Tomek Valtonen Sportin päävalmentajaksi

  • 145 349
  • 457

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportin rohkeudelle lähtee peukku Stadista. Olen aina halunnut että Sport brändättäisiin ilkeäksi ja pahaksi, vähän meidän kannattajien näköiseksi. Odotan että Tomek tuo rymistelylätkän Vaasaan ja yhtäkää taka-askelta ei oteta. Lähtiskö Tyrväiset messiin vai onko jo sopimuksenalaisia?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voihan olla niinkin, että Räsänen ei olisi enää itsekään halunnut jatkaa Sportissa. Pesti Vaasassa voi olla valmentajallekin aika kuluttava.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voihan olla niinkin, että Räsänen ei olisi enää itsekään halunnut jatkaa Sportissa. Pesti Vaasassa voi olla valmentajallekin aika kuluttava.

Niinpä, kuten jo tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin, niin Räsäsen puheista sai jo kesällä sen kuvan, että tämä tulee olemaan se viimeinen kausi ja kaikki laitetaan peliin jättipotin puolesta.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Niinpä, kuten jo tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin, niin Räsäsen puheista sai jo kesällä sen kuvan, että tämä tulee olemaan se viimeinen kausi ja kaikki laitetaan peliin jättipotin puolesta.

Eikö se aika suoraan sanonutkin syksyllä juuri, että tää on viimeinen kausi ja että nyt pannaan kaikki likoon?

Kyllä tässä ihan hyvät alkufiilarit on Tomekista, kun vähän surffaillut ja googlannut eri artikkeleita, haastatteluja ja videoita Tomekista. Se ei pelaa, joka pelkää. Voi hyvinkin olla next Stöge. Ihan jees valmentaja varmasti.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tervetuloa vaan Valtonen.

Ei minkäänlaista käsitystä millainen valmentaja on kyseessä. Muistan että pelaajana oli värikäs kaveri jolle sattui jotain ylilyöntejäkin välillä. Ihan mielenkiintoinen kaveri siis. Tällaista hahmoa ei olekaan Sportin penkin takana ollut vähään aikaan.

Junnuista Jokereiden kakkoskoutsiksi ja sieltä Vaasaan. Sama polku kuin Törmäsellä. Eiköhän nuo Lämsän kanssa vielä saa kenkää Hjallikselta ennen kuin kausi on ohi, joten sen jälkeen polku on identtinen Törmäsen kanssa.

Toivottavasti viihtyy Vaasassa ja homma toimii. Se on ainakin selvää, että täällä ei ikinä tule olemaan samoja resursseja käytössä kuin Jokereissa, joten osaamista ja työntekoa tarvitaan.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hienoa! Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä meidän Tomekki saa Narreissa aikaan vai saako mitään. Antaa osviittaa ensivuodesta. Materiaalista ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Teiän koutsi on nyt Jokerien ykkösmies. Lämsä sai lähteä.
Tästä loppuvuoden hulinasta puuttuu enää että Tomekin päävalmentajasopimus Jokereissa on kaksivuotinen ja Jokerit osti Tomekin sopimuksen Sportilta viidellä miljoonalla. ;)

No, onhan se hyvä että Tomek pääsee harjoittelemaan päävalmentajana Jokeriessa ennen siirtymistä Sportiin.
 
Ja se mikä on varmaa on sitten ihan varmaa (M.Nykänen) eli Vaasassa ei enää jatkossa Tomekin alaisuudessa panosteta taitokiekoon vaan helvettilliseen kohkaamiseen ja tajunnan rajamaille vietyyn tsempaamiseen. Tomek itse oli juuri tämän sorttinen pelaaja ja mies on omien tapojensa orja. 4-kenttä kunniaan!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kausi 2014-15 Liiga-Sport 1- Pussileuat 0.
Hyvä, että Tomekiin luotetaan. Saa antaa meille kunnon näytöt loppukautena meidän farmiseuran kanssa. :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Hyvä, että Valtonen saa kokemuksia päävalmentajuudesta Liigassa jo tällä kaudella. Paikka on kova ja kokemuksesta tulee varmasti olemaan hyötyä. En myöskään näe, että vaikka Jokerit ei tällä kaudella pärjäisi, että se kertoisi Valtosen kyvykkyydestä kovinkaan paljoa. Aika harvoin nuo muutokset onnistuu, missä kakkonen nousee ykköseksi kesken kauden.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja se mikä on varmaa on sitten ihan varmaa (M.Nykänen) eli Vaasassa ei enää jatkossa Tomekin alaisuudessa panosteta taitokiekoon vaan helvettilliseen kohkaamiseen ja tajunnan rajamaille vietyyn tsempaamiseen. Tomek itse oli juuri tämän sorttinen pelaaja ja mies on omien tapojensa orja. 4-kenttä kunniaan!

Jokereiden A:ssa peluutti kiekonhallintaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Liigapaikasta iloitsemisen keskellä täytyy vähän synkistelläkin. Ei tuo Valtosen valmennusuran alkutaival kyllä oikein vakuuta. Jokeri-kannattajatkin lähinnä itkevät hänen pelitapansa köyhyyttä. Omat momenttuminsa se on tietty valmentajillakin ja voi olla ja toivotaan, että ensi kausi sujuu sitten paremmin, ja että Valtonen kehittyy ja kypsyy valmentajana.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jokeri-kannattajatkin lähinnä itkevät hänen pelitapansa köyhyyttä.
Oletko Jatkoajan historian aikana nähnyt tyytyväistä Jokerikannattajaa? En minäkään.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Omat momenttuminsa se on tietty valmentajillakin ja voi olla ja toivotaan, että ensi kausi sujuu sitten paremmin, ja että Valtonen kehittyy ja kypsyy valmentajana.

On meidän kannalta hyvä, että Valtonen pääsi harjoittelemaan Jokereiden päävalmentajaksi ennen siirtymistä Sportin puikkoihin. Mielestäni tuo Valtosen pelityyli saattaa sopia paremmin sellaiselle nuorelle ja nälkäiselle kuin tähtiä vilisevälle joukkueelle ja kuvittelisin, että Sport tulee enimmäkseen sisältämään näitä eteenpäin pyrkiviä nuoria. Pääpaino tulee olemaan tiiviissä puolustamisessa ja hyvässä maalivahtipelissä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Niin, Tomella on toisten kasaama neitiryhmä siellä jäällä ja Vaasassa itse keräämänsä. Lisäksi olen aivan varma, että hänen suoraviiviaseen pelityyliin sopii meidän kolikkobudjettiin sopivat puukädet, kuin jotkut jannelahdet tai janiridat.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Niin, Tomella on toisten kasaama neitiryhmä siellä jäällä ja Vaasassa itse keräämänsä. Lisäksi olen aivan varma, että hänen suoraviiviaseen pelityyliin sopii meidän kolikkobudjettiin sopivat puukädet, kuin jotkut jannelahdet tai janiridat.

Oletko Pat seurannut yhtäkään Jokereiden peliä Tomekin alaisuudessa? Minä olen, montakin. Tomek on Meidän Pelin valmentaja niinkuin on Pasi Räsänenkin. Meidän Pelissä avataan peliä eniten nopeasti ja puolinopeasti (pakki-pakilla). Tomekin Meidän Pelin pelikirjasta löytyvät myös kaikki nopeat ja hitaat kontrollilähdöt, joilla rytmitetään omaa ja vastustajan pelaamista. Tomekin Jokerit karvaa päätyyn, mutta vetätyy myös keskialueen trap:iin. Puolustuksessa Tomek peluuttaa yhdistettyä mies- ja aluevartiointia. Tänään Tomekin Jokerit esitteli hyökkäyksiinlähdön, joka alkoi nopealla syötöllä sentteri Teräväiselle, Teräväinen reagoi oikein, että ei päässyt Tapparan trap:sta läpi ja palautti kiekon puolustusalueelle Ossi Väänäselle. Väänänen reagoi Tapparan tiiviiseen keskialueen trap:iin ja syötti poikittaina pakki-pakin Kousalle, Kousa palautti poikittain Väänäselle, joka palautti poikittain Kousalle. Tätä kiekottelua jatkui jonkin aikaa pakkien kesken, kunnes hyökkäys aloitettiin. Tomekin pelikirjasta löytyi siis palautus keskialueelta puolustusalueelle, pakki-pakki-pakki-pakki-pakki-pakki..-kiekottelu oman siniviivan alla ennen varsinaista hyökkäystä Tapparan trap:ia vastaan. Paljon puhuttuja viivelähtöjä maalin takaa ja palautteluja sekä pakki-pakki-pakki..-hidastuksia oli jukkajalosmaiset Meidän Pelin määrät. Tänään näin, mutta olen nähnyt Tomekin peluuttavan myös puhdasta nopeaa, pystysuunnan jääkiekkoa Jokereilla.

Mielikuvat ovat aina erikseen, mutta pelit näyttävät, miten päävalmentajat joukkueitaan eri peleissä peluuttavat.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tänään näin, mutta olen nähnyt Tomekin peluuttavan myös puhdasta nopeaa, pystysuunnan jääkiekkoa.

Siffa, en ole montaakaan Narrien peliä nähnyt tällä kaudella, enkä mä ymmärrä noista teidän hienoista termeistä yhtään mitään, mutta.... Eiköhän Tome vedä sellella taktiikalla, millainen materiaali hänellä on käsissään ja minkälainen sille parhaiten sopii? Hänhän ei edelleenkään ole itse palettiiaan valinnut, vaan aivan muut miehet. Jospa nämä nykyiset miehet eivät olekaan omialtaan juuri nopean pystykiekkoon??

Ja tuo lainaamani lause. Tuota juuri hain takaa. Tomen pelitapa on juuri käsittääkseni nopeaa pystykiekkoa ja armotonta koohaamista. Se on oletettavasti tulevalle Sportin rosterille juuri omiaan. Oletus perustuu käytössäolevaan rahamäärään pelaajabudjetin suhteen. Tämä nyt menee hiukan ohi taas, mutta jos Tome tollasta repivää, raastavaa ja kovaa pelaavaa peliä Vaasassa tulee peluuttamaan, olen ainakin henk.kohtaisesti aivan vitun onnellinen. Back to basic on juuri sitä, mitä olen odottanut Sportilta aivan liian monta vuotta. Mikäli olet Sportia seurannut pitkään, tarkoitan hyvin pitkään, tiedät myös sen, että Sport oli ennen se kovaa pelaava ja vittumainen. Se oli se Sport, jolle minä aikanani myin sydämeni, ei tälläset mikki hiiret ja neppailupeli.

Mikäli huhuissa mm. Ben-Amor, Lamberg sekä Lindbohm on perää, tätä voidaan alkaa myös odottaan. Nam!
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Siinä yhdessä ainoassa pelissä mitä olen Jokereilta nähnyt, pelasivat he koko pelin pystysuunnan kiekkoa. Hitaita lähtöjä sun muita en huomannut yhtään. Aina ei kuitenkaan koohottamalla karvattu, vaan vedettiin keskialueen trappi, kuten siffakin mainitsi. Silloin kun lähdettiin karvaamaan, niin karvattiin korkealta ja kovaa. Yhden pelin otanta on tietysti todella pieni ja uskon, että varsinkin kotipeleissä voidaan kiekollisempaa peliä.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Kannattaa muuten lukea eilisen(6.3) Tappara-Jokerit matsin raportti täälä jatkoajassa. Siinä Tomek kertoo aika selvästi että omia tähtipelaajia tullaan puolustamaan. Kunnioitus ja luotto Tomekiin nousi pykälällä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mikäli olet Sportia seurannut pitkään, tarkoitan hyvin pitkään, tiedät myös sen, että Sport oli ennen se kovaa pelaava ja vittumainen. Se oli se Sport, jolle minä aikanani myin sydämeni, ei tälläset mikki hiiret ja neppailupeli.

Olen seurannut Sportia hyvin pitkään. Tämä keskustelu käytiin legendaarisessa Tami-viestiketjussa. Sportin pelaajatuntemukseni selvinnee seuraavasta listauksesta: Veijo Lintala, Jukka Alkula, Raimo Brax, Simo Hytönen, Rolf Westerback, Bengt Österholm, Jorma Suokko, Esko Nokelainen, Olli saarinen, Håkan Hjerpe, Tuomo Jormakka, Kari Ylimäenpää, Kent Westerlund, Jari Kiviniemi, Robert Salo, Jukka Seppo, Jonas Hemming, Kari Teräväinen, Mika Mäenpää, Jani Nikko, Mikko Manner, Patrick Westerlund, Markus Jämsä, Mikael Hallbäck, A-P Pajuluoma ja Vesa Myllyaho. Kaudesta 2008-2009 alkaen olen taas erityisen tarkasti seurannut Sportin pelejä. Minulle Sport on ilmentynyt taitojääkiekon seurana aina. On siellä ollut erittäin kovaotteisia pelaajia, kuten Veijo Lintala ja Esko Nokelainen. Milloin Sport on ollut kovaa pelaava ja vittumainen? Hankala vastustaja se oli aikoinaan Joensuulle ja Kouvolalle 80- ja 90-luvuilla, mutta ei minusta mitenkään erityisen kovaotteinen koskaan.

Tomekin Sport nähdään syksyllä. Minulle se on modernia Meidän Peliä pelaava joukkue niin kauan kuin näen sen pelaavan jollain muulla pelikirjalla. Peli näyttää aina kaiken, valmentajien ja fanien puheet voivat olla mitä tahansa. Mielenkiintoinen pelikirjakausi on Vaasaan tulossa. Mestismestaruudet Vaasaan on hankittu Tamin ja Törmäsen nopealla, pystysyynnan jääkiekolla ja Räsäsen Meidän Pelillä.
 
Kannattaa muuten lukea eilisen(6.3) Tappara-Jokerit matsin raportti täälä jatkoajassa. Siinä Tomek kertoo aika selvästi että omia tähtipelaajia tullaan puolustamaan. Kunnioitus ja luotto Tomekiin nousi pykälällä.

Niin, yleensähän valmentajat ovat täysin eri linjoilla, sillä sehän on mukavaa kun tähtiä kolataan. Ihan hauska kriteeri joka tapauksessa.
 
Olen seurannut Sportia hyvin pitkään. Tämä keskustelu käytiin legendaarisessa Tami-viestiketjussa. Sportin pelaajatuntemukseni selvinnee seuraavasta listauksesta: Veijo Lintala, Jukka Alkula, Raimo Brax, Simo Hytönen, Rolf Westerback, Bengt Österholm, Jorma Suokko, Esko Nokelainen, Olli saarinen, Håkan Hjerpe, Tuomo Jormakka, Kari Ylimäenpää, Kent Westerlund, Jari Kiviniemi, Robert Salo, Jukka Seppo, Jonas Hemming, Kari Teräväinen, Mika Mäenpää, Jani Nikko, Mikko Manner, Patrick Westerlund, Markus Jämsä, Mikael Hallbäck, A-P Pajuluoma ja Vesa Myllyaho. Kaudesta 2008-2009 alkaen olen taas erityisen tarkasti seurannut Sportin pelejä. Minulle Sport on ilmentynyt taitojääkiekon seurana aina. On siellä ollut erittäin kovaotteisia pelaajia, kuten Veijo Lintala ja Esko Nokelainen. Milloin Sport on ollut kovaa pelaava ja vittumainen? Hankala vastustaja se oli aikoinaan Joensuulle ja Kouvolalle 80- ja 90-luvuilla, mutta ei minusta mitenkään erityisen kovaotteinen koskaan.

Tomekin Sport nähdään syksyllä. Minulle se on modernia Meidän Peliä pelaava joukkue niin kauan kuin näen sen pelaavan jollain muulla pelikirjalla. Peli näyttää aina kaiken, valmentajien ja fanien puheet voivat olla mitä tahansa. Mielenkiintoinen pelikirjakausi on Vaasaan tulossa. Mestismestaruudet Vaasaan on hankittu Tamin ja Törmäsen nopealla, pystysyynnan jääkiekolla ja Räsäsen Meidän Pelillä.

Mielestäni Kari Heikkilän aikana Sport pelasi melkoisen railakasta jääkiekkoa.
Muistaako arvon siffa Kalevi Ahoa, joka siirtyi Håkan Hjerpen kanssa TPS:aan samaan aikaa kauniilla 70-luvulla, hetikohta Sportin ranskalaisen liigavisiitin jälkeen? Melkoinen roolipelaaja jo tuohon aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Milloin Sport on ollut kovaa pelaava ja vittumainen? Hankala vastustaja se oli aikoinaan Joensuulle ja Kouvolalle 80- ja 90-luvuilla, mutta ei minusta mitenkään erityisen kovaotteinen koskaan..
80-luvun Sport on se, jolloin mä olen Sportin löytänyt sydämeeni. Silloin meillä ei ollut käytännössä taitokiekkoilijoita lainkaan, muutamia Hokkuja ja Saarisen Olleja mukaanottamatta. Kyllä Sport on aina pelannut enemmän tai vähemmän juuri mainitsemillani avuilla. Ei meillä ole viime vuosien tapaan ollut koskaan oikeen taitopelaajia. En jaksa tässä sulle nyt historiaa alkaa lukeen, eikä se tähän ketjuun edes kuulu.

Yksi kuitenkin. En tiedä, seurasitko lainkaan Sportin pelejä aikakautena, jolloin Kärpät aloitti liiganousuprojektinsa. Muistatko vielä, millasia kynälijöitä heiltä löytyi rosterista? Ja muistatko, millä Sport laittoi heille kapuloita rattaisiin? Sama K-Reippaan nousuaikana. Niin, meillä ei ollut käytännössä ainoatakaan taitopelaajaa, vaan vittumaisia kusipäitä, jotka pelasi yksinkertaista ja kovaa kiekkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös