Luulisin että syy löytyy siihen siitä ettei kukaan esim. täällä ota noita juttuja tosissaan, vaan väittävät vastaan ilman mitään tietoa, ja jos joku asioista enemmän tietävä kertoo asioista julkisuuteen, niin tuomitaan heti katkeruudeksi. Kuka sellainen henkilö olisi joka voisi kritisoida Kerttulaa niin että asia otettaisiin tosissaan ja ajateltaisiin että olisiko jopa mahdollista että näin on tapahtunut? Tuskin ainakaan kukaan selänpesijöistä tuohon lähtee koska Tommin kanssa kaikki sujunut.
Onko ihme, jos kritiikin myyminen on vaikeaa, kun sinne joukkoon mahtuu helmiä tyyliin:
- Kerttula valitsi ennemmin Lukkan kuin Erosen, vaikka koko muu planeetta tietää poikien painivan eri sarjassa.
- Barachilla on salainen ulkomaan optio, mitä ei vain ole uskallettu tiedottaa. Outoa, kun salailulle ei ole mitään syytä ja esim. Ruuttun ulkomaanoptio on kuitenkin kehdattu tunnustaa ihan suoraan.
- Lindstenille maksettiin 170k€(ja mikä pahinta osa ilmeisestikin pimeästi, kun ei näy verotiedoissa)
Moni täällä on seurannut kiekkokeskustelua aktiivisesti vuosia ja jopa vuosikymmeniä. Siinä on aika monelle kehittynyt jo aika hyvät suodattimet, että mitä juttuja kannattaa ottaa tosissaan ja mitä varauksella. Noin ylipäätään toimistohenkilön tekemisen arvioiminen on hemmetin vaikeaa. Kun siihen liitetään vielä näät poikkeukselliset pari viime vuotta...ja varmaan vielä tulevakin vuosi, niin ei se ole enää vaikeeta, se on (ainakin lähes) mahdotonta. Tietenkin sinne Tommillekin mahtuu ihan selvästi huonojakin ratkaisuja, mutta niitä nyt tulee kaikille.
Itse olin alkuun erittäin toiveikas sen suhteen, mitä Tommi tulee tuomaan organisaatioon. Uskoakseni toimistolla onkin tehty paljon hyvää työtä ja toivottavasti organisaatioon on saatu rantautettua pysyvästi uusia parempia toimintamalleja. Lisäksi Tommi on mielestäni tehnyt hyvää työtä organisaation pelaajaresurssien tankkauksen suhteen. Hyviä junnuja ja muita nuoria on hankittu osastoille, missä on pulaa potentiaalista.
Pettynyt olen sitten taas Tommin kohdalla siihen, kuinka hän oletettavasti uskoo jopa sokeasti noihin omiin arvovalintoihinsa ja pitkäkestoiseen sitoutumiseen. Se ei lätkämaailmassa toimi, vaan jotta homma ei mene ihan tuuliajolle, niin on pakkokin pystyä tarvittaessa reagoimaan ja tekemään muutoksia nopeastikin. Muutenkin minusta vähän tuntuu, että Tommi on ollut ainakin vuoden pari hiukan etäällä tuosta urheilupuolesta. Urheilujohtajan täytyisi olla enemmän sormi pulssilla joukkueen kanssa. Olen varmaankin aiemminkin tästä sanonut, mutta ei ole varmaankaan sattumaa, että Tommi on ilmoittanut, että täysipäiväinen UTJ homma päättyy tulevan kauden jälkeen(vai jatkaako Tommi vielä 2 vuotta?).
Silti kokonaisuutena Tommi on uskoakseni tehnyt ihan hyvää työtä. En tiedä mistä me parempi kaveri tohon tilalle löydetään. Tai jos se toimisto olis nyt laitettu kuntoon, niin joku urheilullisen puolen taitaja(Jessekö?) kun tuohon tulee jatkamaan ja tuo valmentajille ja pelaajille organisaatioon ihan uuden vaatimustason, niin ehkäpä Porissakin vielä joskus aurinko paistaa.