karistaa uuteen nousuun.
 

JenniEmilia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, kanadalainen jääkiekko
Vielä viime vuonna Brosia ja Sahlstedtia paikkasi oikea, loistava Paakkis.

Olen kuitenkin ollut koko kauden sitä mieltä, että täksi kaudeksi Paakkolanvaara on korvattu kurjalla kumikopiolla, sen verran erinäköistä on alkukauden meininki ollut. Selkäkö lienee pilannut kesäharjoittelun totaalisesti vai onko syy sittenkin joukkueessa ja selkiytymättömässä pelitavassa, kun entinen luottosentteri on suurimman osan aikaa kuin rehusäkki.

Viime aikoina tosin on näkynyt merkkejä paremmasta: laukauksia, vääntöjä ja taklauksia. Kyllä viimekautinen Paakkis olisi silti aika paljon käyttökelpoisempi tähän saumaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
vai onko syy sittenkin joukkueessa ja selkiytymättömässä pelitavassa, kun entinen luottosentteri on suurimman osan aikaa kuin rehusäkki.
Aika helvetin kaukaa pitää koettaa kaivaa, että tuosta saisi syyn. Näin siksi, että jos syy todellakin olisi tuossa, Paakkiksen ei pitäisi pelata minuuttiakaan enemmän kuin Karppisen.

Viime aikoina tosin on näkynyt merkkejä paremmasta: laukauksia, vääntöjä ja taklauksia. Kyllä viimekautinen Paakkis olisi silti aika paljon käyttökelpoisempi tähän saumaan.
Vähän kuten Aaltosen pelissä, välissä siinä on ideaa, enimmäkseen ei sitä vähääkään.
 

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Kaudella 06-07 Paakkis oli pääasiassa kolmos- ja nelos-sentterin roolissa ja teki puoli pistettä per peli. Viime kaudella mies pääsi pelaamaan ison osan kautta hyökkäävämmässä roolissa ja tuloksena oli jälleen puoli pistettä per peli. Tälle kaudelle tahti onkin sitten tippunut alle 0,2 pinnaa per peli tasolle.

Potentiaalia miehessä siis varmasti on, kun 23-vuotiaana kolmos/nelos-ketjun sentterinä mies pystyi pisteiden tekoon joka toisessa ottelussa. Viime kaudella ainakaan pisteiden valossa kehitystä ei tapahtunut, vaikka kaikki edellytykset siihen piti olla roolinkin puolesta. Tämän kauden romahdus on silti tullut täytenä yllätyksenä. Selkävaivoista on puhuttu, mutta peluutettaisiinko miestä oikeasti, jos selkä olisi niin sökönä, että yksin se selittäisi noin rajun tason pudotuksen - tuskin.

Miehellä itsellään oli varmasti isot odotukset viime kauteen lähdettäessä, ja kun ne eivät täysin toteutuneet, niin liekkö tuo aihettanut jonkinlaista epäuskoa omaa urakehitystä kohtaan? Mistä näistä tietää, mutta itse uskon jonkinlaisen henkisen lukon olevan tässä takana. Tommin oman uran kannalta maiseman vaihto tämän kauden jälkeen voisi olla paras vaihtoehto. Samalla lupaavalle Karppiselle aukeaisi paikka kolmos-ketjun keskellä. Toki toivon, että Paakkolanvaara löytää pelivireen kevätkaudella ja ensi kaudella miestä voitaisiin kaavailla Kärppien kakkos-sentteriksi.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Pikulle ja Corsolle jatkopahvit. Karppinen on näyttänyt, että hänessä on mahdollisuuksia. Granlund kokeilemaan.. Eli Paakkis ei ole täällä ensi kaudella.

Paakkolanvaaralle on ehdottoman tärkeää, että vaihtaessaan maisemaa pyrkii sellaiseen joukkueeseen, jossa kahden ensimmäisen ketjun hyökkäävän sentterin rooli on avoinna. Suunta johonkin keskisarjan joukkueeseen samoin kuin ovat tehneet muuan Saarenheimo ja Sahlstedt :)

Varmasti Tommi tulee vielä.. VV rinnalle ja kohti uusia haasteita
 
Minä kyllä mitenkään näe yhtälöä, missä joukkueen kaikkia lähes valmiita pelimiehiä ollaan ulkoistamassa sen takia, että se on VARMASTI pelaajalle parasta.

Miksi pitäisi Aaltonen ja Paakkis saada muualle hakemaan nostetta uralleen? He voivat sen saman tehdä täällä. Molemmilla on ollut selkeästi nousujohteista ja ovat valmistuneet liigatasolle täällä. Ei ole mitenkään tavatonta, että tulee aikoja jolloin ei onnistu, mutta eihän se nyt jumalauta voi tarkoittaa sitä, että laitetaan sitten vaikka lukkoon kehittymään.

Ei, toivon todellakin, että Paakkis pysyy täällä. Mikäli harppausta ei tule uralle, niin on silti melko jäätävä 3. sentteri. Mikäli harppausta tulee niin siinä on 2. sentteri, joka voi paikata aivan hyvin ykköstä.

Aaltosen ketjuun en jaksa kirjoittaa samaa, mutta kyllä Aaltosestakin täällä saadaan irti, kunhan alkaa hommat natsaamaan. Ei ole isosta ollut Aaltosen tehot kiinni, eikä ihme ettei välillä maistu, kun mikään ei tunnu onnistuvan. Kuitenkaan en missään nimessä toivo näkeväni Aaltosta missään muussa liigaseurassa. Ja olen aika vakuuttunut, ettei Junnokaan hevillä halua tuon tasoisesta taitoniekasta irti päästää.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Ei ole isosta ollut Aaltosen tehot kiinni, eikä ihme ettei välillä maistu, kun mikään ei tunnu onnistuvan. Kuitenkaan en missään nimessä toivo näkeväni Aaltosta missään muussa liigaseurassa. Ja olen aika vakuuttunut, ettei Junnokaan hevillä halua tuon tasoisesta taitoniekasta irti päästää.

Aaltosen kommenteista on kohtuullisen helposti voinut lukea rivien välistä että Oulu on jo nähty. Varmaan melkoista rahatukkua saa työntää että mies jäisi tänne. Toivottavasti olen väärässä.

Paakkolanvaaran suhteen pitää valinta todennäköisesti tehdä joko hänen tai Karppisen välillä. Kummankaan esitykset eivät riitä (vielä) kahteen ensimmäiseen ketjuun, mutta eväitä sinne on mikäli kehityksessä tapahtuu riittävä harppaus. Granlund on jo uskottavuudenkin takia pakko ottaa joukkueeseen mukaan, tämmöistä lahjakkuutta nähdään kuitenkin niin harvoin näillä lakeuksilla. Siinäpäs on HilliJunnolla purtavaa...
 
Aaltosen kommenteista on kohtuullisen helposti voinut lukea rivien välistä että Oulu on jo nähty. Varmaan melkoista rahatukkua saa työntää että mies jäisi tänne. Toivottavasti olen väärässä

Aaltonenhan voi itse halutessaan katsella muita maisemia. Mutta se, että kannattajatkin suorastaan työntävät muualle raastaa sydäntä. Noh, jokaisella on omat mielihalunsa.
 

JPL

Jäsen
Paakkis näemmä pois kokoonpanosta tänään. Vammaako vaiko muuta sairautta, se selvinnee myöhemmin.
 
Ööö, et kai heittänyt tuota kuittia minulle? Minähän kirjoitin nimenomaan että toivottavasti olen väärässä tuon lähtemisen suhteen.

Siinä mielessä, että sinähän minua lainasit :) Totta puhuen tarkoitin vain sitä, että useamman viestin olen lukenut, missä toivotaan kannattajien taholta Aaltosen lähtöä. Ehkä toivominen on hieman kärjistetysti sanottu heiltä itseltäänkin eivätkä aivan suoraan niin tarkoita, mutta itse en edes Aaltosen itsensä kannalta toivo hänen lähtöä. Enkä todellakaan Paakkiksen.
 

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Enkä todellakaan Paakkiksen.

Toki minäkin toivoisin, että Paakkis ottaisi ison harppauksen eteenpäin ja voisi jäädä joukkueeseen. Täytyy kuitenkin muistaa, että jos Paakkis ja Karppinen jatkavat ensi kaudellakin 3-4 sentterin tasoista peliä, niin kuka meillä sitten hoitaa kakkos-sentterin roolia? Jos remmissä on Viuhkola, Paakkis, Karppinen ja Granlund, niin jonkun heistä pitäisi olla kakkosketjun hyökkäyspelin selkäranka. Ainakin tällä hetkellä valitettavasti näyttää siltä, että Paakkolanvaarasta ja Karppisesta ei vielä tulevalla kaudella siihen rooliin ole ja tuskin Granlundkaan pystyy vielä 17-vuotiaana Corsolta jääviä saappaita täyttämään.

Jos haetaan menestystä, niin tarvitaan ne kaksi huippuluokan sentteriä ja silloin koko kolmikolle ei jää vakiopaikkaa. Vaihtoehdoiksi jää Paakkiksen tai Karppisen lähteminen tai Granlundin peluuttaminen Hokissa aina kun muut sentterit ovat terveenä. Moni varmaan haluaa nähdä Granlundin Kärpissä ja Karppinen on Paakkolanvaaraa nuorempi ja mielestäni lupaavampi. Sekin pitää muistaa, että tuskin Tommi haluaa enää kovin montaa vuotta polkea samassa roolissa.
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
äläkää hä hättäilkö pois lähtöje kans. Granlund ei tule pelaamaan edustuksessa ensi kaudella koko kautta ja varsinkaan sentterin tontilla. sisään ajo tapahtunee laiturin paikan kautta ej ehkä jopa hokinkin kautta jos luullaan ettei A kehitä enää? Sentterin tontti on liian vaativa fyysisesti 16-17 vuotiaalle. Kyllä kelpaisi ensikaudelle vaikka sama nelikko mitä nyt. Karppisen ja Paakkiksen marssijärjestys voi tietenkin muuttua.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
sisään ajo tapahtunee laiturin paikan kautta ej ehkä jopa hokinkin kautta jos luullaan ettei A kehitä enää?
Niille jotka kuvittelevat, että Mikael Granlund pelaa joku päivä Kajaanin Hokissa, niin älkää viitsikö. Mikael Granlund ei tule koskaan pelaamaan Kajaanin Hokissa. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että Hokissa ei edes tiedetä, mitä Granlundilla/Granlundille pitäisi tehdä. Kärpät haluaa itse jalostaa timanttinsa. Jos toisin käy, niin ei Kärpät tiedä sitten itsekään mitä Granlundilla/Granlundille pitäisi tehdä. Silloin eletään sitten lopun alkua...

Ei Granlundista tämän enempää. Jatkan Granlund -keskustelua asianomaisessa ketjussa...
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
äläkää hä hättäilkö pois lähtöje kans. Granlund ei tule pelaamaan edustuksessa ensi kaudella koko kautta ja varsinkaan sentterin tontilla. sisään ajo tapahtunee laiturin paikan kautta ej ehkä jopa hokinkin kautta jos luullaan ettei A kehitä enää? Sentterin tontti on liian vaativa fyysisesti 16-17 vuotiaalle..

Grandlundhan on ensi kauden startatessa 17½ vuotias(?). Ollakseen tälläinen superlahjakkuus niin se on minun mielestäni jo ylivarovaisuutta olla peluuttamatta ensi kaudella. Ei muuta kuin kehiin vaan ja jos tosiaan näyttää, että liiga on liian kova sarja niin sitten vaikka sinne Hokkiin, mutta itse olen aika varma, että Granlundin ei tarvitse Mestiksessä juuri aikaa viettää. Siellä liigassa on käynyt tälläkin kaudella jo pyörähtämässä Granlundia vaatimattomampiakin lupauksia suurinpiirtein samalla iällä. Minäkään en oikeastaan tällä kaudella odota näkeväni Granlundia kuin korkeintaan haistelemassa ilmapiiriä, mutta ensi kauden alusta hän voinee taistella jo pelipaikasta. Ja jos ei Kärpät tarjoa mahdollisuutta niin voi olla, että joku 13 muusta joukkueesta on kiinnostunut tarjoamaan ja se on sen jälkeen Granlundista kiinni mitä tekee(Jokerit vei esim. Niinimaan 16-vuotiaana). Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään normaalista lahjakkuudesta, jonka kanssa voi odotella maailman tappiin. Nyt puhutaan lahjakkuudesta, jota voi verrata Ruotsalaiseen, Niinimaahan ja Pitkäseen. Jos kaverilla on kuuppa kunnossa niin hän ei itse häkelly tällaisista vertailuista. Hän tiedostanee kyllä, että esiintynyt ikäisekseen poikkeuksellisen hyvin ja vertailukohdat ovat harvassa.

edit. jaahas ihan unohtui, että tämä oli Paakkolanvaara ketju
 
Viimeksi muokattu:

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
- Haettiin suomea puhuvaa keskushyökkääjää.

Hieman outo tuo Toivolan perustelu, siitä miten Paakkolanvaaraan päätyivät. Mutta jokatapauksessa kiitokset Tommille tältä erää Kärppä-ajasta ja paljon onnea jatkoon! Toivottavasti mies nähdään vielä joskus Kärppäpaidassakin.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jepjep, kiitokset Oulunsalon miehelle menneistä. Runkosarjassa Paakkis ei parilla viime kaudella päässyt ihan kuitenkaan odotetulle tai ainakaan toivotulle tasolle, mutta pleijaripelaajahan Paakkis onkin henkeen ja vereen. Erityisesti finaalisarjassa Bluesia vastaan reilu vuosi sitten Paakkis oli suorastaan huikea ja tänäkin keväänä tasonnosto oli ilmiselvä.

Sympaattinen pelimies ja esimerkillinen joukkuepelaaja on kyseessä ja jotenkin niin olennainen osa Kärppämiehistöä, että outo tunnehan ja jopa ikäväkin se syksyllä valtaa kun ei enää #21 ole kokoonpanossa. Onnea kuitenkin Lahden reissulle ja tervetuloa aikanaan sitten takaisin. Toivottavasti kehitystä ja lopullinen läpimurto tapahtuu.
 
Harmittaapa vietävästi tämän vahvistuminen, vaikka tiedossa/huhuissa olikin pitkään. Erinomainen pelaaja hyvällä työmoraalilla. Jotain vielä puuttuu, että pistehanat aukeaisi todenteolla, mutta en tiedä mikä. Ehkä ripaus suoraviivaisuutta lisää, vaikka pyrkiikin hanakasti maalille.

Toivon tosiaan, että Pelicans saa miehen entistä ehompaan loistoon. Ei haittaa myöskään ollenkaan, jos vielä Paakkis takaisin matkaa. Tek sitten enemmän pisteitä kuin nykyisin tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös