Montakin asiaa.
Eniten ärsyttää kivenheittelijät, joilla ei ole siihen lisenssiä. Eli tullaan nyt paheksumaan vaikka aiemmin ei ole sanottu mitään, tai on jopa itse nimitelty Lämsää tai jotakuta muuta. Ja jännästi juuri nyt nousee nämä paheksunnat esiin, vaikka Lämsä ei ole nyt yhtään sen tontumpi kuin silloin kun hän vaikka pullautti Lukon kesälomalle nollakuus-Miettisen Tepsiä vastaan tai kun Lukko pelasi jonkun pelin päin vittua.
Lisäksi pidän koulukiusaajatermiä tässä erittäin huonona: koulukiusaaminen on ihan muutaman pykälän vakavampi asia (ja usein rikos) kuin se jos joku sanoo jatkoajassa Lämsää Mälsäksi.
Täällä on esimerkiksi yksi nimimerkki, joka tappion hetkellä aina ilmaantuu erittäin halpamaisilla ja raivostuttavilla marcelo/rafalinho jne heitoilla paikalle, mutta minä olen valmis puolustamaan hänen oikeuttaan siihen viimeiseen asti (modet hoitaa jos sääntöjä rikotaan). Jos niihin viesteihin ei silloin kukaan puutu, niin turha tulla sitten voiton hetkellä vaatimaan jotain katumusta.
Olen itsekin antanut Lämsälle aika railakasta palautetta, mutta olen ainakin yrittänyt kohdistaa ne hänen valmennustaitoihinsa, enkä häneen henkilönä. Niin on minusta moni muukin. Jos joku kirjoittaa että "Ja Lämsä seisoo penkin takana kuin puutarhatonttu" niin sehän viittaa siihen että päävalmentaja ei reagoi eikä Tomiin ihmisenä. Tai kun itse vertaan Lämsän valmennustaitoja Tommi Miettisen vasempaan tanssikenkään, niin eihän se ole henkilökohtaisuus ollenkaan vaan liittyy vain hänen valmennustaitoihinsa. Olen muuten edelleen kengän kannalla, en tosin tiedä miksei TPS tee vaihdosta, olisi helpompaakin kuin vaihtaa puoli joukkuetta huomiseksi jota siellä nyt kai suunnitellaan, ja Turussa tietysti muutenkin
kokemusta kun kengät tulee aitioon.
Oikeastaan ainoa mauton henkilökohtaisuus tähän liittyen jonka muistan ei ollut edes palstalla vaan SK:n podcastissa jossa Pikkaraisen ja Lämsän ulkonäköä vertailtiin.
Ja lopuksi olen myös huolissani että eikö värikästä kieltä saa käyttää, tai ehkä paremminkin että eikö porukka ymmärrä sitä. Eli kyllä on peli mennyt pehmeeksi ja eikö mitään saa sanoa.