Tomi Lämsä – Lukon päävalmentaja 2023–2025

• 351 249
  • 2 827

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisätiedot tulee valitettavasti vasta kun paljastat koulukiusaajalistasi.

Voin paljastaa sen verran että sinua en ole lukenut niihin. Enkä koe fiksuksi lähteä täällä kenenkään kohdalla henkilökohtaisuuksiin, jokainen saa omalla kohdalla määritellä että kokeeko kuuluvansa heihin.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Keitä ovat täällä olevat ”ultraposit”?
Varmaan jokainen määrittää itse itsensä johonkin koriin. Se oma tunne on tärkein. Tai sanotaanko näin, että jos alat positiivisuuden kuoressa toivomaan Lukon tappiota, niin aletaan olemaan ultraposin ytimessä. Tapahtuu polarisaatio.
- Vrt. Olet valmis tuhlaamaan satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.
Minun näkemyksen mukaan juuri ne jotka ovat katsoneet täällä asioita maltillisesti ja realistisesti ovat niitä joita pidetään täällä jotenkin ”ultraposeina” jos he eivät liity siihen nimenvääntelykuoroon joka kiukuspäissään jokaisen heikomman hetken tai tappiopelin kohdalla huutaa Lämsälle potkuja.
Jotkut positiiviset eivät myöskään pysty edes kysyttäessä tuomaan rakentavia mielipiteitä, jos joku negatiivisempi tai realistisempi kysyy jotain peliin tai valmennukseen liittyvää, heidän mielestään ikävämpään asiaan.
He kuvittelevat sen positiivisuuden suojaavan heitä ja nostavan muiden yläpuolelle.

Useasti on kysytty vaikka, että mitä hyvää siinä Lämsän pelissä on, kun se peli oli oikeasti sieltä pierumäeltä? Harvemmin tuli mitään vastauksia. Toiselta laidalta ja keskeltä tuli pitkiäkin listauksia pelin sisällöstä.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Voi, voi! Miten kauas olemmekaan täällä päässeet alkuajoista, kun vaikuttaa olevan negatiivisia, skeptisiä, neutraaleja ja positiivista energiaa säteileviä kirjoittajaryhmiä, jotka ovat toisistaan etäänpänä kuin Lukko ja ässäfanit koskaan. Pitäisikö perustaa Ässät-Lukko ketjun rinnalle positiiviset vs negatiiviset fanit, kun kuitenkaan asia kovin läheisesti ei uppoa Lämsän oletettujen valmentajantaitojen käsittelyyn tai edes niistä sivuamiseen.
Mä vähän tulkitsen että tämä keskustelu on jo kuplinut pinnan alla jonkun aikaa, johtuen Lämsään liittyvistä mielipide-eroista ja hänen persoonastaan. Antaa nyt kuplia loppuun asti, jos se vaikka puhdistaisi ilmaa edes hitusen ja päästäisiin taas keskustelemaan muista aiheista.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt tilanne on vaan se että hänen valmentamansa joukkueen pelitapa tuottaa tulosta. Mikään ei tietenkään takaa että se jatkuu loputtomiin, mutta melko monta kuukautta se on jo ollut tilastollisesti nähtävissä niin tuskin se nyt maagisesti yhtäkkiä mihinkään katoaakaan. Mutta ikinä ei voi varmaksi tiettää. Sehän on se urheilun ja pallopelin suola.
Se on juuri näin. Viime kaudellakin edistyneitten tilastojen ylivoimainen kärkikaksikko pullahti ennen välieriä ulos ja mestaruuden vei liigan huonoin (ei tyhjennysmyynyt) joukkue, joka sattumalta(?) oli voittanut myös runkosarjan.
Toivottavasti tällä kaudella edistyneitten ykkönen vie runkosarjan ja myös mestaruuden.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Pikkasen haluaisin lihaa luiden päälle. Mitä realismia ei nämä "ultraposit", keitä ikinä sitten ovatkaan, ole kestäneet? Vai puhutko realismista ja tarkoitat sinun tai jonkun mielipiteitä?
Ketjut ovat täynnä niitä postauksia, jossa perustellaan asiat useaan kertaan ja hartaasti. Sieltä vaan kaivamaan. Itsekin useita listoja olen vääntänyt. Varmaan liikaakin. En tee enää yhtään.

Ja jottei mene ihan perseilyksi, niin totean edelleen
- Lukon pelaavan tällä hetkellä hienosti ja ennenkaikkea aktiivisesti.
- Veskariosasto vaikuttaa erinomaiselta.
- Joukkueessa näyttäisi olevan hyvä henki.
- Lämsäkin tsemppaa, ja toivottavasti tsemppaa myös heikommalla hetkellä, kuten minäkin yritän sitten tehdä niin.
- Odotan seuraavaa peliä innokkaammin kuin kertaakaan tällä kaudella.

Ylivoima sakkaa, mutta uskotaan senkin parantuvan.

Ja muistin kiittää Lämsä voittoputkesta ja hyvistä suorituksista. Huutelin viiden voiton putkea aiemmin tällä kaudella ja nyt se sieltä tuli! Kiitos!

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voin paljastaa sen verran että sinua en ole lukenut niihin. Enkä koe fiksuksi lähteä täällä kenenkään kohdalla henkilökohtaisuuksiin, jokainen saa omalla kohdalla määritellä että kokeeko kuuluvansa heihin.
Minusta olisi parempi "lähteä henkilökohtaisuuksiin*" kuin heitellä valkoisen ratsun selästä viestejä joilla maalittaa (huono termi) kaikki Lämsää värikkäällä kielellä kritisoineet. Vielä kun ei ole minulle edes selvinnyt että onko täällä porukkaa joka oikeasti solvaa Lämsää henkilökohtaisuuksilla, pl yksittäiset otteluseurannan kiihkossa heitetyt viestit).

*Eli kommentoida niitä viestejä tai raportoida ne.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Minä
Ketjut ovat täynnä niitä postauksia, jossa perustellaan asiat useaan kertaan ja hartaasti. Sieltä vaan kaivamaan. Itsekin useita listoja olen vääntänyt. Varmaan liikaakin. En tee enää yhtään.
En välttämättä halua lähteä tonkimaan noita vanhoja yhtään, se ehkä ole vaivan väärtti. Luotan tulkintaasi kun sanot että ultraposi ei kestä realismia. Tämä tästä.

Ja jottei mene ihan perseilyksi, niin totean edelleen
- Lukon pelaavan tällä hetkellä hienosti ja ennenkaikkea aktiivisesti.
- Veskariosasto vaikuttaa erinomaiselta.
- Joukkueessa näyttäisi olevan hyvä henki.
- Lämsäkin tsemppaa, ja toivottavasti tsemppaa myös heikommalla hetkellä, kuten minäkin yritän sitten tehdä niin.
- Odotan seuraavaa peliä innokkaammin kuin kertaakaan tällä kaudella.

Ylivoima sakkaa, mutta uskotaan senkin parantuvan.

Tästä 100% samaa mieltä. Iloitaan nyt kun siihen on aihetta ja toivotaan/uskotaan että siivet kantaa loppuun asti. Etiäppäin.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta olisi parempi "lähteä henkilökohtaisuuksiin*" kuin heitellä valkoisen ratsun selästä viestejä joilla maalittaa (huono termi) kaikki Lämsää värikkäällä kielellä kritisoineet. Vielä kun ei ole minulle edes selvinnyt että onko täällä porukkaa joka oikeasti solvaa Lämsää henkilökohtaisuuksilla, pl yksittäiset otteluseurannan kiihkossa heitetyt viestit).

*Eli kommentoida niitä viestejä tai raportoida ne.

Pahimpia olen toki raportoinutkin ja sieltä on ihan hyvin jaettu asiaankuuluvia sanktioita/pelikieltoja modetiimin osalta. Minusta taasen ei ole parempi lähteä osoittelemaan yksittäisiä nimimerkkejä henkilökohtaisesti tähän tyyliin joten sitä en aio tehdä.

Osaat varmaan itsekin hieman päätellä niitä nimimerkkejä jotka kirjautuu palstalle ainoastaan silloin kun ollaan tappioasemassa tai hävitty ja anti palstalle on ainoastaan sitä vittusaatanaa.

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Nämä koulukiusaajaksi huutelijat tuntuvat olevan aivan kujalla tai vaihtoehtoisesti itse koulukiusaajia.

Aika moni (kaikki) koulukiusatut olisivat tyytyväisiä nimittelystä puutarhatontuksi tai nimen vääntämisestä hieman hassumpaan muotoon.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Tässä on puhuttu paljon Lämsän kritisoinnista, mutta merkittävä osa tästä "kritiikistä" ei ole kritiikkiä vaan ulkonäköön tai henkilöön kohdistuvaa haukkumista, joka ei ole hyväksyttävää.

Itsekin olin syksyllä ajoittain erittäinkin kriittinen Lämsän peliä kohtaan ja menetin toivon top 4-sijoituksestakin juuri ennen kuin peli alkoi rullamaan.

Itse en kaivele vanhoja viestejä tai edes kiinnitä huomiota siihen kuka sanoi, mitä ja milloin. Yleistäen haukkuminen ei ole OK, kritisoiminen ja iloisuus ovat molemmat OK.

Lämsän valmennus alkaa nyt kantaa hedelmää ja toivottavasti se kantaa pitkälle.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Nämä koulukiusaajaksi huutelijat tuntuvat olevan aivan kujalla tai vaihtoehtoisesti itse koulukiusaajia.

Aika moni (kaikki) koulukiusatut olisivat tyytyväisiä nimittelystä puutarhatontuksi tai nimen vääntämisestä hieman hassumpaan muotoon.
Ei se siltikään asiallista ole, vaikkei pahimmasta päästä kiusaamista ole.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Piipahdus sarjakärjessä ja jokunen hassu piste viidenteen sijaan, pelissä paljon parannettavaa ja erikoistilannepelaaminen on hakusessa. Tässä ollaan vielä kaukana mestarisuosikista. Kysymyksiä herättää myös valmennuspuolen kevään tosipelien taktinen kyky reagoida tilanteisiin ottelusarjan edetessä. Seurataan tilannetta... Skeptikko ei pety koskaan ja tässä vuosikymmenten aikana on oppinut kyllä olematta hyppäämättä lentokoneesta ilman laskuvarjoa.
Kyllä Lukko on takuuvarmasti ainakin yksi mestarisuosikeista nyt. Pessimististen omien kannattajien mukaan ei ehkä, mutta luotan itse enemmän ulkopuolisiin analyytikkoihin, jotka näkevät asiat ilman tunteen paloa (toki analyytikoillakin on eroa, mutta tuo Jatkoajan juttu mielestäni täyttää ehdot). Lisäksi esimerkiksi Veikkauksen kertoimista näkee myös suuntaa tästä samasta (nyt ei voittajavetoa auki, mutta pelikohtaisista kertoimista on voinut päätellä).

Se, että ollaan suosikkien joukossa ei kuitenkaan ole sama asia kuin, että Lukko voittaisi mestaruuden. Tällä kaudella ehdokkaita riittää, joten tuskin yli 15 prosenttia on Lukon saumat tällä hetkellä.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Pitääkö täällä olla asiallinen? Itse yritän olla olematta?
Ei ole pakko. Mutta jos itse esimerkiksi (enkä viittaa kehenkään, käytän vain yleisenä esimerkkinä) kutsuu Lämsää puutarhatontuksi ja joku tämän takia kutsuu itseä takaisin koulukiusaajaksi, niin ei siitä pidä yllättyä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Mun mielestä molemmat noista on epäasiallisia enkä itse sano ketään kiusaajaksi tai tontuksi. Toki kukin tyylillään, eikä se minua hirveästi häiritse kunhan ei vie epäasiallisuuksia muualle.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä on paljon elementtejä, jotka sotii omia periaatteita vastaan kuitenkin kokonaiskuvassa. Yksi asia on raumalaisuus. En pidä nykyistä Lukkoa kovin raumalaisena. Juniorien peluutus on aneemista. Tässä valmennuksessa ei ole hirveästi jatkuvuutta. Tätä listaa voisi jatkaa.
Jatka listaasi vaan. Hyvä näitä on lukea ja saada perspektiiviä.

Näin Lukon kannattajana täytyy sanoa että olishan se hienoa että oltaisiin kärjessä, rosterissa olisi raumalaiset runkopelaajat, höystettynä ketjullisella A-junnuja jotka olisivat Paroalholla pelanneet katukiekkoa. Päävalkkuna tietysti Eepi tms.

Periaatteet ovat ok mutta realiteetit vaatimusten ja odotusten suhteen kannattaa kuitenkin säilyttää. Ei ihme että kannattaminen käy raskaaksi.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On se nyt hauskaa, kun parisen vuotta ollaan huudeltu kuinka palsta on epämukava lukea negailijoiden tähden ja sen kerran kun Lukolla menee hyvin ja suuri osa on tyytyväisiä tulokseen, täytyy lähteä väkisin haastamaan ja nostamaan jalustalle jotain tiettyä ryhmää.

Harmi jos edes menestyksen hetkillä ei pystytä nauttimaan.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se, että ollaan suosikkien joukossa ei kuitenkaan ole sama asia kuin, että Lukko voittaisi mestaruuden. Tällä kaudella ehdokkaita riittää, joten tuskin yli 15 prosenttia on Lukon saumat tällä hetkellä.

Esim PAFin kertoimissa Lukko on kakkosena 18,18% arviolla. Tapparan prosentit on 21,05%.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ICE

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
kutsuu Lämsää puutarhatontuksi ja joku tämän takia kutsuu itseä takaisin koulukiusaajaksi, niin ei siitä pidä yllättyä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Kutsuisikin suoraan koulukiusaajaksi (vaikka minusta turhan vakava aihe tähän verrattavaksi) eikä vaan heittelisi jälkikäteen valkean ratsun selästä kiviä ilmaan silloin kun itselle sopii (eli menestyksen hetkellä). Sillä tyylillä metsästä kuuluu älämölöä että ketä heittelet.
(Nyt oli muuten jumalauta kolme eri kielikuvaa sotkettu ja sovellettu samaan settiin eli a) ensimmäisen kiven heittäjä, b) valkea ratsu ja c) niin metsä vastaa jne. En pysynyt välttämättä itsekään enää kärryillä. Siinä neljäs.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esim PAFin kertoimissa Lukko on kakkosena 18,18% arviolla. Tapparan prosentit on 21,05%.
Eli 82% prosentin todennäköisyydellä kaikki menee vituiksi. Onkohan posijengi ymmärtänyt minkä leirin on valinnut. Itse hyppään vankkureihin vasta about kolmannessa finaalipelissä kun prosentti on pitkälti yli 50%. Sitten harkitsen myös että annanko anteeksi sen tepsille häviämisen.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Eli 82% prosentin todennäköisyydellä kaikki menee vituiksi. Onkohan posijengi ymmärtänyt minkä leirin on valinnut. Itse hyppään vankkureihin vasta about kolmannessa finaalipelissä kun prosentti on pitkälti yli 50%. Sitten harkitsen myös että annanko anteeksi sen tepsille häviämisen.
Onko sun vankkureissa valkoiset hevoset?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suosikkijoukkue
Lugu
Hyviä vertauskuvia! Naureskelin partaani ja se varsinkin perjantaina mielekästä aktiviteettia.

Mutta keskustelu itsessään tuskin vie mihinkään. Itsekin koen olleeni ehkä positiivisen odottavan osapuolen leirissä, mutta ei kritisjoijien pään nostaminen kepin nokkaan tammikuussa ole varmasti aiheellista saatikka fiksua jäljellä oleva pelimäärä huomoiden.

Porilaiset odottavat hiljaa kalaa vuoteen 2013 jämähteenenä, uskon samaan paremmin työkaluin ja odotellaan mitä tuleva tuo.

Aihio; se elää ja voi hyvin.

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Keitä ovat täällä olevat ”ultraposit”?

Minun näkemyksen mukaan juuri ne jotka ovat katsoneet täällä asioita maltillisesti ja realistisesti ovat niitä joita pidetään täällä jotenkin ”ultraposeina” jos he eivät liity siihen nimenvääntelykuoroon joka kiukuspäissään jokaisen heikomman hetken tai tappiopelin kohdalla huutaa Lämsälle potkuja.
Antaa jokaisen kirjoittajan elää hetkessä. Tappion tullen kaikki vituttaa ja voiton tullessa ei ihan kaikki.
Nyt menee kivasti. Vähän aikaa sitten ei mennyt. Huomisesta ei kukaan tiedä. Ei ole huomista luvattu kenellekään.
Lämsälle toivoin potkuja viime kauden päätteeksi. Ja aina siihen saakka, kun jatkot julkistettiin. Enää en viitsi asialla päätäni vaivata. Lämsällä mennään halusin tai en.
Kevät näyttää oliko oikea vai väärä päätös. Kävi miten kävi, niin menneistä kirjoittelusta en tule tänne lällättämään. Mä elän hetkessä. Sitä ei kukaan multa kiellä.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
En tiedä mainittiinko jo, kun ihan jokaista viestiä en kyennyt lukemaan. Mutta nyt jos koskaan punnitaan Lämsän ja ryhmänsä tekeminen. Sarjakärjessä, hyvä meininki, kiva pöhinä, media tykkää - ja lauantain koti-iltaan tulossa vastaan sarjajumbo.

Näette varmaan mihin pyrin. Nyt pitää joukkue ruoskia sellaiseen iskuun lauantai-illalla, ettei jää mikään epäselväksi. Ok? Ok.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy