Tommi Miettinen – TPS:n päävalmentaja 2023–2025

  • 94 393
  • 591

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tätä Toma on nyt paljon puhunut. Olisi tosiaan kiva tietää mistä kaikesta siellä on kiistelty. Fysiikkavalmennus voi hyvinkin olla yksi asia? Junnujen tapa treenata? Pelata? Sieltä se runko kuitenkin tulevaisuudessa tulee.

Onhan se totta että Toma linjaa tässä kuten UTJ mutta jonkun tähän on pakko tuoda ryhtiä jos nykyinen urheilujohtaja ei siihen pysty. Toma on ainakin täysillä mukana tässä ja yrittää oikeasti muuttaa asioita.

Ei sellaista valmentajaa ole tällä maapallolla ketä ei olisi kunnolla mukana hommassa. On vähän mielipidekysymyksiä hyppiikö Miettinen liikaakin eri osa-alueille jos haluaa vastata ihan kaikesta.
 

Hahmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aiemmin on jäänyt kaksijakoinen fiilis herrasta; toisaalta ihaillut sitä tunnetta, joka kertoo sitoutumisesta mutta toisaalta ihmetellyt, miten pahantuulisen oloinen voi olla päivästä toiseen.

Katsoin sarjan jälkeisen haastattelun ja mielipide muuttui monella tapaa hirmuisesti paremmaksi. Se, että pystyy tappion hetkellä esiintymään noin hyvin ja suoraselkäisesti, kertoo paljon ihmisestä. Eilen nähtiin toisenkinlainen esimerkki siitä, miten tappion hetkellä esiinnytään ja se vei uskon Pendon osalta pohjalukemiin tai hiukan niiden alle.

Pelille, joukkueelleen ja viime kädessä itselleen rehellinen ja muita kunnioittava käytös johtaa hyviin asioihin. Se heijastuu sekä joukkueen toimintaan että joukkueesta ulos. Oma kannattakunta on herätelty ja saatu omalle puolelle. Toisin kuin eilen, tänään tappion kärsineen kotijoukkueen kannattajat osoittivat omilleen suosiota pelin jälkeen. On hieno nähdä, miten terve henki touhussa on. On helppo ennustaa, että Miettisen projekti etenee nyt rajusti.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Melko vähälle huomiolle on jäänyt, että Kalto ja Salo väistyy ja ainaki toisen heistä tontille astuu Tiilikainen. Valmennuksen suhteen on nyt kaksi kautta ollut vaikeuksia. Vielä vuosi sitten Tome sanoi, että on tyytyväinen ryhmään eikä muutoksia tule. Nyt tuli ja kyseessä ei ole ihan keltanokka. Mielenkiintoista nähdä millaiseen rooliin Tiilikainen tulee asettumaan ja onko miehellä seurassa pidempää tulevaisuutta. Joka tapauksessa tämä on isompi ravistelu päävalmentajan taustajoukoille mitä on vähän aikaan nähty. Ehkä jopa vähän kaivattu muutos.
 
Kaksi miestä pois ja yksi tilalle. Voiko siitä päätellä, että Tiilikainen tekee kahden miehen hommat. Vai, että Kalto ja Salo tekivät aiemmin yhdessä yhden miehen hommat.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Itseäni on vähän kummastuttanut se, että täällä ollut vähän toiveena jopa, että valmennuksesta nuppilukua vähennetään. Itse ajattelen niin, että jos pelaajabudjetista säästetään, niin entistä enemmän meidän pitäisi saada haettua mahdollista kilpailuetua valmennuksen kautta. Eli toivottavasti nyt ainakin yksi koutsi tulee vielä lisää ennen kautta.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseäni on vähän kummastuttanut se, että täällä ollut vähän toiveena jopa, että valmennuksesta nuppilukua vähennetään. Itse ajattelen niin, että jos pelaajabudjetista säästetään, niin entistä enemmän meidän pitäisi saada haettua mahdollista kilpailuetua valmennuksen kautta. Eli toivottavasti nyt ainakin yksi koutsi tulee vielä lisää ennen kautta.

Omasta mielestäni määrä ei suoranaisesti tarkoita kilpailuetua. Itse olen ainakin pitkään kyseenalaistanut niin monen valmentajan tarpeellisuuden. Tiilikainen vaikuttaa lähtökohtaisesti pätevältä kakkoskoutsilta joten itse olen ainakin ihan tyytyväinen tähän valmennukseen.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Omasta mielestäni määrä ei suoranaisesti tarkoita kilpailuetua. Itse olen ainakin pitkään kyseenalaistanut niin monen valmentajan tarpeellisuuden.
Niin, en minä nyt tarkoittanut, että sinne joku Stouni tuodaan heittämään hauskaa tarinaa. Välillä tuntuu, että täällä jotkut ajattelee, että se itse ottelutapahtuma olisi jotenkin merkittävä osuus sitä valmennustyötä, niin sehän on aika köykäistä ajattelua. Oman ajattelun mukaan mitä enemmän siellä on tekijöitä erilaisella osaamisella, niin sitä helpommin on sitä kautta saavutettavissa etua.
Jalkapallon puolella Miika Nuutinen päivitti instagramiin tänään tarinan, kun hän katseli oman joukkueensa reenejä videolta toimistossa.
 

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaksi miestä pois ja yksi tilalle. Voiko siitä päätellä, että Tiilikainen tekee kahden miehen hommat. Vai, että Kalto ja Salo tekivät aiemmin yhdessä yhden miehen hommat.
Tai sitten, että Toma hoitaa kokonaisuuden ja yv:n Tiilikaisen säestämänä. Petäjä hoitaa yksilökehityksen Tiilikaisen kanssa ja Mose hoitaa moket ja av:n. Lisäksi Petäjä jatkaa videovalmentajana katsomossa (haastetaanko tilanne vai ei kesken pelin) ja kasaa materiaalit videosulkeisiin
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Mielenkiintoista nähdä millaiseen rooliin Tiilikainen tulee asettumaan ja onko miehellä seurassa pidempää tulevaisuutta. Joka tapauksessa tämä on isompi ravistelu päävalmentajan taustajoukoille mitä on vähän aikaan nähty. Ehkä jopa vähän kaivattu muutos.
Nyt haettiin ihan selvästi vaihtoehtoa Toman failuren tai muutoin sopparin päättymisen jälkeisen jatkon varalle. Lähteneistä suolapatsaista ei selvästi voinut kuvitellakaan päävalmentajalle edes interim paikkajaa, mikä on käynyt viime kausilla selväksi. Tuo rakennelma oli meidän tulevaisuudelle liian kallis ja jatkovaihtoehdoton.

Tämä on minusta sitä Raulin kädenjälkeä, Tiilikainen kaikkine junnumajukokemuksineen, ollaan siitä mitä mieltä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt haettiin ihan selvästi vaihtoehtoa Toman failuren tai muutoin sopparin päättymisen jälkeisen jatkon varalle. Lähteneistä suolapatsaista ei selvästi voinut kuvitellakaan päävalmentajalle edes interim paikkajaa, mikä on käynyt viime kausilla selväksi. Tuo rakennelma oli meidän tulevaisuudelle liian kallis ja jatkovaihtoehdoton.

Tämä on minusta sitä Raulin kädenjälkeä, Tiilikainen kaikkine junnumajukokemuksineen, ollaan siitä mitä mieltä tahansa.

Siltähän tämä haisee. Eikä siinä mitään. Tuskin siihen ketään tulee ketä Toma ei haluaisi. Tomalla loppuu soppari vuoden päästä ja Tiilikainen sorvasi sopivasti vuoden sopimuksen. Tomalla on toki optio vielä kahdesta seuraavasta vuodesta.

Hämeenlinnasta tullut kovia valmentajia ja Tiilikaista on pidetty pitkään seuraavana huippukoutsina Jalosen, Tapolan, Pennasen ja Salon jälkeen.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan 2 valmentajaa riittänyt ennenkin niin miksi ei nykyisin riittäisi? Tätä nyky systeemiä että pitää olla apuvalmentajan apuvalmentajia on ihmetellyt esim. Hannu Jortikka.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onhan 2 valmentajaa riittänyt ennenkin niin miksi ei nykyisin riittäisi? Tätä nyky systeemiä että pitää olla apuvalmentajan apuvalmentajia on ihmetellyt esim. Hannu Jortikka.

Jep, kun katsoo Jortsun vikan triplan aikaisia pelikoosteita pelistä näkeekin upeaa taktista pelaamista jolla porattaisiin nytkin tripla jos vain haluttaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös