Tommi Miettinen – TPS:n päävalmentaja 2023–2025

• 147 180
  • 994

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Meikäläisellä löytyy vielä luottoa Miettiseen. Onhan tuo rosteri elänyt alkukauden aikana melko paljon, kun kärkipelaajista saakka ollut porukkaa saikulla. Nyt pakkeja ei edes ole riittänyt täyteen kokoonpanoon. Kärkijätkäksi kaavailtu Savoie oli täysi turisti. Maalivahdit imuroineet jälleen koko alkukauden kilpaa. Loukkaantumisia paikanneet pelaajat olleet mestistasoa. Ei ole ollut rosterin suhteen helppoa.

Viime kaudella juuri ja juuri sääleihin samanlaisella pelillä kuin nyt, mutta kuin taikaiskusta peli muuttu Lukkoa vastaan. Heillähän oli vielä kallis ja nimekäs rosteri, joten pidän sitäkin eräänlaisena onnistumisena jota muut eivät huomioi. Tapparaa haastettiin hyvin, mutta maaleja ei osattu Heljangon taakse tehdä. Pienestä oli kiinni seiskapeli.

Luottoa siis löytyy ja mielelläni sorvaisin jatkoakin, jos vaihtoehdot ovat niin huonot kuin täälläkin on spekuloitu.

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liigavalmentajista, joilla ei tiettävästi ole vielä sopimusta ensi kaudeksi, ottaisin avosylin vastaan:

Helminen
Karjalainen

Ehkä:

Manner

Villinä korttina Liigan ulkopuolelta ehkä:

Matikainen
Kivi

Ei missään nimessä:

Lämsä
Norrena
Härkälä
Tiilikainen

Helminen, Karjalainen ja Manner kävisi itselleni mutta en usko että ketään olisi tulossa tänne.

Nyt kun pohditaan tätä tulevaa päävalmentajaa ja jotkut fantasio ties kenestä ulkomaalaisvalmentajasta niin kannattaa muistaa ketä siellä on näitä päätöksiä tekemässä. Jos tässä kohtaa pitäisi veikata kuka on TPS:n tuleva päävalmentaja niin heitän että joku kolmikosta Lämsä, Norrena, Rautakorpi.
Varahätänä sitten Härkälä tai Tiilikainen jos ketään muu ei suostu tulemaan.

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tukka-Jukka? :D

Urama oli Rautakorven apurina Lukossa jo 20 vuotta sitten. En tiedä oliko Rautakorvella näppinsä pelissä mutta Urama tuli Rautakorven tilalle kun hän lähti Tapparasta keväällä 2006. Urama korvasi Rautakorven myös aikoinaan jääkiekkoliiton huippu-urheilujohtajana. Kaverukset pääsivät jälleen yhteen kun Urama oli Rautakorven valmennustiimissä surullisen kuuluisissa nuorten kisoissa 2017 jotka päättyivät näiden herrojen osalta potkuihin ja Jussi Ahokas korvasi heidät.

Rautakorven tämänhetkinen pesti olympiakomiteassa loppuu sopivasti tämän vuoden lopussa.

Ja ennen kuin joku tulee taas kertomaan kuinka sekaisin täällä ollaan kun ehdotetaan jotain tukka-jukkaa päävalmentajaksi niin ei, en ehdota. Ihan puhdas veikkaus.

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Helminen 1+1v diilillä sisään, ei sen kummempaa tarvita. Kun kerran tykkää 1v soppareista, niin pari peräkkäin sitten.

Joukkue varmasti uusiutuu kunnolla. Muuten vois pessimistinä todeta, että olis kai niitä jatkojakin jo ilmoitettu. :)

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jos Lämsää tuodaan Westerlundin kersana sisään, niin olen ymmärtänyt, että Urama ja Helminen ovat kovan vahvan liiton tiimi myös, joten radiohiljaisuus TPS:n kohdalla voi kostautua Saimaan rannalla ikävästi.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En kyllä näe syitä, että Raipe Tepsiin tulisi. Viimeksi oli vuoden diili ja finaalipaikka palkittiin kenkimällä Ahokkaan tieltä pois. Toki siinä taisi olla Ahokkaan sopimus jo tehty niin hyvissä ajoin, ettei asialle sinänsä voinut mitään. SaiPa tarjoaa varmasti hyvää paperia ja tulee niitä muualtakin. Tietysti TPS on kysellyt vanhan tutun perään, kun näyttää taas kulkevan. Uuden koutsin nimi tai Miettisen jatko olisi hyvä saada asap tietoon. Helpottaa kummasti seuraavan kauden rakentamista.

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
En kyllä näe syitä, että Raipe Tepsiin tulisi. Viimeksi oli vuoden diili ja finaalipaikka palkittiin kenkimällä Ahokkaan tieltä pois. Toki siinä taisi olla Ahokkaan sopimus jo tehty niin hyvissä ajoin, ettei asialle sinänsä voinut mitään. SaiPa tarjoaa varmasti hyvää paperia ja tulee niitä muualtakin. Tietysti TPS on kysellyt vanhan tutun perään, kun näyttää taas kulkevan. Uuden koutsin nimi tai Miettisen jatko olisi hyvä saada asap tietoon. Helpottaa kummasti seuraavan kauden rakentamista.
Ahokkaan soppari taisi vuotaa jo kalenterivuoden 2020 puolella julki. Joku voi fact checkata tuon. Eiköhän Helminen tiennyt jo TPS-sopimusta kirjoittaessa että vuoden tulee olemaan vaikka ei häviäisi peliäkään.

Mulle jäi käsitys, että Raipe viihtyi Turussa ja organisaatiokin oli tyytyväinen yhteiseen aikaan. En pidä missään nimessä mahdottomana Raipen tuloa, ellei mies itse ajattele Turun ja TPS:n olevan jo nähty.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Ahokkaan soppari taisi vuotaa jo kalenterivuoden 2020 puolella julki. Joku voi fact checkata tuon. Eiköhän Helminen tiennyt jo TPS-sopimusta kirjoittaessa että vuoden tulee olemaan vaikka ei häviäisi peliäkään.

Mulle jäi käsitys, että Raipe viihtyi Turussa ja organisaatiokin oli tyytyväinen yhteiseen aikaan. En pidä missään nimessä mahdottomana Raipen tuloa, ellei mies itse ajattele Turun ja TPS:n olevan jo nähty.
Niin ja hyvä muistaa että se oli juuri TPS joka uskalsi ylipäätään antaa Raipelle mahdollisuuden päävalmentajana. Kyllä sitä valintaa silloin monessa paikassa naureskeltiin, tuskin hirveän huonot muistot ainakaan jäi.

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Minä olin vahvassa luulossa jotta Miettisen kanssa mentäisiin, mutta jossain tuulen vireessä oli puhetta jotta pelkästään pelaajia ei kartotettaisi Ruotsista.

Ihan sama kuka sieltä tulee ja mistä, mutta valmista pitäisi alkaa tulla. Tammikuulle jos venyttää niin ollaan kyllä takamatkalla kaikessa ja kyllähän siellä on seppää niin paljon jotta sen tietävät.

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Minä olin vahvassa luulossa jotta Miettisen kanssa mentäisiin, mutta jossain tuulen vireessä oli puhetta jotta pelkästään pelaajia ei kartotettaisi Ruotsista.

Ihan sama kuka sieltä tulee ja mistä, mutta valmista pitäisi alkaa tulla. Tammikuulle jos venyttää niin ollaan kyllä takamatkalla kaikessa ja kyllähän siellä on seppää niin paljon jotta sen tietävät.
Tarkoitat siis sitä, että kuulemasi mukaan Ruotsin suunnalta oltaisiin kartoitettu myös päävalmentajaa?

Tarkoitus on selkeyttää, ettei kirjoittamasi muutu muuksi ja äkkiä palstatotuus on syntynyt siitä, että Ruotsista haetaan jotain stripparia viihdyttämään pelaajia koppiin erätauolla.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51

Huttusen tiedot toki ovat vähintään kyseenalaisia nykyään, mutta "Miettisen jatko Turussa ei ole vielä poissuljettu" hänen mukaansa.

Raipen tiet selvinnee tämän kuun loppuun mennessä.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seuran optiolla, tuon lauseen voi kirjoittaa kuka tahansa, ennen kuin päätöstä on tehty ja tuotu julki :D

Joo, mutta tällä palstalla kun taas joku totesi että takaraja option käytölle meni jo.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Joo, mutta tällä palstalla kun taas joku totesi että takaraja option käytölle meni jo.
Mä luulen, että päätökset on jo tehty, mutta niitä ei vielä ole tuotu julki.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä luulen, että päätökset on jo tehty, mutta niitä ei vielä ole tuotu julki.

Joo, hyvin mahdollista. Itse edelleen sitä mieltä, että mikäli tulija on luokkaa Norrena, Tiilikainen, Lämsä, Härkälä niin menkööt Miettisellä mutta jos saatavilla on "Raipe" tai joku ruotsalainen kokenut valmentaja niin puikkoihin vaan.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Joo, hyvin mahdollista. Itse edelleen sitä mieltä, että mikäli tulija on luokkaa Norrena, Tiilikainen, Lämsä, Härkälä niin menkööt Miettisellä mutta jos saatavilla on "Raipe" tai joku ruotsalainen kokenut valmentaja niin puikkoihin vaan.
Aika samalla. Miettiselle jatkoa käy koska tahansa, mutta Raipe tai muu selvästi upsidejanari käy myös. Vaihtamisen vuoksi ja en kyllä nyt vaihtaisi, koska pitkäjänteisyyttä olisi varsin mukava nähdä enemmän.

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miettiselle jatkoa käy koska tahansa, mutta Raipe tai muu selvästi upsidejanari käy myös. Vaihtamisen vuoksi ja en kyllä nyt vaihtaisi, koska pitkäjänteisyyttä olisi varsin mukava nähdä enemmän.

Spekulointi on mukavaa, niin liitytään joukkoon.

Tää on aika hankala.

Hankala ajoituksen vuoksi. Miettinen ei tässä kohtaa ole mikään varma petsi. Tulokset on viime kevään lyhyttä hetkeä lukuunottamatta olleet melkoisen vaisuja.

Eli periaatteessa jatkopäätös pitää rakentaa pelkän potentiaalin pohjalle. Toki Tepsillä parempi näkemys kun näkee mitä siellä hyvässä arjessa touhuillaan ja miten joukkue on näpeissä.

Täältä käsin ihan kolikon heittoa, että jatkoako vaiko eikö.

Jatkaisin JOS ei ole parempaa saatavilla. Mitään täyttä arpaa tyyliin Norrena en lähtisi kokeilemaan, jollei ole pakko.

Helmisen uutta tulemista olisi toki vänkä katsella.

Mutta jos tullaan aikuisviihteestä reaalimaailmaan, niin tuossa on riski, että uusi tuleminen on kuin Suikkasella. Reisille saattaa mennä.

Näen Helmisen edelleen vähän tuollaisena pumppaaja tsempparina eli miten on pitemmässä juoksussa? Olisi ehkä kiva nähdä vähän enemmän vielä track recordia.

Mutta jos noista kahdesta pitää valita, niin en osaa. Valitkaa joku muu.

Ruotsalainen vaihtoehto kiinnostaa kun olisi niin eksoottinen. Mutta sinänsä joskus uusien tuulien tuominen on paikallaan. On kyllä myös helvetinmoinen riski.

Edit. Niin piti vielä todeta, että Jaakon kanssa tuosta pitkäjänteisyydestä ihan samaa mieltä. Olisihan se kiva löytää joku jannu sinne edes kolmeksi vuodeksi. Mutta tulokset pitää olla mukana, eikä roikottaa jotain kaskista siinä väkisin.

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Totta munassa jatkoa Tomalle. Itse toki olin lauantain ottelun katsottuani valmis antamaan vaikka kalossia persiiseen oikein kovalla hummanpotkulla, mutta onneksi HC TPS:ssä oltiin pitkänäköisempiä eikä yhteen sysipaskaan otteluun nyt reagoitu liiallisella tunteella kuten jossain Serie A:ssa.

Mutta mutta, tilannehan on siis se, että ollaan noin kahdeksan sarjapistettä ja kolme-neljä sarjasijoituspykälää siitä missä realistista olisi olla. Ja ollaan oltu todella paskan loukkaantumistilanteen osalta umpikusessa. Lisäksi ollaan päästetty 17 maalia yli maaliodottaman, eli Werner on epäonnistunut raskaasti.

Toma kelpaisi takuulla valmentamaan muualle, toivottavasti Seura pitää kiinni hänestä. Sanoisin että ei likimainkaan parasta ole häneltä vielä nähty vaikka viime kevät aika lupauksia herättävä olikin, ja tarvitsisi myös nyt hivenen olosuhteiden osalta vähän jeesiä, tai oikeastaan ettei kaksi näin merkittävää asiaa jatkuvasti failaisi, kuten loukkaantumiset ja maalivahtipeli.

Ja jos tämä tavoiteltu pitkäjänteisyys oikeasti alkaa kantaa hedelmää, niin ei mitään muuta kuin uutta sopparia kouraan myöhemmin. Mikäli nyt optio käytetään ja ensi kaudella homma kusee alkukaudesta pahasti, niin sitten voi antaa monoa.

Tärkeimpänä perusteluna jatkumon lisäksi se, ettei oikeasti parempaa ole saatavilla. Kaiken maailman härkälöillä voi oikeasti pyyhkiä nyt persettä. Jos mennään liki nurin ja vedetään pelkillä a-junnuilla koko ensi kausi niin sitten Toma ei ole oikea mies, vaan voidaan mennä Norrella mutta muussa tapauksessa ehdottomasti Miettinen. Joka kerta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy