Tomi Lämsä – Lukon päävalmentaja 2023–2025

• 353 785
  • 2 851

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kiitos kaikille näistä viesteistä, oli hauska lukea!

Aiheeseen:

Tällaisena verrattaen nuorena palstajäsenenä olen koko kauden tuijotellut edistyneitä tilastoja ja ammentanut niistä toivoa paskempien otteiden aikoina. Olen antanut sekä negaa että posia, sen hetkisten otteiden mukaan. Lämsä on saanut Lukon pelaamaan peliä, joka on tuottanut eniten maaleja Liigassa, vaikka YV on ollut surkeaa. Siinä on varmaan Lukon seuraavan kymmenen pelin (tai miten he runkosarjaa jaottavatkaan osioihin) kehityskohde. Hyvistä asemista lähdetään kevääseen.

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
...
Pistekeskiarvotavoitteessa aika paljon häiritsee sen mataluuden lisäksi myös kiekkokieleen pesiytynyt tapa että kun sanotaan top4, niin tarkoitetaan ihan vaan että 4. riitää. Eli 1,8p/o on sijan 4 tavoite, eli minimitavoite, tavoitteen muita sijoja sillä ei tule (tavoitetta asetettaessa arvioituna) saavuttamaan...
Tuskinpa TOP4 monellekaan tarkoittaa, että nelossijaa parempaan ei ole pyrkimys. Uskon, että ykkössijaan on yleensä halu ja tähtäin. Nelossijaan pääsääntöisesti riittävä 1.8 p/o on kuitenkin hyvä referenssitaso, jota vasten voi peilata mahdollisuuksia sijoittua neljän parhaan joukkoon.

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvää keskustelua Lämsästä Lämsän ketjussa. Olisi kiva, että pysytään aiheessa ja jokainen laittaa sen palautteen omalla tavallaan - oli se sitten positiivista tai negatiivista. Turhauttaa kahlata ketjuja läpi, kun käydään keskustelua siitä, että kuka fanittaa oikein, kuka väärin tai miten kukin antaa palautteensa. Ei rehellisesti sanottuna hirveästi kiinnosta.

Ja ei en ala miksikään palstapolisiiksi, mutta samasta asiasta huomautetaan usein myös huhuketjussa.

Kitugränn

Jäsen
Suosikkijoukkue
NMKY
Lisäksi pidän koulukiusaajatermiä tässä erittäin huonona: koulukiusaaminen on ihan muutaman pykälän vakavampi asia (ja usein rikos) kuin se jos joku sanoo jatkoajassa Lämsää Mälsäksi.
Käytin itse koulukiusaaja termiä ihan tarkoituksella ja syystä.
Koulukiusaaminen on varmasti vakavampi ongelma, kun jääkiekkovalmentajan haukkuminen, mutta aivan samasta asiasta nyt on kyse.
Lämsää on haukuttu, nimitelty ja hänen ulkonäköään ja puhetyyliään on arvosteltu anonyymisti. Näin myös koulukiusaajat toimii.
Se, että väitetään jääkiekkovalmentajien ja tässä tapauksessa Lämsän olevan paksunahkaisia, on melko härskiä.
Kukaan meistä ei voi tietää, miten ala-arvoinen haukkuminen ja arvostelu heihin vaikuttaa. Lämsällä on lapsia ja usein tälläisessä tilanteissa joutuu miettimään myös, miten tuo vaikuttaa omiin lapsiin.
Itse en lähde täällä nimeämään "kiusaajia", uskon, että jokainen itse tietää, mitä milloinkin on kirjoittanut.

Tämän palstan lukeminen on ollut syksyn ja talven mittaan raskasta, välillä jopa vastenmielistä. Ihmisten nimittely ja ulkonäön arvostelu on lapsellista ja ala-arvoista. Mukana pysyminen on ollut oma valinta, koska palstalla on kuitenkin myös paljon hyvää.
Valkoista ratsua ei ole ja olen itsekin arvostellut Lämsää keskustellessa kavereiden kanssa, mutta olen myös halunnut antaa hänelle mahdollisuuden.
Uskon Lukon johdon ja uj:n tietävän asiat minua paremmin.

Olen myös ihmetellyt miksi Lämsää syytetään siitä, ettei junnut saa mahdollisuuksia. Kalle toi jo syksyllä hyvin selkeästi esille, että seuraa miltei kaikki harjoitukset ja keskustelee Lämsän ja muun valmennuksen kanssa pelaajista päivittäin, joten ei Lämsä ole yksin päättämässä nostetaanko pelaajia ylös vai ei.

Suosikkijoukkue
21.12.2024 kivakiva puspus valmennuksen jatkokausi
Koulukiusaaminen on varmasti vakavampi ongelma, kun jääkiekkovalmentajan haukkuminen, mutta aivan samasta asiasta nyt on kyse.
Lämsää on haukuttu, nimitelty ja hänen ulkonäköään ja puhetyyliään on arvosteltu anonyymisti. Näin myös koulukiusaajat toimii.
Se, että väitetään jääkiekkovalmentajien ja tässä tapauksessa Lämsän olevan paksunahkaisia, on melko härskiä.
Kukaan meistä ei voi tietää, miten ala-arvoinen haukkuminen ja arvostelu heihin vaikuttaa. Lämsällä on lapsia ja usein tälläisessä tilanteissa joutuu miettimään myös, miten tuo vaikuttaa omiin lapsiin.
Itse en lähde täällä nimeämään "kiusaajia", uskon, että jokainen itse tietää, mitä milloinkin on kirjoittanut.

Tämän palstan lukeminen on ollut syksyn ja talven mittaan raskasta, välillä jopa vastenmielistä. Ihmisten nimittely ja ulkonäön arvostelu on lapsellista ja ala-arvoista.
Itseäni häiritsee sinun kaltaisten kirjoittajan kaikkien kritiikkiä esittäneiden haukkuminen koulukiusaajiksi.

Samankaltaista idiotismia mitä näiden henkilökohtaisiin ominaisuuksiin menevien kirjoitusten kirjoittajien käytös.

Lapsellista ja typerää, molemmat tavat. Yleistetään, mustavalkoistetaan, tällä tämän palstan kirjoitukset paranevat.

Viimeksi muokattu:

Kitugränn

Jäsen
Suosikkijoukkue
NMKY
Itseäni häiritsee sinun kaltaisten kirjoittajan kaikkien kritiikkiä esittäneiden haukkuminen koulukiusaajiksi.

Samankaltaista idiotismia mitä näiden henkilökohtaisiin ominaisuuksiin menevien kirjoitusten kirjoittajien käytös.

Lapsellista ja typerää, molemmat tavat. Yleistetään, mustavalkoistetaan, tällä tämän palstan kirjoitukset paranevat.
Pitänee se yksi kielikuva vielä ottaa mukaan keskusteluun, "se koira älähtää, mihin kalikka kolahtaa."
Ja pieni korjaus, en haukkunut ketään, totesin vain, että koulukiusaajien kansitakit kahisee.

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Minä odotan kevättä/tuleeko menestystä Lämsän johdolla? Posi viisari värähtäisi jo hieman ensimmäisestä playoff sarjan voitosta Lukossa. Vielä on pitkä matka viisarin värähtämiseen/tärkeimpiin peleihin. Ja tottakai iloitsen Lukon tämän hetkisestä voitto kulusta.

Minkä takia tänne mitään huhuja enään kannattaa laittaa. koska "vain kaverilta kuultu" "uni" paska komennetteja näistä nykyään saa. Mun mielestä, jos ei usko voisi noita fiksumminkin kommentoida. Tämä nyt ei tietysti Lämsän ketjuun kuulu.

Suosikkijoukkue
Pitänee se yksi kielikuva vielä ottaa mukaan keskusteluun, "se koira älähtää, mihin kalikka kolahtaa."
Ja pieni korjaus, en haukkunut ketään, totesin vain, että koulukiusaajien kansitakit kahisee.
Niin eli tässä siis suora syytös minua kohtaan.

Kaivappa nyt esiin se viesti missä olen Lämsään henkilönä puuttunut.

Suosikkijoukkue
En syytä sinua ja pyydän anteeksi, mikäli koet minun sinua syyttäneen.
En vain malttanut olla laittamatta tota kielikuvaa, kun niitä tuolla aiemmin viljeltiin.
Rakkaudesta se hevonenkin potkii.

Edit. Kyllä se puolihuolimaton heitto silti henkilöityy kun vastaat minun viestiin yllä olevalla tavalla. Kannattaa miettiä, ennekuin tälläisiä kirjoittaa. "Jatketaan eteenpäin"

Viimeksi muokattu:

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ei tässä nyt jakseta miettiä enää kuka on mitäkin mieltä. Annetaan olla ja eikös juu, ollaan nyt kaikki Lukon takana. Kun haistetaan veri yms., niin nyt on meillä iskun paikka. Ei pilata sitä mihinkään typerään riitelyyn.

Raspikurkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko

Tämän palstan lukeminen on ollut syksyn ja talven mittaan raskasta, välillä jopa vastenmielistä. Ihmisten nimittely ja ulkonäön arvostelu on lapsellista ja ala-arvoista. Mukana pysyminen on ollut oma valinta, koska palstalla on kuitenkin myös paljon hyvää.
Valkoista ratsua ei ole ja olen itsekin arvostellut Lämsää keskustellessa kavereiden kanssa, mutta olen myös halunnut antaa hänelle mahdollisuuden.
Uskon Lukon johdon ja uj:n tietävän asiat minua paremmin.

Olen myös ihmetellyt miksi Lämsää syytetään siitä, ettei junnut saa mahdollisuuksia. Kalle toi jo syksyllä hyvin selkeästi esille, että seuraa miltei kaikki harjoitukset ja keskustelee Lämsän ja muun valmennuksen kanssa pelaajista päivittäin, joten ei Lämsä ole yksin päättämässä nostetaanko pelaajia ylös vai ei.
Itseasiassa ei ole ollenkaan samasta asiasta kyse vaan täysin kahdesta eri asiasta. Lämsä on julkisessa tulosurheilussa kun taas koulumaailma on kaikkea muuta. Kun kritisoidaan häntä niin se tehdään aiheesta kun taas koulukiusaamista ei.

Jos lukeminen on raskasta niin älä lue sitä. Tämä josmikä on hyvin yksinkertainen asia. Yleensä asioista kirjoitetaan tai puhutaan myös kriittisesti ja se tulee kestää ja hyväksyä. End of story.

Itsellä ei ole mitään luottoa kyseiseen kaveriin joka penkin takana edelleen heiluu ja olen sen perustellusti tuonut useampaan kertaan esille enkä jaksa saatikka viitsi edes joka pelin jälkeen tulla kyseistä asiaa toistelemaan ennen kuin asianmukaiset muutokset tapahtuu. Jos joltain kuitenkin luottoa löytyy niin sekin on hänen oma asiansa eikä heitäkään tule siitä leimata joksikin mikä ei mitenkään liity koko asiaan saatikka ole mitenkään vertailukelpoista.

Ja junioreista on Lämsää syytetty aiheesta. Päättäminen ja keskusteleminenkin on kaksi eri asiaa sillä keskustella voi asioista vaikka kenen kanssa mutta päätökset tekee valmentajat ja niistä päätöksistä vastaa päävalmentaja eli ihan oikeaan paikkaan on kritiikki siitäkin mennyt.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea

Foreman

Jäsen
Ei tässä nyt jakseta miettiä enää kuka on mitäkin mieltä. Annetaan olla ja eikös juu, ollaan nyt kaikki Lukon takana. Kun haistetaan veri yms., niin nyt on meillä iskun paikka. Ei pilata sitä mihinkään typerään riitelyyn.
Aamen! Ketju lukkoon ja uutta tilalle. Ketjun otsikkohan on oikeastaan virheellinen :)

ipe_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole itsekään Tomi-fani, ja aikanaan tuli sellainen tonnin seteli -fiilis, kun kuulin Tomin palkkamisesta Lukon päävalkuksi.
Kun nyt on jatkotkin tehty, niin toivon, että kauden päätteeksi Tomilla on CV:ssä kolme pudotuspelisarjaa enemmän voitettuna. Ja seuraavalla kaudella lisää.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole itsekään Tomi-fani, ja aikanaan tuli sellainen tonnin seteli -fiilis, kun kuulin Tomin palkkamisesta Lukon päävalkuksi.
Kun nyt on jatkotkin tehty, niin toivon, että kauden päätteeksi Tomilla on CV:ssä kolme pudotuspelisarjaa enemmän voitettuna. Ja seuraavalla kaudella lisää.
Täysin samaa toivon, sillä varauksella että jos nyt niin hassusti käy että ollaan runkosarjassa neljän parhaan ulkopuolella, niin voitettuja sarjoja saa silloin olla yksi enemmänkin. Kolmestakaan voitetusta sarjasta en valita, oli lopputulos kannu tai pelkkä kunnia.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Liittyykö se jotenkin hänen tekemisiinsä valmentajana?
Ei, senpä takia kysynkin. Aika moni täällä vaan näyttää ajattelevan että ulkonäön haukkuminen on "kritiikkiä", joka "kuuluu kestää", koska on julkisuudessa oleva henkilö. Kysynkin, kuulutko näihin ihmisiin.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei, senpä takia kysynkin. Aika moni täällä vaan näyttää ajattelevan että ulkonäön haukkuminen on "kritiikkiä", joka "kuuluu kestää", koska on julkisuudessa oleva henkilö.
Kuinka paljon täällä ylipäätään on haukuttu Lämsän ulkonäköä? Ovatko esim. "puutarhatonttu" tai "suolapatsas" ulkonäköön keskittyviä haukkumasanoja? Itse olen mieltänyt nuo enemmän reagoimattomuutta kritisoiviksi ilmaisuiksi (=seisoo vain paikallaan). En sano etteikö täällä olisi Lämsän ulkonäköä haukuttu, mutta minulle ei nyt äkkiä tule mitään mieleen. Paitsi tietysti tuo puutarhatonttu jos sen lukee sellaiseksi.

Itse olen kerran sortunut Lämsää nimittelemään. Muistaakseni kirjoitin jotenkin, että "millainen vässykkä pitää olla, ettei saa..." jotain, en muista loppua mutta liittyi jotenkin joukkueen saamiseen näppeihin tms. Lisäksi joskus käytin hänestä nimitystä TomTom, mutta en tarkoittanut hänen näyttävän navigaattorilta. Toivon mukaan vältän koulukiusaajaleiman vaikka nämä sortumiset ovat tapahtuneetkin.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kuinka paljon täällä ylipäätään on haukuttu Lämsän ulkonäköä? Ovatko esim. "puutarhatonttu" tai "suolapatsas" ulkonäköön keskittyviä haukkumasanoja? Itse olen mieltänyt nuo enemmän reagoimattomuutta kritisoiviksi ilmaisuiksi (=seisoo vain paikallaan). En sano etteikö täällä olisi Lämsän ulkonäköä haukuttu, mutta minulle ei nyt äkkiä tule mitään mieleen. Paitsi tietysti tuo puutarhatonttu jos sen lukee sellaiseksi.

Itse olen kerran sortunut Lämsää nimittelemään. Muistaakseni kirjoitin jotenkin, että "millainen vässykkä pitää olla, ettei saa..." jotain, en muista loppua mutta liittyi jotenkin joukkueen saamiseen näppeihin tms. Lisäksi joskus käytin hänestä nimitystä TomTom, mutta en tarkoittanut hänen näyttävän navigaattorilta. Toivon mukaan vältän koulukiusaajaleiman vaikka nämä sortumiset ovat tapahtuneetkin.
Ei ole kyllä (mun mielestä) paljoa, mutta silti liikaa. En laita mitään nimimerkkejä ylös, mutta esimerkiksi painoon liittyen muistan lukeneeni kommentteja joskus. En koe olevani mikään oikeuden arbitraattori, mutta ei suolapatsas mun mielestä mikään loukkaava termi ole, eikä kyllä tuo puutarhatonttukaan välttämättä.

Itse en myöskään tuosta koulukiusaajaksi leimaamisesta pidä.

Raspikurkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ei, senpä takia kysynkin. Aika moni täällä vaan näyttää ajattelevan että ulkonäön haukkuminen on "kritiikkiä", joka "kuuluu kestää", koska on julkisuudessa oleva henkilö. Kysynkin, kuulutko näihin ihmisiin.
Sitten kannattaa kysyä niiltä muilta siitä asiasta.

Olen ihan selvästi kertonut ja perustellut.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings

Minulle tuo ”puutarhatonttu”on jo mauttoman rajamailla. Täällä jonkun käyttämä ”ihmisjäte” on sitten jo sen luokan nimittelyä josta sietäisi joutua peilin eteen omaa käytöstään tarkastelemaan.

Jospa me nyt tästä keskustelusta viisastuneena oppisimme edes hieman harkitsemaan mitä näppäimistöltä suollamme niin tämäkin keskustelu muuttuisi tarpeettomaksi.

Siitä huolimatta että tämä on kohtuullisen vapaa palsta.

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Minulle tuo ”puutarhatonttu”on jo mauttoman rajamailla. Täällä jonkun käyttämä ”ihmisjäte” on sitten jo sen luokan nimittelyä josta sietäisi joutua peilin eteen omaa käytöstään tarkastelemaan.

Jospa me nyt tästä keskustelusta viisastuneena oppisimme edes hieman harkitsemaan mitä näppäimistöltä suollamme niin tämäkin keskustelu muuttuisi tarpeettomaksi.

Siitä huolimatta että tämä on kohtuullisen vapaa palsta.
Minustakin tosiaan puutarhatonttu on virheellinen ja mauton nimitys. Olisiko Hallitonttu osuvampi? Ainakin työpaikan sijainnin kertoisi osuvammin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: L4E

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Minustakin tosiaan puutarhatonttu on virheellinen ja mauton nimitys. Olisiko Hallitonttu osuvampi? Ainakin työpaikan sijainnin kertoisi osuvammin.
Tai jos vaan ihan simppelisti ”päävalmentaja”? Se osuu minusta ihan jopa napakymppiin.

Kysymys: miksi yleensäkään pitää nimitellä yhtään ketään?

Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs JYP
  • 2.22
  • 4.10
  • 3.10
Ilves vs Sport
  • 1.61
  • 4.70
  • 4.55
K-Espoo vs KooKoo
  • 2.74
  • 4.20
  • 2.24
KalPa vs Ässät
  • 2.28
  • 3.95
  • 2.80
Lukko vs Jukurit
  • 1.26
  • 6.90
  • 8.75
Pelicans vs Kärpät
  • 2.30
  • 4.10
  • 2.68
TPS vs HIFK
  • 2.00
  • 4.20
  • 3.20
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy