Mainos

Tommi Miettinen – TPS:n päävalmentaja 2023–2025

• 156 978
  • 1 098

Rasvasektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HIFK, Junnut

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samaa paskaa jargonia. Ei mitään kunnollista reflektiota siitä, miksi menee koko ajan vituiksi.

Niinku mitä? Valmistautuminen epäonnistui?

Tiedän kyllä, että yksi osa jääkiekkovalmentajan työstä on puhua paskaa, mutta jotain rajaa näihin horinoihin.

Jargonia tai ei niin tottahan Miettinen tuossa puhuu.

Huolestuttavampaa on se miksi asia on näin? Itse puhuin jo ennen taukoa siitä että tuosta joukkueesta puuttuu taistelutahto ja toisille pelaaminen. Ihan perusasioita joita ilman keskitason budjetilla on hyvin vaikea voittaa. ns "ilmaisia asioita" joka pitäisi olla kaiken lähtökohta. Ei joukkueessa nyt mitään silmiin pistävää löysäilyä ole näkynyt mutta on yksi niistä lukemattomista syistä joka tuossa joukkueessa on pielessä. Toki annetaan pelaajille sen verran siimaa että jos peli on aivan umpisolmussa ja kaikki keskittyminen menee pelillisiin asioihin ei varmasti ole helppoa pumpata itseään jokaiseen vaihtoon.

Itse olen niin turhautunut joukkueen tekemiseen, että ottaisin Miettisen paikalle loppukaudeksi vaikka Härkälän junnuista.

Vaikka Härkälän alku on ollut haastava niin ei ehkä kahta "projektia" kannata kusta yksillä potkuilla. Jos nyt oikeasti TPS päätyisi potkimaan Miettisen pihalle niin kyllä joku edustusjoukkueesta tai johtoportaasta saa luvan tulla maistamaan tätä herkkua. Ehdotan etunenässä Uramaa tai Moisasta. Eikös heillä muutenkin ole vähän turhan vahvoja näkemyksiä miten tätä peliä kuuluisi pelata joten ottakoot siitä myös vastuuta.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Huolestuttavampaa on se miksi asia on näin? Itse puhuin jo ennen taukoa siitä että tuosta joukkueesta puuttuu taistelutahto ja toisille pelaaminen. Ihan perusasioita joita ilman keskitason budjetilla on hyvin vaikea voittaa. ns "ilmaisia asioita" joka pitäisi olla kaiken lähtökohta. Ei joukkueessa nyt mitään silmiin pistävää löysäilyä ole näkynyt mutta on yksi niistä lukemattomista syistä joka tuossa joukkueessa on pielessä. Toki annetaan pelaajille sen verran siimaa että jos peli on aivan umpisolmussa ja kaikki keskittyminen menee pelillisiin asioihin ei varmasti ole helppoa pumpata itseään jokaiseen vaihtoon.

Ei tuolla ole yhtään sellaista Tomi Kalliota, Eric Perriniä tai Henrik Tallinderia jonka edessä ei kehtaisi löysäillä. Vai tuleeko mieleen pelaajia, jotka pelaavat sydämellä siten, että pumppaavat tätä myös toisiin?

Sydämellä pelaajia on mielestäni (lähes joka pelissä, toki yksittäisissä peleissä kuka tahansa voi osoittaa sydäntä) Dudas, Haapanen ja Teissala. Onko yksikään näistä sellainen, että saisi piiskattua tuota sydäntä toisiin? Ei.

Paco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Eikö olla valmistauduttu että tauko loppuu?
Onneksi sentään tajusi vetää vähän muuta kuin sitä perus jargonia ja varmasti noissa kerrotuissa asioissa oli ihan pointtia. Se vaan, että miten asia saadaan muutettua!

Aika vähän tepsi taklaa sekä taistelee kentällä ja enemmän se on juuri semmosta hiihtelyä.

Hieman pisti korvaan tuo "selustassa pelaaminen", että se on toivottavaa kun kysyttiin miksi ei pelata suoraan maalille suoraviivaisemmin. Onko se sitten Toman halu, että äijät vääntää kulmassa sulkemassa kiekkoa ja semmosta "näennäistä" pyöritystä ja hallintaa. Sieltä on aika vähän saatu tiiviisti puolustetulle maalinedustalle niitä hyviä tekopaikka meidän ukkojen toimesta..

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neljäs peli tauon jälkeen ja Tommin pojat lomailee edelleen. Ei tää äijä oikeasti saa mitään aikaiseksi, paitsi tuota jargonpaskaa mediassa.

Tee nyt vittu Miettinen jotain, lyö itseäsi vaikka kasseille jos sillä tuo joukkue herää lomamoodista.

Ei jaksa enää edes katsoa pressejä kun samaa saatanan paskaa toitotetaan, mutta mikään ei muutu. Taino, nuuttuu..kokoajan huonommaksi.

Vittu.

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Hannikaisest Olkkuun ja sieltä koko Suomeen, paskalätkäs on paras kääntyy savolaisten puoleen.

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja siitä täällä ollaan kirjoitettu, mutta ne on sivuutettu täysin negapetteröintinä. Tällä kaverilla ei ole MITÄÄN näyttöjä yhtään mistään. Ihan uskomattoman yliarvostettu heppu.
Negapettereiltä tulee se totuus. Ei siinä mitään vitsailla, eikä aleta mitään konstailemaan kenenkään mieliksi. Arvostan tätä paljon. Tuntuu, että negapetterit tietää asiat paremmin kuin Miettinen itse

Tarasenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, St. Louis Blues, Manchester United
Tässä joukkueessa kukaan ei valmenna ennenkuin Urama on lähteny. Ei ole Miettisen vika.
Onko tälle Ralen puuttumiselle valmennuksen toimintaan mitään muuta lähdettä kuin ne Sashan melko viinanhuuruiset twittersyljeskelyt? Meinaan vaan että tämä Toman pelikirja on melkoinen vastakohta sille mitä sieltä Uraman liiton vihosta löytyy.

Ja siitä täällä ollaan kirjoitettu, mutta ne on sivuutettu täysin negapetteröintinä. Tällä kaverilla ei ole MITÄÄN näyttöjä yhtään mistään. Ihan uskomattoman yliarvostettu heppu.

Eikös tuo ollut viimeisellä KalPa-kaudellaan Vuoden valmentaja -finalisti?

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Voi Voi kun tietäisi miten löysässä hirressä meidän päävalmentaja alkaa olemaan... Tottakai olisi hyvä jos suunta muuttuisi ilman potkuja mutta alkaa tuntumaan siltä että ei tule muuttumaan. Jos potkut tulee niin toivottavasti ei Tiilikaista tilalle, ketä muita vaihtoehtoja voisi olla tai onko edes todennäköistä tai edes mahdollista? Kyllä ainakin potkut varmasti helpottaisi pelaajien pelaamista jos ei muuta.

KB81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko nyt oikeasti peli niin huonoa että potkut on edes vaihtoehto?

Todella paljon jossiteltavaa on tuloksissa.
Korona, todella paljon loukkaantumisia, epävarma maalivahti, kapea runko jne

Parhaimmillaan kuitenkin todella jännää, jopa kaunista lätkää.

Itse en vaihtaisi, koska hyvin harvoin auttaa.

Mua häiritsee tässä keskustelussa että olen havainnut jonkinasteista vahingon iloa tilanteesta. Olenko havainnut oikein? Ja jos olen niin miten se oi olla mahdollista?

HekaJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siinähän se hauska juttu onkin, että jos faneilta kysyttäis ni varmaan tän hetken 16 joukkueesta 10 heittäis valmentajansa heti tänään luiskaan. Faneilla on oman joukkueen kohdalla kauheat odotukset (ei realistiset) ja jos edes vähän tästä jäädään ni 90% syyttää valmentajaa. Kyllä varmasti minullekin kelpais Helminen ei siinä mitään, mutta realistisesti tänne on tulossa tasoa Lämsä, Tiilikainen, Härkälä, Norrena ni ei kiitos.

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet

Mua häiritsee tässä keskustelussa että olen havainnut jonkinasteista vahingon iloa tilanteesta. Olenko havainnut oikein? Ja jos olen niin miten se oi olla mahdollista?
Jepp olisi jännä tietää,
Kyllähän se vähän niin kanssa mielestäni on että samalla ovenavauksella saisivat lähteä sieltä muitakin henkilöitä, Maalivahti hankinnassa epäonnistuttu, rungon kapeus, j.ne
Hienoa ja nykyaikaista jääkiekkoa Toma kyllä peluuttaa sitä en kiistä, pienet virheet/nukahdukset vain maksavat tällä pelitavalla liian usein liian kovan hinnan.
Itse olin vielä kauden alussa ja varsinkin viime kaudella hävityn Tappara puolivälierä sarjan jälkeen todella innoissani vaikka silloin jo tiedettiin että pelaaja budjetti laskee paljon, ajattelin että tästä olisi hyvä jatkaa. Mutta toistan että mielestäni parempi olisi kun saataisi myös urheilujohdon toimintaa korjattua sillä siellä taitaa olla liian monta seppää jotka vievät liikaa rahaa hyötyynsä nähden.

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

En vaihtaisi, koska harvoin auttaa? Mitä ihmettä. Eli jatketaan vaan pään hakkaamista seinään? Jos sille olisi edes pieni mahdollisuus, että peli paranee niin pitäisi vaihtaa valmentajaa. Ei se tästä enää huonommaksikaan oikein voi mennä.

KB81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vaihtaisi, koska harvoin auttaa? Mitä ihmettä. Eli jatketaan vaan pään hakkaamista seinään? Jos sille olisi edes pieni mahdollisuus, että peli paranee niin pitäisi vaihtaa valmentajaa. Ei se tästä enää huonommaksikaan oikein voi mennä.
Olen eri mieltä. Jatkaisin ja ehkä jopa tekisin jatkon.

Mutta järjellä en voi sitä selittää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy